umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Dopravci Infrastruktura Železnice

Ministerstvo dopravy odmítlo plány Kolovratníka a Správy železnic na možné omezení nákladních vlaků

Nákladní vlak z Číny v Pardubicích. Foto: Petr Kadeřávek - Železniční magazín
Nákladní vlak z Číny v Pardubicích. Foto: Petr Kadeřávek - Železniční magazín
Kolovratníkův návrh byl mohl znamenat stopku pro řadu nákladních vlaků. Zkouší protlačit jednou odmítnutý plán Správy železnic, kde je současně členem správní rady.

Ministerstvo dopravy nesouhlasí s pozměňovacím návrhem poslance ANO 2011 Martina Kolovratníka, který by mohl vést k omezení nákladní železniční dopravy na hlavních koridorech. Kolovratník svůj pozměňovací návrh načetl po konzultacích se Správou železnic (SŽ). V oboru tak dochází k výraznému střetu, kdy proti Kolovratníkovi stojí ministerstvo dopravy, nákladní dopravci i České dráhy a jeho postup naopak hájí státní organizace Správa železnic.

Ministerstvo dopravy uplatnilo k návrhu negativní stanovisko,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka. Kolovratníkův návrh počítal s tím, že při přidělování kapacity by měly komerční nadregionální vlaky osobní přepravy dostat přednost před nákladními včetně kombinované dopravy. To vzbudilo velký nesouhlas jak nákladních dopravců, tak i Českých drah.

Svůj pozměňovací návrh jsem chystal velmi pečlivě už od podzimu – společně s kolegy z ministerstva dopravy, také s lidmi z Českých drah a hlavně s lidmi z řízení provozu u nás na Správě železnic,“ uvedl Kolovratník. Podle Jemelky ale návrh s ministerstvem nekonzultoval.

Pojem „u nás na Správě železnic“ Kolovratník použil nejspíše s ohledem na své členství ve správní radě Správy železnic. Správa železnic potvrdila, že návrh novely zákona o dráhách připravovalo také. „Ano, Správa železnic se na ministerstvo obrátila se svými představami. Ministerstvo dopravy tuto změnu nikdy nepodpořilo. V jednání se Správou železnic bylo dohodnuto, že ministerstvo dopravy podporuje pozměňovací návrh konzervace drah, jejž vytvořilo,“ dodal Jemelka.

Kolovratníkův návrh je téměř shodný s verzí Správy železnic

Mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová uvedla, že jednání s ministerstvem byla velmi intenzivní, Správa železnic při nich představila své návrhy na možné změny právní úpravy v oblasti takzvaného přetížení dráhy. „Návrh se pokouší řešit možné problémy se zajištěním dopravní obslužnosti Moravskoslezského regionu dálkovou dopravou výhradně pro případ nezbytnosti vyhlášení tzv. přetížené dráhy,“ dodala. Návrh byl podle ní připravován s řadou odborníků a dopravci, jejich jména ale neuvedla. Kolovratníkův pozměňovací návrh je v podstatě ten samý, jaký předložila nejprve ministerstvu neúspěšně Správa železnic. „Zásadní principiální odlišnosti mezi materiálem Správy železnic a zveřejněným návrhem nejsou,“ potvrdila Pistoriusová.

Kolovratník se tak dostal do situace, kdy zkouší znovu prosadit ministerstvem dopravy jednou zamítnutý materiál, což může nést znaky střetu zájmů. Jako poslanec a současně člen správní rady SŽ lobbuje za změnu zákona podle jejích představ. Správa železnic ale odmítá, že by o střet zájmů šlo. „Předložení návrhu nelze považovat za postup v zájmu státní organizace, spíše v zájmu udržitelnosti dopravní obslužnosti území regionu. Nemáme tak za to, že jde o ‚lobby‘ pro Správu železnic, jak uvádíte,“ dodala Pistoriusová.

Kolovratník svůj návrh vysvětluje tím, že současná podoba právní úpravy fakticky znemožňuje využití institutu přetížení dráhy. Při něm může Správa železnic odmítnout komerční spoje. Pro spojení Praha – Ostravsko jsou dnes všechny přímé vlaky provozovány jako komerční, a teoreticky může nastat situace, kdy by se vůbec na trať nedostaly kvůli přetížení dráhy.

Na koridorové trati mezi Prahou a Moravou hrozí vyhlášení přetížené dráhy kromě úseku Kolín – Česká Třebová i na dalších úsecích. Dlouho se například mluví o problému v Praze-Libni, kde je nedostatečná kapacita zejména kvůli průjezdu vlaků od Holešovic dál do Malešic. Vyhlášení tohoto institutu by znamenalo v Praze-Libni velké omezení nákladní dopravy zejména pro Metrans Rail, který po Malešické spojce jezdí s kontejnerovými vlaky do svého hlavního terminálu v Praze-Uhříněvsi, a rovněž pro ČD Cargo a další nákladní dopravce. Návrh se má projednávat v Evropském roce železnice, který má právě přispět k převedení nákladní dopravy ze silnice na železnici. Stejný problém by v budoucnu, při existenci této právní úpravy, hrozil v Brně-Židenicích.

Novelizaci zákona o dráhách bude řešit tento týden Hospodářský výbor v Poslanecké sněmovně. Ministerstvo připravuje podle Jemelky řešení, které by i na exponovaných tratích umožnilo zohlednit zájmy osobní i nákladní dopravy.

Odebírat
Upozornit na
guest
96 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
richmond

střet zájmů v ANO na bežném pořádku, viz náš ministr…
Pan kolovratník ať jde radši za kasu.

richmond

*premiér

Jaaa

Ministr nebo premiér, můžeme si vybrat. 🙂

Leinad

Anglicky „prime minister“ 😀 proč šéfovi ministrů říkat nějak jinak než ministr.

Alibaba

Protože je šéf.

Leinad

Já bych preferoval systém:
1) Rychlejší dopředu.
2) Mezi stejně rychlými dražit sloty.

Martin V.

Pokud by se snížil poplatek za použití dopravní cesty u méně atraktivních tratí a naopak zvýšil u tratí přetížených, tak by se k rovnováze dalo dospět i tržní cestou. Dnešní rozpětí cen mezi lokálkami a koridory se mi zdá dost malé.

Jiří Kocurek

Že by někdo objížděl Bezpráví přes Chrudim, Skuteč a Svitavy, tomu nevěřím. Přes Letohrad a Častolovice už to tak bláznivě nevypadá, ikdyž bude muset přepřahat na naftu. A místo 1 elektriky bude potřebovat dvě naftové mašiny.

Jinak řečeno: Jestli poveze ČD Cargo Audiny z Bratislavy do Německa, tak to vezmou kolem Dunaje po WestBahn.

medical_examiner

😕

Oldřich Sládek

A kdo to zaplatí? 🙂

Jiří Kocurek

No právě… zákazníkovi se to líbit nebude.

Lukáš

Většina vlaků v osobce na koridoru má Vmax 160 a je v závazku. Co tam chcete dražit? Jestli projede první EC na Brno v závazku na Rychlík v závazku do Luhačovic?

Leinad

Tak zrovna v kategorii 160 expresů neočekávám že by cena vylezla moc. (Jenom trochu směrem do Prahy, kdo nebude chtít stavět v MuN ani v Kolíně)
Ale při stejné jízdní době Praha – Kolín vyhraje nějaký Sp/R nebo náklad?
Který náklad pojede těsně před osobním pruzkumákem/za flamendrákem a který opravdu v noci?

medical_examiner

Když by v úseku Praha – Kolín projelo denně 96 párů osobních vlaků, bude pro náklady místa dost…

Petr Šimral

A jak to budeme počítat? Viz bezzastávkový NEx proti zastávkovému Ex či R?

Pokud podle jízdní doby na uceleném úseku, pak jako nákladní děkujeme. Pendolíno a Leoše před námi přežijeme…

Leinad

Nejsem odborník na GVD, takže bych nerad stanovil metodiku, která by vedla k nějakým paradoxům, zhoršení podmínek atd.
Jsem zastánce trhu.

Martin V.

Nepřipadá vám přidělování kapacity u „přetížené dráhy“ podle Zákona o drahách divné jak v původním znění, tak i podle navrhované změny? Proč má mít pevné pořadí doprava na základě smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících, pak kombinovaná a dále mezinárodní nákladní BEZ OHLEDU na možné alternativy uvedených přeprav? Pokud například bude chybět kapacita jen v úseku ČT – Třebovice, tak bych nejprve nahradil autobusem osobáky do Moravské Třebové a pak Lanškrouny, ale rozhodně bych nerušil dálkovou osobní dopravu Praha – Ostrava, byť jsou to vlaky „komerční“ a tedy zcela mimo prioritu (podle Zákona). V případě hrozícího nedostatku mezi Kolínem… Číst vice »

Leinad

Vlakem, který nechce zastavit, se dá hejbat (proto rychlíky Praha Budějovice jezdí po Hrbaté a ne podle Berounky)
Ale když vlak Praha – Brno chce zastávku v Pardubicích, k čemu by mu byl HavlBrod?

Jiří Kocurek

Nabízí se možnost jezdit Brno – Třebová Panterem a s jiným Panterem to ve Třebové spojit. Se Zlínským, s Valašským… Ale chce to spřáhla, ostatně k tomu byla vymyšlena. Vlak od Brna ukončit ve Třebové a kdo jede do Pardubic, tak bude přestupovat, nepovažuju za nejlepší řešení.

zdeněk

at mu dají do držky

medical_examiner

Krumpáčem mezi nohy, aby se nerozmnožil…

Kamui

Mně spíš překvapuje, že na tohle musí být zákon/vyhláška. Není tohle jedna z věcí, kterou by si majitel/správce infrastruktury měl řešit sám vnitřním předpisem?

Jaaa

Jen to ne…

Y.K.

Takový obecný povzdech. Není to divné, když provozovatel železnice stále jen něco omezuje a nemnoho nabízí. Modernizace hlavně toho co je tažené a placené EU, údržba mizerná, řízen zatuhlé a byrokratické, Tah na branku s ETCS nikde, zpoždění mnoho let, nějaký motivační cukřík pro dopravce nevidět. Návrh ETCS tak, aby zvýšilo kapacitu, zapomeňte, naroubuje se to na „klacky“. Oprava = zavřeme trať. Tady opravdu vítězí byrokratický „ústav“ bez jakéhokoliv finančního biče a motivace hledat cesty jak více vydělat, více vlaků protáhnout, cestující či náklad nenechat jinému módu.

Martin Hanzal

Inu, dobrá správa… Tam vždy věděli, jak to udělat nejlépe. Jinak bohužel máte naprostou pravdu. Ten podnik svým přemýšlením ustrnul někde hluboko v osmdesátkách…

Otmar

A jak byste si to představoval? Postavit čtyřkolejnou trať namísto dvoukolejné za týden?

medical_examiner

Hmm, spíš 7 let.
Za takovou dobu by se dalo postavit 5 příměstských čtyřkolejek – do Nymburka, Berouna, Benešova, Vraňan i Kolína.
To dá rozum že minimálně do Berouna a Benešova se střídavinou…

Y.K.

Ne, čtyřkolejnou trať bych nestavěl, VRT ano. Nicméně kapacita se dá zvýšit i jinak než čtyřkolejkou, bohužel tohle myšlení, jak vyždímat maximum z toho co máme to dost chybí. Mnozí železničáři stále považují vlakový zabezpečovač za kravinium, přitom to je právě ta věc co umí z infra vyždímat maximum (pokud je traťová část dobře řešená), což v případě ETCS nikdo neřešil, pokud vím – prostě se to odvodilo od toho jak to je teď. Metro by bez VZ nikdy nedosáhlo takové výkonnosti a krátkého intervalu jako je schopné s ním. Pak se také téměř ignorují vysokorychlostní spojky a odbočky. Nultá… Číst vice »

V.N.

Kdysi dávno bylo běžné , že třeba Ostravan jel do České Třebové spojený se Slovenskou strelou , v České Třebové to rozpojili. Nešlo by při snížení kapacity vymyslet něco podobného ? Omezovat nákladní dopravu je totální nesmysl.

Alexandr Mikulka

Tím „kdysi dávno“ máte na mysli jaké časové období konkrétně?

V.N.

To mohlo být tak 50-60 léta.

Petr Šimral

Ano. Ale do Ostravy se dnes jezdí za tři a v době dělení motorových jednotek (bacha, žádná lokomotiva) se jezdilo za pět…

Jiří Kocurek

V té době se z Třebové do Brna jezdilo bez drátů, takže by Strela musela tak jako tak přepřahat. A čert ví jestli vůbec byl dostatek stejnosměrných lokomotiv.

V.N.

Ostravan jednu dobu jezdil jako motorová jednotka , stejně tak Hungaria… se kterou to také jezdívalo spojené

Jaaa

A nemohla by třeba druhá mašina jet uprostřed soupravy? Railjety v Rakousku to tak jezdí běžně, ale tady to zase nejde…

MildaIV

Kdysi dávno jsem jezdil z Olomouce do Ostravy vlakem, který se v Olomouci nevlezl ke krýté části nástupiště. Myslím že měl 13 vagónú. Na to dnes potřebujete tak 3 vlaky. O regionově na koridoru ani nemluvím.

Vašek

Dříve bylo normální rychlík 13-15 vozů. Nejméně měl Ostravan, tuším 8, Košičan 10, Detvan 11. Ostatní 13-15. Tahaly je Bobiny s třetinovým výkonem proti dnešním lokomotivám. Přidat vozy je rozumná cesta. Velký luxus je přidělit trasu dvouvozovým motorákům.

medical_examiner

To nepochybně.
Ale kolik míst k sezení by muselo být v rychlíku Praha – Návsí, když by jezdil každou hodinu?
Pouze 16 rychlíků a 9 expresů denně, dál nic. Žádné EC, žádné Pendolino,…
Prosil bych odpověď 😐

Vašek

Proč až každou hodinu? Jde o propustnost. Rozhodně je blbost jezdit každou čtvrthodinu s pěti vozy. Až začnou výluky, ani to nepůjde.

Jimbo Jones

Komik z ANO by měl navrhovat akorát nějaké nekonfliktní věci, třeba přejmenování ŘLP na Správu vzduchu.

Diesel

Možná by jen stačilo přestat vozit 4 vozové rychlíky a na koridorech jezdit s osobáky co 15 minut. Hned by bylo volněji.

teddik

Jenze to bychom nesmeli byt v Cechach, kde vetsina veci nefunguje, nebo neni vyresena tak, aby fungovala a taky, aby to melo hlavu a patu. Ale souhlas 4 vozove rychliky je proste na prd. Drive rychliky z Prahy do Ceskych Budejovic mely standardne 7 vozu a nektere i 9 az 12 a byly plne. Je ale pravda, ze nebyl hodinovy takt po cely den. A rychlik Vsacan ze Ziliny s prijezdem do Prahy cca ve 12 hodin mel 14 vozu narvanych k prasknuti a tahal to Banan rady 150.

súdružka Kolesárová

Z pohledu cestujiciho je ale lepsi hodinovy takt, nez rychlik 2 krat za den a tisnit se v kupe po 8 v Becku. Tohle je problem nedostatecne infrastrukturni kapacity a ne zpovykanosti cestujicich. Nase minus, ze se tady kazda vystavba silnic/zeleznic vzdy rodi v hroznych bolestech…

Jiří Jordán

Přestaňte laskavě tady porovnávat nesmysly. Napíšete rychlík v hodinovém taktu a porovnáváte to s rychlíkem, co by měl jezdit dvakrát denně… S prominutím, fakt jak u d……Je to myšleno tak, že cestující u nás na železnici mají nadbytečný luxus v počtu spojů za uvedený čas a to je pravda ať se to někomu líbí nebo ne. To, že tomu neodpovídá infrastruktura (kapacita), je věc druhá. Mávnutím proutkem kapacitu infrastruktury nenavýšíte, ale zredukovat např. čtyřvozové rychlíky tak, že z nich uděláte např. osmivozové a budou jezdit ne po hodině, ale po dvou, to se dá udělat raz dva a všichni budou… Číst vice »

Karel Mio

No prave ze ne. Jestli je cilem nalakat lidi na zeleznici a i je tam pokud mozno udrzet, tak to, jestli jeden vlak v hodinovem taktu nebo dvouhodinovem je naprosto zasadni rozdil. Tohle plati mozna na nejake dalkove cesty, kde vam to beztak zabere cely den, a jestli vyrazite v 10 nebo 11 je egal. Ale v pripade pravidelneho dojizdeni je presne tohle vec, ktera spoustu lidi posle zpet do auta.

Jaaa

Rychlíky musí jezdit minimálně po hodině. MINIMÁLNĚ. Jinak lidé přesedají jinam; ostatně hodina je maximální interval taktové dopravy.

Tady je problém v tom, že jede rychlík na Brno přes HB a přes ČT zvlášť. Nejzatíženější je trať Praha – Kolín. Proč nejedou dohromady a nerozpojí se až v Kolíně? Hned máte volný „slot“.

Totéž rychlíky do Luhačovic. Ty by se odpojily v Třebové. A máte volné „sloty“ dva. Atd.

Původní Pražák

Ještě jste zapomnel, že se dala otvírat okna místo nějaké klimatizace a nikam se nespěchalo.

Jiří Kocurek

Ten Vsacan vyjížděl z Valmezu 7:22 (když neměl zpoždění) a v Praze býval 12:50 – 5 a 1/2 hodiny na stojáka (když nenabral další zpoždění). Fakt kultura cestování jak někde v Pakistánu.

Modré zábradlí

„A rychlik Vsacan ze Ziliny s prijezdem do Prahy cca ve 12 hodin mel 14 vozu narvanych k prasknuti a tahal to Banan rady 150.“ Zapomněl jste ovšem dodat, že do té Žiliny přijel po deváté večer.

V. K.

Lidé se konečně naučili jezdit vlaky, tak je třeba jim to co nejrychleji znepříjemnit, aby se zase vrátili do aut. Cestující na železnici nechceme.

Jiří Kocurek

Substrát! Kaštani!

Dominik

Proto je lepší nabízet populistická řešení, s fantasmagorickým osobák co 15 minut?

Lukáš

Tak se podívejte, kolik díky tomu na stejné infrastruktuře stoupl počet cestujících kolem Prahy.

Dominik

Jenže to jsou fantasmagorické scénáře, které nereflektují i ostatní dopravu, navíc Praha by chtěla intervaly ještě zkracovat, prostě se musí najít kompromis, není na to infrastruktura, tak holt držet 15 minutový takt je nesmysl, aby se na koleje vešly i náklady a další. Do toho, více jak, luxusní stav, kdy vlaky na Moravu odjíždí z Prahy co (cca ) 20 minut. No a podobný problém mají náklady i u Brna ve špičkách, tam taky není lehké se jentak vecpat mezi osobku, když chci odjet na Třebovou. Že čísla rostou je pěkné, ale nesmí to zahubit náklady. Před převratem hrála prim… Číst vice »

Ondra

Pokud vím, tak problém v Praze-Libni se měl řešit přesmykem, dokonce snad existuje projekt. Tam je to teď fakt blbě – spousta nákladů (a taky městská linka S49) se musí dostat na druhou stranu přes koridorové koleje.

Jiří Kocurek

Něco podobného se připravuje i na jiných místech. Totiž ne přesmyk, ale zřízení kolizních bodů, rovněž na východním zhlaví. Dálková osobní a dálková nákladní se mají v budoucnu křížit úrovňově. Tedy pokud se nepodaří prosadit vymístění dálkové osobní na jih od D1, čímž by se problém vyřešil. Vaše SrŽel.

medical_examiner

Brrr!…

Jaaa

Ano, když jsem do těch studií koukal, tak mne polil studenej pot. Neskutečné.

Oldřich Sládek

Ano, to je pravda. Jenže každého půl roku se to odsouvá o rok. Momentálně, myslím, jsme v roce 2027.

Pája

Omezit dopravu na kolejích znamená další částečný přesun na silnice. Více nehod, mrtvých, zraněných. Dospělých i dětem. Tohle si fakt někdo vezme na svědomí? Nebo neuvažuje o dopravě jako celku? Nebo …….. to sem ale nemůžu napsat.

Ondra

Je to tak. A přitom zkapacitnění železnice nemusí nutně znamenat jenom nové stavby. Mnohdy stačí jen líp řídit provoz – jak už to tu někdo psal, třeba zdržet osobák o minutu na odjezdu a náklad nechat předjet, aby nemusel poskakovat (a zdržovat dlouhým odbržďováním). Regulace formou odřeknutí by měla být až ta poslední možnost.

Pája

Zbytečné zastavení nákladu stojí čas a peníze. Minuta zdržení os vlaku na odjezdu opravdu nevadí. V jiném článku tady na serveru někdo nabízel i spojování vlaků os dopravy různých dopravců u konkrétní výluky. Tzn více místa i na náklady. Zní to rozumně, nebo je to nereálné i pro běžný provoz bez výluk? Ptám se, protože mně možnosti zajímají.

Zrzek

To jsem byl já, podobné destinace a na poslední kus si to můžou rozdělit, výkony na dlouhé trase jednou já jednou ty. Nebo jeden dopravce a v určitém místě rozdělit do 2 směrů. Ušetříte za proběh lokomotiv, strojvedoucí, získáte kapacitu na trati. Jen je to trochu práce a přemýšlení nad podrobnostmi. V konečném stádiu by byly úspory vidět

Lukáš

Jo, tohle jsem udělal před 5 lety. Náklad šel dopředu, výchozí osobák dostal 2 minuty zpoždění. Náklad to prohrkal z Berouna až do Kutné Hory se zastavením pro rozkaz v Malešicích za 2 hodiny. Osobák měl v Radotíně +1, na Smíchově +0, na hlaváku -1 a já na výplatě -300 za zpoždění Os o 2 minuty. Takže asi tak.

medical_examiner

Já osobně bych uvažoval obdobně.
Ale je absurdní trestat za dobře odvedenou práci…

David

To jako že kontejnery z Dunajské Stredy do Uhříněvsi pojedou po silnici? Nebo cement? Nebo dřevo? Ale jděte…

Jiří Kocurek

Kontejner se samozřejmě dá přehodit na silniční návěs, ostaně dělají to tak na překladištích kombinované dopravy dnem i nocí. Cement samozřejmě taky, jak asi zavážejí betonárku bez vlečky. Kamion se dřevem jsem viděl na vlastní oči několikrát. Nemyslím oplen, myslím tahač + návěs a na něm dřevo.

X 1

A to chceš poslat kamion na vzdálenost z Bratislavy do Prahy? Nebo líp z Blavy až do Hamburku?
Spočítej si kolik nákladů u nás po železnici jede. Vždyť to by bylo denně skoro 10000 kamionů navíc na naších silnicích!

Pája

Naběhl jste si sá

Pája

Tenhle pán je pro dopravu nebezpečí. Velké nebezpečí.

Tomáš

Zaříznutí Ostřešanské spojky je toho důkazem.

Pražec

Tenhle pán je hostis humani generis.

Pája

Nepřítel lidstva? To jste řekl Vy ☺

Berťa

Já třeba souhlasím

Pražec

OK, tak jsme dva. To ale na pravdivosti původního tvrzení nemusí nic měnit…

medical_examiner

To rozhodopádně.
Já bych řekl, že se jedná o exemplář druhu „homo stupidissimus“.
A to je vzácný živočich, a bylo by tak vhodné ho vypreparovat pro Anatomický ústav…

Pája

😀👍

Jaaa

Bohužel to není až tak vzácný živočich. 🙁

Osoba odborně nezpůsobilá

Obávám se, že roli užitečného hlupáka naplnil bezezbytku. SŽ si nad tím umyje ruce a Černý Petr zůstává jemu.
Úplně vidím, jak ho budou na ČD či ČDC vítat s otevřenou náručí, Ivan Bednárik to zhodnotil jednoznačně a o ŽESNADu raději nemluvím. Škoda, že pan poslanec nepracoval od podzimu na něčem smysluplném a akceptovatelném.

Vnější pozorovatel

Pan Kolovratnik je ten člověk, co v minulé novele prosadil zbytecnou změnu nazvu SZDC na SZ po te, co tato organizace vyhodila miliony na nový korporatni design? Samozvany expert…

Petr

On a mistr Svoboda si můžou podat ruce. Už aby vypadli oba dva.

medical_examiner

Štěpán Svoboda?

Martin2

Takových hrobařů železnice tu je, třeba samozvaný Emanuel Šíp. Nedělá náhodou Kolovratníkovi poradce?

Radnovas

No ještě že nápad pana Kolovratníka neprošel. Tohle totiž nemůže vymyslet člověk, jehož cílem jsou zájmy železniční dopravy. Třeba brzo odejde jako Kalousek 🙂

Grossák

Neprošel?

ABC

rozhodovat bude parlament, ne ministerstvo

noerf

Prioritou by měl být přesun příměstské dopravy koridorů na jiné koleje k tomu určené, aby vlaky jedoucí do 50 km nezabíral sloty nákladní dopravě jedoucí po trati 300 km.
A také se zamyslet, jestliže na trati Praha – Ostrava jezdí dnes nějakých dvacet párů vlaků, proč jich jezdí na trati Praha – Brno téměř dvojnábek z toho valná většina přes Českou Třebovou v objednávce MD.

Gwann

tak postavit novou trať na výjezdu z prahy je velice těžké až nemožné. za výjezdem z prahy se má někdy stavět VRT, ale kdy? problém v libni by vyřešil presmyk, jenže to by tam developeri nesměli svihat byty jak Baťa cvicky, pročež nový obyvatelé by nejraději zrušili i nádraží a hlavně ranzir. v Brně to bylo dlouho podobně, než se vybudoval nákladní prutah na rosicke nádraží přes zidenice. tohle se v Praze ale postavit už nedá z více důvodů. to spíš ten presmyk, který ale zase v Brně na horním nádraží nešel postavit. na Brno jezdí co hodinu (pokud není… Číst vice »

Jaaa

Z Tišnova jezdí půlka lidí pracovat do Brna. Žďár už je časově daleko.

ros

Ono by stačilo,kolikrát podržet osobák 1 minutu na odjezdu a projet nákladem.Ale vzhledem k nastavenému systému to téměř nikdo neudělá, neb to systém neuznává a výpravčí místo pochvaly dostane postih.Pokud je pan Kolovratník expert měl by se zaměřit tímto směrem.Musel by se ale vyrobit paragraf o tomto čekání také povinně informovat vlak osobní dopravy,aby se v době pravidelného času odjezdu náhodou nerozjel,a nedošlo zbytečně k nehodě.

Armando Andreoli

Tak najdou se i osvícenci. Má včerejší jízda je toho zářným příkladem. Ovšem stalo se to stovky kilometrů na západ od našich hranic. Čas: 9:35, střídání na ose, Würzburg Hbf. Přebírám kormidlo a okamžitě hlásím připravenost. 9:37 odjíždí regional do Stuttgartu a za ním by měl v 9:41 odjet další, za kterým bych se měl courat až do Treuchtlingenu. K mému překvapení se rozsvěcí povolující návěst, ovšem na Gegengleis, což je jasné znamení, že mi výpravčí dává šanci získat před regionálem náskok a zmizet mu z dohledu. Beru tedy Vectrona u držky a zároveň pískuji, abych co nejrychleji rozpohyboval těch… Číst vice »

Leinad

Výpravčí dostane postih, když dodrží předpis a pustí Nex před Os? Nebo když jinak rozumně zajistí, aby mu Nex nezasekal všechno ostatní?

Iveta

Proritou je konečně postavit další hlavní tratě ,třeba i v souběhu ze stavajícími ,alespon na rychlost 200 a někde VRT ,kde by jezdila pouze osobní doprava,hlavně expresy a pokud se vejde tak i nějaká regionálka v době kdy bude volno,ale ne náklady .Ty by jezdily tam jak dnes,ono to má i další důvody ,při jízdě nákladních vlaků se trat dříve poničí a musím i udržovat vyšší třídu zatížení a časté výluky brzdí osobku.No ty počty vlaků Brno bude asi větší než Ostrava a většina spojů pokračuje dál do Rakouska,na Slovensko či až do Madarska z Ostravy pár spojů na Slovensko… Číst vice »

Zdendik

Na VRT regionálka jezdit nebude, parametry tratě (stoupání) na to nemá a povede mimo vsi. A pustit před soupravu osobák, no nevím. Ostatně, je to zářná budoucnost. Dnes jsem poslouchal komentáře zelených magorů na novelu stavebního zákona, v podstatě, když už se nebrání místní, tak my ten „lid“ zastupujeme. Pak se stane, že modernizace cancourku Brno – Zastávka má zpoždění 8 let. Komanči se taky stále oháněli lidem.

Jiří Kocurek

Jenže ty koleje tam neleží, aby po nich mohl eSbahn jezdit. Jinak řečeno: Prvně je musí Správa Železnic položit.

medical_examiner

A to bude trvat půl věku…