Ministerstvo dopravy odmítlo námitky Českých drah proti výběru Arrivy

České dráhy se mohou obrátit ještě na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.
České dráhy neuspěly se svými námitkami proti výběru společnosti Arriva vlaky na rychlíkové linky R14 z Liberce do Pardubic a Ústí nad Labem. Arriva má od prosincové změny jízdního řádu jezdit až sedm let na těchto linkách v objednávce ministerstva dopravy.
„Lze konstatovat, že všechny uplatněné námitky byly jako nedůvodné odmítnuty,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka. Ministerstvo podle jeho slov i nadále pokládá svůj postup pří výběru dopravce za „souladný s právními předpisy“. „Z našeho pohledu tedy nic nebrání pokračování procesu směřujícím k uzavření smlouvy,“ řekl Jemelka.
K uzavření smlouvy může dojít kvůli lhůtám až na začátku prosince krátce před startem samotného provozu. Arriva vlaky zatím pokračuje v přípravách na start nového provozu.
České dráhy zatím neuvedly, jak budou dál postupovat. „Nyní se s rozhodnutím seznamujeme a o dalším postupu rozhodneme během příštího týdne,“ řekla mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová. Ztráta výkonů by se u Českých drah dotkla zhruba 70 zaměstnanců. České dráhy se mohou obrátit k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.
Ministerstvo dopravy na začátku října rozhodlo, že výkony na linkách R14A a R14B zadá společnosti Arriva vlaky. Důvodem byla nižší nabídka. V porovnání s cenou Českých drah má stát během sedmiletého kontraktu ušetřit zhruba 300 milionů korun. Výběr Arrivy vzbudil velké protesty u železničních odborářů. Hodnota zakázky je 1,238 miliardy korun v současných cenách.