Ministerstvo dopravy najme kontrolory kvůli hlídání slev, zaměří se na malé dopravce
Cestující na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra
Vláda při schvalování plánu na zavedení plošných slev ve výši 75 % pro studenty a seniory od 10. června letošního
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jestli myslíte, že sleva 75% pro děti a důchodce bude u RJ i v tarifech Relax a Business. Děkuji za reakce
Co vím tak Regiojet vše ofiko vede jako 2. třídu, tedy myslím že ano ve všech třídach.
Taky jsem si říkal. Pokud to nepřeznačí na 1 a 1+.🙂
podle toho co jsem četl v článku co psal p.Sůra jsem pochopil že by to mělo být u RJ jen v low-costu
je to z roku 2015
I kvůli tomu se pro letošní rok už i změnila pravidla pro poskytování slev. „Druhou třídou se rozumí nejnižší poskytovaný standard, které dopravci nabízí,“ vysvětluje Němec. Tak je to napsané i v novém výměru ministerstva financí. Dopravci podle něj o těchto změnách už vědí.
Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/regiojet-a-finta-s-kompenzacemi-d3e-/eko-doprava.aspx?c=A150204_223027_eko-doprava_neh
Zřejmě bohužel ano
tak zase nejvíc bude okrádat Jančura už v tom umí chodit…
https://ekonomika.idnes.cz/regiojet-a-finta-s-kompenzacemi-d3e-/eko-doprava.aspx?c=A150204_223027_eko-doprava_neh
A proto ČD má obyčejné jízdné daleko nad Jančurou 😀
A jde chcete vzít další průvodčí, když 80 procent zájemců neprojde vstupní lékařskou prohlídkou a psychotesty ?
nahradí se armádou.
Jak se dá vyloučit, že nějaký dopravce na komerční lince si za své nekoupí třeba deset lístků pro důchodce a 3/4 pak vyinkasuje od státu? (Tj. polovinu jízdného má bezpracně v kapse.) Myslím, že tyto slevy budou především o skrytém dotování komerčních spojů (autobusových i železničních).
A proč rovnou nenastoupí fiktivní skupina dětí do 6 let, že? Prostě tohle nikdo nikdy nezjistí a co se týče do teď poďvádění se slevami pro studenty (podle státu pouze mezi trvalým bydlištěm a školou v 2. třídě), tak vede Regiojet. Tolik lidí, kteří s Regiojetem jezdí, z meho okolí mi řeklo, že přece jsou studenti ne a tak mají na tu slevu snad nárok, ne? Tedy prostě je jednoduše nikdo nezkontroloval, že na tu slevu nemají nárok. Další problém je to, že Regiojet ve vlacích nezná nic jiného než 2. třídu. Tedy i business třída je oficiálně 2. třídou.
K eliminaci vydávání jízdenek fiktivním cestujícím by zřejmě měly přispět ty namátkové kontroly o kterých se zde píše. Kontrolor si od řidiče/dopravce vyžádá výpis lístků se slevou pro daný spoj a skontroluje, zda počet cestujících skutečně odpovídá. U ČD to ale zřejmě takto kontrolovat nepůjde, jelikož jízdenka není vázaná na konkrétní spoj. Kontroly se tak zřejmě zaměří na autobusové dopravce.
F.CH. – Jasně a proto lítají ve vlaku stewardky s tabletem a jak tam mají studenta, tak vyžadují průkazku na slevu a několikrát museli „studenti“ doplácet hezky cash. Možná v nějakém přeplněném vlaku, když se nestíhá, se to nezkontroluje. U autobusů se kontroluje při nástupu taky běžně. Tyhle fiktivní jízdenky jsou spíš výhodou pro obskurní dopravce typu VKJ autobusy, kde se to dělo běžně, nulové jízdenky, ZTP atd. Ani bych se nedivil, kdyby ten dopravce s 9 chybami byl zrovna on…. U Jančury, aby se to vyplatilo, by se to muselo dít ve velkém a to se neděje, ani to… Číst vice »
Kdyby se prodávaly lístky přes web ČD, stejně jako ve Švýcarsku SBB, asi by byl problém částečně vyřešen. Ať se to někomu líbí nebo nelíbí. Případně přes nějaký státní eshop.
Jak by to prosím vyřešilo, když si každý může koupit, co chce. Stejně se to musí kontrolovat :/
Že by to někdo přes ten eshop taky musel zaplatit, z nějaké karty, tedy by to asi nebylo virtuální.
Už vidím, jak si jde babička jedoucí do sousední vesnice kupovat jízdenku přes web. Takže by to možná vyřešilo Radima a Leoše, ale jen do doby, než začnou provozovat nějakou regionální linku.
Pokud chci slevu 75%, měl bych pro to něco udělat, takže klidně koupit jen přes web. Nemluvě o tom, že velká část důchodců má chytrej telefon, vysedává na netu apod.
A kontrolu přes web provedete jak? Nijak. Koupit si může kdo chce co chce a komukoliv.
Takže by místo šesti kontrolorů šest lidí provozovalo státní e-shop, a jako bonus by se přidaly obtíže pro cestující, kteří dnes mohou jet prakticky hned, když se rozhodnou (s výjimkou RJ a Leo), zatímco nově by při kontrole ve vlaku museli lidé čekat a průvodčí volat, zda je již jízdenka v systému, dokud by se neaktualizovala data ve strojku. Takže možná víc průvodčích na vlak? 🙂
Jan: No to je sice možné, ale pochybuji, že dopravce dostane od banky osobní údaje o klientovi. Nehledě na to, že takto může třeba syn student kupovat jízdenky celé rodině.
Tady byla pointa v tom, ze by to musela nakoupit skutecna osoba – prokazani naroku te osoby jiz neni tak podstatne. Zabranilo by to tomu, ze si to „nakoupi“ sam dopravce jen pomoci ucetnich operaci.
Myslíte, že počítačový robot nedokáže koupit lístek přes web?
Cim to ten robot bude platit ? On ma pristup k uctum mnoha fyzickych osob ? Bankovni transakce jsou identifikovatelne a tedy dohledatelne.
Státní eshop? V této zemi a v dnešní době. Neblbněte…. vždyť tu není jediný státní informační systém, který by fungoval bez problémů, výpadků apod. Doteď nemáme ani propojené informační systémy jednotlivých úřadů či institucí či databáze vozidel…