Ministerstvo dopravy je bez dvou náměstků, vedením sekcí jsou pověřeni Jelínek a Sosna
Na ministerstvu dopravy začala platit od středy nová organizační struktura, který výrazně změnila rozdělení jednotlivých odborů pod jednotlivé sekce. V
Na ministerstvu dopravy začala platit od středy nová organizační struktura, který výrazně změnila rozdělení jednotlivých odborů pod jednotlivé sekce. V případě dvou náměstků ale dosud není jasné, kdo místa obsadí.
Na posty náměstků pro řízení sekce infrastruktury a letectví a sekce strategie a mezinárodní spolupráce ministerstvo dopravy vyhlásilo výběrové řízení v prosinci. Kdo se náměstky stane, není jasné.
Ministr dopravy proto pověřil zatím dva ředitele odborů řízením sekcí. Jde o Zdeňka Jelínka, ředitele odboru civilního letectví Ministerstva dopravy, který zastupuje náměstka pro řízení sekce infrastruktury a letectví a Luďka Sosnu, ředitele odboru strategie, který zastupuje náměstka pro řízení sekce strategie a mezinárodní spolupráce.
Novou organizační strukturu schválila loni vláda v materiálu o takzvané systematizaci pracovních míst. Přinesl nejen propouštění na ministerstvu dopravy a některých podřízených organizacích, ale také výrazné přeskupení „sil“ mezi jednotlivými náměstky na ministerstvu.
Ministerstvo zrušilo celkem 39 míst ze 490 pracovních pozic. Ministerstvo v důvodové zprávě změny vysvětlilo snahou o vytvoření „obsahově stejnorodých organizačních útvarů a racionalizace výkonu některých agend.“ Zrušena je kompletně sekce vnějších vztahů. Do nově zřízené se sekce infrastruktury a letectví soustředí dopravní infrastrukturu pro všechny mody dopravy, a to od jejího plánování a budování až po její provoz a údržbu.
Další nová sekce řeší strategii a mezinárodní spolupráci. „Bude zahrnovat tvorbu koncepcí a strategií v oblasti dopravy obecně, jakož i v oblasti výzkumu, vývoje, inovativních technologií a bezpečnosti silničního provozu,“ uvádí materiál.
V praxi znamená organizační struktura úbytek agendy zejména pro dva dlouholeté náměstky: Jakub Kopřiva už pod sebou nemá mít odbor pozemních komunikacích, Tomáš Čoček přišel o vliv na strategii a zůstaly mu v podstatě jen finance a evropské fondy.
Ministerstvo změnu vysvětlilo tím, že dosavadní struktura neumožnila efektivní řízení.