Ministerstvo dopravy chce, aby Středočeský kraj nerušil provoz na lokálkách

Ministr dopravy Karel Havlíček na inspekční cestě po středočeských lokálkách. Pramen: twitter Karla HavlíčkaMinistr dopravy Karel Havlíček na inspekční cestě po středočeských lokálkách. Pramen: twitter Karla Havlíčka

Podle krajských politiků ministerstvo dopravy na žádosti kraje o pomoc s financováním nijak nereagovalo.

412 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin1

Stejně by mě zajímalo, kdo to vlastně Havlíčkovi, toho času nejhlasitější hlásné vládní troubě, vlastně baští… Jako ministr předpokládám, že bude řešit zrušené tratě/zájem o obnovení provozu i tam, kde vládne v kraji Ano. Bude mít jednodušší pozici. Wait, to se do krámu Ano už nehodí…

axel

Nejhorší je, že se cpe do úkolů pro jiné. Ale ve svých úkolech brutálně selhává… Např. by byla jedna jediná (=jednotná) appka pro nákup krajských jízdenek… Úlohou ministerstva by bylo sezvat jednotlivé kraje, aby sepsali požadavky na appku, a pak nechat vyvinout jednu, jednotkou appku na jízdenky. A ideálně aby byla stejná logika v krajských jízdenkách ve všech krajích… Např. Jihomoravský kraj zavedl Univerzální jízdenku, která je super pro náhodně projíždějící, kteří si nevyčerpaný zbytek Univerzální jízdenky můžou nechat na jízdu jindy třebas za rok (přespolní bydlící v jiných krajích ČR). https://content.idsjmk.cz/cenik/Univerzalni.pdf Což je něco na způsob předplatní jízdenky pro… Číst vice »

axel

oprava a pak nechat vyvinou jednu jednotKou appku na jízdenky… Správně má být: jednu jednotnou appku

PeDu

Ministr Havlíček jen sbírá body anonystum. Po volbách- Mouřenín posloužil, Mouřenín může odejít.
Vizhttps://neovlivni.cz/ve-smycce-bezpeci-na-drahach-resim-nonstop-tvrdil-havlicek-pred-rokem/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=600900&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=dfe3NrCXRgP-202108061251&dop_id=12922812

PeDu

Vlaky u Domažlic, které vyjely proti sobě, zabezpečovací zařízení ETCS neměly. Byl to totiž ministr Havlíček osobně, kdo rozhodl o zrušení tendrů na dodavatele tohoto zařízení. Ještě před nástupem Havlíčka na resort dopravy České dráhy koupily toto zařízení za 1,4 miliardy korun. Poté, co úřad převzal Havlíček, další soutěže byly zrušeny. S argumentem, že je třeba šetřit. Na všechny vlaky se tak nedostalo. “Po konzultaci s panem ministrem jsme se rozhodli, že i tuto zakázku zrušíme. Současná situace na trhu, kdy mobilní část ETCS soutěží všichni dopravci v Evropě, je velmi nepříznivá. Kvůli převisu poptávky nabídkové ceny stouply neúměrně nahoru,… Číst vice »

Jaaa

Hlavně je špatné rozhodnutí, že zrovna ETCS musí být hned a všude.

Ondra L.

Zastupitele kraje si ty zmeny mely nechat na pristi rok. Tech 50 milionu asi krajsky rozpocet nevytrhnou a takhle akorat dodaly tomu falesnymu normalizacnimu inzenyrovi palivo pro jeho stupidni kampan.

Sova

Takže záměr škodit lidem je za vás v podstatě v pořádku, jenom ho měli líp načasovat? Super…

Ivan

Kdo a čím škodí lidem?

Ivan

Mínus místo odpovědi na věcnou otázku?

Axel

Ono ještě někdo bere vážně pana ministra Havlíčka?

https://neovlivni.cz/ve-smycce-bezpeci-na-drahach-resim-nonstop-tvrdil-havlicek-pred-rokem/

Viz sliby pana ministra, když se LONI přihodila série nehod, což prohlásil 30.7.2020 – tj. před rokem
„“Bezprecedentní opatření v zabezpečení železnic. Řešíme nonstop, zapojujeme nejlepší odborníky, dopravce, odborové svazy, úřady. Předkládáme ucelený přehled všech změn a investic.”“
https://neovlivni.cz/ve-smycce-bezpeci-na-drahach-resim-nonstop-tvrdil-havlicek-pred-rokem/

Ivan

Pár oberschotouschů typu Ušátá a spol. bohužel ještě zjevně ano.

svojsin

Tj.tady běžné.

Ivan

Ano, je vidět, že zdejším fanatikům to připadá normální.

Ondra L.

Kdo vic skodi lidem? Ten kdo chce nahradit motorak autobusem nebo ten, kdo kamionovym dopravcum, kterych se krize prakticky nedotkla zlevní naftu a jeste se pak snazi zablokovat rozhodnuti, aby zeleznicni dopravci nemuseli platit poplatky z obnovitelnych zdroju? Je to havlicek, kdo zeleznici neustale pohrbiva v tom, kde by mohla byt silna a nasledne se zviditelnuje bojem za lokalky, na kterych je pozice zeleznice slabsi. Kvuli lidem jako je havlicek jsme rajem kamionu a my, co u tech silnic bydlime, to naplno pocitujem.

Axel

Cestujícím je srdečně jedno, jestli na regionální lince jedou vlakem či busem nebo spolujízdou (autem)… Rozhodující jsou a) obecné místní podmínky
b) konkrétní situace cestujícího (požadavky, životní úroveň, zdraví, počet spolucestujících dětí)

Ondra L.

No nerekl bych, ze je to cestujicim uplne jedno, ale pokud na te trati jezdi denne radove desitky cestujicich a neni v dohledu moznost, jak jejich pocet zvysit, tak co se s tim da delat? Uz jsem to tu jednou zminil – je to jako s postou: vsichni vime, ze ty miniaturni pobocky driv nebo pozdeji skonci, kdo rika opak, jen oblbuje lidi.

Jaaa

To radši zrušit všechny lokálky v zemi, než zase upadnout pod „vládu“ těchto mafiánských korupčních žvanilů.

Axel

A ono cílem je zrušení lokálek? Spíše cílem je zjistit zájem PLATÍCÍCH cestujících. Kde je malá poptávka platících cestujících, tak na těch linkách nechat dožít současné vozidla (busy i vlaky)… A novou techniku kupovat pro linky na kterých se osvědčí dostatečně velký zájem PLATÍCÍCH cestujících. IMHO spíše cílem je a) snaha udržet co největší rozsah veřejné dopravy (a škrtat busy i vlaky na těch linkách, kde koruna dotace přepraví nejmenší počet cestující). b) A současně krajští politici tvrdí, že se snaží o zkvalitnění veřejné dopravy… viz zprávy za posledních pár týdnů: snaha o zajištění novějších vlaků na lince Praha –… Číst vice »

Jaaa

Obecně je rušení vlaků na lokálkách špatně, protože ta doprava se prostě přesune na silnici, která je na provoz a údržbu prostě mnohem dražší. Kde je to možné, je potřeba z lokálek udělat alespoň lokální páteř. Samozřejmě musí dojít ke změně předpisů, vozového parku a spousty dalších věcí. Kde to možné není, tam holt konec. Jenže zásadní problém je v tom, že dlouhodobě úsporná opatření nikoho nezajímají, tento systém a dnešní mentalita nahravají pouze krátkodobým řešením, a všem včetně vás je úplně jedno, že za 20 let zaplatíte několik miliard navíc úplně zbytečně. Vy chcete řešení hned a na víc… Číst vice »

Ivan

“ která je na provoz a údržbu prostě mnohem dražší“
Jo, tak tohle jsou ta vaše údajná „fakta“?? Co třeba pochopit, že autobus v poptávkové relaci pro jeden autobus bude prakticky vždy výrazně levnější i než „bezúdržbový“ šukafon a že ty silnice, i když tam nepojedou cestující autobusem namísto zrušené lokálky, bude potřeba udržovat a opravovat tak jako tak (a jeden autobus navíc se na opotřebení fakt neprojeví??

Lukáš Chytil

Jenže to byste seškrtal dopravu do poloviny malých vesnic, protože jestliže má obec např. 240 obyvatel, tak tou VHD nikdy nepojede více než 50 lidí za den.

Novotny

Borecky by se mel vratit do Uval a radsi resit mistni politiku a problematiku tam, nez na Kraji, kde tomu moc nerozumi a akorat komplikuje cestovani po Stredoceskem kraji.

Kolik plati Uvaly ze sveho rozpoctu na zastavovani vlaku, zda li vubec??

A kolik by se usetrilo financi, kdyby nekumuloval sve funkce v Kraji jako radni pro dopravu a taky jako starosta Uval? Dyt to platime ze svych dani.

Ze to musi resit ministr to uz je na povazenou.

Ivan

Na pováženou je to, že nejste schopen pochopit ani tak do očí bijící Havlíčkovu motivaci.

Původní Pražák

Asi jsem to přehlédl. Jak to tedy vlastně pan ministr vyřešil? Dá kraji peníze, které prožral na slevách pro důchodce?

Jaaa

Ne, on je prožral na zcela nesmyslném snižovani daní. Už nám je způlky sežrala tímto krokem indukovaná inflace a zbytek sežere příští rok.
Tuto inflaci obratem chytrolíni „využili“ pro další zvyšování důchodů.

Takže reálných peněz budeme mít stejně jako dřív, akorát stát bude chudší a služby horší. Vydělalo na tom jenom pár vykuků.

Tahle parta je naprostá pohroma pro celou zemi a matlal Borecký je proti nim břídil.

Bohužel tahle mentalita není cizí ani ODS a SPD.

Axel

Ne, prožrání peněz je v celkové neefektivitě….

Např. nahlížení do spisu… Jaktože je nezbytné, aby u občana který se na úřadě probírá spisem k řízení, tak aby u toho občana celou dobu musel postávat úředník?…
Máme rok 2021… A technologie jsou mnohem, mnohem pokročilejší než v 90.-tých letech…

Copak nelze spis naskenovat a jednotlivým občanům = účastníkům řízení, na jejich žádost poslat naskenovaný spis?

Investiční náklady na nákup skeneru s podavačem = minimální
Úspora mzdová na platu úředníků i úspora času občanů = značná

Jaaa

Spis by měl být primárně v elektronické podobě. Skenování je neskutečné plýtvání času a fyzicky není nikdo schopen všecko naskenovat.

Petr

V současnosti úvaly za VHD platí 2,3 milionu a podle nového rozdělení to bude 1,2 milionu z čehož za S1 je 700 tisíc.

Petr

Dle tohoto postu https://www.facebook.com/petr.borecky.3/posts/10216502699479601
Soudím, že rušení lokálek, sloužilo pouze k navázání komunikace a samotné řešení, proč nevyhovuje tato VHD více obyvatelům, nebo nabídka jiného lépe vyhovujícího typu VHD, je zřejmě v nedohlednu.

svojsin

Mom. sestava na KU si to celkem uvědomuje.
Třeba se podaří nakonec i nějaké změny k lepšímu.

Petr

Doufejme. Ale někdy je to ode zdi ke zdi. Buď úplně zastavit, nebo jezdit bez rozmyslu, co lidé potřebují.

Krušnohorec

!“Zato pokud by tam dopravu objednávalo MD (ono nestačí, že tam objednává rychlíky?), tak by souprava velikostně potřebná pro spojení velkých měst v Ústeckém kraji jela až do Karlových Varů? Nebo jak?“ Asi takto milé xyz. Nadkapacitní souprava jezdí z Mostu do Prunéřova. V Mostě u Os vlaků dochází k téměř kompletní obměně cestujících. Cestující do Ji, CV, Pru, Kláš z UnL, Teplic používají Krušnohor.. V Mostě Pantery ukončit a navázat Sharkem Most – KV.. Rychlíky jaksi nezastavují v Perštejně, Stráži, Vojkovicích … Ušetřené Pantery přesunout na Litvínov Jestli se Vám líbí jet z CV do Prunéřova Panterem, Z Prunéřova… Číst vice »

ušatá

Je směšné tzv. šetřit ve výši 52 mil. Kč a přitom nevidět, kolik stojí ty silnice a provoz na nich a že jen zanedbaná údržba je tu cca 50 mld. Kč a dalším zintenzivňováním provozu na nich se celkově situace bude jen zhoršovat. Takže kdyby s e v dopravě aspoň trochu orientovali, stejně jako v problematice životního prostředí, zdraví apod., tak by se snažili řešit právě kolejovou dopravu a převádět na ni, co se dá a jak to jde a ty silnice uvolňovali jen pro tu nejnutnější dopravu. A hlavně dokázali zkoordinovat a navazovat úlohu železniční a silniční dopravy. Ale… Číst vice »

Původní Pražák

Sam jste diletant, když nechapate, že dotčené lokalky z hlediska životního prostředí ani silnic neznamenají vůbec nic. A místo, aby ministr řešil VRT nebo kapacitu hlavních trati pro nákladní dopravu, což by význam mělo, tak řeší právě ty lokalky.

Jaaa

„dotčené lokalky z hlediska životního prostředí ani silnic neznamenají vůbec nic“

To je váš dojem, nebo fakt?

Kolik autobusů navíc bude jezdit? Kolik aut?
Vaše „nic“ by platilo pouze v okamžiku, kdyby to nebyl ani jeden bus a ani jedno auto.

Takže si spíš vymýšlíte.

MartinS.

52 milionů je za 20 let miliarda. V jednom kraji. Někde se začít musí. Aby se ta železniční doprava zatraktivnila, znamenalo by to přeložky tratí, výkupy pozemků, změny územních plánů, odpor obcí i jednotlivců, nové mosty, tunely, to jsou stovky miliard a trvalo by to 20-30 nebo spíš 50 let. Investice, které se nikdy nevrátí, navíc neexistuje vhodné železniční vozidlo s kapacitou autobusu, aby to nebyl šukafon nebo jeho reinkarnace. A nikdy vám koleje nepovedou všude, takže u osobní dopravy potřebujete autobusy svážející lidi k vlaku, u nákladní musíte řešit překládku a přepravu v počátečních a koncových úsecích. To je… Číst vice »

Jaaa

Vaše podmínky „zatraktivnění“ jsou vycucané z prstu.

Nebo na to snad máte studii, že to tak sebejistě tvrdíte?

Skippi

Je nekolik reseni tohoto problemu. Kraj se muze rozhodnout zda-li na urcite trati bude provozovat vlaky Svycarske kvality za hodne penez za km. V tom pripade pojede jen jeden par luxusnich vlaku za den. NEBO budou jezdit za cenu nafty 50 let stare a odepsane 810. V takovem pripade pojede mnoho spoju za den, ale kvalita vlaku bude samozrejme nizsi. Samozrejme tez existuje siroka skala mezi temito extremy. JE na kraji pro co se rozhodne. Ministerstvo nema kraji co prikazovat, ale muze modifikovat platbu za dopravni cestu a to i do te miry, ze to bude zaporna platba tj pokud… Číst vice »

Axel

A teď se stačí probudit do reality. Neboť kardiální otázka zní: KDE NA TO VZÍT? 1-Peníze na dotovoání krajské dopravy dochází už NYNÍ. Nedojdou za pár let, ale UŽ NYNÍ V minulosti stačilo zhruba 25% z disponobilního rozpočtu na dotování veřejné dopravy ve Středočeském kraji. Ale po vládnutí ANO/ČSSD/KSČ ve Středních Čechách jsou nyní dlouhodobé smlouvy, dle kterých z disponobilního rozpočtu putuje téměř 40% na dotování veřejné dopravy… https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/07/graf2.jpg 2. A za pár roků bude krajský rozpočtový deficit asi ještě mnohem horší: (elektrobusy, ECTS,…) „(…)Fakticky to znamená, že aplikací všech výše zmíněných a vládou ČR nařízených (!) pravidel se náklady… Číst vice »

Jaaa

Hrozící katastrofa je úplně jinde.

Převodem lokálek na krajské silnice jí opravdu nezabráníte.

svojsin

V případě diskutovaných tratí už ten převod proběhl z 80 – 95%.
A nákladní doprava může zůstat.

Petr

Horší je když za švýcarskou cenu jezdí 810.

Miroslav Zikmund

Je v právních možnostech kraje „pomoc“ s financováním řešit …. je s podivem, že právnicky vzdělaný Mgr. Petr Borecký tuhle cestu nevolí …. Přesněji řečeno, to „právní“ řešení se týká všech krajů, nejen toho Středočeského ….

Axel

Jaké konkrétní řešení navrhujete?

xyz

Připojuji se k otázce + zdůrazňuji, že takové řešení by muselo být dlouhodobé, nikoliv jednorázové.

Zároveň namítám, proč by český stát měl řešit (další) přispívání na provoz vlaků na tratích typu Rožmitál, Kralovice apod.

ušatá

Když nevíte, tak se ptejte a berte na vědomí i fakta, tedy i ta kterým nechcete věřit, která neberete na vědomí.

svojsin

Fakt je ten, že z /do Rožmitálu jezdí tolik lidí vlakem, kolik odveze jedno!! os. auto, popř. nejede nikdo.

Ivan

Ano, to je dobrá myšlenka – tak se podle ní začněte řídit především vy.

svojsin

Přesně, ty prachy za letošek by nějak časem zplácali ,ale nic by to do budoucna neřešilo se zbytečně špatnou a nepoužívanou veř. dopravou a k tomu ještě drahou.
Ty peníze jsou jen jeden důvod.

axel

Potřebují vědět na kterých linkách nechat dožít současnou techniku.

A na kterých linkách přetrvá dostatečně velký PLATÍCÍCH cestujících i po zdražení jízdného, tak aby za pár roků bylo jasné na které linkách investovat do nové techniky…

Protože současné jízdné asi nestačí na to, aby se vyplácela budoucí investice do nové techniky.

ušatá

To by nejen musel chtít, ale musel by tomu rozumět a hlavně by musel chtít diskutovat, hledat pravdu a radit se nejen s obyvateli, ale i odborníky a praktiky. Nic z toho se ale neděje a je tedy zásadní otázkou proč? Něco ho k tomu snad nutí? I ta jednání s ním nikam nevedou a jeho reakce na dotazy jsou velmi podivné, pokud vůbec nějaké jsou.

Axel

Není třeba klást řečnické otázky. Stačí začít tím, že si člověk přečte co např. pan Borecký napsal na zdejší web před měsícem ( 4. července)… Konkrétní čísla, ze kterých vyplývá, že středočeskému kraji hrozí aktuální nedostatek peněz https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/07/graf2.jpg Na rozvažování a vyjednávání byl čas za krajské vlády ANO+KSČ+ČSSD (hejtmanka paní Pokorná-Jermanová). Když končilo období kdy na dotování krajské dopravy stačilo 25% z disponobilních krajských peněz Letos už z celokrajského disponobilního rozpočtu bude potřeba necelých 40% na dotování krajské dopravy… A za pár roků bude potřeba ještě víc přidat (ekologické busy, ECTS atd. to co schvaluje pražská celostátní vláda) , pokud… Číst vice »

Jaaa

Krásné grafy, ale jen půlka problémů. Výsledkem budou více zničené krajské silnice, jejichž navýšená údržba bude stát jistě 2x víc, než ty vlaky. Kraj se tedy dostane do ještě větších dluhů, ale to odmítáte uznat. Pokud chcete opravdu škrtat, musíte nutně začít autobusy. A skončíte u toho, že se dluh přesune na lidi, kteří budou muset trpět víc individuální dopravy. Šetření jak noha. Celá tato kauza je typický příklad toho, jak naivně a hloupě jdete za zdánlivě jednoduchým řešením, protože vám to někdo napsal do tabulky a nakreslil k tomu graf. Skutečnost je mnohem složitější, kraj spadne ještě hlouběji a… Číst vice »

Axel

Chápu-li správně, tak ve středních Čechách chtějí změnit víc věcí, aby odvrátili katastrofu, do které se řítí tamní regionální doprava: Škrtat málo využívané linky (a zohlední částku dotace, která připadá na jednoho cestujícího) A proto krajští úředníci chtějí, aby na veřejnou dopravu přispívali ti kdo mají nejlepší informace o skutečném využití. Tj. chtějí peníze od konkrétních měst. A zejména chtějí zdražit jízdné. Pak se ukáže o které linky hromadné dopravy je zájem…. Na linkách, kde zájem PLATÍCÍCH cestujících je malý, tak se zmenší kapacita (např. mikrobus). Anebo holt lidi budou používat spolujízdní dopravu autem (řidič/-čka k sobě do auta vezmou… Číst vice »

svojsin

Navýšená údržba KDE konkrétně??
V Petrovicích, kde ten bus už stejně je a stačí doplnit? Nebo to stejný Pňovice?

svojsin

Ano, s odborníky a praktiky. A hlavně vynechat fanatiky , jako je Ušatá, že.

K.S.

Hoďte na něj síť, od toho místa „zrušení 150 tratí“ to nedává hlavu ani patu. Nescafé jede kampaň a asi si myslí že je Clooney. Pokud nebyla na rekonstrukci uzavřena nějaká dohoda že po ní bude provozován nějaký minimální objem dopravy, tak se může jít třeba… nevím, zasunout do nespressovače. Prostě investice občas nevyjdou a je třeba je buď uložit k ledu (například roky bylo u ledu hafo vrtů v USA které nadělali za ropné krize), nebo se odepíše, státní investice do dráhy jsou stejné jako jiné, mohou prostě nevyjít. Ano, je to blbé, ale tak to je a vzhledem… Číst vice »

svojsin

Dnešní vyjádření Dobřiše (z FB) „Za Dobříš konstatuji, že vlakové spojení využívá denně k cestě do práce skutečně velmi malé množství obyvatel a pokud bychom se jako město měli podílet výrazněji na nákladech, jsem k tomu skeptický. Rozhodnutí bude na radě města. Na našem společném setkání v červnu kraj avizoval, že příspěvek Dobříše na veřejnou dopravu v roce 2022 bude 4,7 mil. Kč (zatím nepotvrzeno), což je 10x více než platíme v roce 2021,“ upřesnil k celé věci starosta Pavel Svoboda. ℹ️ Starosta města Dobříše využil příležitosti této schůzky a v rámci debaty na téma zlepšení služeb veřejné dopravy vyzval… Číst vice »

Pražák

Tolik k tvrzení zdejších šotousů, že bez šukafonu se zhroutí v Dobříši veřejná doprava. Daleko větší problém než zrušení vlaků je chybějící eskalátor na Smíchově.

Jaaa

V Dobříši je jim to jedno, oni se budou cpát auty po dálnici do Prahy.

svojsin

Oni jezdí ve velkém busem. Tj. taky veřejná doprava a jistě je zato oceňujete.

medical_examiner

Asi nepotřebují výletníky…

xyz

Připomínám, že do Dobříše mají vlaky nadále jezdit v nepracovní dny od konce března do konce října. Tzn. výletníci se tam nadále dostanou.

xyz

** Upřesnění: tzv. výletníci se tam VLAKEM nadále dostanou.

ušatá

A jak ve všední dny třeba o prázdninách? Co třeba lidé zde mající zahrádky, chaty, kteří sem jezdí i ve všední dny třeba odpoledne se sazenicemi, nářadím atd.? To je snad budeme opět cpát do aut nebo snad do autobusu? S ním za těchto podmínek skutečně nikdo nepojede. A co na to, že ti lidé třeba jezdí i z oblasti Vršovic, Braníka, Modřan…? To se tam tím autobusem dostanou jak? A jak pohodlně? Opravdu myšlení radních a dalších naprosto nepochopitelné a je tu stále otázka, kom u a proč to slouží. protože ty nesmysly o šetření jsou naprosto nesmyslné, včetně… Číst vice »

MartinS.

Jestli lidé z Braníka, Vršovic nebo Modřan tvoří na Dobříšsko nějaký významný přepravní proud, bylo by to vidět v obsazenosti těch vlaků. Jsou-li to jednotky lidí denně, nechť se pražskou MHD přepraví na Smíchov a pokračují autobusem. Dopravní obslužnost a VHD je o tom, aby existovalo spojení, ale ne o tom, že každého jednotlivce dopraví přímým spojem do každého místa, kam dotyčný potřebuje.

mezera

Můj odhad je, že pokud se na dobříš bude jezdit jen v sobotu a v neděli, tak klesne zájem o cestování i těmito víkendovými vlaky.
– někdo jel v pátek tam a v neděli zpět
– někdo jel v sobotu tam a v pondělí zpět
– když nestihnu nedělní vlak tak musím autobusem, tak co přejít na autobus i o víkendu (i s batohem)
– možná že bude lépe jet jinam, tam kde vlaky jezdí (v pátek i ve svátek)

ušatá

To je naprosto k ničemu a nevím, proč se stále mluví jen o Dobříši, když jde o řadu míst, stanic? Dobříš je zatím jen konečná na okraji města a nikdo neřeší nic k tomu, natož návaznost další dopravy od nádraží!!!

ušatá

A nejen ty, ale potřebují stále více peněz do silniční dopravy a o tom se nemluví, to je prostě přeci normální. Stejně jako zničená krajina, prostředí, zdraví a životy lidí. Ponese už konečně někdo za to odpovědnost a tedy i trestní? Nebo se bude stále jen lhát, mlžit, nebrat na vědomí fakta?

Ivan

Fakta na vědomí berou, na rozdíl od vás.

Jaaa

Fakta jsou jasná. Víc aut v Praze, více zacpaná D4 a D0.

Ale proč platit 1/10 za prevenci dneska, když můzeme platit 10 x víc až zítra. Však „ono to nějak dopadne“, tam už se vám uvažovat nechce.

Klasické východní postkomunistické myšlení. Slovo „plán“ je pro vás chucpe.

Spravedlivě

To je ale Šašek, ten multiministr. Když nebude jezdit vlak nekam na okraj Kouřimi nebo Štěpánova nebo Rožmitálu, tak je to úplné katastrofe. 😁

medical_examiner

Nejezdit u nás autobusy, tak se lidí akorát diví, že na tom „náměstí“ je nějak prázdno…

Dáda

Velkmi se mi líbí přístup: “ já rozhodnu (ministr) a ty to zaplatíš (kraj)“
Taky bych chtěl rozhodovat a nemuset platit..

Axel

Opravdu nechápu pana Havlíčka…. Taková paseka co zůstala po vládě ANO2011, ve vládě, na ministerstvu dopravy, ve středních Čechách… A pan Havlíček se ještě vyžívá v masochismus, že na své chyby neustále upozorňuje.

On si asi myslí, že jsme debilové, když si neumíme spočítat, že holt peníze ve společném měšci dochází….

„Ještě větší blbec, než jeho soupeři doufali“.

Gwann

dle diskuze níže…hlavně at nevladnou piráti…jsme idioti

Axel

Lidé mají obvykle takovou vládu, kterou si zvolí. Jasně, že jsou výjimky, třeba v zimě 1947/48 to vypadalo, že ve volbách na jaře 1948 že KSČ/KSS výrazně ztratí. Vypadalo to, že ztratily důvěru podstatné části voličů – ve volbách 1946 KSČ/KSS získala důvěru víc než 1/3 občanů/voličů….. Zatímco po 2,5 letech Gottwaldovy vlády to vypadalo, že KSČ si udrží důvěru jen necelých 30% občanů/voličů. https://archiv.hn.cz/c1-946940-nedokonceny-predvolebni-vyzkum-v-lednu-1948 Protože výkony ministrů KSČ/KSS v Gottwaldově vládě byly na „ručník do ringu“. Např. „duševní gigant“ pan A. Zmrhal – ministr vnitřního obchodu – který nařídil prodávat látky občanům za nižší cenu, než jaká byla velkoobchodní… Číst vice »

Gwann

podobně duševní giganty tam máme až na čestné výjimky také…a zjevně to spoustě lidí vyhovuje…

strany vysloveně škodlivé či naprosto potrhle mají mezi 40 a 50 procenty podpory…a akorát se ty hlasy prerozděluji. zajímavé to koreluje s podporou KSC v českých zemích v roce 1946

Petr

A víte které straně, např. zrušení osobní dopravy do Rožmitálu nahraje. Možná se budete divit. Protože dva se hádají a třetí se směje. 🙁

Gwann

ja bych si akce rušení lokalek a zvyšování ceny jízdného v Praze nechal po volbách. aby buresovy hnojomety neměly tak snadný terč.

mne tohle rušení hodně mrzí, ale furt lepší než se kvůli tomu nechat zmanipulovat Burešem a Havlickem…

ušatá

A nemáte pocit, že když vezmeme jen těch posledních 30 let, že je to stále nějak dokola, akorát, že nyní ještě víc se prosazují soukromé zájmy a jen nevíme proč a a za jakou skutečnou cenu a kdo vždy za tím stojí. V té minulosti to byl jednodušší, tam se to dalo lépe zjistit.

Axel

Hm… myslíte, že je to pořád stejné? Nebo to víte a máte ke svému názoru i fakta?

Podle čísel to vypadá, že problém se zrodil před pár lety (=když krajské koalice ANO+KSČ+ČSD, paní Pokorná-Jermanová z ANO) uzavřeli dlouholeté smlouvy.

A nyní středočeskému kraji chybí peníze, aby byl schopen zaplatit NAVÝŠENÉ ČÁSTKY vyplývající z oněch smluv, https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/07/graf2.jpg

Jaaa

A zítra to bude Praha, kdo bude zasekaný dopravou a Středočeský kraj nebude mít ma opravu silnic a bude natahovat ruku po státu „přispěj mi ma silnice“.

A vy budete souhlasně křičet, jak má stát přispívat na silnice a vůbec vám nebude vadit, že je to několikanásobek toho, co by bývalo bylo na VHD.

Prostě si jen vybíráte řešení vám subjektivně milejší a vydáváte to za jediné možné objektivní řešení.

Ať kraj hospodaří vyrovnaně v údržbě silnic a pak si pohovořme o tom, co je optimální.

Axel

Ono totiž čas na koncepční řešení jaksi už není… Prachy dochází už letos.

Na koncepci měli ve středočeském kraji pracovat už před lety.

Do roku 2014 vládla ČSSD+KSČM, po nich vládla zhruba rok ANO+ODS+STAN+TOP09. A od 2017 do 2020 vládla staronová parta, akorát doplněná o ANO +ČSSD+KSČM, která uzavřela dlouholeté smlouvy (např. s ČD od 2019 do 2029).. A nynější příjmy středočeského kraje jaksi nestačí na navýšené ceny za dopravu…
https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-uzavira-smlouvy-se-sousedy-chce-vyrazne-rozsirit-pid-za-sve-hranice-22126/

Gwann

praha je zasekana auty tak jako tak. tomu lokálka do dobrise už nepomůže. snad akorát mýto pro vjezd.

Jaaa

Až na to, že jeho voliči a hlavně mnozí nerozhodnutí mu to žerou. Takže spíš šoupat nohama a přemýšlet, jestli to bylo strategické rozhodnutí – nebylo.

Martin

Chce se mi z nej zvracet, jine kraje take omezuji a omezovaly dopravu a to maji vladu ANO…

Axel

Nezaznamenal jsem názor pana ministra Havlíčka na klíčovou otázku: KDE NA TO VZÍT? Holt peníze se rozkutálely za vlády ANO/ČSSD/Okamury/KSČ.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/07/graf2.jpg

V minulosti stačilo zhruba 25% z disponobilního rozpočtu na dotování veřejné dopravy ve Středočeském kraji. Ale po vládnutí ANO/ČSSD/KSČ ve Středních Čechách jsou nyní dlouhodobé smlouvy, dle kterých z disponobilního rozpočtu putuje téměř 40% na dotování veřejné dopravy…

A za pár roků bude ještě hůř (elektrobusy, ECTS,…)
„(…)Fakticky to znamená, že aplikací všech výše zmíněných a vládou ČR nařízených (!) pravidel se náklady na veřejnou dopravu při zachování jejího současného rozsahu provozu zvýší o takřka 40 %!“
https://zdopravy.cz/borecky-nelikvidujeme-verejnou-dopravu-ve-stredoceskem-kraji-neexistuje-zazracne-vychodisko-85876/

Gwann

kdo to utrácení z půjčeného chce omezit…je neomarxista. prostě lůza chce do situace řecka…

Jaaa

Jde o jak omezit, víte? Aby byly celkové náklady ještě vyšší?

Gwann

je mi líto, ale situace je kritická. pokud někdo bude chtít tenhle bordel po ANO uklidit, tak skončí nižší sazba DPH a to se celkem zvýší na 25procent. zmrazí se na několik let všechny platy veřejného sektoru i důchody. zaráží se všechny nezahajene investiční projekty, co nemají dotací z eu.

a v železniční dopravě se obávám, že skončí možná i nějaká rychlíkova linka, proskrtaji se kde to půjde intervaly, přestanou se zasmluvnovat nová vozidla atp.

tady je úspora malá…a je to mi to moc líto. hlavně kouřimka. bohužel…jsme u snedeneho kramu

Lukáš David

Akorat k elektrobusum a podobnym eko vecem bych dodal jen to, ze nas do toho tlaci hlavne EU, jinak souhlas..

medical_examiner

Tak ať si to ta EU taky zaplatí…

Feedhunter

Ale EU žádné peníze nemá. Jsou to stále naše peníze.

Jaaa

ČR žádné peníze nemá? Nebo co jste tím chtěl říct?

Axel

Úlohou české vlády by mělo být zohlednit konkrétní regionální podmínky. V čemž selhává. a) Vzhledem k desítkám miliard za dráty vysokého vedení – přenosovou soustavu, která přenáší elektřinu vyráběnou převážně v severních/severozápadních Čechách do jiných regionů, určitě dává smysl investovat do elektrobusů/trolejů v regionech s přebytkem vyrobené elektřiny . Naproti tomu např. na Ostravsku, kde už nyní je víceméně nedostatek elektřiny, nedává příliš smysl investovat do velkospotřebičů elektřiny jako jsou velké množství elektrobusů atd. Viz problémy s provozem Nové Huti (Liberty Steel), kde řešila jestli bude dostatek elektřiny pro plánovanou obloukovou pec b) Podobně i osobní auta – hybridy včetně… Číst vice »

ušatá

Jak ale se to kryje s tím, že uhelné elektrárny máme bourat, jaderné se nepostaví, plyn nemáme a z plynu elektřina není ani čistá, ani levná, a ty tzv. zelené zdroje jsou spíš jen pohádka a na našem území spíš sci-fi a okrajová záležitost. Kde se tedy bude ta elektřina brát? Čili chce to zdravý rozum a jasně se postavit za energetickou soběstačnost a za to, že technická řešení budou taková, jaká nejvíce jsou reálná a ne jen dle něčích přání. A mít je co nejvíc „čistá“ .lze uhlídat.

Axel

Nemám pocit, že vydrží dnešní názor radikálních ekologů, na urychlené ukončení výroby elektřiny z hnědouhelných elektráren. Jak říká vládní zmocněnec pro energetickou bezpečnost – ekologickým radikálům bude stačit zažít pár pořádných black-outů, kdy vypadne na pár dní elektřina a v jejich vilkách přestane téct pitná voda (většina vody ve vodovodním řadu je dodávána prostřednictvím čerpadel)… a až z jejich ledniček „vypochoduje“ obsah mražáku (v letním období fungující mražák zabrání rozmrznutí a následnému zplesnivění uložených potravin tak zhruba 3 dny, Viz Ně)mecko, kde na tamní celostátní produkci elektřiny se čím dál víc podílí výroba z hnědého uhlí. P.S. Bohužel na severní… Číst vice »

ušatá

Jsem v tom, bohužel, pesimista, když vidím, co se děje a prosazuje.

medical_examiner

Kdyby jste naráz ušetřil 990 milionů ročně – bylo by to lepší?

Axel

Tak ono je úspora a úspora. Např. Nečasově vláda – pan ministr Dobeš (Věci veřejné) – chtěl ušetřit za testovací provoz registru vozidel/řidičů… Takže co? Registr řidičů/vozidel delší dobu nefungoval… S takovou úsporou nesouhlasím. Lepší se zamyslet, zda fakt musím vylepšovat něco, co dosud funguje a pokud mi na provoz současného (byť zastaralého) stačí moje peněženka. Podobně o pár roků později, za vlády B. Sobotky – pan ministr Babiš (Akce Nespokojených Občanů 2011) se vykašlal na přípravu prováděcích předpisů pro zhruba milion a půl daňových poplatníků – tzv. „Kontrolní hlášení“ k DPH, které bylo spuštěno v lednu. Ale konkrétní prováděcí… Číst vice »

ušatá

Řešit se musí ale ne podporou silniční dopravy a převodem dopravy na silnice. To je ekonomická a ekologická katastrofa a skutečně se pak nedoplatíme.

Svojsin

Jak to souvisí s lokalkou do Rožmitálu, kde nákladní dop. zůstane a osobní je naprosto k ničemu? Neumíte rozlišit ani takto jednoduché věci??

Jaaa

„Lepší se zamyslet, zda fakt musím vylepšovat něco, co dosud funguje a pokud mi na provoz současného (byť zastaralého) stačí moje peněženka“

Jj, méně nových dálnic a obchvatů. Však v obcích žijou jenom lidi, ti už to nějak přežijou.

Pokud si nedovedete uvědomit, že VHD je ještě vyšší level ochrany obyvatel, než silniční obchvat, přitom za zlomkovou cenu, tak evidentně rozhazovat prachy dál chcete.

ušatá

Spočítejte si jen v dopravě co a jak se financuje a nakolik je to odpovídající a potřebné a jak se nemluví o skutečných nákladech a škodách. Pak zjistíte, že těch peněz je dost, jen nejdou tam, kam by měly jít. Podporuje se jen silniční doprava a z lokálek, které jsou v podstatě zadarmo a žijí z podstaty se dělá makroekonomický problém. A zase proč? Komu to vyhovuje a co se tím sleduje. Tedy dejme tomu mírně řečeno tím lhaním a překrucováním faktů.

Svojsin

Něco tím určité sledují zednari a taky CIA, Vatikán atd atd

Jaaa

Ne, jenom prosťáčci jako vy, co bezhlavě všude cpou auta.

svojsin

Na rozdíl od vás dokážu rozlišit, že ne všude se hodí každý dop. prostředek. Jinak vlakem a busem poslední roky jedu nejspíš častěji, než prosťáček Jaaa a auto beru jen když musím.

Zato vy s medicalem a Uśatou budete cpát šukafon i liškám nebo hmyzu…

Jaaa

Je to jednoduché. Méně nesmyslných investic.

Juraj

Takže rychlé shrnutí: 1. Vláda ANO a ČSSD nezvládla epidemická opatření, což vedlo k dlouhému lockdownu a nevídanému výpadku tržeb z jízdného. 2. Vláda ANO a ČSSD změnami v daňovém systému vzala krajům a obcím část peněz z rozpočtu. 3. MD pod vedením ministra Havlíčka celou do dobu nereagovalo na signály od kraje, že toto bude problém. A teď jde ministr podpisovat petice za zachování tratí s minimální rentabilitou?! WTF?! Ale klíčem k pochopení je věta, že má SČK „dostat rozum“. Vzhledem k tomu, jak zde dopadly krajské volby a jak se ANO děsí pražských voličů, je myslím motivace naprosto… Číst vice »

Pavel Bláha

Vypnutí provozu na lokálkách nesouvisí s poklesem cestujících po covidu, důvodem je už mnoho let trvající nezájem ze strany cestujících.

Axel

A berete v úvahu faktor peněz v rozpočtu Středočeského kraje? V minulosti putovalo na dotování veřejné hromadné dopravy zhruba 25% z disponobilního krajského rozpočtu. Letos to však dosahuje skoro ke 40% z disp. krajského rozpočtu. A změnit to jde dost obtížně. Neboť v minulosti – během let středočeské krajské vlády ANO (+KSČ+ČSSD) ve Středních Čechách – byly uzavřeny dlouholeté smlouvy. Např. s ČD na období 2019-2029. Nynější krajští politici, kteří vládnou ve středních Čech, byli zvoleni v krajských volbách 2020. Tož tak. P.S. Nejsem místní, tak si netroufnu odhadnout konkrétně která část veřejné hromadné dopravy ve StČ musí být zrušena,… Číst vice »

Martin

On tem problem je jeste sirsi, vlada ANo i zavedla slevy 75%, primatorka ANO Krnacova, slevnila v Praze rocni jizdenku na 10,-/den, pridavalo se ridicum (coz je dobre), ale na jizdne to vliv nemelo, inflace z adobu kdy se jizdne nemelilo take neco znamena a nyni je inflace dost vysoka, RUD zmenilo tok penez tak, ze kraje maji na dopravu mene, a zvlaste v Praze a ScK… ve strednich cechach a zejmena v Praze je patrny i ubytek turistu… Proste je to dnes ve stavu, kdy vice kraju bud zdrazuje jizdne, omezuje dopravu nebo omezuje investice, nebot maji mene penez…… Číst vice »

Axel

Stručně: Prostě po vládě ANO (+ČSSD/Okamura/KSČ) holt se „rozkutálely peníze“. Vícméně asi to bude podobné, ať už je řeč o vládě celé naší vlasti, nebo o vládě v některém z krajů. Pan ministr Havlíček je asi fakt „duševní gigant“, když tak usilovně rozpitvává a upozorňuje na chyby vlády, jejímž je dlouholetým členem resp. víceministrem. Akorát nevím kde na to bere čas, neboť den má 24 hodin: – 2 ministerstva plus – funkce vicepremiéra a plus – nyní si ještě vzal na starost regionální dopravu ve Středočeském kraji poté co na nereagoval na čím dál víc zoufalejší volání krajských politiků že… Číst vice »

ušatá

Pravil jistý Bláha.

xyz

Technická poznámka k bodu č. 2: to nebyla iniciativa vlády, ale samotného ANO, které to prohlasovalo s částí opozice.

(Nehodnotím, konstatuji.)

K.S.

Neohlídat si že mám dva návrhy, které jsou alternativami k sobě a prohlasovat oba…

Dominik

Možná by stačilo aby se kraj nerozhodoval jen podle čísel, ale třeba zjistil, proč lidé ty vlaky nevyužívají. Mohl třeba udělat průzkum, z jakého důvodu lidé dané vlaky nevyužívají (zastaralost vozového parku, vzdálenost stanic/zastávek, rychlost dopravy, atd…), a na základě toho zvážit případnou modernizaci, přeložky, lepší vozový park, atd… A až pak případně přistoupit k zastavení provozu. Tam, kde se jednou zastaví doprava, tak už se horko těžko obnovuje.

Dominik

Zajímavé, když šlo o Konzervaci dráhy, tak byly v médiích srdceryvné reportáže, jak chtějí likvidovat lokálky se záběry z tratí, kterých by se to ani nedotklo. A teď, když Středočeský kraj fakticky chce likvidovat dopravu na tratích (dokonce na více, než by ohrozila konzervace dráhy v původním návrhu), tak je klid. A díky takovým, jako je pan Borecký, kteří byli proti konzervaci, budou muset být tratě i nadále udržovány, i když tam nepojede ani kolo, místo aby mohlo dojít ke konzervaci.

Jakub P

U tý konzervace byl jeden z průšvihů v tom, že si to měla Spržel rozhodovat sama, bez ohledu na objednatele dopravy na těch tratích, atd. Což mi taky nepřijde dobře, tohle rozhodování by mělo IMO spíš dělat MD a konzultovat to se Spržel a objednatelema.

Konzervace samotná by blbej nápad nebyl, naopak dost možná bude potřeba. Předložit to bez diskuse předem ve verzi, že si to má Spržel sama vybírat a rozhodovat (u tratí do nějakýho, zpočátku poměrně hodně vysokýho, počtu objednanejch spojů) byl naopak nápad velmi neinteligentní…

Martin

Ona ta konzervace drahy byla defacto jejim zrusenim… coz ted take politici za ANO vyttahuji jako jejich zachranu…

Gwann

víte, on ten obecný nápad měl neznámé dopady. tady ty dopady jsou konkrétní. a ač se diskutuje jak chce, tak málokdo pricetny chce udržovat dopravu na bakov-bousov apod. jiné zastavení provozu jsou pochybnejsi, ale tím kdo proti tomu brojí…a jak…tak se spousta lidí zdráhá k protestům připojit.

nehledě na to…že když reprezentant strany, která chtěla uzákonit možnost trhání kolejí na lokalkach nyní brojí proti pouhému zastavení provozu…tak to vypadá jako pokrytectví pár excellence

Svojsin

Tyhle řeči už tu jsou od 90let. Pořád se zkoumá, proč nejezdí na zoufalostech lidi, naopak jich ještě ubylo.Zatimco jinde na železnici byl nárůst. Možná proto, že nejsme v r. 1915, ale 2021.

Dominik

Jenže zeptal se někdo těch lidí co bydlí podél těch tratí? Ano věčně tu čteme, že zastávky jsou daleko, atd… To jsou samí experti, nářky krajů , že jezdí málo lidí, ale o nějakém průzkumu jsem nečetl. A napadla vůbec někoho někdy myšlenka udělat přeložku (nebo se tím alespoň zabývat), nebo se drží status Quo?

xyz

Ti lidé dali svůj nezájem najevo tím, že těmi vlaky z Rožmitálu, přes Černuc apod. prostě nejezdí.

A to ještě pomíjím stav, kdy někde je autobusová obsluha tak mizerná, že část lidí raději jede vlakem (+ pak si zařídí odvoz od vlaku) i tam, kde by jinak jeli autobusem.

Vašek

Já vám řeknu, proč jsem cca před sedmi lety přesedl do auta. Beroun- Praha. Tragická nespolehlivost. Denodenně zpoždění, odříkání vlaků, nedojíždění do cílové stanice, MU týden co týden. Děkuji, už ne.

Martin

Tak zrovna tento usek je prave o tom, ze se nove spojeni Tachlovickym tunelem tak dlouho odkladalo, ze se puvodni trat fakticky rozpada, ted prochazi modernizaci a rekonstrukci…
Zaroven az bude tunel (coz nebude jen tak brzo), lze posilit na soucasne trati i osobni vlaky…
Ta spolehlivost a odrikani vlaku by mela odpadnout po rekonstrukci…

Vašek

Jenomže toho se já už nedožiju.

Axel

ANO, bude líp.
Akorát nevíme kdy.

medical_examiner

Nejpozději od podzimu 2041. 😂

ušatá

Ta trať se rozpadla v důsledku zanedbané údržby a neochoty do ní investovat a to už od 70. let a po roce 1989 se zcela nepokrytě mluvilo o tom, že to není potřeba a je to stejně jen na dožití.
Každý přeci bude jezdit autem. Vždyť auto lze už pořídit za pouhých 100 000 Kč a na to každý může mít – to jsou slova jistého funkcionáře a zastupitele za ODS z těch let!!!

Jaaa

Jste krásný důkaz toho, že desetinové investice by váš problém vyřešily a s ním i 100 dalších.

Ale ne, nově se budují jenom silnice.

Vašek

Dojíždím prakticky od roku 1974, poslední roky je to naprosté zoufalství a já si nemohu dovolit chodit pozdě, takže proto jedině auto.

svojsin

Ano, např. na trase Kralovice – Rakovník by většina uvítala lepší bus linku.
A jak píše xyz, lidi hlasují tím, čím jedou….

medical_examiner

Hmm…tak to budou mít od čtyřicátých let dost blbý…

ušatá

Ano, vy jste se tam někoho ptal, i těch co tam dojíždí i z jiných míst republiky, třeba konkretně z Prahy a Kladna? Já vím, o čem mluvím, protože s řadou takových lidí jsem se setkal a třeba dotazy byly, jak to, že se to ještě neopravilo, nezprovoznilo, proč se nepokračuje dál v opravě za Kožlany atd. A to jsme byl i dotázán, zda nevím, proč od Prahy nezajíždí R do Kralovic. Když jsem upozorňoval, že se tam dá dojet autobusem, tak jsem si nevysloužil moc dobré poznámky. Prostě tím jezdit na tu vzdálenost nechtěli!!! A skutečně toto si nevymýšlím,… Číst vice »

Svojsin

Tj. úplně jedno že se najde někdo jako vy, kdo raděj půjde pěšky do Kožlan, než by jel busem. Až tam bude takových jezdit o desítky na spoj víc,místo nuly- 1!!! nechť jezdí i vlak.

MartinS.

Autobus to mezi Prahou a Kralovicemi zvládá za 1:40. S přestupem v Rakovníku. To není žádná vzdálenost ani dlouhý čas. Včera jsem s ním jel. V autobusu z Rakovníka do Kralovic jsme jeli 2, v části trasy jsem jel sám. Kdybych jel vlakem, trvalo by to 2:40 a ještě bych šel 15 minut pěšky z nádraží. To bych si to hodně rozmýšlel. A jel bych zase sám. Tím, že jsem jel autobusem ušetřil kraj cca 100 Kč na každý kilometr.

ušatá

Tím ale potvrzuje jen to, co píšu. Těch lidí tam autobusy jezdí minimálně a v těch vlacích je jich o něco víc. čili ti lidé dávají najevo, že ten systém je tam špatný a jezdí auty, což je také špatně. Hlavní problém ale je v tom, že tam ta veřejná doprava je dělaná špatně. Opět, jak jsem kdysi psal, byl zde v polovině 90. let vypracován velmi pěkný integrovaný systém, který pro odpor politiků a autobusových společností byl odvržen a dotyčnému autorovi znechuceno zaměstnání tak, že raději dobrovolně odešel. Jinak tu hodinu 40 autobusem je pro mne moc a pohodlí… Číst vice »

MartinS.

Mýlíte se. To byl poslední autobus ve 22.25 z Rakovníka. Kdyby místo něj jel vlak, jel bych celou cestu sám, protože ta druhá cestující by neměla kde nastoupit. Jinak jsou autobusy linky 570 vytíženější než vlaky linky S53. I tak to není žádná sláva, ale dopravní obslužnost je dopravní obslužnost.

ušatá

Ale hlavně vytvořit komplexní integrovaný systém, který bude zajišťovat tu plošnou obsluhu po celý den a týden a bude to lidi lákat s tím jezdit!
Ne, jen se protlačují autobusy, které lidi nechtějí, ale nic rozumného se nenabízí. Ne nadarmo se po léta mluví, že na okresech i krajích vládly v dopravě autobusové společnosti a majitelé autobusů. Takže možná na tom bude něco pravdy. I to zapírání skutečné ceny 1 km jízdy autobusu o tom něco napovídá.

Jaaa

Sorry pane zavádějící argumente, nic se nezkoumá, je to zcela evidentní, proč se nejezdí.

Pomalé, zastaralé, nenavazující.

Jenže ono se s tím taky nic nedělá, žejo. Za investice desetinové ke všem těm vašim obchvatům mohlo být davno vyřešeno.

Ale ne, prostě nejdražší autíčkářská varianta je ta nejlepší, nic to sice nevyřeší, ale prachy na nic dalšího už nejsou.

Vaším myšlením jsme pořád v roce 1915.

xyz

Kraj své projekty směrem k Dobré správě směřoval např. v případě Všejanské spojky. Ani za 8let anonistického ministrování se v této věci nestalo nic.

MartinS.

Na to, aby kraj zjistil, z jakého důvodu lidé dané vlaky nepoužívají mu stačí statistická ročenka obcí a měst, ze které zjistí kolik lidí v daných obcích bydlí a v jakém věkovém rozpětí, jízdní řád na těch tratích, ze kterých zjistí jízdní dobu a mapa, ve které je vidět, v jakých polohách jsou vůči obcím zastávky toho vlaku. Na to opravdu nemusí dělat průzkum. Navíc kraj nemá na případnou modernizaci tratě, přeložky a vlastně ani na vozový park na lokálkách žádný vliv. Do přeložek na tratích, kde se v 810 veze v průměru 5 lidí, by investoval jen blázen. A… Číst vice »

Pája

Tudíž se kraj má chovat tak, že svým obyvatelům prostě něco sebere a něco jiného nacpe a ještě se bude chlubit, jak to udělal dobře? No nic moc teda.

Axel

Jsem přespolní, takže situaci ve středních Čechách vidím z dálky. Nicméně ten základní problém Středočeského kraje myslím zůstává nevyřešen: – ubývá disponobilních peněz v rozpočtu StČ Kraje – krajům rostou na dotování veřejné hromadné dopravy Hnutí ANO 2011 (plus ČSSD a KSČ) přebíralo vládu ve středních Čechách za situace, kdy z disponobilních peněz kraje putovalo na dotování dopravy zhruba 25%. Nyní v roce 2020 putuje na dotování dopravy zhruba 40% z krajského disponobilního rozpočtu. A vybrat tenhle „smrtelný smyk do propasti“ je velmi obtížné, mj. protože za vlády ANO+ČSSD+KSČ byly uzavřeny dlouholeté smlouvy s dopravci. Např. v r. 2019 byla… Číst vice »

medical_examiner

Hmm..kolik procent by byla úspora ve výši 990 milionů?

ušatá

Jenže to se řeší jízdným, nabídkou, zvýšením cestujících a tržeb. Tedy musím něco smysluplného vymyslet a šetřit třeba na úřednících administrativě, služebních autech, zpoplatňovat věci v silniční dopravě – ať už parkování, opotřebení silnic atd.

MartinS.

Tomu se říká optimalizace. Pořídit stejný rozsah dopravy za méně peněz a nevyhazovat je do luftu.

David

Třeba ROPID by rád zadrátoval tratě v okolí Prahy (173, 210, 070), ale jediné co může udělat je požádat o to SŽ. Což se stalo, ale zatím jsem si žádného výstupu od SŽ nevšiml.

Pavel Bláha

Jako ROPID si něco nadiktuje a daňový poplatník ať to bez mrknutí zaplatí. Tak takhle to naštěstí nefunguje.

ušatá

Ano, takže zaplatí zbytečné silnice a silniční dopravu, která ho dnes a denně obtěžuje a škod muí!! A na to se nesmí ani ozvat, protože je ten hrozně fuj!!!

medical_examiner

Přesně tak…

Marana_CZE

Já žádám, aby kucí z ministerstva pracovali, dohnali těch pár desítek let, co mohli instalovat ETCS a při výběrku preferovali kvalitní služby nad cenou.

Axel

Tak když člověk slyší o kauze „Stoka“ (v Brně) nebo „otrávená“ Bečva, tak si jen klepe na čelo, když i dnes slyší jména jako Babiš, Faltýnek jako údajně seriózní řešení toho co trápí nás, obyčejné lidi.

axon

myslím že by měl nastat konec „samostátů“ ve formě krajů a pravomoce korigovat dopravu jim sebrat, nepřináší to dlouhodobě nic dobrého jen drolení a erozi celkově propojeného jednotného dopravního systému v ČR

Krušnohorec

Souhlas, hejtmani se chovají jako carští gubernátoři. U některých spojů z Chomutova do nějaké zastávky v údolí Ohře se musí přestupovat v Prunéřově i Klášterci.
Krajské hranice jsou posvátná kráva.

Jiří Kocurek

A co takhle rovnou zakázat soukromé vlastnitví železničních vozidel? Výjimky ze zákona povoluje úřad v moskvě, výměnou za 500.000 Kč, aby si taky vydělal?

medical_examiner

Vyloučeno. Jak by pak bylo rozprášeno CHV Lužná?
Jinak než dražbou pro nadšence…

xyz

Zato pokud by tam dopravu objednávalo MD (ono nestačí, že tam objednává rychlíky?), tak by souprava velikostně potřebná pro spojení velkých měst v Ústeckém kraji jela až do Karlových Varů? Nebo jak?

Plecháč

Blbost. Na Slovensku regionální dopravu řídí ministerstvo, a jsou na tom líp? Nejsou. Některé kraje dokázaly vytvořit celkem kvalitní systém regionální dopravy, byla by škoda nechat to zničit ministerstvem. Možná by neuškodila role ministerstva jako mediátora mezi kraji, aby nedocházelo k těm přestupům na hranici a podobně, třeba by mohli přhodit pár korun na ty mezikrajské linky, ale dávat jim veškeré pravomoci krajů by neskončilo dobře.

ušatá

MD musí být tvůrcem a garantem celé dopravy ve státě, nastavit podmínky, propočty, priority a dohlížet pak na naplnění.

Ivan

Že to nepřináší nic dobrého??
Jestli někde kraje prokazují svoji smysluplnost, tak na prvním místě právě u ZDO, kde se její fungování výrazně zefektivnilo (viz už samotný vznik krajských IDS, což stát není schopen udělat ani v současnosti). Kraj mnohem lépe vidí na smysluplné využití peněz, které jsou na VD k dispozici, než to při nejlepší snaze (a o té lze s úspěchem pochybovat) může vidět jeden centrální orgán.

xyz

A regionální autobusovou dopravu by podle vás měl objednávat kdo?

P. S. Návaznosti již z fyzikálního principu nemohou vycházet vždy a všude.

medical_examiner

Těch 60 linek, vzájemně propojujících vlakové přestupní uzly bude prostě jezdit v rámci ŽDO…
…a všechno ostatní odjezdí soukromníci na svoje útraty (tj. bez jakýchkoliv dotací)…

Gwann

aby vše řídil nějaký Bureš. děkuji, ale po zkušenosti s touto děsivou vládou, čím slabší centrum, tím lépe.

Jaaa

To je zavírání očí před fakty. Rozdrobením si fakt nepomůžete.

Gwann

pro mne je fakt že většina minulých ministrů dopravy by patřila zavřít. dílem do kriminálu a dílem do blázince.

to že je doprava na krajích…pomáhá alespoň někde vyřešit některé problémy.

ano, koordinace je mnohdy problém. a ten tarifní chlivek který oneticket reálné moc neřeší…to je taky věc.

ale za obojí lze opet vinit i MD…nejen kraje

Pája

Vždycky je špatně něco nařizovat z pozice síly. Ať je to kraj, nebo ministerstvo. Kdo se místních ptá – chcete vlak, nebo vám stačí SOR ? Nevyužíváte vlak? Můžeme udělat něco, aby jste ho využívali? V diskuzi nevidím jediný příspěvek někoho místního, tudíž je to „o nás bez nás“ a to nedopadlo úplně nejlíp.

axon

no udělat buse muselo to zásadní, jízdí řády podlepotřeb lidí a ne podle úředníka a SŽ by musela přesunout zastávky blíže k lidem tam kde je to možné, případně obnovit zavřené čekárny pro cestující v budovách aby nemuseli stát v zimě, dešti, mrazu při čekání na vlak !!!

Martin Lér

Což celou ekonomickou stránku posouvá dál do červených čísel

Pája

Pokud řešíte ekonomickou stránku jako jedinou věc u VHD, tak je něco špatně.

ušatá

Proč? Více lidí, více tržeb a ve stanicích a okolí další služby, tedy další tržby!

Původní Pražák

Vypadlo vám tam zásadní slovíčko, „obyčejných“. Bez toho to nemaj tyhle nářky žádnou cenu.

Jiří Kocurek

A ty potřeby lidí zanese do jízdních řádů kdo?
Úředník v jednotmém systému, který požadujete.

axon

hele s jedním jsem si ohldněš JŘ psal, nemohu to sem dát,ale bylo to iritující 🙁

xyz

Jak byste definoval „jízdu podle potřeb lidí“ na takové trase Straškov – Zlonice, jak na trase Březnice – Rožmitál atd.?

Mimochodem, jak víte, že zrovna tam se jezdí „podle potřeb úředníka“?

medical_examiner

Tak že bude garantovaný přestup z „hlavní trati“.

PetrN

Vysvětlí mi někdo, proč se má udržovat uměle provoz na těchto tratích? V čem je přidána hodnota oproti busu? Bus je a) levnější, b) dojede až do centra města a zastaví na více místech v obci c) bus je pohodlnější, než to, co za šrot posílají na tyto tratě čd a další dopravci (tzn hlavně nesmrtelná 810).. Kde je byt jediná výhoda vlaku? Argument, že se do trati investovalo je absurdní, proto, že se do něčeho investovalo, tak to budeme provozovat, i když je to finančně i po všech dalších aspektech nevýhodné? Uchylarna..

jal

Když už má někdo jet po silnici, pojede vlastním auem a po politicích bude požadovat parkovací místa tam, kde už je jich dnes nedostatek. Proč by se někdo měl mačkat v busu s cizími lidmi v té samé koloně jako auta, kde má své pohodlí a soukromí? Nebo snad je tady někdo, kdo to tak bude osobně dělat? Jedině ti bez řidičáku a ve věku, kdy nemohou řídit. Právě možnost jet někam nezávisle a rychle mimo zácpy a podobné problémy by měla nalákat lidi k železnici. Samozřejmě to nepůjde tam, kde je nevhodné trasování, JŘ, pomalost… Právě o to, aby… Číst vice »

Svojsin

Nesmysl, plno lidí jede veřejnou dopravou právě proto, že nemusí kamsi např. za Rožmitál. Což dokazuje většinově více obsazenější bus, než je tam vlak.

jal

Právě pro jsem psal, že je to podle trasování.
Jinde zas busy poloprázdné a parkoviště plné.

Osobně preferujete stát v koloně v busu nebo ve svém autě?

svojsin

Osobně preferuji opatření, motivující lidi nechat auto doma.
Takže v případě Rožmitálu co nejkvalitnější linka na Příbram a lepší do Březnice než teď.
Samotné vypnutí os vlaku se tam na silnici neprojeví.
Ale jinak souhlas, je třeba brát každou relaci individuálně.
Příliš vymetající linky , které jedou všechny spoje přes kdejaký Oslí, taky můžou zbytečně odrazovat.

ušatá

A z toho Oslí budou lidi chodit pěšky nebo jezdit autem? Vlak mají v docházkové vzdálenosti v pár minutách. A že tam s tím jezdí, to si pište.

Svojsin

Vy si pište, že nejezdí. Ono dost napovídá, že tam přes týden není ani 20 obyvatel !! Takže tam určitě jiné řešení, ale ne vlak pro občas jedoucí jednotlivce.

ušatá

Fascinuje mne v těchto diskusích vždy argument, že jede obsazený nebo více obsazený autobus. Tak proč já jezdím v řadě autobusů – a to i v řadě těchto diskutovaných míst sám????

ušatá

A ještě maličkost. Často se tam bavím s řidiči a ptám se, proč si myslí, že jezdí prázdní. Budete se divit, ale vždy se dozvím – a v tom se shodují – že se nikdo z majitelů ani objednavatelů nezajímá, co skutečně lidi chtějí, jaký by měl být jízdní řád, kudy by měli jezdit, kde zastavovat. A sami přiznávali, že řešením je jezdit k vlakům a dělat přípoje. Takže kdo vlastně ten dopravní paskvil v této zemi dělá a podporuje?

Svojsin

Znám desitky řidičů autobusů, takhle ale nemluví ani jeden!! Kecate neskutečně.

Svojsin

Kterým spojem busu Rožmitál – Březnice jste jel sám?? Vy prece busy nesnášíte a nepoužívate, tak co že tak najednou??

Jaaa

Aha, a není to spíš tak, že my, co těmi busy denně musíme jezdit, bychom třeba taky chtěli něco kulturnějšího?

PetrN

Nezávisle a rychle? Rychle? To jako sukafonem po lokalce, kde vám pri přestupu na další trať ujede navazny vlak, protože má onen sukafon szpoždění? Nenechte se vysmat, ten bus bude i v tomto případě rychlejší, než sukafon na zoufale zapadlé lokalce.. A kdo pojede busem? Ten, který nechce řídit, hledat parkování, který chce jet levněji(což vlak taky mnohdy nesplňuje, protože CD a zloděj na TR 10), ekologičtěji atd atd, než autem..

Jelen

Bus není pohodlnější ani náhodou. Zkuste se projet vlakem např. z Kouřimi do Peček a pak přesednout na NAD do Poříčan, během toho extrémního kodrcání na rozbitých silnicích budete na tu jízdu šukafonem ještě v dobrém vzpomínat. A vážně nechápu, co pořád mají s tím „centrem měst/obcí“. Copak je potřeba obsluhovat jenom centrum?! Nenapadlo vás někdy, že i na kraji města bydlí lidi? Třeba takový Nymburk, má snad nádraží v centru města? Nemyslím si, že je zdejší nádraží málo využíváno, právě naopak. A u malých obcí (např. Zalešany) je úplně jedno, jestli VHD má zastávku na kraji nebo uprostřed, když… Číst vice »

Svojsin

Pro plno lidí je pohodlnější, než vytřepaný šukafon. Nehledě na nepohodlnost docházky popř. nástupu.

jal

Na třetitřídce může být vyklepaný i bus a vedle ní lokálka po rekonstrukci bez třepaní v šukafonu.,

svojsin

Ten se třepe i když stojí.

Jinak uveďte konkrétní příklad, kde (na které lince)má šukafon nahradit bus a co za busy se tam momen. posílají, díky.

Jelen

Zajímavé, já teda nikoho takového nikdy v životě nepotkal, kdo by tvrdil takový nesmysl, že autobus je pohodlnější. A co se týče docházky, to se liší případ od případu. Žabonosy a Zalešany mají zastávku vlaku přímo v obci, podobně jako např. Velký Borek, Mělnická Vrutice nebo Lhotka u Mělníka. Všechny tři mezilehlé obce na Rožmitálské lokálce mají autobus daleko od obce na silnici I. třídy, zatímco vlak v obci.

svojsin

To se asi potkáváte jen s úzkou skupinou lidí.

Ale ještě je tady jeden pohled: Znám lidi, co řeknou, že všeobecně je pohodlnější vlak, ale pak jedou nakonec většinou busem, autem.
A to proto, že za vlak považují spíš to , co jezdí na hl. tratích, nebo proto, že je bus blíž v začátku i cíli cesty. atd.

Neznám moc lidí unešených nař. z Regiošuku a už vůbec ne z ř. 810.
Tedy s výjimkou žel. rodin , a šotouśů.

Jakub P

Přesně tak, obecně je vlak pohodlnější než autobus, zejména na delší cesty. Ale zdaleka to neplatí pro každý vlak a každý autobus a hraje v tom roli i spousta jiných faktorů, než jen konkrétní typy vozidel použitých pro danou cestu.

ušatá

To se musíte stýkat i s lidmi, kteří mají jiné názory než vy. Stejně jako nesmysl o “ roztřepaném šukafonu“. Takový opravdu nezažívám. Leda na totálně zničených tratích, kde se musí jet i kvůli tomu třeba dvacitkou, protože trať je pomalu ve stavu nesjízdném.

Svojsin

Nedavno z Čisté do Rakovníka, byl sem rád, za příjezd a výstup….Vy byste ale propagoval i hořící šukafon.

PetrN

Ale ten bus obslouží jak centrum, tak okraje obce, narodil od vlaku, o to tu celou dobu jde… Autobus není adekvátní náhrada vlaku, obecně určitě ne, ale je adekvátní náhradou vlaku na lokálních tratích, kde oním vlakem jezdí v průměru 6 lidi.. Toliko realita

ušatá

Pokud má obec třeba délku 500 m , tak i ten autobus tam zastaví jen jednou a je tedy úplně jedno, co tam jede. Ale ten vlak je vždy příjemnější, komfortnější a pohdlnější.

Svojsin

V Kozlanech, Rožmitálu, Pnovicich??

Ivan

Diskutovat s někým jako vy, kdo si myslí, že právě ty jeho argumenty jsou reálné, zatímco lidé s opačným názorem jen vše překroutí, je už z principu naprosto zbytečné.

Jelen

No argumenty, které jsem tu v minulosti uváděl pro vlak, byly založeny na realitě a každý normální s nimi vždy souhlasil. Ona totiž jsou i nějaká fakta, která na názorech lidí nezávisí a prostě platí.

svojsin

Ano, jeden takový fakt je, že i kdyby přibylo od zítra 200% cestujících na tratích určených k omezení, pořád to bude na vlak málo, až mizerně málo.

ušatá

Proč??

Svojsin

Se ptáte, proč jsou 0- 8lidi ve vlaku málo? ??Jako pro vás je dost i ta nula….

Thijs

tak vlak je obecně asi ve většině případů pohlednější, ale to neznamená, že tam, kde jezdí 5 lidí ve špičce, se musí platit takhle drahá sranda. Prostě na to není a těžko kdy bude. Navíc, když jsou zde desítky, spíše stovky relací, kde se přepravují tisíce lidí denně a je to postavené na busem, protože tam není vlak vůbec, anebo je krutě nepoužitelný. Viz ten Mníšek. Takže shrnuto, já jsem pro rozvoj železnice (ať nové tratě, nebo revitalizace stávajících), kde má smysl z důvodu vysokých přepravních proudů, ale to není případ Lužce, Mšena, Dobříše (jedině novostavba podél dálnice), Kouřimi atd..

Ivan

„byly založeny na realitě a každý normální s nimi vždy souhlasil“
Nemohu posoudit, vidím až vaše aktuální diskusní příspěvky a tam to rozhodně neplatí.

MartinS.

Když se podíváte na mapu, zjistil byste, že ve většině obcí zastavuje autobus na návsi a všichni to k němu mají +/- stejně daleko. Vlak naopak zastavuje zpravidla za obcí, někteří to k němu mají sice blíž nebo stejně daleko jako na tu náves, ale většina mnohem dál. Nejsme před 100 lety, kdy nikomu nevadilo, že stráví na cestě do okresního nebo krajského města půl dne, protože když nejel vlakem mohl jít maximálně pěšky nebo jet povozem. Teď když se hromadnou dopravou nedostanete za hodinu ani 40 km daleko, tak jí prostě nebudete používat, protože nikdo nechce trávit 4 hodiny… Číst vice »

Jelen

Rozhodně není pravda, že vlak zastavuje většinou daleko za obcí, zatímco bus v obci. Znám mnoho případů, kdy je to právě naopak, nebo kdy je tento problém velmi snadno řešitelný přesunutím vlakové zastávky do obce (např. Pecerady u Týnce nad Sázavou, kde se sice nic rušit naštěstí nebude, ale ta zastávka by se k přesunu do obce přímo nabízela).

malý bobeš

A přesunout zastávku autobusu tedy nelze? Jde to cca 10x rychleji a 10x levněji = místo deseti přesunutých vlakových zastávek přesunete 100 autobusových. Který z obou kroků bude mít větší přínos pro rozvoj hromadné dopravy?

Pavlasik

A největšího nárustu cestujících je dosaženo tam, kde se k sobě přiblíží vlaková i autobusová zastávka. A kde je i návaznost (četnost) spojů.

malý bobeš

Jakože přestupní terminál v Lužci? V Mochově? FAKT???

medical_examiner

To nebude ten případ.
Z Mochova bude trať prodloužena do Č. Brodu, z Lužce do Mělníka.

ušatá

A proč ne? Zastávka např. autobusu v Lužci může být hned u zastávky vlaku a neměl by být problém JŘ zkoordinovat. Nebo to snad problém je a je nutné, aby zastávka autobusu byla 400 m od vlakové, bez návaznosti a autobus okolo jen vlakové projížděl? Je vidět, že zase neznáte konkretní situaci, ale proč o tom nemluvit jako o neprůstřelném argumentu, že?

svojsin

To se týká relací Skalice nad Svitavou – Blansko – Brno, Benešov – Strančice – Praha apd.
Ne nějakých Straškovů či Rožmitálů.

Petr

Pokud to integrace nedorazí jako v Berouně. O plánovaním terminálu ve Zdicích, kde není ani P+R nemluvě.

ušatá

Fantasticky bylo provedeno autobusové nádraží v Berouně. Hlavně neexistující návaznost autobusů na vlaky, včetně MHD. To se vůbec nedá použít . A už i to, že moudrý by nechal zastavit autobusy přímo před vchodem do nádraží a ne 100 m mimo, takže i v dešti se nedá rozumně přestoupit. A to ani na nádraží není přehled o jízdě autobusů, aby se to dalo zjistit hned v hale. Prostě inteligentně proinvestované peníze. A pak že jich máme málo. Tady je ta cesta jak zapojit autobusy a využívat je. Ne jimi nahrazovat železnici.

medical_examiner

No ta vlaková, když se pak v budoucnu rázem zruší 89 autobusových linek…

Už se těším, jak budou obce přispívat statisíce i na autobusy. A hlavně, jak pak budou hlásit že ten autobus nechtějí a radši si připlatí za víc vlaků…

ušatá

Nebo třeba tam mít zastávky dvě.

MartinS.

Tak se podívejte na mapu, na ty omezovsné lokálky a spočítejte si, v kolika obcích zastavuje vlak na výhodnějším místě než autobus. A zjistíte, že je to opravdu v menšině případů.

Jarda Š.

Jestli obce chtějí na Mšence zachovat vlaky, tak ať kraj místo rušení vlaků zruší autobusy ze Mšena do Mělníka a Ml. Boleslavi.

Dachs

Autobusy PID do jisté míry vysály lidi v relaci Mšeno – Mělník. Integrací přibylo spojů a vlak zde opravdu není nejrychlejší. Rameno na Boleslav si frekvenci (v předcovidové době) udržovalo v konstantních číslech. Návrh další integrace („MB-západ,“) dokonce počítá s proklady s linkou S33. Přesněji počítal – Borecký, slon v porcelánu, mění plány. A kdoví, jak to nakonec dopadne, obce si stěžují, že jsou stavěny před hotovou věc, a požadují, aby zůstaly zachovány spoje, na které jsou lidi zvyklí. Tomu úplně nerozumím, protože návrh přináší zajímavý progres v dopravní obslužnosti i v možnostech pro cestujícího, který v pd dojíždí z… Číst vice »

medical_examiner

Nezájem, autobusy jsou možná rychlejší, ale taky několikanásobně dražší.
Jen se podívejte na tu SDO2022 a sledujte sloupeček „náklady na linku“.

ušatá

Ne zrušit, ale vhodně je trasovat a zintegrovat s železnicí. Jinak je to k ničemu. To nemohou být dva samostatné systémy. To je pak to, co je drahé a nefunkční.

Peťa Flaška

tak si Kájo ještě vem foťák a přidej se k těm plešatejm košiláčům když máš tak rád lokálky!!! a nezapomeň zajistit provoz šukafonů 810 do roku 2100 ať maj kamarádi radost! !!

Gwann

vy musíte být krasavec, za kterým se i tramvaj ohledně, že…

Vědec

Samozřejmě, že to dělá ministr Havlíček správně. Zatímco takoví Piráti v Praze zdražují jízdné a parkovné, ANO zachraňuje lokálky. U ostatních stran je tak vidět amatérismus. Ale dobře jim tak, oni to u voleb projedou. Dokud se nepoučí, nezbyde jim nic, než kampaň antibabiš.

Martin Lér

Jojo, a peníze si natiskneme, on to někdo zaplatí.

Mimochodem, pro málo pozorné: dopravu v Praze má pod sebou náměstek z Praha Sobě, ne Piráti.

mirek

Vláda ANO sebrala krajům a městům miliardy a teď kritizuje, že kraje a města nemají peníze na dopravu a musí zdražovat. Vrchol pokrytectví.

svojsin

Jistě, ale i tak nemá cenu držet Rožmitál, Kralovice apd.

Ivan

“ ANO zachraňuje lokálky“
Ano, přesně na takto jednoduché ANO svojí předvolební agitku zaměřuje.

Jaaa

A funguje to.

jal

Nejlepší je rušit a obnovovat každé 4 roky. Každá zvítězivší strana může říct, že napravuje chyby předešlé strany. A o to jde především.

A může být takto nastaven i JŘ. Bude vylepen na zastávkách desetiletí, jen v omezeních bude vysvětlivka- nejezdí ve volebním období 20xx- 20yy

Thijs

Havlíček klesnul na nejnižší možnou úroveň, kam ještě klesnout lze. Nebo možná ani nelze a jemu se to podařilo poprvé. Kdyby radši řešil to, aby bylo kvalitní železniční spojení Praha – Boleslav – Liberec a do doby, než se to dořeší, tak MD zajistilo objednávku dálkových autobusů.
U něj se sešli dva problémy – je to politik, zastupující hnutí, které žene tuto zemi do zkázy a je to ortodoxní šotouš, což je velmi nebezpečná diagnóza.

medical examiner

Objednávku dálkových autobusů…
Nemáte moc velké „bebí“? 😀

Jiří Kocurek

Do doby, než se dořeší kvalitní želznice Praha-Liberec, se nemá cestovat vůbec?

Sporak

ono se tam teď necestuje?

kix

pokud si to nenaplánujete s dostatečným předstihem, tak opravdu necestuje, tady se cestuje auty, protože bus nepředstavuje žádnou flexibilitu a vlak je zase šíleně pomalý s přestupem (riziko ujetí)

Pavlasik

Souhlas. Nikdy nevíte zda ve spoji který stíháte bude místo nebo nebude. A v dalším spoji je to taky sázka do loterie. Liberec-Praha jen s předem zakoupenou místenkou.

Thijs

proč myslíte?

Karlos

Na co by dělalo MD objednávku autobusů na tahkle výdělečné trase, kde jezdí dostatek spojů na komerční bázi??

Thijs

tak se dívám na stránky Regiojetu a první volný spoj je dnes ve 20 hodin, tam je poslední volné místo. Takže bukuji a kdo se bude chtít dnes svézt 5 minut po mém zabukování, jede ve 21. Zítra první volný spoj v 10 hodin. Flix bus na dnešek u všech odpoledních a podvečerních spojů avizuje 1 až 2 poslední místa. Tomu tedy si nedovolím říkat „jezdí dostatek spojů na komerční bázi“ ani ve stavu největšího poblouznění. Navíc, kdyby nebyl stát „blbý“ (jaký by ovšem mohl být „chytrý“, když to vedou populistický a neschopný individua Bureš, Havlíček), tak z téhle výdělečné… Číst vice »

Jiří Kocurek

A v objednávaném spoji by místa nedošla? To jste nikdy nejel rychlíkem nastojáka?

Thijs

jistě by i v něm došla. problém je, že tito dva dopravci na stojáka nepřepravují. Myslím, že u objednávané dopravy by ale bylo reálnější, že by přibyl spoj/posila (pokud by byl objednatel svéprávný a zaplatil to) , než u těch, co jedou na zisk z tržeb

Sporak

Tak to určitě. Vy jste asi monopol ČSAD Liberec nezažil, že.

Thijs

osobně ne, ale slyšel jsem o něm hodně. Z hlediska volné kapacity ve veřejných dopravních prostředcích byla do doby, než nastoupil FLIX BUS, byla situace myslím velmi špatná jak za monopolu ČSAD Liberec, tak za Regiojetu. Káva zdarma je k prdu, když mi jede nejbližší spoj za 8 hodin… Pořád ale dobrá není a do doby, kdy to bude pouze na trhu, asi ani nikdy nebude.
k poznámce „to určitě“ mohu dodat, že o tom jsem přesvědčen na 100%, za předpokladu, že by byl svéprávný objednatel.

medical_examiner

Rychlíkem nikdy, EC 117 za celé 4 roky pouze 1x.

MartinS.

Na trase PH – MB – LB nejezdí dost dálkových autobusů?

Thijs

tak na téhle trase nejede aktuálně vůbec žádný autobus.

MartinS.

Mezi Prahou a Mladou Boleslaví jede denně několik desítek autobusů. Mezi Mladou Boleslaví a Libercem více než 10. Mezi Prahou a Libercem skoro 30 spojů. Autobus v mezizastávkou v MB by postrádal smysl.

Thijs

to máte pravdu, ale Praha – MB – Liberec nejede aktuálně žádný, to jsem rozporoval

Bedřich

Která strana slibuje naopak rušení provozu na lokálkách? Mají můj hlas pokud taková strana je.

Karlos

STAN

Erik

Predvolebni kampan jak vysita z nasich dani.. chumus neskutecny..

Roman Svačina

Ještě že ty volby máme. Aspoň je co sledovat 😂

Gwann

lhář, demagog, podrazák.

jakou ten mohl udělat kariéru za bolševika….

Jiří Kocurek

Stát se ministrem dopravy pod estébáckým předsedou vlády.

Gwann

naštěstí máme šanci se ho zbavit volbami, to by za bolševika šlo daleko hůře

jal

A zvolit nějakého piráta, co má ve volebním programu preferenci vlaků. A co když ten bude chtít zase lokálky obnovit a zakázat vjezd do měst autům? : – )
Taky bude špatný?

Gwann

kdo preferuje estébáka, co lže rano, v poledne a večer a chová se jako kapo mafie, má možnost. jen tuto zemi by asi další období tohoto grazla stalo budoucnost. ale to nevadí, horší jsou piráti, které tento arcilhar pomlouvá a lze i o tom, piráti reálné chtějí…

ale kdo se bojí migrantu, kteří k nám nechtějí, nebo toho aby socani nekradli lithium, které po 4 letech furt nikdo netezi a ani neví jak zpracovat horninu…může opět skočit na špek.

lopata

asi stejnou jako ty

Gwann

jdi někam tou lopatou házet a neplať se mezi normální lidi

lopata

a ty se nauč dělat s autokorekcí textu

svojsin

Havlíček zase lže, jako když tiskne.
V žádným případě není takových tratí 100 -150.
Některé kraje už část takových tratí omezil v minulosti, popř. jich tolik nemají, resp. asi žádný jiný kraj jich dnes nemá tolik.

Podpora vřejnosti je taková, že dotzčné vlakz prakticky nepoužívají.
Někteří starostové už řekli, že jim náhrada za bus nevadí.

Např. pro Březnici, Rožmitál , Petrovice, Kožlany apd. bz šlo naopak o zlepšení dostupnosti veřejnou dopravou.

Jiří Kocurek

No jo, ale tady je potřeba tu veřejnost potrestat, že nejezdí vlakem z Počátků do Žirovnice a tak ten zastávkový Os není dostatečně zaplněný.

medical examiner

Jak?
Autobusy budou jezdit na komerční riziko?

Gwann

tohle byl vtip s těmi P a Ž a čekáte kdo se chytí, že?

Tomáš Záruba

No tak čistě fakticky, vytížení menší než Mšeno nebo Dobříš má myslím těch tratí celorepublikově opravdu docela hodně (Kralovice atd. jsou samozřejmě něco jiného).

Jiří Kocurek

Méně než 100 lidí za den? Takových moc nebude. Většinou už je na nich osobní doprava zastavená nebo nikdy zavedená nebyla, např. vlečka Blažovice-Mokrá.

ušatá

Myslím si, že obsazenost na tratích docela znám, ale pokud se jezdí normálně tedy ne jen třeba tři spoje denně apod., tak na všech tratích jezdí víc jak 100 osob denně.

svojsin

To nepopírám, třeba VM – Studenec.
To ale nebude řešit tento kraj.

Jelen

K žádnému zlepšení by tím nedošlo.

Svojsin

Právě že došlo. On není po cestě jen Budisov.

Jelen

Ne, nedojde. Ničím nepodložená lež.

svojsin

Z pohledu fanatického zastánce lokálek, který má provoz osobky na nich jakožto nejdůležitější věc v životě bez ohledu na cokoliv, jistě ano.
To se ale min.99,8% obyvatel netýká, ti chtějí dopravit z bodu A do bodu B

Svojsin

Vlak není vhodný dop . prostředek pro 0- 10 lidí na většině spojů. Prakticky ani jednou za rok nejede víc lidí, než probere malý autobus.

ušatá

Znovu opakuji, že rentatbilní počet osob pro 810 byl oficiálně spočítán na 12 – 15 osob.

Jakub P

Kdyz ma tak rad vlaky, jel vlakem uz z Prahy do MB, nebo se tam nechal odvezt autem se soferem? Nemel by se primarne starat o tyhle ostudny a temer nepouzitelny spojeni, ktery spadaj pod jeho urad a nemontovat se krajum do jejich zalezitosti? Zejmena potom, co jim jeho strana citelne priskrtila zdroje?

Je to jen predvolebni saskarna, ve skutecnosti jsou mu nejaky lokalky uplne jedno, stejne jako cela zeleznice komplet. Snad mu na to skoci co nejmin omezencu.

Radim

On teď jedná v zájmu železniční lobby, které se logicky nelíbí rušení tratí a také je před volbami. Vžijte se do jeho role, on se nějak prodat musí.

Jan Sůra

Autem. Stejně jako Svoboda a Bednárik. Samozřejmě každý zvlášť.

Karlos

Tak Bednárik se vyjádřil, že jeho vzorem je Žaluda, známý milovník luxusních limuzín s půlmilionovým příplatkem za masážní sedadla. Přece nebude generální ředitel Českých drah jezdit vlakem, že?

Petr

To by nic nestihl. Krásné je když někdo z MD apod. se omluví z jednání, že nemá spojení. A o tom má být to jednání. 😀

Jakub P

A pak je předpokládám, zas šoféři vyzvedli ve Mšeně, aby tu reklamní jízdu lokálkou nemuseli absolvovat dvakrát, že?

Jan Sůra

Samozřejmě. Když za šaška, tak kompletně.

Jiří Kocurek

Je také potřeba urychleně objednat vlaky Kojetín – Tovačov, jinak ta železnice zanikne. Do Olomouce sice se dvěma přestupy a 4x déle, ale zato vlakem!

Jel na kole do Brodku u Přerova, bylo to kratší. Zlá silniční dorpava!

Jelen

Jak „se dvěma přestupy“? Víte vůbec, že z Olomouce do Kojetína jezdí přímé spoje?
Ale ano, tato trať pro dojíždění do Olomouce opravdu sloužit nemůže, s tím souhlasím. Je tam ale v plánu obnovení dopravy poté, co bude zdvoukolejněna trať 300, aby mohl mít Tovačov rychlé a spolehlivé spojení (s jediným přestupem) do Brna.

ušatá

A on je problém z Tovačova mít přípojný autobus a ne jen aby jel jen přes Tovačov? Ano, to by bylo spojení, které tam schází a které propojí krátkým způsobem daný směr a oblast.

xyz

A kdypak Havlíček zařídí, aby Dobrá správa coby státní organizace konala svoji povinnost u Kozí dráhy tak, aby tam Ústecký kraj mohl provést – jak si on sám přeje – objednávku sezónních vlakových spojů?

Tam ten „sociální“ (atd.) aspekt není?

Gwann

v ústeckém kraji je hejtman z té správné strany

Košičan

Ministr na inspekční cestě v krajském spoji… Kdo další po Němcích a Středočeském kraji přibude na společný seznam nepřátel / viníků ministrů Karla a Havlíčka před volbami?

Lll

Co kdyby radši řešil srážky vlaků???

Petr

Tam se ukázal předevčírem. Výstava je putovní.

Výkolejka

Jako že by se měl nechat zaměstnat u Drážní inspekce?
Nemyslíte, že to je trochu mimo jeho pracovní náplň?

Jiří Kocurek

Spíš bych to viděl tak, že si Havlíček má pozvat na kobereček manažery SŽ zodpovědné za zabzař. Ti ať pak veřejnosti představí postup implementace ETCS a postup prací na příští 2 roky.
Páč takhle vypadá železnice v očích veřejnosti jako banda flinků a povalečů, kterým je všecko jedno.

Oldřich Sládek

Hmmm, ale přesně to se děje..

xyz

Mimo jeho pracovní náplň každopádně je jakákoliv regionální (ať už vlaková či autobusová) doprava, tzn. včetně té jeho nynější „inspekční“ cesty.

ušatá

Ne, on se musí starat o funkční dopravu v celém státě. Stejně tak to dělali i předchozí ministři, třeba i ten Říman. Oni tu nejsou jako ministerstvo dálnic a silnic a VRT. Ale je to MD ČR.

Košičan

Však ANO. Mohou za to přece Němci. My (Karel s Havlíčkem) jsme chtěli modernizovat až do Domažlic, ale stále na ně musíme čekat, protože asi žijeme v Protektorátu.

ušatá

Tady jde hlavně o to, že se čeká jen řadu let na jakési ETCS, ale nedbá se na to, že řada odborníků upozorňuje, že se to dá udělat i levněji a jednodušeji a i docela funkčně. A je otázkou, proč se to neřeší. To ETCS stejně bude s bídou na hlavních tratích, protože na to nebude a na ostatních tratích lze už ted uplatnit něco technicky jiného a přitom spolehlivého, včetně většího dohledu zaměstnanců, dvou lidí na lokomotivě apod. A to zas vadí mně, že se toto neřeší a už jen řadu let slyším, co by šlo a co pořád… Číst vice »

xyz

„Sociální aspekt“ = jo, zejména pro důchodce či maminky s kočárky je velmi „sociální“, plahočit se až za Rožmitál či např. za Louckou na vlak. Nemluvě o „za Kněžmost“.

P. S. Kolik že Dobrá správa vrazila peněz např. do úseku Straškov – Zlonice? 🙂

Jiří Kocurek

A pak se škrábat do 810 ze štěrku. Protože nízkopodlažní 10metrový autobus je neekologický.

medical examiner

A taky strašně drahý…

ušatá

Pokud ale není dostatečně vysoký nástupní ostrůvek, tak je to úplně stejné.

MartinS.

A co teprve v Kožlanech, kde si důchodce nebo maminka s kočárkem udělají 2.5 km výlet k vlaku, aby dojeli 810 do Kralovic a šli 1.5 km do města. Přece nesednou do autobusu, který jim v Kožlanech staví na 3 místech.

libor

no jasně, ale toto lidi prostě pochopili a buď bude služba (třeba v tomto případě bus) nebo prostě jedou autem. je to jednoduché, většina lokálek prostě nedokáže nabídnout službu odpovídající roku 2021. Vlak má své místo, ale ne na takových tratí, kde nedokáže nabídnout nic (nebo možná gravitační záchod).

medical examiner

Jenže pak je tu jev, kdy někteří než by jeli autobusem jedou rovnou autem – platit ho musí tak jak tak…

Sporak

jasně, a takové jistě naláká šukafon někde dva kilometry za obcí aby autem nejeli

libor

a co tam, kam nevedou koleje? tam je to jak? Jinak by měl být základ udržet např. bus spojení i o víkendu a nebrat, že o víkendu vlaky jezdí, ale busy ne (venkov, ne blízko města).

Jaaa

Ale dokáže. Akorát vy pořád chcete po Škodě ŠL na šotolině podávat výkony jako po Mercedesu na dálnici.

Prostě investovat nechcete. A místo toho vymýšlíte argumenty, že to nejde a vyhazujete peníze za asfalt.

medical examiner

Nedá se nic dělat, linky 570 a 571 stojí podle Boreckého materiálů přes 7 milionů korun…

https://app.powerbi.com/view?r=eyJrIjoiMzM3MjIyZTgtOWU2Ny00ZTBlLWI1N2UtMTQ1OWZhZTEwODZhIiwidCI6ImJlMjhmNzFiLTM5MGUtNGQ3ZC1hOTQ4LTk0ZGM3ZGIwMmFlMyIsImMiOjh9&pageName=ReportSection015251b6a026e098079e

Rekordmankou je nejspíš linka 304 s náklady 32 milionů korun…

MartinS.

Linka 570 stojí 35 Kč/km, tedy standardní cena autobusové linky. Linka 571 stojí 38 Kč/km, takže také standarní cena. Vlak se nedá posoudit, protože u linky S53 vycházejí náklady 9 Kč/km a nulové tržby a za necelý milion by to nevyšlo ani na mzdu strojvedoucích s odvody, natož na naftu.
Podstatnější ovšem je, že z Kožlan do Kralovic jedou i linky 321 a 352 IDPK.

ušatá

A k tomu autobusu připočtěte cca 30 za 1km cesty a ještě tam schází externality a dopady silniční dopravy na zdraví. Takže minimální cena je 70 a více Kč/km. A hádejte, kdo toto neplacení platí? Ta silnice se udržuje a do ní investuje. Z jakých je to peněz? Ani ten kamion tam nic neplatí.

ušatá

A do kterého mohou nastoupit v zastávce Kožlany nádraží, že? Je sice jen 460 m od nádraží, ale proč by zajížděl ke stanici. Ještě by s tím lidé jezdili a i tím vlakem.

Hans

Straškov – Zlonice je příklad trati u který nechápu jak někdo může obhajovat její existenci. I když se na tu Louckou doplahočíš ještě tou blátitou cestou po dešti, tak kam stejnak pojedeš? Max tak do malého vesnického obchůdku a nebo celodenní výlet🙂

ušatá

A tam je jen Loucká? Navíc je jen na znamení, takže o co vám jde? Navíc tam bývala nákladní doprava, vlečky. A to je nutné navrátit a jak jsem psal, dát zastávky do obcí a ne za obce.

Petr

V Rožmitále se mohou o víkendu plahočit pěšky až do Březnice.

libor

když už chtějí výlet, tak pořádný pěšky do beřznice. nebo vezmou bus a do Příbram je šupšup…

ušatá

On tam nikdo nechtěl přemístit zastávky do obcí nebo je nově udělat, protože už jen asi 40 let je snaha tu trať zrušit. A ve Zlonicích je zastávka mimo město, v Kmetiněvsi také, proč není v Hospozíně, kterým projíždí, proč není v Břešťanech, kde vlak jede přímo středem obce? Proč je zrušena bývalým ÚK zastávka Bříza, kde docházková vzdálenost je cca 500 m od zástavby? Proč si vybíráte jen to špatné, co se vám hodí a to ostatní ne?
A co se týče investic do tratě? Stačí se podívat v jakém je stavu, jak je zarostlá. Tam tečou ročně miliony!!!!

Pavel

Argumentovat tím, že když se do něčeho v minulosti nainvestovala spousta peněz, tak by se to mělo s každoroční ztrátou provozovat dál, i když mezi cestujícími o to není zájem, je naprosto pomýlená. Cestující svým dopravním chováním naprosto jasně ukazují o které služby je a o které není zájem. Ministr Havlíček nám říká: nechci dát lidem kvalitní veřejnou dopravu, ale budu ze všech sil nutit lidi jezdit vlaky po tratích o které není mezi cestujícími zájem. Schválně bych souběžně po dva měsíce provozoval stávající vlaky a nově navržené autobusy. Hned by se ukázalo o co je zájem. PS: nejlepším řešením… Číst vice »

David

Ono by stačilo stavět i ty standardní rychlé konvenční tratě, např. trať Praha->Liberec/Jablonec by skokově zvýšila zájem o jizerskohorské železnice. Podobně Praha-Příbram, Praha-Rakovník, Brno-Znojmo, Plzeň-Domažlice, Plzeň-Klatovy, Praha-Louny-Most, …

Původní Pražák

Ten Havlíček je neuvěřitelna k…a, to se nedá napsat slušně. Příklad s dálnicí ve skutečnosti vypadá takto: nalili jsme miliardy do dálnice, kterou vůbec nikdo nepotřebuje. A aby to teď nevypadalo, že jsme ty peníze vyhodili, chceme donutit kraj, přestože na to nemáme vůbec žádné právo, aby dotoval prázdné autobusy, které po ní budou jezdit a tím tu investici zachráníme. Doslova na blití.

medical examiner

Jakoukoliv dálnici nikdo nepotřebuje…

dub

ignorante…

MartinS.

Dali jsme do toho miliardu a vy chcete ušetřit 50 milionů ročně… tedy za 20 let miliardu. Kolik asi peněz spolykají další opravy, rekonstrukce a zabezpečení těch tratí za 20 let? Další miliardu? Ale miliarda sem, miliarda tam… to se nám to rozhazuje, když dlužíme biliony…

Petr

To je špatná interpretace. Stát už miliardu vyhodil na těch investicích. To se zachránit nedá. Teď je otázka jestli je nutný vyhodit i druhou miliardu (v průběhu 20 let) za provoz na těch tratích.

Jakub P

To je prave realita, jak MartinS pise, jedna miliarda je utopena a to neznamena, ze se tam ma automaticky hodit dalsi za 20 let provozu a treti za dalsi opravy, atd.

MartinS.

Ale za těch 20 let se ty tratě musí nejen udržovat (provoz), ale také opravovat, rekonstruovat, překládat a zabezpečovat (investice). Nemluvě o tom, že je také potřeba mít na nich čím jezdit… tzn. další investice. A nevím, jestli po reinkarnaci 810 na RegioMouse je vhodná další reinkarnace na RegioMouse 2.0 nebo RegioRat. Těm vozidlům už teď táhne na 50, kolik to bude za dalších 20 let…?

medical examiner

Bude jim táhnout na šrot, neboť budou od podzimu 2041 nahrazovány motorovými vozy západní produkce.

55p

„To se nám snadno vyhazují miliardy, když schodek má půl bilionu a naše vláda ho splácet nebude.“

MartinS.

Půl bilionu má ten letošní… celkový, který jsme nespláceli, i když to šlo, už je přes 2 biliony..

medical examiner

A kolik bude stát nekonečné látání silnic, které zničí ty autobusy…?

Kamui

Většina předmětných tratí měla být zredukována už dávno – ty tratě již pozbyly smyslu pro který byly vystavěny, a nový smysl jim nikdo nedal. A MD by se taky mělo zamyslet, a třeba zrušit zcela zbytečné rychlíky Praha – Rakovník a ušetřené výkony převést na trať Praha – Písek – Budějovice.

Radim

V té relaci Praha – Rakovník bych zrušil rychlíky, ale obnovil osobní (zastávkové vlaky), pro výletníky do přírody, houbaře by byly vhod, zejména o víkendech.

MartinS.

A ve všední dny by byly pro koho, když by jely hodinu a půl k prvnímu metru a autobus 45 minut?

Radim

Píši přeci o víkendech, tj. So, Ne, svátky, ve všední den jen o letním čase a v takových časech, dle dopravního průzkumu-ankety, který by samozřejmě předcházel návrhu JŘ.

mirek

S kolem třeba dobré, s ním se do autobusu dostat nedá.

ušatá

Který autobus tam jede 45 min. a odkud? Ze Zličína, Smíchova??? To mně opravdu k ničemu není a cesta hodina a čtvrt až hodina a půl. Bez WC, vody, jako skrčenec, drncání atd. To tím vlakem je přímo z centra a příjemnější a rozdíl třeba 20 minut nehraje žádnou roli.. Jen je tam třeba změnit vozidla. To, co tam má Atrriva je k neježdění.

medical examiner

Ono „PID“ bude za těch 20 let až do Rakovníka, ale R až do Chomutova.

Daniel

Ta trať Praha – Písek – Budějovice, kdy v úseku od dejme tomu Lochovic do Písku/Protivína jezdí 5 lidí?

ušatá

Zase nemáte pravdu, obsazení bývá slušné, ale kvůli tomu, že JŘ těch R je jak noty na buben a ještě podle různých období, kdy jede a nejde, pak se nelze divit, že se to nevyužívá víc. Pamatuji doby, kdy se tam nedalo sednout, jak bylo plno. Po různých redukcích je opět výsledek.

ušatá

Ty rychlíky tam jsou potřeba – trať se postupně vylepšuje. Ale je třeba je táhnout jak na Kralovice (a časem až na Plzeň), dále na Toužim a KV atd. A třeba v tom Rakovníku mít důsledně na všechny R přípoje do všech směrů, včetně autobusů, které by ale měly zajíždět k nádraží. Pro to se také dodnes neudělalo nic.

xyz

Perličkou je, že např. na takové trase Praha – Příbram – Březnice toto ministerstvo nezvládá ani objednat 2h takt rychlíků bez „děr“ tak, aby na ně mohly navazovat Os vlaky jedoucí rovněž ve 2h taktu, takže nakonec (protože předtím stejně na cca každý druhý Os vlak nenavazovalo nic) se udělaly přímé Os Beroun – Březnice – Blatná, zato na „děravé“ rychlíky v Březnici nenavazuje směrem na Blatnou nic. No a v (byť i tak marný) směr Rožmitál to samé – MD ani nezvládá zajistit 2h takt rychlíků Praha – Březnice, ale nadává, když by si někdo dovolil zrušit Os vlaky… Číst vice »

medical examiner

A pak tím má někdo jezdit…

noerf

Já jsem jel několikrát v úseku Čimelice – Pisek – Číčenice ještě když jezdili ČD a vždy byl počet cestujících pod 10 osob. Mimochodem lidé, kteří nejedou z Písku do Prahy autem jedou radši autobusem než vlakem, protože je to rychlejší.

libor

to je jak Sušice-Praha, Strakonice-Praha, Vimperk-Praha. vše je lepší BUS.

Jaaa

Jj, takže ještě víc zatížíme tu dálnici a pak se budeme divit, že nestačí.

Místo toho, abychom konečně zainvestovali do tratě a dálnici odlehčili pro ta auta, která jinak než po silnici jet „nemůžou“.

Radim

Obávám se , že uvedených 100-150 lokálních tratí bude dříve nebo později stejně zrušeno. Prostě se nebude dostávat peněz. Jestliže má MD zájem na zachování těchto tratí pak nechápu, že za minulých 30-ti let neinvestovalo také do zabezpečovacího zařízení těchto tratí. Ono provozovat takovéto špatně zabezpečené tratě je dnes o život.

Výkolejka

150 lokálních tratí byste na síti ani nenapočítal.
Nechápete že MD za posledních 30 let neinvestovalo do těch tratí? Copak 30let to MD řídil ten samý člověk nebo tak samá partaj? Nebo si to to MD mělo rozhodnout samo bez politické vůle? Tím neobhajuji nějak ANO, ale Váš výrok prostě nemá správnou základní myšlenku.
A psát tady cosi o tom, že jde o život pod dojme nehody u Domažlic je přitažené za vlasy.

Radim

Předpokládám, že MD má nějakou promyšlenou ( a také podloženou) koncepci rozvoje regionálních tratí a že zmíněné proinvestované peníze jsou jen etapami realizace této koncepce. Ve skutečnosti to řídí náměstci a vedoucí odborů, to jsou ti kteří jsou tam léta a něco o tom by měli vědět. To jsou také lidé, kterým by měl ministr naslouchat. Ministr je je maskot, který jen reprodukuje veřejnosti zájmy různých lobby na MD. A co se týče zabezpečení a nedávných nehod: Jelikož je jich již dlouhá série (i když ne všechny s tragickými následky) začíná to být velké téma i pro Němce, kteří až… Číst vice »

Výkolejka

No to jsou celkem bludy, co tady píšete (předpokládáte). Ministři samozřejmě za 4 roky toho moc nezmění, jelikož od přípravy většího projektu k realizaci a dokončení je potřeba více času. Ale určují směr,kterým se bude ona konkrétní oblast ubírat. Myslíte, že tam přijde po volbách někdo, kdo si dal za cíl třeba právě zmodernizovat ty lokálky a tam mu nějaký náměstek řekne hele my tady máme 25let starý dokument, podle kterého ty lokálky systematicky necháme chátrat, tak se nám do toho nepleť a jen vysvětli lidem, že je to dobře. My to tady budem řídit a ty si dělej co… Číst vice »

Radim

Jestli nemá MD koncepci, podloženou pravidelnou (např. po 5-ti letech)analýzou poptávky přepravních vztahů či potenciálem nákladní dopravy, tak se nemá do rušení tratí vůbec plést a má to nechat na regionech, kde ty informace třeba mají. Ten případný ministr po volbách, kdo by chtěl jak píšete zmodernizovat lokálky by přece pro svůj záměr musel mít tvrdá data např. dokázat, že daná lokálka má potenciál, doložit na základě statistiky, že poptávka pravděpodobně bude i v následujících X letech, že nebude možné realizovat alt. levnějším způsobem dopravy prostě rozvahu o návratnosti všech investic nebo na MD se schvalují investice dopředu na X… Číst vice »

medical examiner

No jo vlastně…kolik je celkově železničních tratí?
(ale pozor, 171+170 = 1 trať, ne 2)

medical examiner

Peněz je všude fůra…
Ale je potřeba se taky pro ně ohnout.

ušatá

A co se tím ušetří? 50 milionů ročně??? Nebo o něco víc???

Jaaa

Ušetří se mínus 100 milionů, ale to těmto hlasatelům svatého šetření, ať to stojí co to stojí, nevysvětlíte.

Oni mají svou tabulku a svůj graf, ty potřebují donutit k tomu, aby to bylo hezký. Realita je nezajímá.

Kubrt

Ano, měli bychom uvažovat pragmaticky. Zejména to měl pan ministr vštěpovat svým lidem, když rozhodovali o sypaní peněz do černých děr místo do důležitých tratí. Současná kampaň za lokalky pragmatická je, ale ne z pohledu efektivní dopravní obsluhy.

Radim

Pan ministr se asi zasnil, zdá se mu, že žije ve Švýcarsku a že všechny připravované investice v dopravě (VRT, lodní zdvihadla, cyklistické stezky, modernizace či optimalizace kdejaké zapadlé trati) jsou prioritní a že má na ně dost peněz. Hned ho někdo probuďte.

Výkolejka

A co jsou tedy priority MD když ne VRT, lodní doprava, cyklostezky a malé tratě?

Radim

Já Vám vlastně ani nevím co je prioritou našeho MD, dle toho co čtu tak asi vše. MD jaksi nepochopilo podstatu slova priorité což znamená přednost. Prioritou MD by však dle mého měli být ty investiční akce z nichž získám maximální efekt s minimálními náklady. Rozhodně by však mělo jít o investice přínosné tj. návratné a takové, které si může ČR dovolit odepsat v případě, že realita návratnosti se jaksi rozplyne (např. mezinárodní letiště ČB nebo PA). Lodní doprava rekreační (zdvihadla , mariny atp.) rozhodně prioritou nejsou. VRT by byly, kdyby si je ČR mohla dovolit. Cyklostezky pouze vybrané dle… Číst vice »

Výkolejka

A není to spíše tak, že MD má svoje priority, což se pozná podle objemu investovaných peněz, ale řeší vše protože prostě nelze některé oblasti dopravy nechat na pospas.

Radim

Tak proto to taky všude tak vypadá! :
Nic nedoděláno na 100% , tuhle něco a támhle něco a dohromady nic pořádného.

medical examiner

Nejspíš dálnice – hezky to vypadá před volbami.

mirek

Proč Praha rozhodně ne? Právě ve městech je potenciál cyklodopravy velký a nevyužitý kvůli chybějící infrastruktuře a Praha zoufale zaostává.
Investovaný milion v tomhle případně pomůže dopravě a životnímu prostředí víc než miliarda investovaná někde do dálnice v poli.

medical examiner

Že jo…jen ve Středočeském kraji vozí vzduch autobusy za 770 milionů ročně…

Jan

Přesně, ministr se teď ukázkově odkazuje na klam utopených nákladů: https://psychologie.cz/klam-utopenych-nakladu/ To že do tratí s minimálním provozem nalili miliardy neznamená, že se v utrácení peněz automaticky pokračovat!

medical examiner

Jojo…vypravujeme autobusy za 770 milionů ročně a nikdo nám jimi nejezdí…

Třeba do Řevnic. Tam teď po integraci autobusem jezdí zlomek lidí co předtím, protože nově nezastavuje „na náměstí“ (de facto na návsi).

Diesel

No ještě že je před těmi volbami. To zas budeme chtít být obdivováni jak to vlastně vše myslíme pro lidi. No po volbách ať si kraj s penězi poradí, to už do toho čumák strkat nebudeme

Dušan

K tomu něco od našich sousedů (Rakousko): Strategie Cílová síť 2025+ z roku 2011 je odpovědí na dopravně-politické výzvy formulované v Celkovém dopravním plánu. Definuje jasné parametry, kdy je železnice efektivní a ekologická: ➢ v osobní dopravě je hranice stanovena na přepravu 2 tisíc cestujících na trati denně. Pokud tato hranice přepravního potenciálu není dosažena, nemůže být dráha optimálně využita, ➢ u nákladní přepravy je hranice 250 tisíc tun na trati ročně. Tratě s nižším potenciálem nemohou prokázat přínos v efektivitě a ekologii a tím veřejný zájem. Cílová síť 2025+: ➢ prosazuje státní zájem na rozvoji jen perspektivních (vytížených) tratí… Číst vice »

Zbyněk L.

Určitě je nesmysl tvrdit, že 250 tis. t na dráze je ekologické a 249 tis. t už ne. Také je nutné říci, jakou hodnotu v Kč každá tuna na železnici ušetří na životním prostředí. Pak je nutné porovnat, zda za ušetřených např. 52 mil. Kč je lepší postavit rozhledny (nebo co s těmi penězi kraj hodlá dělat) a nést proti tomu náklad v podobě zhoršeného životního prostředí v hodnotě např. 48 mil. Kč. Zhoršené životní prostředí pak bude více zatěžovat výdaje na zdravotní systém (vyšší prašnost, vyšší hluk apod.)

Rudolf Tuček

V případě Středočeských lokálek není otázka co s ušetřenymi penězi ale jestli ztráta bude o 52 milionů menší nebo větší, protože kraj ty peníze nemá.

Leinad

A jestli opravdu rozdíl mezi starým a novým jízdním řádem tvoří 52 mega, včetně ceny autobusů místo šukafonů.

ušatá

Tímto je určitě nezíská a neušetří, protože ty výpočty neodpovídají skutečnosti.

xyz

… přičemž o 10 let později je situace docela jiná a tato „strategie“ nebude naplněna.

Mimochodem, týká(/týkala) se jen tratí ve státním vlastnictví, tzn. ne těch lokálních tratí, které jsou v majetku spolkové země či tradičního soukromého dopravce (četné lokální tratě zejména v Horním Rakousku, Salcbursku a Štýrsku, v menší míře též Dolním Rakousku, Tyrolsku a Vorarlbergu).

libor

njn, Rakušáci jsou zase napřed… nechápu proč něco takového nemůže být i u nás…

Pavlasik

Podobně Švýcarsko, to vytvořilo koncept Bahn 2000 – program byl zahájen 1987 a týkal se přestavby vytížených železničních uzlů, oprav a přizpůsobení železniční infrastruktury (včetně výstavby nových tratí či zdvoukolejnění).

ušatá

Toto je už zastaralé a vyvíjí se to, protože role a cena a dopady silniční dopravy jsou stále více brány vážně. Takže na toto už zapomeňte a sledujte celkově nové trendy.

Jaaa

A čtete tam to vysmívané slovíčko „potenciál“? 😉

Leinad

Proč ministerstvo žádá? Ať financuje

T448

Přesně tak. Touží-li ministerstvo tak moc po zachování provozu, může si tam objednat rychlíky. 🙂

Jinak je to samozřejmě jen a jen politický boj před volbami, nic jiného.

libor

přesně a může to být zastávkový rychlík do Dobříše

Vladimír Hadraba

Pokud má ministerstvo financovat, tak OK, ale kraj ať současně vrátí ty investice, které státu svou bezkoncepčností zmaří. Typicky Vraňany – Lužec a zvedací most přes kanál. To je jako když budete 8 let chtít stavět atomovou elektrárnu, pak se změní vláda která to zastaví a za dalších 8 let se budeme divit, že nemáme čím svítit. Dlouhodobé koncepční věci nejde dělat od voleb k volbám a už vůbec ne kvůli předvolebnímu boji. Platí pro všechny.

Kubrt

Bezkoncepční jsou invstice státu – SŽ, ŘVC – ne to, že kraj nechce vozit tři lidi do Lužce vlakem.

Výkolejka

No jenže v tom Lužci by kraj musel dopředu říct, že tam dopravu chce zrušit. Pokud by řekl, že nechce tak by se udělal most. No ale pak by kraj změnil názor, nebo po volbách by tam byli lidi s jiným názorem a co teď s tím? … ten problém není tak jednoduchý jak se zdá.
Samozřejmě velkou roli v tom hraje, že lokálky nevlastní kraje, nebo naopak, že na lokálkách neobjednává dopravu stát.

XB-1

Analogicky k tomu – on se někdo zavázal k tomu, že tam pravidelně bude proplouvat s loděmi, které využijí tu vyšší podjezdnou výšku? Btw. proplula tam už vůbec nějaká taková. Ten most se neobjednáním motoráčku nezřítí do vody. Naopak se mu pravděpodobně prodlouží životnost.

Výkolejka

Nechápu moc co tím chcete říct, ale pokud nevytvoříte pro tu lodní dopravu potřebné podmínky, tak tam ty lodě prostě nepoplují.

Lol Phirae

Ne, ale co kdyby tam plula. A vůbec, když už tam ten most, tak nějakou takovou loď zadotujem, ať se to využije. Může jezdit s prázdnými kontajnery tam a zpátky, aby investice nepřišla nazmar. 😀

Lol Phirae

Možná by si tyhle pitomosti mohl zaplatit Brusel, ne? Když mají ty standardy pro vodní toky, po kterých nic, co by ten zdvihací most potřebovalo nejezdí ani nikdy jezdit nebude. Jestli už to (z větší části) zaplatil, tak dobře jim tak.

Výkolejka

Jasně … protože peníze se v Bruselu jen tak samy zjevují z ničeho, tak se s nima může úplně nesmyslně plýtvat.

Lol Phirae

To, že je někdo už vyplýtval na úplný nesmysl, není argumentem ani pro to, aby se další peníze plýtvaly na provozování toho nesmyslu, ani pro to, aby ten, kdo nepodporuje další plýtvání, platil za údajně „zmařené“ „investice“, u nichž bylo už od začátku nad slunce jasné, že jde o prachy vyhozené z okna.

Výkolejka

Jenže vy jste tady psal cosi o tom, že si „to“ má zaplatit Brusel, jako by se nás to nijak netýkalo a ten Brusel bylo něco, co si hraje s penězi ke kterým přišlo nějak bez nás.

lopata

tam je tolik peněz že by ses tomu divil, musíme je ždímat co to de ať to nejde zase někam do řecka nebo jiný díry

ušatá

Sedněte si, vezměte všechna data, která nejdete a spočítejte si , kolik může stát provoz 3 km vozu 810 a porovnejte s autobusem, který tam na ty Kralupy má dost komplikovanou dopravu, takže lidé s tím nejezdí a neobsluhuje ani obce podél tratě atd. Pak zjistíte, že cena toho motoru je zanedbatelná a tím autobusem se nic nešetří. Proto už dnes tam lidé veřejnou dopravou nejezdí a ke škodě nás všech jsou v autech. Už jen JŘ toho vlaku mluví za vše, i kdysi zrušení spojů, které byly využívané (cca kolem poledne). O čem to svědčí? Proč se to udělalo?

medical examiner

Když uvážím, kam ty dotace směřují, tak to tak opravdu vypadá.

mirek

Zvedací most jsme si vymysleli my. Peníze od EU jsme mohli využít líp, za to ale nemůže žádný Brusel.

medical examiner

Jojo…jako v Zemi kojenců, kde pak byli „v troubě“, když 3 dny bylo zataženo a bezvětří…

Leinad

Ministerstvo nemá kritizovat krajské kroky. Politický souboj o lokálky patří do voleb, ale to ať si dělají politici nebo strany jaksi „soukromě.“
Pokud rozhodnutí „chceme vlak na trati XXX“ není Anofertí ale ministerský, tak ať ministerstvo podle toho něco dělá.
Jinak vlaky Lužec – Vraňany nemají smysl i kvůli tomu, že bylo zrušeno zastavování R21 ve Vraňanech.

Vladimír Hadraba

Jo, to je velká část problému, souhlasím. Jenže o tom se už pár let ví. Sám vím, že když jsem jezdil na VŠ, tak rychlíky ve Vraňanech stavěly. Proč asi, pro srandu králíkům to nebylo. Dělal jsem na té stavbě vodní cesty, vím co kolem toho bylo. Územní rozhodnutí je z roku 2011. Ještě v roce 2019 šlo tyhle peníze zbytečně nevyhazovat. Jenže kraj i obec důsledně trvaly na tom, že se to postavit musí, jinak zablokují celou cestu po vodě. Proč taky ne, když to nešlo z jejich peněz. Vypočtená cena (z roku 2017) je 153 milionů, které letí… Číst vice »

ušatá

Ty R ve Vraňanech by se vyplatily, protože tam je i přípoj id Straškova, ale mohl by být i od Libochovic, Mšené Lázní atd. To skutečně schází a ta doprava je tam řídká a zdlouhavá.

ušatá

Jenže ty motory mají jezdit až do Kralup a obsloužit těch pár obcí na trase místo toho tam jezdit s Elephanty, které jsou tam drahé a obsazenost minimální. Pak to smysl mít bude.

Pavel

Trochu mi to připomíná památkáře. Zachraňte staré mosty, zachraňte tratě… a nejenže ke svému rozhodnutí nedají peníze, ale mnohdy ani vizi pro koho se to vlastně „zachraňuje“ a co s tím dál.

Výkolejka

A není to tím, že úkolem památkářů není dávat někomu peníze (kde by je taky vzali), ale ukazovat na to co je historicky cenné a mělo by se zachovat pro další generace jako ukázka umu minulosti? To že třeba občas takto označí věci, které se nezdají logické, nebo jejich záchrana je drahá je věc jiná, ale obecně jde přece o to aby tady byl někdo komu nejde jen o zisk, ale i o vznešenější myšlenky. Třeba jako když ochránci přírody nedovolí výstavbu soukromých domů někde na hřebenu Krkonoš. Prostě chrání něco pro další generace ikdyž vydělat by se na tom… Číst vice »

medical examiner

On je hotel Intercontinental opravdu hodnotný, viďte…

dub

hotel praha byl prý také hodnotný, to asi kvůli tomu množství betonu které na něj padlo, v dnešních cenách by se to v životě nezaplatilo.

Výkolejka

To já nevím, nejsem památkář.
A nevybral jste si prostě jen jeden příklad něčeho s čím třeba nesouhlasíte? Je to tak obecně?

Jakub P

Jo, je to důležitá role. Ale má to svý meze. Na to, abychom zachovali všechny památky nemáme, národní park taky nemůžeme mít na 100 % území a všechny tratě, co kdy byly postavený taky, nezvládneme udržovat a provozovat. Ve všech těch případech jsou důležitý lidi, který budou upozorňovat na potřebu ochrany toho zásadního, cennýho nebo neobvyklýho. Ale vždycky je potřeba koukat i na to druhý hledisko, tedy kolik to bude stát a jestli to máme šanci zvládnout. Takhle je dost možný, že křečovitá snaha udržet a flikovat pokud možno všechny trati, včetně těch, který v dnešní době opravdu nemaj žádnej… Číst vice »

ušatá

Zjistěte si už konečně, o jaké peníze se jedná a nepapouškujte tu něčí zájmy nebo nesmysly.