Ministerstvo dopravy by mělo mít výdaje 107 mld. Kč, meziročně o 8,5 mld. Kč míň
IV. koridor, tunel Deboreč. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Náklady na platy zaměstnanců by měly meziročně klesnout asi o 16 milionů na 787 milionů korun.
Na údržbě by se mělo přidat oproti investicím, nešetřit. Z dlouhodobého hlediska vyjde mnohem dráž, když namísto pravidelné údržby musíte dělat pravidelné rekonstrukce a revitalizace. Už teď je údržba veřejného majetku naprosto tragická, nechápu jak na tom chtějí ještě víc ušetřit.
Investice do dopravních staveb by naopak měly zůstat v původní výši? A co ten seznam železničních projektů na které chybějí peníze?
To jsme se od toho populismu daleko nedostali. Na jednu stranu ušetříme okamžité výdaje tvorbou vnitřního dluhu, na druhou stranu mimořádně přidáme důchodcům. Chjo…:(
Důchody se zvyšujou dle zákona v závislost na inflaci. Jako vždy moc nevíte, co povídáte.
On nemluví o valorizaci…ale o případném dalším nákupu voličstva…
Tak 1,9 miliardy ze slev už dopravci nedostanou. Chtějí je vytáhnout z důchodců a děcek. Někdo jezdit musí, tak jim to zaplatí, já na výlet nepojedu, tak to platit nebudu.
Úplné básnické,….
Vláda zavede slevy pro důchodce, vláda je zruší. Od pangejtu k pangejtu. Měla by zde být nějaká kontinuita.
Sníží, ne zruší.
Zrušení bude třeba až příští rok…
No, právě. Před volbama slibovali, že je zruší. A teď je jenom sníží. Jak se jim pak dá věřit, když takto zacházejí se svými sliby?
Postěžujte si Babišovi. 75 % sleva byla blbost. Skoro srovnatelná s jízdou zdarma, co mělo Slovensko.
Mnohem důležitější je kontinuita v penězích na stavby. Tam to v minulosti lítalo od pangejtu k pangejtu. Teď ještě únosné.
Tak…takže škarpa o velikosti 7< mld. pouze na stavby taky nebude žádná návaznost… 😀
Docela by mě zajímalo, jestli by nějakou stavbu – jako třeba most, spodek nové trati ap., šlo zadat aby to mohly stavět i firmy ze silničního stavitelství…
Děje se to naprosto běžně, tolik stavebních firem u nás ani není.
Jasně, ale asi jenom jako subdodávku… Ne že by SŽ zadala spodek zvlášť, koleje zvlášť… Jinde se prý takhle staví třeba nové tratě, možná je potom vše transparentnější….
V Německu se to takhle podle všeho dělí běžně, dociluje se tím snížení nákladů na stavbu.
Že by se ušetřilo tím, že si to u silnic umí ohlídat…
Vláda by už konečně měly přiznat pravdu a přestat předstírat že se nic neděje. Děje – to co způsobil covid je z ekonomického hlediska srovnatelné s tím jako by tu prošla válečná fronta. Takže je na čase brutálně utáhnout opasky a smířit se s tím, že životní úrovně roku 2019 znovu dosáhneme nejdříve za pět let.
On to nezpůsobil covid, ale vláda.
Jen upřesňuji „vláda“ = ta minulá, Babišova.
Polovina schodku nijak nesouvisí s covidem. Ani přímo (kompenzace za uzávěry či zdravotní výdaje), ani nepřímo (pokles ekonomiky a výběru daní).
Plus spousta slibů „my vám přidáme a vám taky“ bez jakéhokoliv krytí v rozpočtu.
Prehanite, s valecnou frontou se to rozhodne srovnat neda. Brutalne utahnout opasky by v tuhle chvili bylo to nejhorsi, co by vlada mohla udelat. Nektery ekonomove radi predstiraji, ze ekonomika je nejaka exaktni veda, kde se da vsechno vymodelovat a spocitat, ale tak to neni. Zakladni ekonomickou jednotkou je jeden skutecny clovek a u lidi, jak znamo, hraje velkou roli psychika. Kdyz zacnete brutalne setrit, tak se lidi leknou, zalezou do ulity a ekonomika se zastavi. Vlada ma v tehle chvili setrit opatrne a s rozmyslem, coz da se rict dela, jen by si nektery clenove vladnich stran mohli odpustit… Číst vice »
Paní Šilerová to chtěla udělat, ale dnešní vláda tehdy v opozici řekla ne
Hahaha, Šilerová chtěla fotku s pávem:)
Co chtěla udělat?? Šetřit? Propouštět úředníky? A že to opozice zarazila? To asi měla být ironie, že?
Nevim sice, co chtela pani schillerova udelat, kazdopadne bych to nebral moc vazne, vzhledem k tomu, ze se v pripade hnuti ANO nikdy neda rozlisit, kde konci marketing a kde zacina politika.
O jaké „pasti“ pan Jemelka hovoří? Nová vláda má dostatečnou většinu, aby slevy nastavila podle potřeby, tedy nejlépe jen pro invalidy a cesty do školy. Došlo však spíš jen k drobné redukci, takže to zřejmě taková „past“ nebyla a není.
Třeba udělat slevy a nenechat peníze na jejich proplacení. Takových chytáků tam bude víc. Rozhazování vidlema doufám skončilo .
Jojo…připravte se na budoucnost, kde se budou peníze nikoliv rozhazovat vidlemi, ale shrabovat lopatkou a smetáčkem.
Což bude mít za důsledek to, že daň z přijmů bude pouhých 9%. I DPH bude nižší, u některých věcí žádné.
Za to kouřit, pít alkohol, a soustavně jezdit autem bude luxus…
jsem zvědav jak to dopadne…
Zachování investic tedy znamená, že ty původně plánované železniční za asi 10 G byly už od začátku „nad plán“?
A není to tím, že se vloni nakonec nasypalo víc než se plánovalo, tak se prostě počítalo s tím, že to tak bude i letos?
Ne, byly vysoutěžené za víc, než byl plán. A v tom je jádro pudla.
Ale oněch 10G je jejich celková cena, ne jen „velikost překročení plánu“. Takže tam někde nesedí cca 8(?) G.
Ty, co na ně peníze našli, jsou taky vesměs vysoutěžený za ceny nad plán, ne? Na železnici to je bohužel v podstatě pravidlo.
A jo, dyť je to vlastně jasný – pardon. 😉
Jelikož měla SŽ loni rozpočet 53 mld. Kč, tak těch 10 mld. Kč nebude celková cena investic. Některé zakázky byly o 23 % dražší než se čekalo. Což by zhruba odpovídalo tomu, že 10 G je velikost překročení.
https://zdopravy.cz/o-23-drazsi-a-bez-stavebniho-povoleni-sprava-zeleznic-u-miliardove-zakazky-obesla-ministerske-predpisy-99471/
Jenže vloni už se skoro nic velkého nesoutěžilo a to co se soutěžilo tak se nepodepsalo. Vloni soutěžené a podepsané jsou jen: Vsetín, Pardubice-Stéblová, Brno-Adamov-Blansko, Lovosice-Lípa + možná ještě nějaký technologické stavby.
Když se podíváte na veřejné zakázky SŽ, tak uvidíte, že poslední velké stavby (mimo předvolebního Kladna) byly vypsány v červnu, takže moc dobře věděli že ty peníze už nejsou. Mstětice byly vypsány už v dubnu, Brno-Zastávka v červnu
Za víc ano, ale rozhodně ne o 10 miliard.
Snížení provozních nákladů na údržbových pracích znamená přibývání výmolů a padání mostů? Nebo se nebude odklízet sníh? Nebo stačili za těch pár týdnů vymyslet nějaké chytřejší zefektivnění?
MD každoročně platilo několik miliard krajům na údržbu krajských komunikací, což se může ponížit.
Neboli snížit krajům příjmy (ODS + ANO při změně daní) a potom jim zvýšit náklady. Pěkné.
Že?
Chtělo by to, kdyby se odpovídajícím způsobem upravily přijmy vs. výdaje.
Specifický subsidiárně-centrální model by byla moc velká revoluce 😀
Ano. Rozdíl je akorát v tom, že nyní to patrně bude na „okreskách“, kdežto v budoucnu to bude u D a I.