Ministerstvo dopravy by mělo mít výdaje 107 mld. Kč, meziročně o 8,5 mld. Kč míň

IV. koridor, tunel Deboreč. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářIV. koridor, tunel Deboreč. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Náklady na platy zaměstnanců by měly meziročně klesnout asi o 16 milionů na 787 milionů korun.

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

Na údržbě by se mělo přidat oproti investicím, nešetřit. Z dlouhodobého hlediska vyjde mnohem dráž, když namísto pravidelné údržby musíte dělat pravidelné rekonstrukce a revitalizace. Už teď je údržba veřejného majetku naprosto tragická, nechápu jak na tom chtějí ještě víc ušetřit.

Lubos

Investice do dopravních staveb by naopak měly zůstat v původní výši? A co ten seznam železničních projektů na které chybějí peníze?

Gejza

To jsme se od toho populismu daleko nedostali. Na jednu stranu ušetříme okamžité výdaje tvorbou vnitřního dluhu, na druhou stranu mimořádně přidáme důchodcům. Chjo…:(

Facepalm

Důchody se zvyšujou dle zákona v závislost na inflaci. Jako vždy moc nevíte, co povídáte.

medical examiner

On nemluví o valorizaci…ale o případném dalším nákupu voličstva…

Důchodce Pepa

Tak 1,9 miliardy ze slev už dopravci nedostanou. Chtějí je vytáhnout z důchodců a děcek. Někdo jezdit musí, tak jim to zaplatí, já na výlet nepojedu, tak to platit nebudu.

Částic

Úplné básnické,….

král j

Vláda zavede slevy pro důchodce, vláda je zruší. Od pangejtu k pangejtu. Měla by zde být nějaká kontinuita.

Částic

Sníží, ne zruší.

medical examiner

Zrušení bude třeba až příští rok…

Petr

No, právě. Před volbama slibovali, že je zruší. A teď je jenom sníží. Jak se jim pak dá věřit, když takto zacházejí se svými sliby?

Koumes

Postěžujte si Babišovi. 75 % sleva byla blbost. Skoro srovnatelná s jízdou zdarma, co mělo Slovensko.
Mnohem důležitější je kontinuita v penězích na stavby. Tam to v minulosti lítalo od pangejtu k pangejtu. Teď ještě únosné.

medical examiner

Tak…takže škarpa o velikosti 7< mld. pouze na stavby taky nebude žádná návaznost… 😀

J.K.

Docela by mě zajímalo, jestli by nějakou stavbu – jako třeba most, spodek nové trati ap., šlo zadat aby to mohly stavět i firmy ze silničního stavitelství…

Lektor

Děje se to naprosto běžně, tolik stavebních firem u nás ani není.

J.K.

Jasně, ale asi jenom jako subdodávku… Ne že by SŽ zadala spodek zvlášť, koleje zvlášť… Jinde se prý takhle staví třeba nové tratě, možná je potom vše transparentnější….

Os5600

V Německu se to takhle podle všeho dělí běžně, dociluje se tím snížení nákladů na stavbu.

medical examiner

Že by se ušetřilo tím, že si to u silnic umí ohlídat…

Kamui

Vláda by už konečně měly přiznat pravdu a přestat předstírat že se nic neděje. Děje – to co způsobil covid je z ekonomického hlediska srovnatelné s tím jako by tu prošla válečná fronta. Takže je na čase brutálně utáhnout opasky a smířit se s tím, že životní úrovně roku 2019 znovu dosáhneme nejdříve za pět let.

Lektor

On to nezpůsobil covid, ale vláda.

mgr.pavel

Jen upřesňuji „vláda“ = ta minulá, Babišova.

Polovina schodku nijak nesouvisí s covidem. Ani přímo (kompenzace za uzávěry či zdravotní výdaje), ani nepřímo (pokles ekonomiky a výběru daní).

Plus spousta slibů „my vám přidáme a vám taky“ bez jakéhokoliv krytí v rozpočtu.

Ondra L.

Prehanite, s valecnou frontou se to rozhodne srovnat neda. Brutalne utahnout opasky by v tuhle chvili bylo to nejhorsi, co by vlada mohla udelat. Nektery ekonomove radi predstiraji, ze ekonomika je nejaka exaktni veda, kde se da vsechno vymodelovat a spocitat, ale tak to neni. Zakladni ekonomickou jednotkou je jeden skutecny clovek a u lidi, jak znamo, hraje velkou roli psychika. Kdyz zacnete brutalne setrit, tak se lidi leknou, zalezou do ulity a ekonomika se zastavi. Vlada ma v tehle chvili setrit opatrne a s rozmyslem, coz da se rict dela, jen by si nektery clenove vladnich stran mohli odpustit… Číst vice »

Mirek

Paní Šilerová to chtěla udělat, ale dnešní vláda tehdy v opozici řekla ne

Částic

Hahaha, Šilerová chtěla fotku s pávem:)

Koumes

Co chtěla udělat?? Šetřit? Propouštět úředníky? A že to opozice zarazila? To asi měla být ironie, že?

Ondra L.

Nevim sice, co chtela pani schillerova udelat, kazdopadne bych to nebral moc vazne, vzhledem k tomu, ze se v pripade hnuti ANO nikdy neda rozlisit, kde konci marketing a kde zacina politika.

Roman Čadek

O jaké „pasti“ pan Jemelka hovoří? Nová vláda má dostatečnou většinu, aby slevy nastavila podle potřeby, tedy nejlépe jen pro invalidy a cesty do školy. Došlo však spíš jen k drobné redukci, takže to zřejmě taková „past“ nebyla a není.

***** Petr

Třeba udělat slevy a nenechat peníze na jejich proplacení. Takových chytáků tam bude víc. Rozhazování vidlema doufám skončilo .

medical examiner

Jojo…připravte se na budoucnost, kde se budou peníze nikoliv rozhazovat vidlemi, ale shrabovat lopatkou a smetáčkem.
Což bude mít za důsledek to, že daň z přijmů bude pouhých 9%. I DPH bude nižší, u některých věcí žádné.
Za to kouřit, pít alkohol, a soustavně jezdit autem bude luxus…

jj23

jsem zvědav jak to dopadne…

Tomáš Záruba

Zachování investic tedy znamená, že ty původně plánované železniční za asi 10 G byly už od začátku „nad plán“?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

A není to tím, že se vloni nakonec nasypalo víc než se plánovalo, tak se prostě počítalo s tím, že to tak bude i letos?

Jiří Kocurek

Ne, byly vysoutěžené za víc, než byl plán. A v tom je jádro pudla.

Tomáš Záruba

Ale oněch 10G je jejich celková cena, ne jen „velikost překročení plánu“. Takže tam někde nesedí cca 8(?) G.

původní Jakub P

Ty, co na ně peníze našli, jsou taky vesměs vysoutěžený za ceny nad plán, ne? Na železnici to je bohužel v podstatě pravidlo.

Tomáš Záruba

A jo, dyť je to vlastně jasný – pardon. 😉

Jiří Kocurek

Jelikož měla SŽ loni rozpočet 53 mld. Kč, tak těch 10 mld. Kč nebude celková cena investic. Některé zakázky byly o 23 % dražší než se čekalo. Což by zhruba odpovídalo tomu, že 10 G je velikost překročení.
https://zdopravy.cz/o-23-drazsi-a-bez-stavebniho-povoleni-sprava-zeleznic-u-miliardove-zakazky-obesla-ministerske-predpisy-99471/

Lektor

Jenže vloni už se skoro nic velkého nesoutěžilo a to co se soutěžilo tak se nepodepsalo. Vloni soutěžené a podepsané jsou jen: Vsetín, Pardubice-Stéblová, Brno-Adamov-Blansko, Lovosice-Lípa + možná ještě nějaký technologické stavby.

Lektor

Když se podíváte na veřejné zakázky SŽ, tak uvidíte, že poslední velké stavby (mimo předvolebního Kladna) byly vypsány v červnu, takže moc dobře věděli že ty peníze už nejsou. Mstětice byly vypsány už v dubnu, Brno-Zastávka v červnu

Lektor

Za víc ano, ale rozhodně ne o 10 miliard.

watslaw

Snížení provozních nákladů na údržbových pracích znamená přibývání výmolů a padání mostů? Nebo se nebude odklízet sníh? Nebo stačili za těch pár týdnů vymyslet nějaké chytřejší zefektivnění?

noerf

MD každoročně platilo několik miliard krajům na údržbu krajských komunikací, což se může ponížit.

původní Jakub P

Neboli snížit krajům příjmy (ODS + ANO při změně daní) a potom jim zvýšit náklady. Pěkné.

medical examiner

Že?
Chtělo by to, kdyby se odpovídajícím způsobem upravily přijmy vs. výdaje.
Specifický subsidiárně-centrální model by byla moc velká revoluce 😀

medical examiner

Ano. Rozdíl je akorát v tom, že nyní to patrně bude na „okreskách“, kdežto v budoucnu to bude u D a I.