cargo

Ministerstva odmítla návrh na minimální rozteč sedadel v letadle

Interiér letadla Ryanairu. Foto: RyanairInteriér letadla Ryanairu. Foto: Ryanair

Ministerstva dopravy i zdravotnictví mají výhrady k poslaneckému návrhu, aby letečtí dopravci museli při letech nad čtyři hodiny zajistit dostatek

Zpět na článek
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bob

Chápal bych, kdyby taková regulace byla přijímaná na linky (lety) dotované z veřejných peněz v rámci dopravní obslužnosti.

Daniel Mach

A pak že hloupé návrhy vznikají v evropském parlamentu :)))

Jiri

Konkurencni prostredi? To jako ze si muzu vybrat jestli na dovolenou poletim se SW nebo SW nebo SW nebo autem? 😀

Nekdo

Proc myslite? Ono je nejaka povinnost letat na dovolenou s QS? Ja jsem vzdy kupoval letenky na dovolenou s jinymi aerolinkami. Treba loni to byli AirBaltic, TransAviaBaltika, FR. Predloni zase LH a Condor.

Tomas

a nemůžeš si snad vybrat? samozřejmě, ze muzes.

1) nikde neni psano, ze musis jet cestovkou – pokud jedes s cestovkou, je to tve rozhodnuti
2) muzes letet s radou jinych leteckych spolecnosti, muzes letet v C class – pokud si i pres to vyberes lowcost, je to opět tvé svobodné rozhodnutí

problém hledej u sebe, nikoli u jiných.

Thegrid

Ja s tim sice souhlasím – misto by mělo mit prasátko i člověk, ale at to proboha neřeší zaprděné Česko. Ale EU. Poslanci by si meli uvedomit, ze je nas 10mil a takto akorat vytvori znevýhodnění.

Tomas

proč by to proboha měla řešit EU?

Thegrid

Proč by to proboha měla řešit ČR? Kolik je od nás letů s více jak 4 hodinami? Já vždy létám přes jiné město v Evropě. Takže jaky bude mít další nesmyslný zákon význam? 0.

Václav

Pani poslanci zase prokazali, ze jsou uplne mimo. Hlavne ze zduraznuji, jak jim jde o nase dobro pri ceste na dovolenou. Co my bychom bez jejich pomoci delali? Ja osobne bych navrhoval, aby pani poslanci museli kazde ceste na dovolenou udelit pozehnani, za ktere by se platilo hotove v kolcich 14Kč. No, dnes uz i ty tradicni aerolinky (legacy carriers) maji v economy <79cm, google flights to ukazuje a bezne vidam max 76cm, ale napr. Iberia ma jenom 71cm. 79cm a 81cm maji pouze nektere aerolinky na dlouhych letech (neberte me doslovne, vyjimky urcite existuji). Alespon ze ministerstva poukazaly, ze… Číst vice »

Radek Janata

„v současné době nemá naprostá většina občanů jinou možnost, jak se dostat do místa zakoupené dovolené než právě prostřednictvím nízkonákladových společností, jejichž služby využívají české cestovní kanceláře“

To by mě zajímalo, jak na to přišli. Které místo není dosažitelné „klasickou aerolinkou“ a/nebo pozemní dopravou?

Kamui

Řekl bych že je to myšleno z finančního hlediska. Ty lowcosty jsou prostě levné až je to divné. Do destinací jako Londýn se dá (dalo) letět fakt za pár stovek, když člověk věděl jak na to a spokojil se s nějakým tím kompromisem. Nevěřím tomu, že jízdenka na (rychlo)vlak Praha – Londýn bude kdy levnější než pět tisíc, s podstatně delší jízdní dobou.

Frantisek

A je nějaký právní nárok na levné létání, nota bene po Evropě? Má stát pomáhat lidem k tomu, aby co nejlevněji cestovali byť jen na dovolenou, a tímto způsobem navíc dost dávali zabrat životnímu prostředí? Nemyslím si a návrh považuji za populismus.

Jan

Bože, proč zas ty kecy o životním prostředí…

pzag

Protože to je kokot, co je naprosto vystříkaný z železnice, a vymýšlí neskutečné ptákoviny v každé diskuzi.

Nekdo
Samo

To nie je zlý argument, ale ak zákonodarca tvrdí že lowcosty sú jediná možnosť preto, že tie ostatné sú drahé, tak prinútiť lowcosty aby boli drahé tiež by asi nebolo riešením problému.

Kamui

Lidem to evidentně nevadí. Jinak by s těmi lowcosty co mají v letadle sedačky namačkané jak v honeckeru nelétali.

Y.K.

Já bych pěkně prosil, aby poslanci řešili obecné, zásadní a důležité věci. Máme polofunkční a čím dál obludnější státní správu a přidávat k tomu bandu přeměřovačů sedadel nám moc chybí.

Václav

Alespon vidime jake tam mame odborniky… Dokonce to jde napric politickym spektrem.

Jan

Já se nechci nijak zvlášť zastávat poslanců, ale je dost nefér si myslet, že poslanci řeší pouze rozteč sedadel na základně jednoho vybraného poslaneckého návrhu a zanedbání stovek dalších. Každý má nějakou specializaci, někteří toho řeší více, někteří méně. Většina návrhů se dopravy netýká a to na serveru zdopravy.cz nenajdete, jako třeba včerejší jednání podvýboru pro e-government, který řeší dost zásadní a dlouho potřebnou digitalizaci státu.

Y.K.

Já to chápu, ale chtěl jsem být krutě sarkastický, protože zákony začínají být opravdu nechutná džungle, které nikdo nerozumí. A místo aby se zjednodušovaly a optimalizovaly, tak pořád přibývá stránek a paragrafů, k tomu výklady, protože státní správa a ni lid nechápe co to znamená. Třeba e-goverment se řeší už 20 let a člověk stejně pořád běhá s papíry od čerta k ďáblu. Nový stavební zákon, který prý má lecos zjednodušit má o 100 paragrafů více než ten původní.