Ministerská komise zamítla opravu mostu přes Ohři, z trati do Slavkova má být cyklostezka

Motorový vůz 810 na mostě přes Ohři v Lokti. Foto: Daniel Dobeš / Mapy.czMotorový vůz 810 na mostě přes Ohři v Lokti. Foto: Daniel Dobeš / Mapy.cz

Trať v Karlovarském kraji je jednou z pěti, kde již začal nový legislativní proces konzervace dráhy.

Za plánem na konec provozu vlaků do stanice Loket předměstí je loňské rozhodnutí Centrální komise ministerstva dopravy. Ta loni zamítla plán Správy železnic na rekonstrukci mostu přes Ohři. Vlaky do stávající konečné pojedou i na žádost města a kraje naposledy s největší pravděpodobností letos v prosinci s koncem jízdního řádu.

Most z roku 1901 plánovala Správa železnic opravit, v roce 2020 soutěžila projektanta. „Loni v říjnu ale Centrální komise Ministerstva dopravy záměr projektu vzhledem k vysokým nákladům v porovnání s využitím trati zamítla. Místo toho Správu železnic požádala o ukončení trati ve směru od Nového Sedla již v zastávce Loket a zahájení kroků směřujících k přerušení provozuschopnosti navazujícího úseku do Horního Slavkova,“ uvedl mluvčí Správy železnic Gavenda.

„Tři dny nikdo nenastoupil.“ Vlaky v Lokti skončí před Ohří, z trati do Horního Slavkova má být cyklostezka

Most přes Ohři bude podle něj nadále funkční, dokud to umožní jeho technický stav. Radní v Lokti v létě rozhodli, že kvůli malému vytížení vlaků do stanice Loket předměstí jim bude stačit, když vlaky skončí ve stanici Loket. „Dvakrát přijela na předměstí 1 osoba, jednou – v sobotu 15 osob, ale šlo o organizovaný výlet, jinak 0. Na předměstí směrem na Loket nenastoupil za tři dny nikdo,“ popsalo město v zápise z jednání data ze sčítání cestujících.

Pět tratí, po nichž dva roky nejel vlak

Vlaky z Lokte do Horního Slavkova nejezdí od roku 1997. Trať oficiálně zrušená není, není ale absolutně sjízdná a na velké části chybí koleje. Aktuálně může být jednou z prvních pěti, kde stát otestuje institut konzervace dráhy. Takovou možnost dává majitelům tratí novela zákona o dráhách. Oficálně by šlo o přerušení provozuschopnosti. Nedošlo by k likvidaci trati, ale na tělese dráhy by mohla vyrůst například cyklostezka. „Správa železnic již legislativní proces přerušení provozuschopnosti na úseku Loket předměstí – Horní Slavkov zahájila zveřejněním údajů o využívání dráhy,“ dodal Gavenda. „Nevyužívaná trať by pak v případě dohody se samosprávami posloužila ke zřízení cyklostezky,“ upřesnil.

Na seznamu tratí, kde chce Správa železnic umožnit přerušení provozuschopnosti, jsou dlouhodobě nevyužívané tratě Dobronín – Polná, Kralovice – Mladotice, Heřmanův Městec – Chrudim a Broumov – Otovice. Po žádné za poslední dva roky neprojel ani vlak.

 

Tagy konzervace dráhy Loket Správa železnic Trať 144 Krásný Jez - Nové Sedlo u Lokte trať 144 Nová Role - Loket předměstí
233 komentářů