Ministerská komise zamítla opravu mostu přes Ohři, z trati do Slavkova má být cyklostezka
Motorový vůz 810 na mostě přes Ohři v Lokti. Foto: Daniel Dobeš / Mapy.cz
Trať v Karlovarském kraji je jednou z pěti, kde již začal nový legislativní proces konzervace dráhy.
A na stavbu cyklostezky si ve velkém využijeme dotace EU a stát kraji taky přidá ranec. Jen ti špatní Poláci z dotací EU staví a modernizují železnice a dálnice… Všechno zrušíme a vůbec nikdo neřeší, proč tomu tak je.
Člověče, nemelte kraviny. Kdyby na české železniční síti došlo v průběhu 90-tých let k takovému rozsahu ukončování provozu jako v Polsku, tak v KV kraji by byla trať (Chomutov) – Klášterec – Cheb, Fr.Lázně – Cheb – M.Lázně – (PLzeň), Cheb – Schirnding, možná spojka Tršnice – Fr.Lázně – Vojtanov – Bad Brambach, možná KV dolní – M.Lázně a s hodně velkým otazníkem možná ocásky Cheb – Aš město a KV dolní – Nejdek zastávka. Zbytek by byl zarostlý lesem. O nějakém ocásku N.Sedlo – Loket by nebyla ani zmínka nebo by se možná slavnostně obnovoval. Podívejte se na Slovensko,… Číst vice »
Kdyby se místo počítání, kdo tím vlakem nejel, někdo zamyslel nad tím, PROČ tím vlakem nikdo nejezdí, to by bylo něco! Na řadě míst si v jízdním řádu konkuruje autobus s vlakem, místo aby se doplňovaly. V každé lokalitě se dá snadno najít nádraží, u kterého je sice autobusová zastávka, ale nikdo ji nepoužívá, protože autobus přijíždí podle jízdního řádu typicky minutu před odjezdem vlaku, nebo až po něm, takže nejde použít na cestu k vlaku, ani od něj. Další věc je, že ve všech učebnicích je nezpochybnitelně psáno, že energeticky je kolejová doprava nejefektivnější. Tak proč je proboha vlaková… Číst vice »
Učebnice nelžou, ona je samozřejmě efektivnější, ale při přepravách z podstaty hromadných – 1300 tun těžký vlak kontejnerů, 2400 tun těžký vlaků s uhlím, železnou rudou atd. nebo při příměstké dopravě, kdy je využita nebo lehce překročena kapacita EMJ řady 471 (300 míst) nebo v dálkové dopravě na dlouhé tratě.
Při přepravě jednotlivců alá Loket je i samotný motorový vůz řady 810 jen se strojvedoucím do zastávky Loket (t.j. s naprostým minimem poměrně drahého personálu) holt drahý. A to je přitom tenhele motorák to nejlevnější, s čím jde po kolejích v ČR jezdit.
Argumentovat, že po té která trati cca let neprojel vlak, když je trať nesjízdná je falešné a účelové, za ta léta se xkrát změnila politická reprezentace a byla a jsou léta, kdy kraje vlaky chtějí objednávat, ale když SŽ nechala za přispění MD tratě zdevastovat a do těchto trati nedali ani korunu, je to argumetace pro alibisty. Cyklista za cyklostezku nic neplatí, ale tím že je to evropská zelená móda je ticho po pěšině. A je od MD pozoruhodné, že nechce opravit most a trať do H.Slavkova, když se má v oblasti výhledově zahájit těžba litia. Navíc trať vede oblastí… Číst vice »
A říká někdo, že až se tam začne to lithium těžit, že se dráha nemůže odkonzervovat a změnit z cyklostezky na dráhu ?
A co přátelé přejezd P3814 u Polné – již mnoho let tam bliká pozitivka a vlak nemá možnost příjet jak z leva tak z prava !!!!! A navíc žlabky jsou pod asfaltem ……..
To je Kocourkov. Přitom z Dobronína až do Cihelny je ta trať pěkná.
PZS byl opraven při zřízení DOZ v Dobroníně, na trati byla zahájena dlouhodobá výluka v úseku od odbočení vlečky Dobronín z.-Polná nz.a to od roku cca 2009, dosud nebyla SŽ schopna trať uvést do provozuschopného stavu, ač o obnovu provozu měli různí dopravci zájem.
Zájem – a dlouhodobý – musí mít objednatel dopravy, ne dopravce, který si chce zavést vlak na Mrkvancovou pouť. A taky to nádraží musí ležet v civilizaci – a to polenské nádraží jaksi nesplňuje. Nefanděte si, lidi nejsou ochotní chodit půl kilometrů na vlak, pak v Dobroníně přestupovat a někam jezdit.
A zbytek cest třetí třídy že ..dylino
Jste z Chebu?
Proč tu není článek o kotěti v metru??? Mluvili o tom i v CNN
Tak hlavně, že bude v Praze superhyper moderní budova filharmonie za miliardy, ale dvě pro život a dopravu v Praze daleko důležitější kamery neodhalí ani kotě
Sledujte si dál Prima CNN Fake News, kde jsou články o kotěti v metru vrcholem intelektuální kapacity diváků dezinfo televize.
Vy sledujete prorusskou televizi? Tím se ani nechlubte
K likvidaci trati samozrejme dojde, naklady na obnoveni na cyklostezce nikdy nikdo nezaplati.
Zruseni trati je zde faktem. Pokud by melo jit o konzervaci, tak by se musela trat defalto zachovat a pres ni treba na prefabrikatech polozeno trleso pro cyklostezku.
na zrušení je zralá třetina naší železniční sítě ,bohužel chybí politická odvaha to udělat
A co kdyby se naopak do železnice investovalo stejně jako do silnic, hlavně zlepšování parametrů. pak by taky tratě mohly být kratší a jezdilo by se po nich rychleji. A zpravidla se dá starý úsek tratě rekultivovat na pole, louku, les, což se ze silnicí zase zpravidla neděle a u silnic dochází stále k větším záborů pozemků.
Mezi Loktem a Slavkovem byste ty koleje musel položit na silnici, aby byly pro někoho…
Nebo si myslíte, že si tam můžete dovolit dvě vrstvy? Rychlík nad údolím a autobus po vesničkách údolím?
Rychlík ve smyslu, že by nezastavovat mezi Slavkovem a Loktem předměstím (vynechané 2 zastávky v kopci)? A autobusem obsluha zastávek mezi a přestup na předměstí? To by šlo!
A silnici si tam paní exhajmanka nechala udělat pěknou, tedy jestli od roku 2019 ji nespláchla nějaká povodeň …..
Velké množství těch lokálek je poplatných době svého vzniku a svému tehdejšímu určení. Klikatí se mezi poli, mezi lesy, vyhýbají se pokud možno údolím a kopcům (mosty a tunely byly a jsou drahé) a i obce obcházejí úctyhodnými oblouky. Jasně, dalo by se to přestavět, zrychlit, přiblížit sídlům, ale bylo by to sakra drahé, muselo by se bojovat s vlastníky pozemků a také s těmi, co by nechtěli, aby jim jezdil vlak před nebo za domem. A to všechno u tratí, kde se při dvouhodinovém taktu nenaplní šukafon ani z poloviny. Něco tak extrémně drahého si nemůže dovolit asi žádný… Číst vice »
Hele, s vlastníky pozemků bojuje i silnice a ta zabrané pozemky pro silniční nevrací a když tak velmi malé množství. Takže kdyby se tratě narovnávaly jako se narovnávají silnice, tak by nabídka železnice mohla být lepší.
Ale klidně, nejdřív ale prosím přednostně řešit nedostatečnou kapacitu hlavních tahů, zejména kvůli nákladní dopravě, a neutápět energii v narovnávání nějakých lokálek, které v pohodě mnohem lépe zastane autobus.
Nikoli na zrušení, ale na přestavbu. Ale ano, chybí politická odvaha to udělat.
pravdu máte oba..ale zůstává to nejhorší..házení pěněz do černé díry v současném stavu
Odvaha by od ODS byla (a hlavně chuť), ale je příliš lidí a organizací, které jim v tom úspěšně brání. A já patřím mezi ně 🙂
To se máte čím chlubit člověče.
na zrušení je zralá třtina naší železniční sítě ,bohužel chybí politická odvaha to udělat
Souhlas, ze jakakoliv zbytecna trat se ma zrusit a predelat treba na cyklostezku.
Uz dost zbytecnych utraceni. Navic zase CD by jezdily nekde uplne zbytecne. Hrozna ztratova firma
Tak zrovna ČD moc ztrátová není.
Kolik si myslite, ze SZ investuje do neudrzovanych trati?
Alibismus v praxi. Přerušíme provoz, zavedeme výluku, na údržbu se vykašleme, ale pak se za 20 let divíme, kolik by stála obnova, když nejsme schopni tam 2x za rok poslat traťovku, udělat prořez, to by přece stálo moc peněz…
Provoz byl přerušen protože na údržbu se vykašlaly státní České Dráhy.
To SZ neomlouvá.. vyměnit pražce a kolejnice není problém.ty muvky mají na okrasu?
Když tím nikdo nejezdí, tak je logické tu trať zrušit. Radši ty peníze nalít do porádné infrastruktury, po které je poptávka (Liberec, Zlín, Karlovy Vary…)
Logické taky je, že když trať není sjízdná, tak tím nikdo jet nemůže.
Jenže ta potřebná infrastruktura se stejně nepostaví. Ušetřené peníze nebudou stačit ani na projektovou přípravu, o nemožnosti v současnosti cokoliv projednat v reálném čase ani nemluvě.
Kdyby té trati věnovali alespoň tu nejzákladnější péči, tak budou peníze i na projektovou přípravu jak říkáte. Ale bohužel, pozdě bycha honiti.
Ale z rozhodnutí politika, který nemusí nikde dokládat, že u toho přemýšlel. Podle toho vypadá naše státní správa. Banda lidí, kteří mají jedinou prioritu a to ještě někde pod rouškou hospodáře pro sebe vydělat.
Takže hned zrkaje ukazují, jak chtějí ten institut „konzervace dráhy“ zneužívat.
Všichni jsme to věděli od začátku.
Ukončení v Lokti samo o sobě asi nyní lze chápat, i když turisticky je té trati myslím škoda.
Každopádně by bylo lepší ukončit to ne v dnešním Lokti, ale těsně za tunelem (ještě před zmiňovaným mostem) s přístupem z ul. Zahradní. Tím by se historické centrum výrazně přiblížilo vlaku.
Říkal jsem si to už v době obnovy provozu na předměstí, že ta zastávka je „nikde“ a moc velký smysl mít nebude. Loket je nyní jeden z případů, kdy železnice prochází městem, ale zastávku/stanici má „před nebo za“ (zdravíme Rataje n. S. třeba).
Ulice Zahradní vede dole pod hradbama a do historického centra se dostanete jen po podobných schůdkách. Na autobus to máte z náměstí po rovině přes most.
https://maps.app.goo.gl/DFJrCMoF2ak3yzhY8
https://mapy.cz/s/pocosukamo
Čemu to (pro pěší) vadí?
pravda, těm co vyhovuje lezení do šukafonu asi už tyhle schody vadit nebudou
Tak komu až tak vadí schody, muže jít po mnohem delší “nakloněné rovině” dobrovolně.
Taky by bylo trochu náročnější postavit na tom náspu nástupiště. Asi skládačka typ UMSTEIGER (nebo jak se to píše).
Převýšenímezi Zahradní a Tyršovým náměstím je 20 m. To je více než 7 podlaží v paneláku. Takové schodiště vadí skoro všem. I kdybyste nad Zahradní postavil škmou lávku, stále by to byl ekvivalent více než pěti pater paneláku. To by nelezl skoro nikdo. To, že ty schody nevidíte neznamená, že tam nejsou.
Loket souhlasila s cyklostezkou hlavně proto, že chtějí, aby železniční most přes Ohři sloužil i pro pěší, což SŽ odmítla (musela by vybudovat postranní lávku jako u Výtoského mostu a mnohých jiných), ale místo toho jim navrhla, že cyklostezku rádi po mostě po vytrhání kolejí vybudují, když budou souhlasit s konzervací tratě.
Na trati z Kralovic do Mariánské Týnice je zájem o osobní dopravu a do Trojan i o nákladní. SŽ slíbila, že do tří let (haha) trať opraví (kdyby touto rychlostí stavěli tratě naši předci, dodnes bychom nejezdili vlakem ani z Prahy do Plzně). A teď stejně všechny sliby porušeny a trať celou (nejen z Trojan do Mladotic, jak bylo domluveno) navrhla do konzervace. A navíc kraji nakukali, že konzervace je jediná možnost, jak trať obnovit. Nejdřív se zakonzevuje, aby se zastavil rozjetý proces rušení a pak se dle zákona o konzervaci zase obnoví. Přesněji řečeno: utratíme desítky milionů za cyklostezku… Číst vice »
Mohl bych se zeptat, co by se mělo vozit do/z Trojan?
Jinak tady možná hraje roli historická zkušenost, kdy došlo v zájmu nákladní dopravy (vlečka Legios) k obnovení trati do zastávky Horní Slavkov – Kounice a nakonec tam jezdí sezónně 810 párkrát denně.
1,5km od Trojan bude začátek jedné z největších staveb Plzeňského kraje za posledních 50 let (obchvat Plas) a v blízkosti nádraží Trojany nebo přímo na něm má vzniknout velká betonárna, co bude na stavbu mostu přes Střelu (bude jeden z největších u nás) dodávat beton a i ŘSD připustilo možnost, že se ty stovky tisíc tun materiálu bude možná částečně vozit po železnici (zejména štěrk a cement). Dokonce si jistá společnost již několikrát zažádala o pronájem tratě mezi Kralovicemi a Trojany s úmyslem ji na vlastní náklady opravit jako vlečku, ale reakce SŽ: konzervace.
Tak ta stavba bude 2,5 km od Trojan. Tedy od bývalé žst. a nenapadá mne, kudy by se z Trojan k Sokolce ten beton vozil? Po silnici přes Sechutice a Hadačku nebo lesem kolem Sechutické hájovny? A nejsou tam ani suroviny na výrobu betonu. To moc nedává smysl.
Opravu trati k vlečce Stasisu (Legios) nemůžete srovnávat s Trojanama. Tam SŽDC opravit trať donutilo zákonné právo vlečkaře k přístupu na svou vlečku. Podle zákona ani nemusel nic po vlečce vozit, aby bylo SŽDC povino jim připojení vlečky umožnit. A navíc do krachu Legiosu tam nákladní vlaky jezdily. Že tam nový majitel Stasisu nic nevozí, je prostě smůla. A navíc EIA pro těžbu lithiua počítá s jeho přepravou právě z vlečky Stasisu, takže i když si o těžbě lithia můžeme myslet své, je to důvod k nezrušení (zakonzervování) trati ba i povinnost ji zprovoznit. Pokud nebudete chtít provozovat něco s… Číst vice »
Neobnocení trati Kralovice – Mladotice je zločin.
V jakém smyslu?
Ve smyslu zákona o drahách, který již desítky let hovoří jasnou řečí: trať může být buď provozní nebo zrušená.
No vida, naše všemi milovaná SprŽel chtěla konečně něco opravit a ta ošklivá Centrální komise
https://www.zahadalokalek.cz/kod=centralni-komise-ministerstva-dopravy
jí do toho hodila vidle…
Achjo…
Vnímám Váš sarkasmus, SprŽel je silně nefunkční organizace, poslední roky v porovnání s ŘSD je to tristní. Ale za mne je Centrální komise otráveným jablkem v systému a to nejen na železnici ale i v silničních stavbách. Nejhorší roli hraje Ing. Luděk Sosna – ředitel odboru strategie MD, který stojí za řadou zrušených projektů v přípravě, protože „nevychází ekonomika“. Nechápu že se tam od roku 2010 ještě drží, asi na ty okolo moc ví. Ty jejich modely ekonomiky HDM-4 jsou absolutně mimo a vůbec nereflektují skutečný nárůst dopravy. Teď vede CKMD Lenka Hlubučková resp. dnes už Hamplová, která se tam… Číst vice »
Děkuji za správné pochopení
SŽ se o tu trať měla hlavně soustavně starat aby nebylo co třeba nákladně po letech chátrání draze opravovat! To má být jejich náplň práce!
Souhlasím s Vámi
Viz.
Zákon 266/1994 Sb. – Zákon o drahách
§ 20 Povinnosti vlastníka dráhy
(1) Vlastník dráhy je povinen zajistit údržbu a opravu dráhy v rozsahu nezbytném pro její provozuschopnost a umožnit styk dráhy s jinými dráhami.
(2) Vlastník dráhy celostátní a dráhy regionální je dále povinen pečovat o rozvoj a modernizaci dráhy v rozsahu nezbytném pro zajištění dopravních potřeb státu a dopravní obslužnosti území kraje.
A k tomu nám dopomáhej Bůh (když na to kašle Ministerstvo dopravy)
Chtělo by to najít správný paragraf TZ. Jinak se ledy nehnou.
„Po žádné za poslední dva roky neprojel ani vlak.“
A ono to jde? Z Chrudimi do Heřmaňáku to nejde už pěkných pár let…
Takže mají pravdu. Neprojel. 😀
A jak by mohl když tam Šž vyhlásila(teď mi ještě České dráhy když to měli majetku) dlouhodobou výluku??????
podle čnánku řekl mluvčí Správy železnic pan Gavenda, že „Most bude nadále funkční, dokud to umožní jeho technický stav.“
To je ale přece bežný postup. Jezdíme, pokud možno bez nákladů na údržbu. Alespoň já mám ten pocit.
Hmm v údolí Berounky a Sázavy chybí cyklostezky víc, a těleso pro ně je tam už také připraveno
Cyklisté si stejně jezdí jak se jim zachce/hodí. I ti co jezdí často po chodníku si neobtěžují dát na kolo ani zvonek, natožpak ho i vůbec použít! Nevím jakým právem by tedy měli mít něco extra.
Sorry jako…
Mě by se právě hodilo jet v trase posázavského Pacifiku, ale moc to po pražcích nejede 🙁
Jen most v Měchenicích je nedobrovolně duální
Že by první velká vlaštovka rušení neefektivních lokálek co vozí vzduch? Ještě zasypat zářezy na katastru provézt úřednické hantýrky a zalesnit zatravnit nebo převést pozemky na místní zemědělce kterým se zacelí polnosti třeba. a takhle to udělat s 2/3 lokálek v ČR a železnice bude celkem hodna 21 století .. pak samozřejmě začít s VRT..
Jasně. Vsichni sborem do aut….
Kdy už Lokálkář pochopí, že se čas posunul a existuje něco zvané autobus? Nízkopodlažní z Euro 6 a tak, který zastaví v obci i na několika místech a nemusím na zastávku půl hodiny přes les. Takže při výběru dopravy hlasuji v případě mezi poli se klikatící místní dráhy z přelomu 19. a 20. století, právě pro autobus v centru.
Všechny obce nemají zastávky v centru
No tak si jí tam nechají zřídit.
Nebo chcete, aby autobus měl zastávku , tam co lokálka, někde za vsí?
A kdy už autobusový mág pochopí, že autobus poskakuje ve městech v těch samých kolonách? Autobusový lék na vše je mantra 50.-70.let….
Kolik z těch lokálek ústí do měst, kde se poskakuje v kolonách?
Fajn! Ale ať je ten autobus s nákladovým prostorem kam se vejdou kola aspoň pro 1/3 cestujících a jiná rozměrná zavazadla co se vejdou do vlaku! A ať jezdí i v SO a NE a ne jen v kladiva . Ne každý cestuje nalehko jen s notebukem!!
OK, kolik kol se vejde do vozu 810 a jeho derivátů?
Btw. autobusy v cyklo rájích umí standardně jezdit přívěsy, pokud je prokázaná poptávka
Nechápu mínusy. Někteří diskutující by měli vylézt zpod balvanů a ráčiti si povšimnouti, že doba se posunula.
Zasypat tebe.
Jasně vidloni…
Dobré odpoledne Axeli.
A jak víte, že vozí vzduch?
A to samé udělat z dalnicema
Souhlasím. Pokud na nějaké dálnici dva roky neprojede jediné auto, tak je na místě ji neprodleně zrušit.
Chápu správně např. u trati Mladotice-Kralovice, že SprŽel, včetně všech jejich Č(S)D předchůdkyň nechají trať za čtvrtstoletí zanedbat, zpustnout, zarůst stromy, aby následně její stav vyhodnotili tak, že nikdo neobjednává vlaky, tudíž nic nejezdí a lze tedy trať zakonzervovat? Neměla ona konzervace fungovat spíš tak, že máme funkční trať, nikdo po ní nechce 2 roky jezdit, pojďme se bavit o zakonzervování?
Budete tam objednávat vlaky Mladotice – Kralovice? V dostatečném množství? To je má zrušení celé až Rakovníka…
Žádná cyklostezka, dal bych SŽ za úkol těleso trati uvést do původního stavu.
Do původního stava roku 1700 nebo jakého?
Lid popelnicových polí mává.
V r.1700 tu žádná trať nebyla.. a jako vtip trapné.
Psal do “ původního stavu „. Proto se ptám, co to je? Na tom není nic trapného, jen Šotolidi si myslí, že stát musí investovat do každé železnice, co kdy vznikla … Nemusí, pokud nemá využití.
Pokud nedáte možnost jezdit přes vaší zahradu, nikdo po ní jezdit nebude a pak také řeknete: nikdo po ní nejezdí, tak ji zruším? Ano a na váš argument o roku 1700 do původního stavu, tak také můžeme říct do původního stavu za dinosourů nebo třeba před velkým třeskem, že?
Stát neinvestuje do silnic? X let se mluvilo že se trať Loket Slavkov opravi .sneslo se kolejové lože a šup bude cyklostezka. Jak Hostašovice – nový Jičín po povodních poškozený úsek cca 1km ..hned SZ ..cyklostezku uděláme.
ale tak zase kdyby nivelitu cyklostezky upravili tak, aby se na asfalt dal nasypat štěrk a položit koleje, aby se vlak stále vešel do tunelů, tak by to taky mělo svý kouzlo. ale to by byla drahá sranda a reálně by tam nebyla moc šance na využití. rozhodně je všechno lepší než stav, kterej je tam teď…
To nevím…, mně jen přijde divné, že když si SŽ něco zruší, že si po sobě taky neuklidí. Např, H.M. – Chr. je zarostlá po celé délce snad vyjma přejezdů. Tak ať si to SŽ vyhrabe, přejezdy zruší a opraví silnici.
A když si chtěli po sobě „uklidit“ původní trať po dokončení koridoru Sudoměřice – Votice, tak se to zas nelíbilo.
Zasypat neznamená uklidit !
ano, tohle je klasickej českej legislativní zprasek. máš na trati výluku dýl jak rok? zdůvodnit. dýl jak dva roky? pozemek sebrat SŽ a převést na úzsvm, kterej si ho zařadí do škatulky „neprodávat, stopa dopravní stavby“ a případně využít pro například stavbu cyklostezky. jenže to by se dobrý spávě nelíbilo, protože míň majetků a pozemků znamená menší moc a tím i míň peněz. stačí nedávný případ, že do koziny zahučelo 7 mega a nic se tam neudělalo, prostě vykázali údržbu. blbá drážní promenáda ve vršovicích? že by se už třeba odříznul pozemek po zrušené trati od edenu na zahraďák a… Číst vice »
Kocúrkovsky zvláštne. Po trati na ktorej rastú stromy, neprešiel dva roky žiaden vlak. Nevadí, ze by tam neprešiel ani tank, podmienka je splnená. Správne by malo byť: Zjazdná trať s Možnosťou objednávky dopravy na nej bude zakonzervovaná, ak k ziadnej objednavke po dobu X rokov na nej nedôjde. A to celkom určite nie je prípad trate Mladotice-Kralovice, tam k takzvanej „konzervácii“ došlo uz pred mnohymi rokmi.
Hlava XXII, autor Joseph Heller.
Hlava XXII, autor Joseph Heller.
Kniha, vydaná 1961, byla převratná v pohledu na americkou armádu, neboť namísto obvyklé glorifikace (jednotlivců nebo celku) ji zesměšňovala a na scénu uváděla vesměs jen antihrdiny. Prostřednictvím černého humoru a popisování skutečných, ale absurdních, situací kritizovala armádní byrokracii.
geniální…. ještě chybí rozhledna v údolí….
Bodejť by po těch tratích zmíněných na konci článku nějaký vlak za poslední dva roky projel, když jsou nesjizdné a SŽ tam žádný vlak nepustí. I když v případě Polné byla letos myslím část tratě projeta vlakem.
Kdy? Možná to bude jedna z posledních příležitostí vidět tam vlak, což je škoda….Na jaře tam asi tři měsíce byly popadané stromy. Jinak kromě jednoho podmačeného místa v zařezu za hřbitovem ta trať za Dobronínem vypadá hezky. Chodím tam (stejně jako spousta lidí) pravidelně venčit psa, který rád hopsá po pražcích. Samozřejmě mezi Cihelnou a Polnou ten stav bude asi podstatně horší. Ale okolo Dobronína trať vypadá normálně. Překvapilo mě, že tam normálně trvale svítí návěstidlo….
Byla, ale jen někam po zastávku, kde odbočuje již nesjízdná vlečka.
Nemáte foto? 🙂
„Trať oficiálně zrušená není, není ale absolutně sjízdná a na velké části chybí koleje.“
Na mapy.cz je již úsek Loket předměstí – Slavkov vymazán.
Je tam jako zrušená trať. A doporučuju si prohlédnout fotky které na těch mapách jsou, nádherné viadukty, tunely, to by byla muzejní trať. Ale pro pravidelný provoz bohužel ne…
Nic není zrušené..jen snesli koleje.
Až bude ETCS skoro všude, budou se takové tratě pro jízdy veteránů hodit. Otázkou zůstává financování jejich údržby.
Financování? Zachování provozu železniční trati by moho být dotováno i ministerstvem kultury. Pokud někdo splní dotační výzvu a pokud je významným kulturně-historickým výročím událost na železnici. Něco by se našlo? – 1901 zahájeni provozu – 1997 zastavení provozu – 2006 obnoven provoz do Loket předměstí – 2013 obnoven provoz do Ležnice Ministerstvo kultury, odbor regionální a národnostní kultury podle zákona č. 218/2000 Sb. vyhlásilo pro rok 2024 výzvu k podávání žádostí ve výběrovém dotačním řízení také v oboru Podpora regionálních kulturních tradic, určeno pro fyzické osoby a právnické osoby registrované nebo založené do 31. 12. 2022, které zabezpečují konkrétní kulturní… Číst vice »
Tak na sezónu by dle mého nějaké turistické/víkendové vlaky trasované Mar. L – Bečov – H. Slavkov – Loket – N. Sedlo – K. Vary, nebo jen N. Sedlo – Loket – H. Slavkov – Bečov nemusely vozit vzduch, ale to by musela v roce 2024, kdy se snažíme šetřit klima – naučit lidi na MHD/vlak, SŽ plnit tak těžké úkoly jako je správa železnic…
A proto, aby tam v sezoně o víkendu projel 4x za den v každém směru vlak, co poveze 20 lidí by se do té trati měly nalít desítky či stovky milionů? Tak to se vyplatí.
„Místo toho Správu železnic požádala o … zahájení kroků směřujících k přerušení provozuschopnosti navazujícího úseku do Horního Slavkova“
V tomto ohledu se podařilo docílit neoddiskutovatelných úspěchů!
Jo. A ten argument že tam 2 roky neprojel vlak je skvělý, když je trať ve výluce.
Celou neschopnou nevzdělanou trafikantskou takzvanou “centrální komisi” vyházet a zrušit.
Se podívejte, co za nevolené neschopné nýmandy bez absolutní znalosti čehokoliv rozhoduje o podobě ČR.
Toto je typický příklad jejich práce a typický příklad toho, proč stále více zaostáváme nejen za Polskem. Každý jeden z těchto panáků má na tom přímou vinu.
Trochu to vaše tvrzení obrátím v žert.
Pokud by CK MD rozhodla o znovuzprovoznění uvedené trati, myslíte si, že bychom pak přestali (alespoň dopravně) za Polskem zaostávat?
Za Polskem zastáváme v dálnicích..
Tímto jediným krokem těžko.
ze zrovna vy si stezujete na zaostavani za polskem – za kterym v nekterych vecech zaostavame prave kvuli lidem, kteri (tak jako vy) bojuji proti kazdemu kilometru dalnice, ktery se ma postavit.
Kdyby jen proti každému kilometru dálnice, ale i proti náhradě dožilých (a navíc už v době návrhu zamýšlených jako provizorních) mostních konstrukcí na zásadních dopravních tepnách s celorepublikovým významem.
Lež.
Protože v dálnicích budoucnost opravdu není. 😉
Taková plnotučná skupina pivních cyklistů může vyvolat vyšší vibrace mostu než 810…
Je zajímavé, že tady de facto o zrušení dráhy nerozhoduje dle zákona drážní správní úřad, ale nějaká centrální komise, která k tomu nemá ale vůbec žádné zákonné zmocnění.
Konzervace dráhy je do značné míry kulisarna, protože řada obcí a i kraje byly proti rušení tratí, takto je alespoň zajištěno, že drážní těleso bude použito pro nemotorovou dopravu a ne třeba pro developerskou výstavbu. Je to takový mezikrok mezi dlouhodobou výlukou a zrušením tratě. Proto to asi nemusí řešit Drážní úřad.
Kéžby byla zakonzervovaná Stará Líšeňka! To by už mohli zaokruhovávat linku 8.
Každopádně tratím přeji, ať slouží dopravním účelům (byť i cyklistickým), a neskončí jako Líšeňka.
Developerskou výstavbu? Mám dojem, že řada lidí stále nechápe o jakých tratí se tady bavíme. To nejsou žádné tratě vedoucí prémiovými lokalitami v Praze, to jsou tratě, které vedou řídce osídlenou krajinou (často téměř pustinou), tam asi těžko bude mít nějaký developer velký zájem něco stavět. Samozřejmě to, že se trať „zakonzervuje“ (a případně se tam postaví cyklostezka, když to na daném místě dává smysl) a v budoucnu tam bude možné trať obnovit, pokud to bude potřeba (o čemž tedy lze upřímně řečeno dost pochybovat), je naprosto v pořádku.
Docela by stačilo pokud by o nevyužívany drážní pozemek projevil zájem třeba někdo, kdo by si na něm postavil rodinný domek.
Zastávka za řekou je nepřekvapivě k ničemu. Kdyby udělali zastávku hned za tunelem, určitě by jim tam někdo nastoupil. Druhou zastávku bych zřídil u přejezdu před sámoškou. To je tak vše, co se tady dá dělat.
No a pak ještě vymyslet, jak přesvědčit lidi, aby místo přímého busu do Varů použili nepřímý vlak …
A proč nezavest přímý vlak např z nějaké zastávky, kterou navrhujete do Karlových Varů?
baterkovej nebo další diesel pod dráty?
Tam by se vyplatil vlak BEMU, tedy bateriový, který by se nabijel z troleji v úseku Nové Sedlo – Karlovy Vary.
Do Varu jezdí vlaky ( Plz – ML) – Cheb- KV -(Kadaň), což je asi v pořádku, prostě nemůže všude jezdit přímé vlaky, hlavně do Lokte stačí vymetací bus 😉
A ve Varech pak budou dělat na tom nádraží co? I kolem toho autobusáku je toho prostě víc
Zajedou na dolní nádraží, které stejná neschopná SŽ s CK MD nechala zredukovat?
Asi tak. Případný přímý vlak by pochopitelně musel sjet až do města, lépe až do Doubí.
Jenže ten autobus místní frekvenci v pohodě pobere, takže k přímému motoráku asi objednatel nenajde důvod. A k bateriáku už vůbec ne.
No já nevim, když přijedu od Bečova na dolní a chci pokračovat rychlíkem na Ústí, tak je to komplikovaný jak žebřík.
A nemůžou cestující pak tím tunelem procházet cestou na vlak, když už tam nebudou jezdit vlaky? Ten tunel má asi 60 m, takže spíš takový delší podchod by to byl…
Tak když se člověk podívá na tu četnost spojů, není se čemu divit, že tím nikdo nejezdí. V tom bude ten problém…
https://youtu.be/Tk4odP30qp8
A kolik by ta oblast vygenerovala cestujících, kdyby tam jezdily všechny vlaky? 10 denně? To není práce pro vlak.
Je tam hned vedle dálnice, takže se vlakem odtamtud nikdo nepotáhne.
a ty vlaky mají jezdit kam do KV nebo do Sokolova?, v tomto případě ohromná výhoda busu, linka Sokolov – Loket – KV a pohoda 😉
z Lokte dva baterkový Pantery, v Sedle se rozdělí a každej pojede na jinou stranu!
A to se vyplatí…😁😁
potenciál!
Prdlajs, stačí ty koleje Sokolov KV zrychlit na úroveň 21. století (tak jako byla postavena dálnice) a autobus by konkurenci těžce nezvládal.
Ale zvládal, protože nádraží jak KV (horní), Sokolov i H.S. nejsou v centrech, kde tu dopravu poptává nejvíce zákazníků a lidi s nechtějí tahat přes půl města.
Očekávám, že u Dobronín – Polná jaksi vždy SŽ zapomene uvést, že zájem provozovat vlaky tam je.
2 za rok?
Od koho a v jakém rozsahu?
Jde o stav trati, pokud dnes Dobronín-Jihlava město je za 14 min, tak s při slušném stavu tratě do Polné by to bylo do 20 min. A věřím tomu, že být tam hodinovka celý den, tak by ty vlaky prázdné nějezdily, jo, Polná má přes 5 tis. obyvatel.
Doporučuji se zamyslet nad tím, kde těch 5 tisíc lidí v Polné bydlí a kde je v Polné nádraží…
Terminál pro busy do ostatních okolních vesnic již byl vymyšlen…
Nevím, jestli je nejšťastnější řešení svážet busem lidi do terminálu, aby mohli přestoupit na vlak. To můžou tím busem dojet do cíle rovnou bez přestupu, mnoho lidí volí spoje právě tak, aby museli přestupovat co nejméně.
Jedním autobusem neobsloužíte celou oblast polenska… Stejně nějakej přestup bus-bus tam bude. A soucasné busy jsou proti iad nekonkurenceschopné…
Pak je otázka, zda ten terminál neudělat rovnou v Dobroníně, pokud tam tedy ještě není a chtěl-li by někdo pokračovat vlakem dále. Případně rovnou s nějakým P+R.
On je v přímo Polné.
5 000 obyvatel vám přijde hodně? To neuživí ani hodinový takt autobusu, natož vlaku.
Vážně, v zemi kde Praha – Liberec, Brno – Znojmo a podobné relace jezdí autobus vážně nemá smysl řešit vlaky do vesnic jako Polná.
stejně jako Loket má cca 3000 obyv., roztahaných po straně údolí řeky, to taky není zrovna na vlak,
No a tímto systémem se dopracujeme k tomu, že zbyde příměstská v aglomeracích…
Nemyslím si, jsou tratě cestujícími dost využívané i přesto, že nejsou v aglomeracích. Jen je to trochu složitější, než že když tam ten vlak prostě bude jezdit, tak bude i využíván.
musíme na to celé nahlížet, že skutečnost, že někam již vedou koleje, tak to ještě neznamená, že tím případným vlakem budou lidi jezdit.
Věřit sice můžete, ale to je asi tak jediné, co vám zbývá a asi v tom budete sám.
Pro vaší informaci:
– poloha vlakového nádraží v této obci je dost excentrická – viz mapa
– ze sídliště na Horním městě (Palackého ul.) je to pěšky k vlaku 2 km a 37 min.
– část ulice Tyršova (od rybníka) je navíc do kopce a po úzkém chodníku (klikněte si na „panorama“)
https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&rc=9jmBhxU1yYcs8gbn&rs=stre&rs=stre&ri=93572&ri=93570&mrp=%7B%22c%22%3A132%7D&xc=%5B%5D&rwp=1%3B9jlfOxUaEqfjpFdCegZqfjDTyfZPgTCfbpYYf1P2GBtBcfYrflwBPIa&x=15.7187996&y=49.4858170&z=16
– autobusové nádraží je v centru, 200 m. od náměstí a cestou z města jsou (logicky) autobusové zastávky
to je právě ten náš přístup, ono snažit se využívat staleté trasování v současnosti je o ničem..takže buď upravit a nebo zrušit..ano mám rád vlaky, autobusy nesnáším, ale než 810 či 814 po polorozpadlé lokálce s rychlostí 40 km/h s nádražím někde mimo je ten bus fakt lepší řešení..
Aha takže ty kamiony namísto kotlů do průmyslového areálu Cihelna jsou vlastně fajn….Ale co se budem zaobírat nějakou nákladní dopravou, která tam byla léta, je lepší cyklostezka někam, kam lidé nepotřebují…
Pokud je mi známo, tak tam jezdily vlaky pouze v době mrkvancove poutě v Polné. I za komousu byly roky, kdy tam nic nejezdilo.
Nelžete. Byla tam celoroční nákladni doprava pro podniky v Cihelně. Nesjízdný je jen kousek mezi Cihelnou a Polnou. Úsek z Dobronina k Cihelně je na betoňácích…
Nákladní dopravu nemám zmapovanou. Jinak by asi bylo nejlepší prodat to trať jako vlečku firmám v Cihelne za velmi nízkou cenu
Myslíte, že by o ni měly zájem?
U Dobronína je například distribuční středisko Armex Oil. Obsluhované vlečkovými vlaky z Dobronína právě po trati na Polnou….před několika lety tam jezdily ucelené vlaky s PHM. Ale tím využití tratě (myšleno dál směrem Polná) asi končí.
A kdoví, jestli se tam nechá to nové PZZ, co stálo miliony a které vlak nikdy nevidělo… Mohli by to tam nechat jako memento hospodařeni tohoto státu…
To se bude Správa železnic starát o cyklostezku?
Ti mají problém starat se o tratě.
Půvabná idea. Podél cyklostezky budou rozmístěny rychlostníky obdélníkové i kulaté, při vjezdu na takovou stezku cyklista vyfasuje v samoobslužné infobudce všeobecný rozkaz (např. o místech, kde je třeba stáhnout svěrač), jedinečné desetimístné označení s oprávněním k jízdě, kontaktní telefonní číslo pro styk s řízením provozu, poté pro kontrolu nazobe číslo do dotykového panelu infobudky (tím potvrdí seznámení s textem rozkazu), pak se zvedne závora… V místě opuštění cyklostezky se uživatel telefonicky spojí s řídícím pracovištěm a ohlásí ukončení jízdy závazným slovním zněním: „Zde cyklista QFG2849371. Výjezd z infrastruktury v bodě GPS 50.1922494N, 12.7488989E proveden v 16.50. QFG2849371.“ Od užívání příjmení… Číst vice »
Jak “v bodě GPS?” Jedině v dopravně významném bodě přechodnosti mimo infrastrukturu dle číselníku SR 72…
Jak by tam mohl projet vlak, když je na tratích dlouhodobá výluka a SŽ tam žádný vlak nepustí ?
Přesně tak. Z tohohle mi je opravdu špatně, na jedné straně Správa železnic vědomě a cíleně nechává ty tratě (nelegálně) chátrat, samozřejmě žádný vlak tam ani fyzicky projet nemůže, a pak s argumentem, že tam vlaky nejezdí, tratě zakonzervujeme. Samozřejmě všichni vědí, že to je proces nevratný, jen výrazně administrativně jednodušší, než možnost zrušení dráhy.
A k čemu by tam ty vlaky jezdily když tím nejezdí lidi?
Lidi by tam třeba i jezdili, ale jak se to má uchytit / „mít poptávku“, když to nejezdí (když leckede nejsou ani koleje)
Tak logicky třeba do Otovic žádný vlak neprojel, když tam posledních x let je dlouhodobá výluka a Správa železnic tam žádný vlak ani nepustí…
Tohle SZ vyhovuje … Ideální je všechno zakonzervovat ..aby tam nejezdily vlaky že..milá SZ.
Pokud by existovalo i to „B“, tj. budování a výrazná modernizace kapacitních páteřních tratí, byl by na SŽ hned lepší pohled.
Bydlíš na Slovensku?
Můžete mi připomenout naše seznámení, prosím?
Problém tkví v tom, že pokud na železnici nejezdí žádné vlaky, tak potom z ní nemá správce železnice žádné příjmy a náklady na údržbu takové tratě že 100 % musí hradit stát. Samozřejmě je otázka, co bylo dříve, zda slepice nebo vejce, tzn že železnice se nechala zchatrat, takže po ní už nemohly jezdit vlaky, jako je úsek Kralovice – Mladotice anebo po železnici už dlouhodobě, často i za komousu nebyla zavedena pravidelná nákladní nebo osobní doprava a proto se na její údržbu správce vykašlal, jako např u tratě Dobronin – Polna.
Trať která není propojena a z jedné strany konci sturcem.. tak tam lidi a náklad jezdit ani nemůžou.do Polné pokud vím jezdí náklad do agropodniku.
Trať není v Dobronine propojená? A jak tam tedy jezdí náklad do Agropodniku? S výjimkou uzkorozchodek jsou všechny tratě na sebe napojené, protože jinak by neměly žádný význam. A jak jinak by měla končit trať v Polné než sturcem?
Já myslel trať Loket Slavkov
Ale správce infrastruktury si nemůže jen tak „mírnyx týrnyx“ říct, už mě to nebaví provozovat, tak to zavřu. On se má o trať starat tak, aby byla použitelná, případně zahájit nějaké kroky je zrušení. Ale neúdržba, dokud se to nerozpadne, není důvod k lamentování, že je to rozpadlý, tak to zrušíme…
Nikdy, předřečník Rako sklouzl k argumentačnímu klamu šikmou plochou. Asi jako když tady nedávno někdo bral zavádění oken s úpravou pro lepší průchod mobilního signálu jako první krok k vlakům úplně bez oken.
Jistě, tak jako pro dopravce je ideální šoupat po takto vytížených tratích prázdné vlaky v závazku ZDO a kasírovat za to kompenzace.
Ano. SŽ by stačilo mít pokusnou dráhu z Masaryčky do Buben a pak už jen ten papalášovskej aparát. To by se ušetřilo! To by bylo KPI!
Mě se opravdu „líbí“ jak si všichni myslí, že když na to nalejou asfalt, který pak za 10 let popraská, že to bude to nejúžasnější řešení, a že tam budou jezdit peletony pumpičkářů. Jako kdysi o tom uvažovali do té Telnice, kopec jako kráva a už vidím, jak tam všichni šlapou do toho krpálu. Ještěže aspoň tam se jezdí.
Jezdí tam vlakem jednotky osob a na každou kraj doplácí několik set Kč, to je tedy terno. Svezl byste se, kdyby jízdenka stála bez dotace třeba 500Kč?
Už tam mohla být pěkná hojně využívaná cyklostezka.
Drážní tělesa jsou totiž pověstná svými prudkými sklony, to pochopitelně nemůže nikdo na kole vyjet.
Svatá prostoto.
Do Telnice je ozubnice?
dneska jezdí všichni na lemrošlapech takže jim kopec nevadí
Všichni ne. Ale máte pravdu, připadám si divně, když šlapu poctivě.
Cyklostezka se uvažovala i do Malé Morávky, prý by to tam bylo super i pro bruslaře, tak jsem si představil jak by se asi tvářili na těch 40 a 45 promile které jsou na podstatné části trati 😀
Všechno je relativní. Na Ještěd je v závěru místy 11 až 12 procent, ale jet se to dá. Stoupání z Hvězdy na Praděd má v lese nejméně deset, ale i to je zvládnutelné – a nemusí to být jenom krokem. Taková Špindlerovka od Špindlu, to je docela vlídná pasáž, i když to stoupá. I na Zlaté návrší se dá dojet, když se přežije ten čtrnáctiprocentní hang v lese pod Mísečkami. Samo sebou, pro začínající cyklisty to není, ale vytrvalost se dá zlepšovat dlouhodobě. Čtyři a půl procenta do Morávky je při troše tréninku úplně běžný kopec.
Neměla by být stále trať do Horního Slavkova dle legislativy sjízdná, udržovaná a v provozuschopném stavu? 😉
A čemu ten stav bude, když tam nebude nic jezdit?
Docela by mně zajímalo, jestli i na její „údržbu“ SŽ vykazuje nějaký ten peníz.
Kdyby neprojel jen za poslední dva roky 🙂
To bude velká škoda .Co bylo to zde má těžit lithium ? To se nebude těžit nebo bude odvážet kaminony?
už asi po miliónté a první … nehoří, jedou provždy nehoří!
Když, tak vozit z druhé strany…
Ministerstvo opět porušuje zákon 🙄
Pokud zákon o drahách umožňuje tzv. konzervaci dráhy, tak žádný zákon porušena nebyl.
Který a v jakém paragrafu?
§9 Nedělejte problémy a nějak se domluvte
Háček je v tom, že konzervace dřív nebyla podle zákona možná, ale někteří lidé ji protlačili v pozměněné podobě tak, aby se vlastně nezměnila. Určitě není účelné zachovávat každý pražec, ale má to i druhou stranu rovnice.
Lepší by bylo, kdyby SŽ mohla fungovat nezávisle a ne že každý prd bude muset schvalovat ministerstvo.
Tak když si na to vydělá a nebude od ministerstva somrovat prachy, tak je to asi i obecně možné, ale dokud ministerstvo posílá peníze, tak do toho může mluvit.
Nezávisle na státu/ministerstvu? Jako že by jí stát poslal ročně 50 miliard a pak už by nic neřešil? No, raději ne. Jednou je to státní organizace, mající ve správě státní majetek, tudíž je žádoucí aby jí stát mohl kontrolovat a řídit. Leda že by ředitel SŽ byl člen vlády s politickou odpovedností, ale to by pak ta vláda měla třeba 50 členů, včetně ředitele Národního divadla atd.
V tomto případě má MD rozum, že to zařízne.
Zřejmě asi nerozumím významu slova konzervace. Něco zakonzervovat podle mě znamená obalit něco do určité ochranné atmosféry a uschovat takto na pozdější dobu v dané kvalitě (například jako když se zavaří potraviny ve sklenici). Tudíž cyklostezka místo trati podle mého není konzervace, ale přeměna na něco jiného, protože těžko ve chvíli potřeby pojede po cyklostezce vlak (když už jsme u těch potravin, z mrkve hovězí maso taky nevytvoříš, že..).
Ono to asi je s tou konzervací myšleno tak, že při konzervaci zůstane zachována ani ne tak trať jako taková, ale možnost tam tu trať v případě potřeby znovu relativně jednoduše postavit, tedy že se např. nezasypou zářezy, nezlikvidují náspy a mosty a v trase dřívější dráhy nevyroste třeba fabrika.
A bude tu dráhu možno obnovit podle původních norem? Protože co vím, tak u novostaveb železnic jsou dnes už zakázané úrovňové přejezdy.
Dobrá otázka, ani nevím, zda by se taková trať brala jako novostavba, když ta původní vlastně úplně nezanikla, takže by šlo „jen“ o zásadní obnovu. Ale to je jen spekulace, třeba někdo znalejší doplní a opraví.
Taky to nebude novostavba, ale obnova z konzervovaného stavu.
Kde to píšou?
Fór je právě v tom, že by to nebyla novostavba.
Stejně je to akademická debata. Tu trať nikdy nikdo obnovovat nebude.
Pokud není úředně zrušená, tak se dá „opravit“ do původního stavu. Viz obnova tramvajové tratě na Pankráci nebo u hlavního nádraží v Praze po x desítkách let.
Konzervaci se podle zákona myslí to, že těleso dráhy zůstane v majetku státu, nebude v zásadě rozebráno, a bude i nadále použito pro dopravu, v tomto případě pro pěší a cyklisty. Je spíše otázkou, kdo se o to těleso dráhy bude starat. Asi by bylo nejlepší, kdyby se o ně postaraly spíše obce nebo kraje, které mají zkušenosti o péči o takové komunikace, na kterou mají také lidi a techniku.
Tak maso se třeba konzervuje tak, že se udí. Z ovoce se dělají kompoty. Jo, už to chutná jinak, ale lepší než kdyby se to mělo bez užitku zkazit a vyhodit. Tady se jedná o konzervaci liniové stavby. Samotné ty pozemky v souvislé stopě jsou o řád důležitější, než shnilé pražce a zrezlé koleje na nich.
S tím přirovnáním konzervace dráhy a ovoce máte docela neotřelý pohled na věc, ale Kuba2 vám to elegantně vysvětlil i při použití vašeho argumentačního aparátu. 🙂
Konservace znamená prostě zachování (v původním smyslu slova samozřejmě)