Mimořádnosti přehledně: Inspekce doporučuje závory, Drážní úřad návrhy postupuje dál
Nehoda na přejezdu, ilustrační foto. Autor: Drážní inspekce
S loňskou dubnovou novelou zákona o dráhách přibyla Drážnímu úřadu povinnost. Nově musí oznamovat Drážní inspekci, jaká opatření přijal v reakci
Celé mi to přijde, jenom aby úředníci měli práci…
Nevím, proč se musí vydávat doporučení, která jsou stejně o ničem, neb jsou to jenom doporučení a proč musí jeden úřad psát na druhý úřad a ten mu musí ještě odepisovat.
Vždyť by bohatě stačilo, aby inspekce ta doporučení zaslala viníkovi, a pokud je viník „mimo dráhu“ – jako např. řidič motorového vozidla, tak snad žádná doporučení posílat nemusí a ušetří se čas i naše peníze.
A kolikrát jsou ta doporučení i „mimo realitu“ (z vlastní zkušenosti a i zde jsou takové některé uvedené – viz Velký Šenov, Praha hl. n)
Naprostý souhlas!
Nevím, v čem je bezpečností opatření Velký Šenov „Schvalování elektrického ohřevu výměn zkonstruovaného pouze pro celou výměnovou část výhybky“ mimo realitu. To, že Drážní úřad chybně interpretuje bezpečnostní doporučení Drážní inspekce tak, že všechny výhybky na trase mají mít ohřev, je zarážející a u státního úřadu by se taková demagogie stávat neměla. Totéž platí o pro Prahu hl. n. – bezpečnostní doporučení zní „vytvoření technologických postupů pro kontrolu, posouzení závažnosti závad a způsob opravy prasklin svarů podkov a základen podkladnic; zavedení povinnosti provozovatele dráhy evidovat veškeré svářečské práce na všech součástech železničního svršku“. Důvody, proč je to potřeba, jsou v… Číst vice »
Pro pana Kučeru,
Tím víc je to dopisování naprostou nesmyslností…
Neměly by se spíš přídavné závory platit z peněz určených pro silnice? Z pohledu dráhy není rozdíl mezi přejezdem s blikači bez závor, nebo se závorami. Navíc až na výjimky srážku na přejezdu odnese fatálně silniční vozidlo a vlaku se dohromady nic nestane.
To zařízení je dráhy a z veřejného rozpočtu nelze platit něco, co jim nepatří. A jaký je rozdíl mezi PZS se závorami a PZS bez závor by vám nejlépe řekli páni zabezpečováci, nicméně nějaké rozdíly tam jsou. Např. pokud je uzavření přejezdu závislé na návěsti dovolující jízdu vlaku (je-li vlak již v ovládacích obvodech PZS) a závora se z nějakého důvodu neuzavře (např. je podpírána překážkou), nerozsvítí se návěst dovolující jízdu
A ta mimořádná událost ze které je ta fotka (úsek Kaznějov – Horní Bříza)? PZS s přejezdníky na trati DOZ bez přenosu stavu na pracoviště DOZ, navíc v době jízdy vlaku vypnuté z činnosti?
Opět anonymní bez názvů dopravců.
Jaký má na lom koleje, prasknutí izolátoru či střet se silničním vozidlem vliv to zda vlak verze dopravce A nebo B?