„Mimořádné pracovní nasazení.“ Vedení SŽ dostalo statisícové odměny za zavedení ETCS

Vyplacení mimořádné odměny je nad rámec předem stanovených bonusů.
Správní rada Správy železnic schválila čtyřem manažerům vyplacení mimořádné odměny v celkové výši 650 tisíc korun za úspěšné zavedení výhradního provozu evropského zabezpečovače ETCS.
Generální ředitel Jiří Svoboda a jeho náměstek pro provozuschopnost dráhy Karel Švejda obdrželi odměnu 200 tisíc korun, náměstek pro řízení provozu Jaroslav Flegl 150 tisíc korun. Mojmír Nejezchleb jako náměstek pro modernizaci dráhy obdržel 100 tisíc korun. Nejde o jedinou odměnu: na úspěšnost zavádění ETCS byl nastaven i systém bonusů za plnění jednotlivých úkolů, takzvané KPI.
Vyplacení mimořádné odměny vyplývá ze zápisu jednání správní rady.
„Správní rada v rámci tohoto bodu programu ocenila výsledky dosažené SŽ při zavádění výhradního provozu systému ETCS a její významný podíl při nadstandardní spolupráci se všemi zúčastněnými a schválila generálnímu řediteli a jeho třem náměstkům mimořádnou jednorázovou odměnu,“ uvádí se v textu.
V usnesení se pak píše, že jde o výplatu za jejich mimořádné pracovní nasazení nad rámec jejich pracovních povinností při zavádění výhradního provozu systému ETCS.
Méně zpoždění, likvidace klaprámů i nové tratě. Vedení SŽ už ví, jak si sáhnout na bonus
Výhradní provoz pod zabezpečovačem ETCS zavedla Správa železnic na více než 600 kilometrech postupně od začátku ledna. Zatím poslední data o spolehlivosti systému zveřejnila Správa železnic na začátku února, v lednu dosáhl systém průměrné spolehlivosti 99,1 %.
Tento týden prezentoval data o spolehlivosti systému na první trati s výhradním provozem ETCS norský správce infrastruktury Bane NOR. Průměrná spolehlivost za prvních sto dnů provozu byla 99,86 %, jde ale zatím o jedinou trať a s menším provozem.
Strojvedoucí už u tripů ETCS nemusí vyplňovat papír. Šéf SŽ poděkoval srdcařům