„Mimořádné pracovní nasazení.“ Vedení SŽ dostalo statisícové odměny za zavedení ETCS
Prezentace plánů Správy železnic na rok 2025. Zprava Jiří Svoboda, Martin Kupka, Mojmír Nejezchleb a Jakub Bazgier. Foto: SŽ

Vyplacení mimořádné odměny je nad rámec předem stanovených bonusů.
A odsun zahájení výstavby VRT Polabí (aktuálně po roce 2030) se na platech projeví jak?
Teď už ty tlaky kolem etcs chapu
Čiže celé to urobili obyčajní ľudia a smotánku zlízlo vedenie. Bravó….
To musím v práci taky zkusit, říct že když jsme něco splnili ve stanoveném termínu a nebyl to průser, tak si zasloužím mimořádnou odměnu. Nebo tím chce správní rada (a tudíž MD) říct, že ten termín byl od začátku nastavený nereálně a všichni museli makat na 200 %, aby se to stihlo ve stylu hrdinů socialistické práce?
No a jestlipak nějaký bonus dostali i technici, kteří to v prosinci s dopravci ladili po víkendech a o svátcích?
Ano, zvládnout čtrnáct výjezdních zasedání, dva golfové turnaje, tři veletrhy a šest týdnů dovolené v jednom roce – to už vyžaduje celého člověka!
Tak je to správně! Poctivá a kvalitní práce má být náležitě oceněna a ohodnocena.
Tak ta výmalba podchodu není jen tak.
To máte cement, omítku, izolaci, barvy, antigraffiti nátěr, lišty, osvětlení, cedule, kabely…
To je fakt absurdistán. Chceme kvalitní a konkurence schopnou železnicí a pak si tady diletanti ze SŽ rozdávaj odměnu za práci, která by měla bejt minimální standard.
Je to jejich práce. Už tak mají dost a jako by si nenahrabali i neoficiálně.
Na světě je to tak, že jedni orají a vláčejí a druzí sklízejí.
Inspektor Klečka???
Ano,dovolil jsem si použít jeho slov.Stále platí.
Pardon, ale nebyl to p. inspektor Trachta? Citace správná, jen autor je myslím jiný.
Inspektor Klečka patřil k těm sklízejícím.
Ano přesně tak, orající a vláčející nedostali samozřejmě nic
Prostě Dobrá správa…
Po tom, jak jsem se tomu smál, až jsem se za břicho chytal, jsem teprve teď schopen psát. To nemyslí SŽ vážně! Je to snad jejich náplň práce! No jo zapomněl jsem, z cizího se nejlíp hrabe.
A srážky za mimořádnou událost 1.12.2024 v zchátralé Třebové a nevídaný kolaps budou kdy?
Za základní práci základní odměnu proč stále něco navíc.U běžných zaměstnanců nic podobného nehrozí.Ti co mají nejvíc berou ještě víc a ti ostatní nic.To je naše republika.
A kolik že dostali odměny v nižším managementu a především provozní zaměstnanci, tedy ti, kteří se na budování ETSC skutečně podíleli?
Samozřejmě nedostali nic
Chybí tam ještě jeden ze zahradního města a jsou komplet
Bonus nad rámec bonusů, dobré.
Tak tady to heslo Již brzy… bylo zhmotněno dokonale, na rozdíl od toho co visí na Veleslavíně
Mimořádné vysezení
Odměny jsou taky z dotací EU?
Odměnění nezúčastněných a potrestání nevinných to je stará vesta
Jsou to pro manažery malé peníze, ale já bych odměny dával za překročení standardů (tedy to, že to bude třeba líp provedeno, než v Německu).
To, že se to zázrakem nezbortilo jako Česko za covidu, a že nějakým způsobem je to jen mírně horší než německé tratě.. není možný se posouvat dál, když budou očekávání tak nízko.
Někomu práce, někomu odměny. Udavte se tím….
Kdyby mělo vedení SŽ špetku svědomí tak je vrátí
Pokud mají v sobě tito topmanageři SŽ aspoň trochu cti, tak by měli celé tyto odměny věnovat na charitu.
Odložila se výstavba na rychlé cestování občanů, tedy VRT, takže si můžeme rozdat odměny, jsou na to peníze. Myslíte si, že tito vysocí manažeři tyto odměny potřebují více, než česká ekonomika rychlá dopravní spojení? Já ne.
Na VRT, zprovoznění Koziny i zrušení dalších nezákonných výluk, na rychlá přeshraniční odměny peníze nejsou, ale odměny musí být. Většina české železnice je v parametrech z 19. století, podinvestovaná, elektrifikace vázne. SŽ by mělo chodit kanálama a ne si rozdávat odměny. A já si říkal, k čemu bude ten rekordní rozpočet, když se skoro nic nestaví.
Za vcelku bezproblémové zprovoznění ETCS jsou odměny v pořádku. Souhlasím s Vámi v tom, že řada důležitých staveb nutných pro železnici jde velmi pomalu. Na druhou stranu zprovozňovat tratě, aby tam jezdili tři páry vlaků o víkendu v podobě řady 810 je vyhazování peněz, které lze využít na jiné důležitější tratě.
Ja bych ty odmeny hned vratil za to, ze SZ nedodrzuje co reklo. Reklo se, ze bude vyhradni provoz bez jakekoliv vyjimky. Par dnu po zavedeni a diky lobistovi Bednarovi existuje vyjimka pro nostalgii. V roce 2025 se v Ceske Republice uhyba bezpecnosti kvuli nostalgickemu provozu.
PS: je divne, ze hejtman Netolicky taha Bednare na schuzky za Kupkou, Svobodou a jeste divnejsi je, ze zakazku na opravu 310.922 opet vyhral Bednar. Za 12,5 mil by se udelala velka oprava parni lokomotivy. Mozna i vice lokomotiv..
Už jel nějaký vlak s projednanou výlukou ETCS?
Jdi do hajzlu . Nostalgie byla je a bude ve všech sférách života i v inteligentní společnosti.. A jestli jde někomu o to zlomit vaz i několika málo nostalgickym jízdam za rok, tak v sobě nemá ani špetku slušnosti a empatie. A jestli se trvá na tom, aby to měla i komplet nostalgie, tak ať si to stát zaplatí, když to nařídil. Nostalgie si to nevymyslela . A jestli to někomu přijde drahé a zbytečné právě pro nostalgii, holt opět ať si to stát zaplatí, když od začátku nebyl schopnej jakkoliv cenotvorbu regulovat a absolutně se mu to vymklo z… Číst vice »
Do hajzlu jdi ty. Pokud se řekne nulová výjimka, tak to tak má být. Nostalgie může být mimo tratě s výhradním ETCS. Resp.nemuselo to tak být, ale mělo se to stanovit hned na začátku.
Nechci tady dělat advokáta SŽ, ale co když tu výjimku prosadil někdo zvenčí „jinou cestou“ a SŽ, která si nechtěla nový systém zaplevelovat nějakými výjimkami a veřejně to avizovala, dostala služebním postupem příkaz „umožnění nostalgie“ na trati s V-ETCS zrealizovat?
Z mojí strany se jedná o pouhou spekulaci, ale klidně by to tak mohlo proběhnout.
Pánové, diskutovat jde i slušně, díky.
Dobry den,
prosim reagujte slusne. Jen vychazim z toho, ze se tu nekolik let neco rikalo a pak se to hned porusi. Prijde mi to zvlastni..
Pokud si myslite, ze nostalgie patri do normalniho provozu, tak je to spatne. Jsou tu tisice lokalek kde si muze kazdy jezdit od rana do vecera a nikomu to nevadi.
Super, doufám, že pánové z Dlážděné dostanou bonusy i za zpoždění VRT o 5 let a další perfektní práci na klíčových projektech typu trať do Liberce.
„pracovní nasazení nad rámec jejich pracovních povinností“
Čí pracovní povinnost to tedy je když ne vedení firmy?
Za ETCS bych mimoradne odmeny nedaval, prece jen to je zabezpeceni jako kazde jine, ale za dobudovani ve zrychlenem case VRT Moravska brana, koridoru Prerov – Brno, ci Brno-Praha nebo spoj do Liberce bych jik klidne odmenu dal.
Brno-Přerov už má zpoždění teď přes 10 let. Žádné odměny
Když srovnám výsledky práce Radka Mátla s panem Bc., nemohu si nevšimnou jistých rozdílů. To se na mě nezlobte…
My se nezlobíme, není proč. Vždyť je to tak.
Náhodou pán ze SŽ má na fotkách vždy umytou a vyfoukanou hlavu, pán z ŘSD to má jako rousy. 🙂 🙂
Manekýn z Oustí … 😁
V případě nastartování výhradního provozu ETCS proti udělení odměn nemám námitek.
Přiznám se, že jsem svým negativistickým pohledem očekával, že začátek roku bude poněkud pestrý, což se nedostavilo a já mohu s klidem konstatovat, že jsem se ve svém úsudku velmi mýlil.
Možná dobrému nastartování pomohlo i postupné nasazení v lednových etapách.
Pokud by se SŽ dařilo plnit i ostatní důvody své existence podobným způsobem, jako tomu bylo u startu výhradního provozu ETCS, bylo by to pro dopravce, organizátory dopravy i cestující velmi potěšitelné.
No pokud myslíte, že z důvodu závady mobilní části ETCS byl vlak odstaven a cestující se nedostali včas do cíle své cesty jako že systém je v pořádku? Tady se striktně papírově řeklo, že je výhradní provoz a přitom z České Třebové do Prahy to jet mohlo a z Třebové do Přerova už ne….
Opravte si částku v prvním odstavci – celková výše odměn je 650 tisíc Kč.
Doufám, že byl aspoň půl milionem za mimořádné nasazení a unikátní zlepšovací návrh oceněn také autor řešení zamrzání čidel poléváním horkou vodou. Opomenout ho by bylo trestuhodné.
V tomto případě jste trošku mimo SŽ, protože neotřelý zlepšovací návrh „Odstranění námrazy na čidlech lokomotivy poléváním horkou vodou“ v rámci své profese presentovala paní Judita Urbánková, Communication Manager, Alstom Czech Republic a.s.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/rychlomer-se-obali-snehem-a-chova-se-jako-rozbity-vlaky-s-etcs-zastavuji-pri_2501141605_adn
Vzhledem k tomu, že u Alstomu se nejedná o státní firmu, mohl by být případný majetkový vstup do nějakého tuzemského strategického výrobce rychlovarných konvic mnohem jednodušší záležitostí, než by tomu bylo v případě firmy vlastněné státem.
Zamyslel jsem se, kolik by asi stála konvice se specifikacemi pro použití na prvky zabezpečovací techniky. No, platit bych to nechtěl.
Tak samozřejmě by v tom byl velký rozdíl, asi jako když byste porovnával akt a pietní akt.
Znamená to, že za neustálé zpožďování a odsouvání plánovaných stavebních projektů budou proti odpovědným manažerům naopak uplatňovány srážky ze mzdy?
Vytvořím problém, pak ho v časovém pressu, který jsem sám způsobil, jakž takž vyřeším. A ještě jsem za to odměněn. Krásná práce. Jen se dívat a učit.
Jeden velkej bordel v tomhle banánystánu 🙁
Jak je definovaná ta průměrná spolehlivost systému ETCS? Děkuji.
SIL 4