„Mimořádné pracovní nasazení.“ Vedení SŽ dostalo statisícové odměny za zavedení ETCS
Prezentace plánů Správy železnic na rok 2025. Zprava Jiří Svoboda, Martin Kupka, Mojmír Nejezchleb a Jakub Bazgier. Foto: SŽ

Vyplacení mimořádné odměny je nad rámec předem stanovených bonusů.
Mohu prosím požádat o odkaz na článek BANE NOR, kde se uvadi spolehlivost 99,86%?
Ví se, co znamená „spolehlivost“ a jak je toto % počítáno?
Děkuji
Tohle jen dokresluje paranoidu, která na MD vládne. V článku chybí informace o tom, jak ještě před několika lety se DSŽ (jak jinak, než na pokyn koncernu AŽD Praha) vehementně bránila zavádění ETCS na české železnici.
Dobrá je fotografie z prezentace, která krásně vykresluje, kdo na MD na úseku železniční infrastruktury skutečně vládně – ministr Kupka v roli podržtašky.
SŽ šéfuje ředitel SŽ? A ŘSD šéfuje ředitel ŘSD? A DPP jeho ředitel? Páni, jako netušil jsem to. Jste borec.
Díky. Ano. Akorát šéf DSŽ zvládá ještě šéfovaf i MD. A dle toho to vypadá.
Tak hlavně, že tento týden vypadlo ETCS na nějakou dobu a všechny vlaky byly zastaveny na trati.
Což je správná funkce. A za to je ta odměna.
To je velice dojemný příběh.
„To se nám to hoduje,když nám lidi půjčujou peníze „.
Předpokládám, že vysoké odměny si rozdělilo vedení firmy, nižší zaměstnanci dostali jen jakési symbolické „drzhubne“.
Nižší zaměstanci samozřejmně nic a aby toho nebylo málo, tak vlastní diagnostické prostředky nechají bez ETCS a musej se tahat najatejma mašinama.
Výsměch, jak si papaláši, kteří na tom nemají absolutně žádnou zásluhu, rozdávají prachy. Vždyť je to jejich standardní náplň práce, fakticky to (včetně organizování a koordinace) udělal někdo jiný!
Ostatním rozdají po 10k a tváří se jako největší dárci, co to dávají ze svého.
Stydím se za to, že tihle lidé vedou organizaci, kde pracuji.
Teď čerstvě dávali ve zprávách na ČT rozhovor s jednou uklízečkou ze ZŠ v Mníšku – prý tam dostává minimální mzdu, tudíž snad jen okolo 21 tisíc HRUBÉHO. Říkala něco ve smyslu, že to není fér, když se tam fakt nadře…. takže když si pak srovnáte ty mimořádné odměny u SŽ, kde se ti pánové zase tak moc nenadřeli…. a tou paní…. tak to je prostě výsměch vůči některým profesím, které taky platí stát (protože ji zatím stát platí).
Tady je radost platit daně, co? Pak se divíme, že to taková paní hodí fašistům nebo komunistům. Ne, já se nedivím.
Ano, není to úplně fér. Ale srovnávat uklízečku, která defakto nemusí vědět skoro nic, „jenom“ by měla být pracovitá a poctivá s vrcholovými manažery řídícími kolos se 17 000 zaměstnanci, to chce opravdu „fištróna“… I kdyby se zrovna u toho ETCS ti manažeři moc nenadřeli, tak museli zajistit, aby se „nadřeli“ jiní. A pokud jsou to opravdu manažeři, tak věřím, že „ty jiné“ dostatečně odměnili. Však tu byl i článek, o tom, že jim Svoboda děkoval.
Nic z toho neopravňuje mimořádné odměny v takové výši. Mají slušnou mzdu, která je odměnou za to co popisujete.
Když jim pan Svoboda tak hezky děkoval, pak i jemu a zbylým třem by se mělo za jejich výkony jen pěkně poděkovat.
Kamarádka pracuje ve státním úřadě a bere 25 tisíc čistého.
Já 30 let u státního a beru 30 tisíc čistého.
Nic moc, co?
Ale hele, na to peníze jsou. Já jen že nám říkaj, že nám přidat nemůžou. Na to si vzpomenu, až po mě zas někdo bude chtít jet z volna na povodně, nebo budeme ve 3 ráno nakolejivat vagón. Super fakt top
Ta vzpomínka vám jistě dodá pracovního elánu. Bývalo že u hasičů jsou většinou srdcaři.
Tak tohle už je taková provokace od vedení, že i jako hasič bych se jim na práci vykašlal 😀
A odsun zahájení výstavby VRT Polabí (aktuálně po roce 2030) se na platech projeví jak?
Ďalšími odmenami, ako inak?
Teď už ty tlaky kolem etcs chapu
Zase pořád lepší, než střílet ve škole. Tam si za to vedení (ne ovšem přímo té fakulty, nýbrž univerzity) též rozdalo statisíce. Tady jde jen o ztížení přístupu na koleje – byť ano, mj. i ve prospěch bezpečnosti.
Čiže celé to urobili obyčajní ľudia a smotánku zlízlo vedenie. Bravó….
Správa Železnic je banda bezohledných kreténú. Důkaz co jsou schopni povolit na úkor bezpečnosti či ohleduplnosti k domovům kde se 50 let žilo bez hluku a kraválu se podívejte na přejezd v obci Sulejovice – Čížkovice . To vám hlava nebere . Jsou to bezohlední hulváti. S pozdravem Leoš Hindrák
V obcích Sulejovice a Čížkoviceje podle map asi 7 železničních přejezdů.
https://mapy.cz/zakladni?l=0&x=14.0301472&y=50.4942978&z=14
Můžete prosím upřesnit, o který přejezd se jedná a co konkrétně vytýkýte?
To musím v práci taky zkusit, říct že když jsme něco splnili ve stanoveném termínu a nebyl to průser, tak si zasloužím mimořádnou odměnu. Nebo tím chce správní rada (a tudíž MD) říct, že ten termín byl od začátku nastavený nereálně a všichni museli makat na 200 %, aby se to stihlo ve stylu hrdinů socialistické práce?
No a jestlipak nějaký bonus dostali i technici, kteří to v prosinci s dopravci ladili po víkendech a o svátcích?
Možnost práce o víkendu a v noci není bonus?!? :-):-):-)
Ano, zvládnout čtrnáct výjezdních zasedání, dva golfové turnaje, tři veletrhy a šest týdnů dovolené v jednom roce – to už vyžaduje celého člověka!
Neskutečné,co to jsou za nenazranci!!!
A furt budou mít málo.my se s tím paskvilem furt sereme a nic za to nedostanem…tvl jdu zvracet!!!
Šílený je, že tihle lidi vůbec nemají nějakou soudnost. A klidně se to i zveřejní. Vždyť je to totální výsměch a oni to asi i věděj, že se nám vysmívají (tihle lidi jsou opravdu mimo) 😀
Tak je to správně! Poctivá a kvalitní práce má být náležitě oceněna a ohodnocena.
Splnění základních pracovních povinností má být důvod pro odměny navíc?
Jak vyplývá z článku, tak ano. Vy s tím nesouhlasíte?
Tak ta výmalba podchodu není jen tak.
To máte cement, omítku, izolaci, barvy, antigraffiti nátěr, lišty, osvětlení, cedule, kabely…
To je fakt absurdistán. Chceme kvalitní a konkurence schopnou železnicí a pak si tady diletanti ze SŽ rozdávaj odměnu za práci, která by měla bejt minimální standard.
Minimální standard jsou tratě v normovém stavu, ideálně zlepšované tak, aby byly pro dopravu první volbou. Což ETCS sám o sobě, jakkoli je bezpečnostním přínosem, bez dalšího zajistí těžko.
Tak tyhle lidi jsou namistrovaní psychopati, co jsou opravdu přesvědčení, že něco dělají pro nás pro všechny. Ale nějak pozapomínají na to, že jejich náplní práce je lhát, vytahovat se nad ostatní, být arogantní a namyšlený (kokeš dělá své) a denně se nažrat na setkáních, kde se plká a chlastá.
Na světě je to tak, že jedni orají a vláčejí a druzí sklízejí.
Ano,dovolil jsem si použít jeho slov.Stále platí.
Pardon, ale nebyl to p. inspektor Trachta? Citace správná, jen autor je myslím jiný.
Ano přesně tak, orající a vláčející nedostali samozřejmě nic
…a přišli i o boty…
Inspektor Klečka patřil k těm sklízejícím.
Po tom, jak jsem se tomu smál, až jsem se za břicho chytal, jsem teprve teď schopen psát. To nemyslí SŽ vážně! Je to snad jejich náplň práce! No jo zapomněl jsem, z cizího se nejlíp hrabe.
A srážky za mimořádnou událost 1.12.2024 v zchátralé Třebové a nevídaný kolaps budou kdy?
Za základní práci základní odměnu proč stále něco navíc.U běžných zaměstnanců nic podobného nehrozí.Ti co mají nejvíc berou ještě víc a ti ostatní nic.To je naše republika.
A kolik že dostali odměny v nižším managementu a především provozní zaměstnanci, tedy ti, kteří se na budování ETSC skutečně podíleli?
Samozřejmě nedostali nic
Nemáte pravdu. Lžete.
Tak to těžko, protože mám vlastní zkušenost
Já mám také vlastní zkušenost. A vím i o kolezích jak z OŘ tak např. i z CTD. Takže buďto lžete záměrně, nebo z neznalosti.
zkušenost z OŘ, na výplatní pásce nic
A na jaké správě (ať nemusíte detailněji uvádět pozici) v rámci OŘ pracujete, pokud jste z infra? Co jste pro výhradní provoz dělal? Co já vím, tak na OŘ HK i OVA vybraní zam.z provozu dostali – ti, co na tom nejvíce makali. Ne samozřejmě všichni.
Do veřejného prostoru to tady uvádět nebudu, ale jak píšete ne všichni co na tom makali
Nic. Vůbec nic jako vždy. Platy pořád stejné a podprůměrné 🙂
Chybí tam ještě jeden ze zahradního města a jsou komplet
Bonus nad rámec bonusů, dobré.
Tak tady to heslo Již brzy… bylo zhmotněno dokonale, na rozdíl od toho co visí na Veleslavíně
Mimořádné vysezení
Odměny jsou taky z dotací EU?
Odměnění nezúčastněných a potrestání nevinných to je stará vesta
Jsou to pro manažery malé peníze, ale já bych odměny dával za překročení standardů (tedy to, že to bude třeba líp provedeno, než v Německu).
To, že se to zázrakem nezbortilo jako Česko za covidu, a že nějakým způsobem je to jen mírně horší než německé tratě.. není možný se posouvat dál, když budou očekávání tak nízko.
Někomu práce, někomu odměny. Udavte se tím….
Kdyby mělo vedení SŽ špetku svědomí tak je vrátí
Pokud mají v sobě tito topmanageři SŽ aspoň trochu cti, tak by měli celé tyto odměny věnovat na charitu.
Jako vtip dobrý. Mám dojem, že aby se tohle stalo, museli bychom se přestěhovat na jinou planetu 😀
Odložila se výstavba na rychlé cestování občanů, tedy VRT, takže si můžeme rozdat odměny, jsou na to peníze. Myslíte si, že tito vysocí manažeři tyto odměny potřebují více, než česká ekonomika rychlá dopravní spojení? Já ne.
Na VRT, zprovoznění Koziny i zrušení dalších nezákonných výluk, na rychlá přeshraniční odměny peníze nejsou, ale odměny musí být. Většina české železnice je v parametrech z 19. století, podinvestovaná, elektrifikace vázne. SŽ by mělo chodit kanálama a ne si rozdávat odměny. A já si říkal, k čemu bude ten rekordní rozpočet, když se skoro nic nestaví.
Za vcelku bezproblémové zprovoznění ETCS jsou odměny v pořádku. Souhlasím s Vámi v tom, že řada důležitých staveb nutných pro železnici jde velmi pomalu. Na druhou stranu zprovozňovat tratě, aby tam jezdili tři páry vlaků o víkendu v podobě řady 810 je vyhazování peněz, které lze využít na jiné důležitější tratě.
Tak hlavně, že ty odměny nejsou vyhazování peněz, které by šlo využít na něco důležitějšího…
Vlečky pro jistotu rušíme a manipulační koleje ořezáváme, aby po těch tratích už nebylo kromě těch tří 810 co vozit, a my měli aspoň více kamionů na silnicích, že. O zastávkách při zástavbě, odstranění pomalých jízd a umožnění přípojů raději pomlčet…
Ja bych ty odmeny hned vratil za to, ze SZ nedodrzuje co reklo. Reklo se, ze bude vyhradni provoz bez jakekoliv vyjimky. Par dnu po zavedeni a diky lobistovi Bednarovi existuje vyjimka pro nostalgii. V roce 2025 se v Ceske Republice uhyba bezpecnosti kvuli nostalgickemu provozu.
PS: je divne, ze hejtman Netolicky taha Bednare na schuzky za Kupkou, Svobodou a jeste divnejsi je, ze zakazku na opravu 310.922 opet vyhral Bednar. Za 12,5 mil by se udelala velka oprava parni lokomotivy. Mozna i vice lokomotiv..
Už jel nějaký vlak s projednanou výlukou ETCS?
Jdi do hajzlu . Nostalgie byla je a bude ve všech sférách života i v inteligentní společnosti.. A jestli jde někomu o to zlomit vaz i několika málo nostalgickym jízdam za rok, tak v sobě nemá ani špetku slušnosti a empatie. A jestli se trvá na tom, aby to měla i komplet nostalgie, tak ať si to stát zaplatí, když to nařídil. Nostalgie si to nevymyslela . A jestli to někomu přijde drahé a zbytečné právě pro nostalgii, holt opět ať si to stát zaplatí, když od začátku nebyl schopnej jakkoliv cenotvorbu regulovat a absolutně se mu to vymklo z… Číst vice »
Do hajzlu jdi ty. Pokud se řekne nulová výjimka, tak to tak má být. Nostalgie může být mimo tratě s výhradním ETCS. Resp.nemuselo to tak být, ale mělo se to stanovit hned na začátku.
Nechci tady dělat advokáta SŽ, ale co když tu výjimku prosadil někdo zvenčí „jinou cestou“ a SŽ, která si nechtěla nový systém zaplevelovat nějakými výjimkami a veřejně to avizovala, dostala služebním postupem příkaz „umožnění nostalgie“ na trati s V-ETCS zrealizovat?
Z mojí strany se jedná o pouhou spekulaci, ale klidně by to tak mohlo proběhnout.
Pánové, diskutovat jde i slušně, díky.
Dobry den,
prosim reagujte slusne. Jen vychazim z toho, ze se tu nekolik let neco rikalo a pak se to hned porusi. Prijde mi to zvlastni..
Pokud si myslite, ze nostalgie patri do normalniho provozu, tak je to spatne. Jsou tu tisice lokalek kde si muze kazdy jezdit od rana do vecera a nikomu to nevadi.
Myslíte ty tisíce, po jejichž zrušení (jsou jich mimochodem spíše desítky) současně také voláte, protože nechceme železnici 19. století (jako by problémy tkvěly v jejich existenci jako takové)? Ono nejde jen o staré vlaky, nýbrž také o odepisování ještě vyhovujících vozidel, která něco stála, a o nákladnou výbavu nových, aby se ve výsledku nedalo jezdit jednoduše podle návěstidel. Vše komplikovanější a dražší. Železnice nejlépe jen pro vyvolené, zbytek honem na další silnice. Chtěl bych to samé vidět u mnohem nebezpečnějších aut – nemožnost přejet po hlavní silnici na jinou vedlejší, leda s drahým navigačním systémem (a rizikem výpadků).
Super, doufám, že pánové z Dlážděné dostanou bonusy i za zpoždění VRT o 5 let a další perfektní práci na klíčových projektech typu trať do Liberce.
„pracovní nasazení nad rámec jejich pracovních povinností“
Čí pracovní povinnost to tedy je když ne vedení firmy?
Za ETCS bych mimoradne odmeny nedaval, prece jen to je zabezpeceni jako kazde jine, ale za dobudovani ve zrychlenem case VRT Moravska brana, koridoru Prerov – Brno, ci Brno-Praha nebo spoj do Liberce bych jik klidne odmenu dal.
Brno-Přerov už má zpoždění teď přes 10 let. Žádné odměny
Když srovnám výsledky práce Radka Mátla s panem Bc., nemohu si nevšimnou jistých rozdílů. To se na mě nezlobte…
My se nezlobíme, není proč. Vždyť je to tak.
Náhodou pán ze SŽ má na fotkách vždy umytou a vyfoukanou hlavu, pán z ŘSD to má jako rousy. 🙂 🙂
Manekýn z Oustí … 😁
nic proti, ale manekýna si představuju úplně jinak, než jako tohohle starého panáka
Oba jen plní to, co „stát“ chce, ne? 🙂 Teplá místečka sice nepochybně hrají úlohu, ale vládní program je jasný…
V případě nastartování výhradního provozu ETCS proti udělení odměn nemám námitek.
Přiznám se, že jsem svým negativistickým pohledem očekával, že začátek roku bude poněkud pestrý, což se nedostavilo a já mohu s klidem konstatovat, že jsem se ve svém úsudku velmi mýlil.
Možná dobrému nastartování pomohlo i postupné nasazení v lednových etapách.
Pokud by se SŽ dařilo plnit i ostatní důvody své existence podobným způsobem, jako tomu bylo u startu výhradního provozu ETCS, bylo by to pro dopravce, organizátory dopravy i cestující velmi potěšitelné.
No pokud myslíte, že z důvodu závady mobilní části ETCS byl vlak odstaven a cestující se nedostali včas do cíle své cesty jako že systém je v pořádku? Tady se striktně papírově řeklo, že je výhradní provoz a přitom z České Třebové do Prahy to jet mohlo a z Třebové do Přerova už ne….
Opravte si částku v prvním odstavci – celková výše odměn je 650 tisíc Kč.
Doufám, že byl aspoň půl milionem za mimořádné nasazení a unikátní zlepšovací návrh oceněn také autor řešení zamrzání čidel poléváním horkou vodou. Opomenout ho by bylo trestuhodné.
V tomto případě jste trošku mimo SŽ, protože neotřelý zlepšovací návrh „Odstranění námrazy na čidlech lokomotivy poléváním horkou vodou“ v rámci své profese presentovala paní Judita Urbánková, Communication Manager, Alstom Czech Republic a.s.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/rychlomer-se-obali-snehem-a-chova-se-jako-rozbity-vlaky-s-etcs-zastavuji-pri_2501141605_adn
Vzhledem k tomu, že u Alstomu se nejedná o státní firmu, mohl by být případný majetkový vstup do nějakého tuzemského strategického výrobce rychlovarných konvic mnohem jednodušší záležitostí, než by tomu bylo v případě firmy vlastněné státem.
Zamyslel jsem se, kolik by asi stála konvice se specifikacemi pro použití na prvky zabezpečovací techniky. No, platit bych to nechtěl.
Tak samozřejmě by v tom byl velký rozdíl, asi jako když byste porovnával akt a pietní akt.
Znamená to, že za neustálé zpožďování a odsouvání plánovaných stavebních projektů budou proti odpovědným manažerům naopak uplatňovány srážky ze mzdy?
Vytvořím problém, pak ho v časovém pressu, který jsem sám způsobil, jakž takž vyřeším. A ještě jsem za to odměněn. Krásná práce. Jen se dívat a učit.
Jeden velkej bordel v tomhle banánystánu 🙁
Jaký problém kdo vytvořil v tomto případě?
Jak je definovaná ta průměrná spolehlivost systému ETCS? Děkuji.
SIL 4