Milionové úspory na jediné výluce. Dráhy chtějí rozšířit flotilu ČD Busu na 250 vozidel
Náhradní autobusová doprava (NAD), Olbramovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
ČD Bus hodlá ke své základně na jižní Moravě zřídit po republice další provozovny.
A pak že autobusová doprava je levnější než železniční.
Nesmíte porovnávat náhradní autobusovou dopravu a pravidelnou linku. Pak vám vychází nesmysly.
Co budou dělat, když žádné výluky nebudou? Mohou být taková období. Třeba leden apod. To budou řidiči sedět doma?
To zase často bývají výpadky u linkových dopravců kvůli nemocem, nedočerpaným dovoleným, OČR a podobně.
Pokud budou trochu agilní, klidně mohou sami vyjezdit nějaké subdodávky třeba pro Arrivu v PIDu (nebo BusLine v PK, heh).
Až nebudou žádné výluky, tak nebudou ČD provozovat vlaky, ale transportní jednotky jak ve Star Treku.
Tak zrovna na trati Ostrava-Frýdlant-Valmez jsou výluky prakticky každý měsíc.
Kdy ČD Bus začne provozovat pravidelnou dopravu namísto dopravy po vedlejších železničních tratích? Neptám se na tratě kde jezdí 810. To je obvykle nesmysl. Už dávno. Spíše myslím náhradu nízkokapacitních vlaků RegioNova autobusovou dopravou. Kdy ČD nabídne pravidelnou busovou dopravu? V soutěžích pro Jihomoravský, Moravskoslezský a Ústecký kraj, kde smlouvy končí během příštích pár let? Tipuji, že budou mít velký problém taky tratě, kde nyní jezdí 120ti sedačkový vlak. Ono cca 0,8 milionu za sedačku v RegioSharku je náramně drahé při současných obrovsky drahých úrocích. Ve srovnání s tím sedačku v novém busu firma ČD pořídí za něco přes 0,1… Číst vice »
Obvykle to není dopravce, kdo něco nabídne jen tak. Spíš kraje neco takového poptaji a z toho pak může vzejít nabídka ….
Hm… ČD se na to chystá.
Cituji z aktuálního magu Železničář:
DOTAZ:České dráhy mají vlastního autobusového dopravce – ČD Bus. Je reálné, že byste sami objednatelům na tratích začali aktivně nabízet autobus místo vlaku?
M. Krapinec: ČD Bus jsme pořizovali primárně proto, aby jezdil tam, kde jsou ve vlakové dopravě výluky, jako náhradní autobusová doprava. Nicméně si umím představit, že bychom to časem takto dělat mohli. Pro České dráhy není konkurentem autobus, ale osobní automobil. My chceme dostat lidi primárně z aut do hromadné dopravy.
…. holt ČD se v minulosti příliš zadlužili a teď mají svázané ruce s investicemi.
Bez investic do vlaku se jezdit nedá.
Jak to dělají v Holandsku, kde mají železniční síť 5x řidší než v ČR (dle počtu obyvatel)?
Kde vezmete řidiče?
Změkčením podmínek řidičáku busu, možná.
Když je dost šoférů pro víc než 6 milionů aut v ČR, tak předpokládám se najde dost řidičů pro pár tisíc busů.
Nízkokapacitní Regiony… Míst k sezení / stání 84/135 dvouvozova a 105/151 třívozová ..to autobus nepojme axeli
Tak pročpak nikdo nekupuje 80ti sedačkové vlaky, které jsou dnes v nabídce
– Alstom Lint27
– Pesa Link I (jednovagonová verze toho co v ČR jezdí jako dvouvagonový RegioShark)?
Jsem vekice zvědav kde seženou řidiče. Momentálně je to samý Ukrajinec neznalý Češtiny. Šumper ukázal jak moc se tady vyznají. A tím ,že ceny jsou tak přemrštěné je jednoduché nikdo to neřeší.Vznikají korporace ,domluví se jeden odstoupí a druhý to vyhraje za vyšší cenu.
Vy byste ovšem ty Ukrajince češtinu učit nemohl, vy Češtino.
Vivat, Amerika opět poněkolikáté objevena. Své autobusy mělo ČSD již za první republiky, i když asi ne na NAD. Tehdy se to asi neznalo. Třeba se časem přijde i na to, že je výhodné mít své dílny, uklízečky, traťovka své dělníky apod., než si na každý prd sjednávat soukromé firmy, které samozřejmě a oprávněně chtějí svůj zisk. A teď mne můžete začít kamenovat.
Je to prostě takový cyklus.
DPP taky před roky outsourcoval veškerou vnitropodnikovou dopravu. Jenže to nebyly peníze na investice, zatímco soukromníkovi se platilo průběžně za službu a ušetřily se nárazové kapitálové výdaje.
Loni DPP s velkou slávou opět vše insourcoval a nakoupil flotilu vlastních vozidel, protože doba se změnila, peníze jsou a soukromník se ukázal ve výsledku jako dražší.
Nic proti ničemu, tahle rozhodnutí se musí vnímat vždy v kontextu doby.
Jenže kdysi byl tlak na ČD snížit počet zaměstnanců, což se stalo, ale že se ty práce a služby musely zajistit jinde, často mnohem dráž, už nikoho nezajímalo. Hlavně, že ČD zeštíhlely.
Protože snížit počet úředníků by dávalo smysl. Raději platit pokladní za to, že v otevírací době kouří před prázdným nádražím.
Kolik jste jich tak pokuřovat viděl? Na malých nádražích prodával jízdenky výpravčí.
Však se za to tenkrát braly tučné odměny.
Tak snad se tentokrát zadaří bez fotbalistů.
Žeby konečně skončil Abas, dopravce zřízený jen na NAD ČD p.Bastlem – Snad nejhorší dopravce při NAD v Praze + Stč.kraji?
Býval jsem tehdy výpravčím na Slánsku/Kralupsku, když došlo k odklonu od regionálních dopravců k těm soutěženým a reálně to byl sešup o 100% dolů, protože šoféři, pokud alespoň mluvili česky, se absolutně nevyznalo, bloudili, často nedojeli. A ano, byl to právě ABAS pana Bastla. Smutné je, že ani při druhé a další výluce to nebylo lepší. Často nebyl dokonce žádný autobus přistaven a pan Bastl sliboval, omlouval se, huboval a cojávímcoještě, ale změna tak nějak veškerá žádná… Opravdu hroznej dopravce. Bavíme se sice o době před 15 lety, takže chci doufat, že je to dnes lepší, ale obávám se, že… Číst vice »
Nevím jestli je to v plánu, ale pokud mají kde vozidla stát, pak můžou tyto obsluhovat řidiči pendleři i ze sousedních regionů, než kde vozidlo stojí. Akorát se jim bude muset proplatit cesťák do a z místa odstavení busu po ukončení jízdy v rámci NAD.
Proč by to řidiči dělali, když bez problému seženou stálou práci v místě bydliště?
Měla jsem možnost jet s čdbusem řidič, který neumí 3 slova česky a nezná cestu je zajisté záruka kvality…..
Zde se právě jednalo pravděpodobně o příklad napsaný ve článku… autobus sice patří ČDbusu ale řidič je od jiné firmy… takto to běžně funguje na výluce Blansko.Brno
No vidíš Weishauptle a co je napsaný na buse? ČD. Takže to je jejich rybíz a ostuda
Tak vcelku logický postup, kdy místo soutěže na provoz 20 autobusů NAD s podmínkou zajištění výluk v minulosti v minimálně stejném rozsahu diskvalifikuje většinu dopravců a ten zbytek nějak určí cenu.
Nyní to dopadne tak, že ČD bus si bude najímat jednotlivé dopravce, takže si jednoduše více dopravců s několika autobusy a řízení systému externích dopravců bude na ČD busu nikoliv na jiném dopravci.
Aneb moloch se rozrůstá..
A to je dobře. Škod, způsobených nesmyslným dělením už bylo dost.
To by mě zajímalo, kde chtějí nabrat tolik řidičů.
Já bych to viděl na poměrně jednoduché řešení …. Schválně …… Kolik fóru si udělá „Déčko“.
Možna by jste se divil, kolik jich to D má, a jeden ve FM , má popsaný celý řidičák. Kolik lidí v republice to má?
Což je kudla do zad těm, kteří jsou přesvědčení, že jakákoliv silniční doprava je zlo a silnice by se měly rušit ve velkém.
Kolegové s trolejbusem mají dilema🙂
Jako fírovy mi chybí v řidičáku jen velká motorka,po které v zájmu zachování zdraví a života netoužím.
A znám min.5 kolegů,kteří D-čko také mají.
Záleží, zda-li budou na hlavní pracovní poměr nebo na DPP či DPČ. Na týdenní či dvoutýdenní výluku seženete mimo sezónu řidiče na dohodu relativně snadno.
Takže v sezóně výluky už nebudou? 🙂
Budou. Stejně jako doposud.
Nechtějí nabrat, museli by je platit i když zrovna výluka není. Busy pronajímají, subdodavatelé seženou řidiče, kteří neumí česky a z ČD bus je Ukrošbus. Běžte se podívat na výluku do Blanska…
A není to jedno? Ať to klidně řídí, co já vím, Kubánec, hlavně aby znal cestu.
Až se budete Kubánce potřebovat na něco zeptat, tak vám to jedno nebude. Blansko, el seňor?…
Jako že by vám řekl, kde mají levnější chleba? Ten řidič tam je, aby zajistil náhradní dopravu. Autobus je označený. Jestli neumíte číst…
Cedulka kam to jede je nalepená vepředu na okně. Kromě toho tam okolo těch autobusů pobíhá průvodčí. Aspoň to tak bývalo.
Tak teda jo, už už těm lidem na dotazy odpovídat nebudu, řeknu „no comprende“ a ukážu na cedulku. A třeba zrovna okolo poběží průvodčí… Když to podle vás může tak dělat Kubánec, tak proč bych to ve vlastní zemi nemohl tak dělat já…
Něco málo jsem odjezdil pod svým zaměstnavatelem DPP na NAD za ČD a pokud jsem nechtěl tak jsem s cestujícími nemusel řešit žádné zásadní informace jako jestli je přípoj na NAD nebo odkud kam atd. od toho byla vždy vlaková četa. Dnes jezdím u DPP jen jako brigádník takže se na NAD nedostanu ale co vím od kolegů tak zejména v Praze sice jezdí i výše zmiňovaný ABAS ale řekněme provozní zaměstnanci ČD raději spolupracují s DPP neb jejich slovy jo vy jste dost drahý ale vypadne vám bus a v řádu minut je na cestě náhradní kdežto soukromník jede… Číst vice »