Miliardový tendr na nové lokomotivy. České dráhy si chtějí půjčit na pět let 15 strojů
Nové lokomotivy, které hledají k pronájmu České dráhy, by měly nahradit například řadu 362. Foto: Škoda Transportation
České dráhy si chtějí na příštích pět let pronajmout 15 lokomotiv s rychlostí 160 kilometrů v hodině. Zakázka, která počítá
Kolik dvousystémů na 160 vůbec potřebují Slováci, nemají těch mašin už taky docela dost?
Tak to by se mohly 362 odložit na Pha – ČB. Už jezdí na plzeňských rychlících, kde 140 bohatě stačí, ale jihočeský koridor má možná víc úseků na 160 než jiné koridorové tratě
Nene, všechny 362 bych dal do Carga, my si s nima poradíme, když jsou pro ČD na kraji životnosti…. 🙂
….tím sem chtěl říci, že u Carga je více jiných strojů na hranici (nebo za hranicí??) životnosti….:-)
Když to nebude ŠT, tak jen dobře.
Pronájem 15 lokomotiv na 5 let za cenu 11 nových? Ano asi tam bude nějaký servis ale nová mašina má asi nějakou zaruku či jsem úplně mimo misu.? Takhle se nechová žádný řádný hospodář. A když vezmu v potaz to že si na to z největší pravděpodobností budou muset půjčit zda se nákup ještě více výhodnější vzhledem k tomu že se masinou dá ručit a jde o nakup majetku nikoliv platby za služby.
CdD maji dostatek hotovosti a servis loko je velmy drahy
K čemu to? Tenhle pronájem by byl potřeba, pokud by v jeho průběhu 1) došlo k výraznému rozšíření provozu 2) byl provoz současných strojů technicky neudržitelný 3) současné stroje nedostačovaly rychlostí 4) došlo k přepínaní na AC ve větším rozsahu. Modernizace Přerovky, Pravobřežky i přepnutí Žiliny a Nedakonice – Říkovice jsou zatím v nedohlednu (ani jedno nenastane do podzimu příštího roku, kdy má ten pronájem začít, budeme rádi, když se do 2024, kdy pronájem skončí, vůbec začne stavět, takže body 1 a 4 jsou mimo. Bod 3 by se jevil jako legitimní důvod, kdyby k těm mašinám byly i vozy… Číst vice »
1) K výraznému nárůstu provozu došlo před rokem až dvěma (Jižní a Západní expres), nedostatek vhodných lokomotiv občas vedl k náhradě dieslem.
2) Stroje řad 362 a 362 se dostaly do poslední fáze své živostnosti, nějaká náhrada začíná být na místě
3) Ano, třeba na 220 dojde z většímu zavedení rychlosti 160 km/h cca 15 měsíců po nasazení těchto strojů, to je fakt fatální rozdíl….
4) Ano, k tomu jen tak nedojde
1) To je ovšem pokryto přesunem z linek Praha – ČT – Brno a Brno – Břeclav – Olomouc, kam byly nakoupeny pantery. Občasná náhrada dieselem se týká nanejvýš jedné lokomotivy, ne patnácti. Navíc se další esa v historicky krátké době uvolní z osobáků Plzeň – Beroun, kde souprava Bymáků (snad) nesplní podmínky výběrového řízení a nad dalším provozem mezi Benešovem a Táborem se dvěma už teď prázdnýma a po odsunu zastávek od obcí ještě prázdnějšíma vagónama visí otazník. 2) Což řeší ten nákup za nějakých těch 6 let, akutně to potřeba není. 3) Na rychlíky stejně nejsou vozy na… Číst vice »
2) Některé stroje jsou již na konci životnosti(např.151,150).Ty už mají za sebou 40 let provozu a pomalu by měly přejít z turnusového provozu do zálohy k pokrytí mimořádnosti.Také výkony ještě starší řady 242 je třeba v nejbližších letech nahradit vhodnějšími stroji(alespoň s EDB).Mluvit o „zbytečné akci “ je mimo mísu.Nebo budou současné lokomotivy jezdit 60 let?
15 nových lokomotiv nahradí na exponovaných výkonech 362,151.Ty pak mohou nahradit zbylé Plecháče, nebo přejít na méně exponované výkony a záložní lokomotivy.
Probíhá teď velká rekonstrukce pro zvýšení rychlosti na trati Kolín-Brno (přes Vysočinu) a myslím, že už teď mají esa co dělat vytáhnout rychlíky do kopce. Vyšší výkon nových loko se určitě využije i pro rychlejší rozjezdy.
Provoz soucasnych stroju je neudrzitelny vetsina lokomotin nedisponuje vlakouvou siti je tedy nemozne pouzivat ep brzdu a vuhledem ke 4 km tunelu je to dosti potreba stejne tak TB0 TBS timto systemem disponuje uz vetsina vozu od ex vyse rovnes neni mozne ho pouzivat. A o loko s Vmax 160 nemluve rada ex a ostravu miva kvuli loko snizenou rychlost stejne tak linka do plzne kde casto jede jako nahrada brejlovec a linka do ceskyc budejovic nove loko s
jsou nanejvis pozreba
Kuba 18:08: Benešov-Tábor už dnes jezdí většina spojů v regiošuku, vlaky v klasice bývaly loni vedeny i brejlovcem, což naznačuje nedostatek vícesystémových vozidel. Konec osobáků bohužel (vozí to vzduch) nehrozí, protože se k němu kraj zavázal v rámci rekonstrukce koridorů a další nesmyslné zastávky ještě vzniknou v rámci SuVo. Nicméně by to chtělo než jeden pár víc spěšňáků mezi Prahou a Heřmaničkami – a tam zase potřebujete jedno, dvě esa navrch. Takže 15 lokomotiv je jako nic, kombinace kvalitního stroje se servisem vychází ze skušenosti s ř. 380, kde se moc provozuschopnost nedaří (a nejsem schopen posoudit do jaké míry… Číst vice »
Jsem myslel, že zrovna Krysy jsou docela dřevěný držáky, takové proběhy a spolehlivost při tom věku..