Miliardový projekt revitalizace a rozšíření Jižní spojky se přiblížil. Projektanty vybralo losování

Pražská Jižní spojka. Zdroj: Mapy.czPražská Jižní spojka. Zdroj: Mapy.cz

Opravy západní části Jižní spojky vyjdou na 1,1 miliardy korun.

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
hroch.obojzivelny

Touto rekonstrukcí se splní sen mnohých zdejších přispěvovatelů a nastane konec autodopravy v Praze.

MrMarkus

Myslím, že spíše jde o finální řešení té komunikace ve vztahu k okolí, které se bude masivně rozvíjet. V území od Vídeňské až po uvedenou ulice Na Mlejnku je mnoho záměrů v různém stavu přípravy. V Krči to hodně souvisí s železnicí a linkou D, najednou to nejen z brownfieldů udělalo velmi atraktivní lokalitu, kde se bude bojovat o každý metr. A o to právě jde, ono to není o tom jestli to bude nebo ne, ale spíše jak rychle si to developeři dokáží protlačit a pak už tam nebude prostor na dopravě dělat větší změny. Proto je to důležité… Číst vice »

SYN

„komunikaci vysoké kvality s dlouhou životností“ to zní skoro jako by tam někdo chtěl dát beton?? Na D5 moc vysokou trvanlivost neprokázal, a je hlučnější takže do města mu rozhodně nefandím…

Vlastimil Kocurek

Nám dali tzv. tichý asfalt, a je to výborné, drží cca 5 let v pořádku
Navíc v případě potřeby se to prostě vyfrézuje a položí se nová vrstva. Takže beton ne !!!!!

hostivarskej

ježiši kriste, proč nepočkaj až bude hotovej okruh.

MartinS.

Projektová příprava potrvá 30 měsíců, potom stavební povolení a dalších minimálně 6 měsíců se bude soutěžit zhotovitel. Takže jsme v období jaro-léto 2028 nejdříve. D0 úsek 511 by měl být uveden do provozu v roce 2027. Tam je i časová rezerva.

Zbynek

Zrovna tady uz vnejsi okruh hotovy je. Presto se zkapacitnuje okruh vnitrni.

SYN

Jakože KOMPLETNĚ hotovej? To by mohlo bejt hodně dlouhý čekání…

Panoramix

No, začít řešit průplet Jižní spojky a 5. května teprve v okamžiku, kdy tam po dostavbě úseku 511 Pražského okruhu zmizí nákladní tranzit, je celkem hovadina. Kdyby to tam lépe poskládali po zákazu nákladní dopravy po Spořilovské spojce nahoru před X lety, pak by to dávalo smysl, aby tam ve špičkách nevznikaly špunty. Akorát mám pocit, že oni tam vlastně fakticky nic měnit nebudou, jenom využijí budoucích nižších intenzit dopravy a přemalují tam šrafování na vozovce, kdy pravý pruh nebude průjezdný rovně, ale bude sloužit jen na odbočení a na připojení a na průjezd od východu k západu poslouží zbylé… Číst vice »

thomas.horky

Na čem spočívá to zkapacitnění? Přibudou někde pruhy?

jan.podestat

Viz třetí obrázek. Mělo by dojít k propojení odbočovacích pruhů mezi 5.května a MÚK Vídeňská v souvislý úsek bez nutnosti střídat pruhy např.při sjezdu z magistrály na JS a následném sjezdu na Vídeňskou.

Ondra

Tak kde teďka slavnostně otevřeli opravený chodník (Michelská), budou dělat MÚK. Dobré plánování

MrMarkus

Ono nejde jen o samotnou Jižní spojku. Pro Vídeňskou včetně autobusů MHD je klíčové dostavění ramen MÚK Vídeňská, tak aby se ubyla intenzita na současných kříženích, tamní SSZ více preferovalo hlavní směry s možností preference MHD. Linka D je už prakticky jisté, že se nestihne zprovoznění ani v roce 2031, autobusů a trolejbusů (57 tj. současná 150) tam bude potřeba ještě více, jak počet obyvatel/cestujících z jihu roste a ty busy už nám v současnosti stojí v ranní špičce ze Lhotky až k téhle MÚK Vídeňská, zejména k té severní SSZ. Někde díky bus pruhům dokáží poskočit, ale ty nemohou… Číst vice »

V. F.

Jestli to správně chápu (tři roky na projekt, tři na vlastní výstavbu plus do toho stavební povolení a soutěž na zhotovitele), tak hotovo bude zhruba do deseti let? 😀

Jiří Kocurek

Tak bylo by záhodno to dělat až po otevření D0 Říčany-Běchovice. Jinak z toho bude zácpa, jakou Praha ještě neviděla.

MP22

Adam Scheinherr připravoval také rozšíření Jižní spojky mezi Průmyslovou a Laňákem na 3+3, což by se opravdu náramně hodilo. Jsou informace o této stavbě?

Koro

Po dostavbě obchvatu to nebude tak nutné… Nedivil bych se tam pak i zákazu tranzitu nad 3.5.t

MP22

Bude, protože pořád bude tato část Jižní Spojky + Průmyslová suplovat chybějící MO do Libně. A jestli čekáte dramatický propad intenzit na Jižní spojce, tak čekáte mylně. Jakmile se odkloní tranzit tak narostou jiné dopravní proudy protože se spojka uvolní, prostá dopravní indukce. Stejně mylně se očekávalo snížení intenzit na Jižní spojce, Barranďáku a K Barrandovu po dostavbě SOKP 512-514, no vydrželo to tak půl roku.

Kebab

To mi připadá ještě důležitější než tato stavba.

Martin

Zajímavé, to jsem nevěděl. Pokud to tak bylo, tak to je první Scheinherrova aktivita, která by značně pomohla řidičům. Máte pravdu, každý den je před nájezdem od Průmyslové kolona, někdy až na ČM, kvůli najíždějícím autům a jejich řazení do provozu. 3 pruhy i jen ve směru na západ by tyhle kolony prakticky vymazaly. Byla by to obrovská úspora času a nervů. Možná by stačilo i jen protáhnout připojovací pruh až k OMV, je nesmyslně krátký.

MrMarkus

Já vím, že by to bylo drahé, ale nestálo by za nechat připravit i alternativu zastřešení nebo alespoň částečného zapouzdření ( např. https://en.wikipedia.org/wiki/File:Rijeka_noise_barrier_A7.jpg ) ? Tu oblast čeká velký rozvoj, i díky lince D a železnici. Umím si představit nějakou pariticipaci soukromého kapitálu.

Juraj

Zkoušelo se to na Slánské, dopadlo to příšerně.
Zkoušelo se to v Německu u Dissenu, nedopadlo to nic moc.

MrMarkus

Tu Slánskou jsem neznal, ale našel jsem si to a naprostý souhlas, je to příšernost. Dissen mi přijde přehnaně těžký, nechci Jižní spojku úplně skrýt, ale spíše odstínit její vliv na okolí. Vidím i designově pěkné příklady, třeba https://darcawards.com/portfolio/sound-tube-australia/

Milan

Osobně bych dal přednost variantě biokoridor. Krátké zakrytí, ideálně v nějakém teréním zářezu, navézt zeminou, vysázet keříky… zároveň by to bylo přemostění pro pěší a cyklisty.
Ale klidně i ve variantě „zelený kopeček“ v rovině s možností deponování vytěžené zeminy
jen tak pro představu Svrčinovec https://www.youtube.com/watch?v=aT3m6FZL52A

Pavel Q

Ve Slánské to bylo postaveno a pak to 25 let nikdo neudržoval.

vojta.tydli

“Revitalizace klíčové čtyřproudové komunikace”

Snad šeštiproudé, ne?

Vojtechh

Možná vědí něco, co my ještě ne…

Ondra

Nevíte někdo, kde přesně ten nový podchod bude a kam povede ?

dizgrafy

Bude to zahrnovat i vyčištění od bigboardů? JS má snad jejich nejvyšší koncentraci na kilometr.

Fr_von_Dr

Jednou jsem se testoval…Při rychlosti 70km/h a čtení textu na bildboardech již nelze stihnout sledovat provoz a vozovku kolem sebe! Nelze to stihnout přes Barrandov až na D0. Pro koho tam jsou?!!

dizgrafy

Pro spolucestující 🙂

Jan

Krčská losovačka?

Juraj

Stačí si přečíst článek.

Lysimachia

Vzhledem k aktuálnímu dění na TSK to není zas tak mimo mísu.

Mickey

Co se tam děje?

Jméno

Snad to dopadne lépe než opravy štěrboholské radiály, tam to krátce po opravě vypadalo hůř než před ní

Dachs

A ta houpačka je tam pořád, resp. zase 😛

MP22

Na JS naštěstí nemohou až na výjimky kamiony… Což po dostavbě 511 bude platit i pro Štěrboholskou spojku

Jméno

To zvlnění krátce po opravě a vcelku škaredý povrch nezpusobily kamiony

Koro

Čtyřproudové?

roman.lelek

Mimochodem, tohle je taky projekt, který začal Adam Scheinherr. To až se tady budou lidi hádat, komu připsat zásluhy…

Jan

Nojo, jenomže partaj spáchala v přímém přenosu politické harakiri…

František

Jakože tak na každé straně zmizí pruh pro auta kvůli cyklostezce? Jo to bude super ..

Ondra

Třeba až to bude hotové, bude Praha sobě po volbách zase vládnout

Martin

No, můj hlas už Praha Sobě neuvidí. Viděl jsem je v akci a stačilo.

MP22

V jaké?

Martin

Co třeba ty báječné cyklopruhy kolem stanice metra Vltavská?

MP22

Co s nima?

Ondra

Co je na nich špatného ?

Krusty55

Tak treba uplne vsechno?

Lysimachia

Taky. Libeňák a Výtoňský most. Lpění na dojmologii navzdory technickým faktům.