Miliardový projekt revitalizace a rozšíření Jižní spojky se přiblížil. Projektanty vybralo losování

Pražská Jižní spojka. Zdroj: Mapy.czPražská Jižní spojka. Zdroj: Mapy.cz

Opravy západní části Jižní spojky vyjdou na 1,1 miliardy korun.

Pražská Technická správa komunikací (TSK) vybrala projektanty, kteří připraví komplexní opravu a rozšíření pražské Jižní spojky.

Revitalizace klíčové čtyřproudové komunikace tvořící jižní část Městského okruhu se v této fázi plánuje v úseku od východního konce Barrandovského mostu po mimoúrovňovou křižovatku s ulicí 5. května.

Vybrané sdružení projektantských firem Pontex, Satra, Valbek a 4roads připraví dokumentaci za 49 milionů korun bez DPH.

Pozoruhodné je, že vítěz tendru byl vybrán prostřednictvím losování. Do tendru totiž nabídl velmi podobnou cenu jako sdružení Pragoprojekt + Promika a ve vyhodnocení došlo k rovnosti bodů. Podle dohody tak rozhodlo první tažené číslo hry Šťastných 10 od Sazky.

Tři roky oprav

Samotná revitalizace Jižní spojky má vyjít na 1,1 miliardy korun. Projektová příprava zabere 30 měsíců, následná předpokládaná doba realizace je podle TSK cca tři roky.

V rámci revitalizace se v první řadě opraví povrch spojky. Výměna čeká i dopravní značení a bezpečnostní prvky, které jsou podle zadavatelů nevyhovující, nedostatečné nebo zanedbané. Rekonstrukce se dočkají mosty, protihlukové stěny, nájezdové a sjezdové rampy.

Úpravy protihlukových stěn na Jižní spojce. Zdroj: TSKÚpravy protihlukových stěn na Jižní spojce. Zdroj: TSKZkapacitnění Jižní spojky. Zdroj: TSKMapa pražských kapacitních komunikací. Zdroj: TSKPražská Jižní spojka. Zdroj: TSKPražská Jižní spojka. Zdroj: Mapy.cz

Vzniknou také zcela nové protihlukové stěny v místech, kde akustická opatření nestačí. Jeden z mostů čeká demolice a stavba nové konstrukce, vznikne také nový podchod z ulice Na Mlejnku. Některé rampy se rozšíří, s čímž souvisí i terénní úpravy jejich přilehlého okolí.

Omezení mají být co nejmenší

Účelem projektu je vyřešit nevyhovující stav definovaného úseku pozemní komunikace a zprostředkovat řidičům k přepravě moderní, bezpečnější a přehlednější kapacitní rychlostní komunikaci vysoké kvality s dlouhou životností,“ píše se v zadávací dokumentaci.

Podle zadání TSK očekává co nejmenší omezení dopravy a bezpečnosti provozu v průběhu stavby.

Na projekt naváže další fáze, kdy se opraví Jižní spojka od křižovatky s ulicí 5. května k jejímu východnímu konci, na který navazuje Štěrboholská spojka. V této části se však řeší zatím pouze předprojektové přípravy.

Opravy se budou koordinovat také s developerskými plány na „Sportovní údolí Krč“. To se projektuje v oblasti Zeleného údolí v okolí Kunratického potoka. Železniční trať a Jižní spojka má být v rámci výstavby překonána pěší a cyklistickou lávkou procházející mezi dvěma nově navrženými administrativními budovami, které mají mimo jiné odhlučnit Jižní spojku.

Plánuje se mimo jiné také propojka ulic Vrbova a Sulická.

Tagy Barrandovský most Jižní spojka praha Technická správa komunikací hl. m. Prahy
50 komentářů