Miliardový obchvat Nové Paky nemá stavební povolení, ŘSD věří v zahájení prací příští rok
Silnice I/16 v Nové Pace. Foto: Google Street View
ŘSD už začalo soutěžit firmu, která bude provádět monitoring během stavby. Povolení ale ještě nemá.
Mně přijde, že skoro nikdo nemá o obchvat N. Paky snad ani zájem (diskutujících „z dopravy“ minimum, na „českých dálnicích“ taky skoro nikdy nikdo, téměř nulový zájem z vedení kraje, ….). Přitom opak by měl být dávno pravdou, na tohle se čeká víc, jak 30 let a je potřeba jako sůl.
Naopak. Většina místních si jej přeje, ale díky průtahům nevěří že někdy bude. A ti co se v pátky a neděle štosují celou Pákou jej také uvítají.
Napojení Nové Paky obyčejnou stykovou křižovatkou ve Štikově, to bude problémové místo, tam by byla vhodnější mimoúrovňová…
Zase ta OK na konci celého obchvatu. Ach jo. To si ho nemůžou odpustit.
Podle smeroveho vedeni obchvatu mi prijde, ze treba vuci obci Vrchovina je obchvat extremne setrny. A i tak proti nemu ten pan broji…
Podle směrového vedení možná. V reálu je Vrchovina v mělkém údolí pramenícího potoka. Takže je vesnice ze tří stran obklopena frekventovanou silnicí, která povede při pohledu z obce po horizontu. Takže místo výhledu do kopečků s poli uvidíte na sever, východ a jih jen náspy a zářezy silnice. Podobně jižní část obchvatu mezi Kumburským Újezdem a Štikovem je pěkná prasárna přes zahrady podkrkonošských roubených chalup a usedlostí. Ve Štikově taky skrz vesnici. Koukněte na letecké snímky a turistickou mapu na mapy.cz, kde jsou vrstevnice.
To je zajímavý, cokoliv nad 4,2 m výšky je nadrozměr a musí to jet na nějakou výjimku, minimálně se taková přeprava musí někam nahlašovat. Nebo se mýlím?
To sice ano, ale ten most dostává „na frak“ většinou díky přepravě bagru na plošině či nedozavřené korby náklaďáku.