Miliardový obchvat Mohelnice na I/44 je v územním řízení, napojí se na D35

Stavba obchvatu Bludova na I/44. Pramen: ŘSDStavba obchvatu Bludova na I/44. Pramen: ŘSD

Stavba za odhadovaných 940 milionů korun bude mít podobu čtyřpruhové silnice o délce 3,5 kilometru.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Asd

Dobrá zpráva. Včera bylo pozdě. Už aby ten čtyřpruh stál.

Zbyněk

jsem samozřejmě moc rád, že se tato důležitá stavba konečně pohne. Ovšem až se teda vše kolem D35 a I/44 dokončí, tak tento projekt vyústí na kruháči v Šumperku u hřbitova. Nárůst dopravy asi každý potom očekává enormní a tohle všechno se svede na průtah Šumperkem kolem obchodů, autobusového a vlakového nádraží – to bude v Šumperku paráda a o obchvatu Šumperka nikde ani zmínka – lidi pak klepne, protože už teď je to tam ve špičkách úplně ucpaný.
Takže by to chtělo neusnout, jinak se ze Šumperka stane na dalších 30let druhý Přerov

Původní Pražák

Asi nejsem každý. Proč by pár ušetřených minut mělo v Šumperku vyvolat enormní nárůst dopravy?

Zbyněk

protože takové stavby se dějí proto, aby odvedly tranzit mimo obce a aby přitáhli investice

LukePl

Jaký enormní nárůst očekáváte? Dostavbou se jen přesune současná (bezpochyby silná) doprava ze silnici vedoucích obcemi na čtyřproudou silnici mimo obce. Nebude tam přece stažena doprava z jiných směrů – pokud tedy nebudeme mluvit o nějaké šílené dálnici na Polsko pod Červenohorským sedlem … a to doufám nebudeme..o))

Michael

Zdá se Vám lepší varianta, když kamiony v zimě v létě šplhají do 1000 m.n.m. na Červenohorské sedlo z obou stran a pak to sjíždí než kdyby měli tunel pod? Kdyby takto maloměšťácky uvažovali v alpských zemích tak jak ty kopce překlenou?

LukePl

Neuvažuju maloměšťácky, ale realisticky. Nejsme alpská země a máme mnoho lepších variant tras než jednou z mála turisticky přitažlivou oblastí. Kdybychom byli alpskou zemí a měli prachy na to, aby dálnice vedla víceméně od Rapotína až do Jeseníku tunelem a jenom do Jeseníku, pak OK a budu s tím souhlasit. Logicky ale aby se v našich podmínkách tento tunel „zaplatil“, musel by být využit ideálně jako tepna až do Polska. A to tady opravdu nechci. Fakt nechci, aby jednou z mála nedotčených krajin byla natažena tranzitní kamionová doprava a vesnice v podhůří byly zabetonovány estakádami… Takže ano, v aktuální situaci… Číst vice »

Zbyněk

zpřístupnění regionu pro turistiku a investice do průmyslu a služeb. To je ten hlavní důvod proč zkvalitňovat infrastrukturu a s tím je bohužel spojen vždycky nárůst dopravy. A ten si vyžádá zase další investice do dopravní infrastruktury atd atd a možná jednou dojde i na ten tunel

Asd

Ideální by bylo kdyby se v brzké době realizoval obchvat Šumperku. Myslím že nejen místní by to přivítali.

rozinka

Do Šumperka víc lidí nepřijede, není důvod.

Zbyněk

každé lepší dopravní spojení se dělá kvůli odklonu tranzitu z obcí a kvůli přilákání investic

Rajče

Zábřeh na Moravě je název železniční stanice. Město se jmenuje Zábřeh.

Pavel Bříza

Nejen tato lokalita potřebuje rozvoj infrastruktury, celé napojení na D35 je iluze, protože až bude na polské straně prodloužená dálnice z Klodska do Bobošova (Dolní Lipka) tak teprve potom bude veselo. Nikde není zveřejněná žádná koncepce řešení a propojení na naše dálniční sítě.

Tomáš Gottschalk

Na polskou S8 by měla navázat D43 (momentálně vedená jako I/73), ale její postavení do Starého Města je v nedohlednu o úseku na hranici ani nemluvě.

David

S9.5/70 teda není nic extra. I když chápu, že teď tam asi intenzity dopravy nic moc neukazuji. Ctyrpruh by tomu regionu výrazně pomohl.

PetrN

stačilo by asi kapacitní propojení od hranic z Dolní Lipky na I/44 k Postřelmovu, kritické místo této trasy je mezi Bukovicemi a Olšany. Na Lanškroun to podle mě není třeba tahat.

Asd

Snad se někomu rozsvítí v hlavě a dočkáme se pořádné dopravní infrastruktury mezi Vratislaví a Vídní.

Kov

Dalnice az do Bobosova se aktualne neplanuje.

Michael

Až uvidím tatrovku tak tomu uvěřím…

Vladimir

Celá tato lokalita až po Šumperk potřebuje akutni kapacitní spojeni. Ideálně by byl 4 pruh až do Jeseníku. Protože rozvoj bez infrastruktury prostě není možný.

Michael

Čtyřpruh do Jeseníku není možný kvuliva ČH Sedlu…(a tunel byl sprosté slovo..)

Standa

Jojo… Jednou na to ještě rádi zdejší kývnou až se tam deně budou tvořit kolony.

Cestující

Oni to zablokovali ochranáři, ne?

David

Jeden tubus pro auta a jeden pro vlaky. Ale je je sen, že by spolu dokázala SŽ a ŘSD takovou stavbu připravit.

Olda

Hoši to nebude o možné spolupráci. Vize jistě dobrá, ale koukněte se kolem sebe… Mám obavu, že za dané celoplanetární geo-politicko-ekonomické situaci, s přihlédnutím ke květeně české kotliny :-), je to mimo jakoukoliv realitu. Dojíždí se na liknavost, zlodějnu, či Bůh ví jaké komplikace z minulosti u strategičtějších staveb, co se nestačily postavit a i u těch se bude přistupovat k redukci/pozastavení/odkladu. Chtěl bych se mýlit se, ale…

Vladimir

Ono se stavět bude, protože inflace se zbzdi někdy koncem roku nejpozdeji příští rok v létě. Jeli jsme na dluh a nyní musíme vše vyrovnat, tak nám to nás vládce zařídil. Co se týče budoucích staveb, taky budou, ale dražší, ale za to se zase vybere více na daních. Vlastně o co jde? Co nejrychleji zastavit prudkou inflaci a zajistit cenovou stabilitu. Pak se pojede znovu, protože bez silne infrastruktury se vážně nikam nepohne v žádném oboru.

mlokXCM

Problém je v tom, že k tomu není politická vůle. Kdyby byla, připravily by to bez (větších) problémů.

Asd

Tak to by bylo ideální. Hodně by pomohlo, kdyby se dodělal obchvat Šumperku v 2+2.

Mirek

Co si představujete pod pojmem rozvoj. Třeba budování Disneylandu parku bezduché zábavy jako třeba na Dolní Moravě? Hmm, vyasfaltujme všechno a všude. Protože je potřeba neustále něco rozvíjet, ničit atd. Ono doprava je totiž tak neuvěřitelně levná, že se vyplatí dovážet věci přes půl planety místo aby je vypěstoval, nebo vyrobil soused. A tak tu naší krásnou Zemi zasíráme dalšími a dalšími silnicemi, dálnicemi, VRTkami , jenom proto, že díky levné dopravě se nám vyplatí koupit si mrkev z Portugalska, nebo boty z Číny. O dopravě do práce nemluvě. Čím levnější doprava je, tím víc lidí jezdí dál a dál… Číst vice »

Otakar

Tato zpráva mi udělala velkou radost!