Miliardový nákup ČD Cargo. Nákladní dopravce objednal dalších 11 lokomotiv TRAXX
Lokomotiva Alstom TRAXX 3MS v barvách ČD Cargo. Foto: ČD Cargo
Další lokomotivy mají podpořit mezinárodní expanzi českého dopravce.
Další lokomotivy mají podpořit mezinárodní expanzi českého dopravce.
A co stroje 388.017 a vejš? Některé (asi 3-4 kousky) jsou už přes rok vyrobené a furt nic?
Já mám dojem, že stojí v Braunschweigu.
Je možné, že by po Itálii jezdily 163?
Proveditelne to je, ale proč by to někdo delal???
Navíc ČDC tam nemá licenci, takže kravina
Ten článek píše, že se o licenci v Itálii uchází..
Už vidim, každopádně v takovém případě ČD na 100% sáhne po vectronovi s příslušnou výbavou než aby tahali 163 do Itálie
Vzhledem k nutnosti přestavby do jejich průjezdného obrysu a stáří strojů se to nevyplatí.
Těžko říct co vše obnáší snížení lokomotivy
Viz Peršingy Regiojetu, ty v Itálii jezdily.
Navíc mají pult na opačné straně, to se také předělávalo
Tak ona se asi dá předpokládat, že ČDC by do Itálie zajíždělo v rámci svých mezinárodních přeprav (například z Německa) než, že by mělo vyloženě nějaké pravidelné vnitrostátní přepravy po Itálii, čímž 163 jako možnost padá.
Vždyť vzádelosti z jihu na Raskousko-Slovinskou hranici jsou jak Košice-Děčín-Košice..
Takto nejako si predstavujem štátneho nákladného dopravcu 21. storočia. V ČR má najvyšší podiel prepráv a expanzia do zahraničia sa mu darí. Keď to porovnám so ZSSK CARGO, je to neporovnateľné. Samozrejme, aj ČD CARGO má svoje muchy, no v globále mu to ide lepšie.
V porovnání s Polskými problémi státního dopravce je to na tom pravděpodobně i ZSSK pořád dobře.
Pravda, tam to tiež škrípe.
Z jakého důvodu si ČD vybralo Vectron a ČDC většinově Traxx? Šlo jen o momentální cenu nabídky, nebo jsou tam nějaké rodíly ve vtahu k osobní vs. nákladní dopravě?
Traxx myslím zatím není na 200 km/h, Vectron ano.
ČD si objednalo Vectrony na 230 km/h, Traxx jen na 160 km/h.
Na netu je, že Traxx pro 200km/h „je k dispozici“ a že existuje i „nákladní“ verze se 140km/h a „větší sílou“. Ale co z toho je pravda, nevím 🙂
Je k dispozici je myšleno že se dá objednat
Dle webu výrobce nabízí už nějakou dobu verze smax. rychlostí 160-200km/h. Nícméně nějaké spoždění proti Vectronu tam je. V ČR se 200 verze testovala teprve před rokem a půl:
https://zdopravy.cz/v-cesku-zacalo-testovani-nove-lokomotivy-traxx-na-200-km-h-149755/
V osobní dopravě ČD je již 30 let monopolním výrobcem klasických vozů a souprav firma Siemens. Spolupráce lokomotivy a soupravy(ovládání dveří, ep.brzda, překlenutí záchranné brzdy, řízení z řídícího vozu) se lépe realizuje u výrobků od jednoho výrobce. Při více výrobcích se vymlouvá jeden na druhého, proč to nefunguje. Vectron je přizpůsoben spolupracovat s railjety,interjety,comfortjety ,A/Bmz….
Jo, to je pádný argument.
Tak pokiaľ je tam definované rozhranie (fyzická vrstva, konektory, SW, protokol), tak je úplne jedno, kto to vyrába. V prípade problémov je relatívne ľahko identifikovateľné, na koho strane je chyba.
Samozrejme, pokiaľ si dopravca objedná niečo, čo nie je štandarizované a dobre funguje len s vozidlami toho istého výrobcu, je to len a len hlúposť kupujúceho, že toto akceptuje.
Dopravce si objednal soupravy se zavíráním dveří SSOD a jinde doplnění ES 362 o ovládání vozů protokolem SSOD. Po spojení to stále vykazovalo chyby a byly problémy.Po několika měsících laborování nasadil na Krušnohory a Západní ex. Vectrony ,dveře se zavírají protokolem TS-S a je po problémech.
Taková je praxe.
Siemens měl vždy rychlejší lokomotivy, sotva Traxx přišel s verzí na 200, už byla v testování Siemensová mašina na 230, ktrerá je potřebná a chtěná k Siemens soupravám na 230 do Německa, ono to bude pravděpodobně jezdit nějaký čas i ještě na naších VRT Německo-Praha-Brno-Slovensko/Polsko.
Jsem docela nepochopil, co znamená „budou vybaveny zabezpečovacím zařízením Atlas a EbiCab“.
To může znamenat, že palubní jednotku ECTS si bude muset ČDC dokoupit za svoje. Ale 10 mio navíc už jsou drobné
Neznamená, Atlas je ETCS. Kdo by dnes kupoval lokomotivu na koridory bez ETCS, to tedy nevím.
To jo. S ETCS se dnes kupují všechny lokomotivy a el./mot. soupravy(741.7, 744, 847,650,640….). I ty které budou jezdit v okolí Trutnova.
Však v Trutnově to budou potřebovat. V Kolíně ETCS bude už od ledna 2025 a v Jaroměři ho SŽ plánuje v roce 2027.
To znamená, že starší série, objednané ještě před sloučením, budou mít ještě EbiCab. A nově objednaná bude mít Atlas.
Po stroj 388.026 budou tyto TRAXXy vybaveny mobilní částí ETCS typu EbiCab, další pak již produktem Atlas.
6 pro Ostravu…
Mohu se zeptat,odkud máte tuto informaci?,děkuji moc za odpoved
Zajímavé, že jsou vlakové zabezpečovače uvedené pod marketingovým názvem a ne principiálním, což přináší zajímavý paradox. Atlas je ETCS OBU Alstomu a EBICab může být lecos od PZB (EBICab 600?) po taky ETCS ex Bombardieru (EBICab 2000 tuším). 🙂
co ma Regiojet za mobilku na svych MS 3 ? model od Ex Bombardieru …Udajně s ni maji problemy v Rakousku, kde jim ji nechtěji schválit.
EbiCab. A nie len v Rakúsku ale aj Česku. To samé ČDC.
Problém je, že ETCS EBIcab v traxxech řady 388 není schváleno ani v ČR. Tak se uvidí, zdali projde schvalovacím procesem (aktuálně se řeší) nebo bude v nějakém zkušebním režimu či Regiojet bude v prosinci poptávat pronájem cca 25 lokomotiv.
V prosinci je už celkom neskoro. Neviem, kde by taký počet Vectronov zohnal. Leasingovky sú vypredané dopredu.
Pokud to chápu dobře, tak dřívějších – již objednaných – 10 mašin má mít ještě OBU Bombardier, kdežto dalších 11 mašin z opce a dodaných po 2026 má mít už OBU Alstom. Stejně je na tom i Regiojet, akorát u něho po roce 2026 nemá být dodané už nic, čili všechno co má objednané, bude mít OBU Bombardier, což je dost problematická věc.
Jo takhle, jakože celkové shrnutí flotily, tak to pak dává smysl. Já myslel že se to týká té nové zakázky. Mají tedy ve flotile ETCS OBU buď Altlas od Alstomu nebo EBICab od nekdejšího Bombardieru. To pak jo.
Jinak ano, zachytil jsem, že schvalováni OBU Bombardieru nějak nejde. Může to být zánikem výrobce a tím, že Alstom EBICab OBU nebude dál nabízet?
To asi taky, ale hlavně je tam detekovaná SW chyba, kdy se mobilka chová nebezpečně a protože ALSTOM už chce nabízet pouze svoje řešení OBU pod komerčním názvem ATLAS, tak u toho OBU Bombardier už asi není snaha to opravit – bohužel.
A protože OBU Bombardier mají u nás všechny ty diesly, tak se to zatím řeším provizorně nařízenými restarty mobilky v chybové situaci.
Překvapuje mě, že v té akvizici nebyl definován nějaký závazek udržet původní produkty Bomardieru, které Alstom dál nebude nabízet, s podporou alespoň po „X“ let.
A ty co nabízet nehodlá, jako ETCS OBU, nabídnout ke koupi nějakému třetímu výrobci (ale to by Alstom samozřejmě nechtěl, proč si dělat konkurenci).
Přeci jen to prošlo zkoumáním přes antimonopolní úřady, ale tohle je asi mimo jejich schopnosti.
Tak jedna věc je a) ta SW chyba a druhý pak b) OBU Alstom je novější verze (SRS 3.6.0 + ServicePack 10 oproti OBU Bombardier 3.4.0).
Takže já ALSTOM plně chápu…sám má to nejnovější co ze mít a bude do OBU Bombardier sypat prachy, aby ho upgradoval na 3.6.0 + Service Pack 10 ? Proč by to dělal ? Pro něho je to aktuálně zastaralá verze OBU, kterou už nikdo ani nepoptává, takže se na upgrade vykašlal a nabízí to nejlepší svoje, co má – to je logické:-)
A čo potom asi urobí s tým, čo už je nainštalované v lokomotívach? To ešte len bude sranda.
Metransu toho OBU Bombardier vyměnil kus za kus za OBU Alstom, ale jen na některých mašinách.
Čistě z pohledu Alstomu to chápu, ale z hlediska převzetí závazků k již prodaným produktům je to trochu zvláštní. Přeci jen těch OBU je po Evropě hodně.