České dráhy mají v dalším kraji jistotu výkonů na deset let. V Karlovarském kraji budou obsluhovat zhruba tři čtvrtiny všech výkonů za cenu 149,90 Kč. Kontrakt má tak hodnotu 3,2 miliardy korun. O podpisu smlouvy dnes informovaly České dráhy v tiskové zprávě.
Karlovarskému kraji zbývá ještě dořešit smlouvu s GW Train Regio, který provozuje dopravu na zbývajících tratích, například z Karlových Varů do Mariánských Lázní. Karlovarský kraj výkony nesoutěžil, Českým drahám zadal zakázku přímo, to samé se očekává i u GW Train.
„I přesto, že Karlovarský kraj patří k nejmenším regionům a neobjednává velký počet vlakokilometrů, dospěli jsme k dobré ceně,“ uvedl náměstek hejtmanky Martin Hurajčík. Ročně mají najezdit České dráhy v Karlovarském kraji s osobními a spěšnými vlaky 2,136 milionů vlakokilometrů. Cena je podobná, jakou České dráhy uzavřely nedávno na Vysočině.
České dráhy slibují kraji od jara 2021 nasadit elektrické jednotky RegioPanter, které mají jezdit na spěšných vlacích Karlovy Vary – Cheb – Plzeň. Vlaky původně měly vyjet v prosinci 2020, nakonec je nasadí o pár měsíců později. ČD budou dál spolupracovat i se zahraničními dopravci na provozu přeshraničních linek do Saska a Bavorska. „V Karlovarském kraji jsme významně modernizovali svůj vozidlový park a v tomto trendu budeme pokračovat. Díky tomu zde budou jezdit z více než 80 % pouze nová nebo modernizovaná vozidla, která nabízejí vysoký komfort cestování,“ řekl Radek Dvořák, místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod. V kraji jezdí dlouhodobě Regiosharky, vedlejší výkony budou dál obsluhovat Regionovy.
No hlavně ať dokoupí cisterny, protože moderní Sharky každým ujetým kilometrem žerou více a více. Chtěl bych vidět deklarované a skutečné emise a spotřebu těchto vlaků po těch letech provozu
A to si představte,že stejný pohonný mechanismus mají i LINTy od Alstomu,které jezdí z Hofu přes Aš a Cheb zpátky do Německa.
Oba vlaky mají motory Mercedes,převodovky ZF .Oboje od světových výrobců.Proč by to nemělo splňovat emise a spotřebu?
Protože Pesa je o pár (dost) tun těžší. A to dokonce i přes oficiálně udávanou hmotnost
Je těžší o 8 tun,což je o 10 procent více.Má oproti LINTu ocelovou skříň.Spotřeba se zvýší asi o tolik,jako když v osobním autě jede buď jen řidič, nebo řidič se spolujezdcem.A ještě jsem neviděl cisternu za autem,protože veze spolujezdce.
Byl jednou jeden termín, jmenoval se úkapy. Nikdo jej ale neměl rád.
A kolik litrů nafty ukape ze Sharka na 100 kilometrů? 🙂
tím pádem sharky pro lbc kraj už asi nebudou ve hře:) tak teď budou moct tu arrivu vybrat s odůvodněním jako jediného možného řešení…
Jak se projeví ve smlouvě cena jízdného pro cestujícího? Kdo stanovuje cenu, může dopravce zdražit libovolně jízdné? Či obráceně, jaká je minimální výše jízdného, může kraj říci, tak a od ledna to bude podle našeho ceníku? A v případě konání krajských voleb by kraj (hejtman, vládnoucí strana) mohl dát voličům dárek?
Vlaky jsou sice z nejmodernějších v republice, ale autobusy připomínají sbírku starožitností po babičce v zastavárně u herny…:-/
Chtěl jsem napsat: „To neznáte Zemka“. Jenže pak jsem si zjistil, že Vy tam taky máte Zemka.
No právě 😀
Dokončujeme studii proveditelnosti na nákup cca 150 CNG autobusů. V současné době KV kraj obsluhuje 202 autobusů, z toho asi 100 má emisní normy EURO 1-3 a jen 8ks EURO 6. Nájezd je v současné době něco okolo 35 000 km/rok na jeden stroj. V nově navrženém oběhování je cca 55 000 km/rok, nízkopodlažní, klimatizované, vybavené autobusy. Chtěl bych dokončit projekt co nejdříve, aby se situace zlepšila.
Za 149 se pojede i v relaci Bečov – Toužim – Žlutice?
Je to průměrná cena za celý kraj. Pokud bude rozpad na jednotlivé linky, tak ten bude až ve smlouvě. Jestli ji tedy zveřejní.
smlouva je netto nebo brutto?
To zjišťujeme, mělo by to být netto.
Průměrná cena a vyšlo to přesně na 149,90? 🙂
Přesně tak. Ale jak jsem psal, musíme si počkat hlavně na zveřejnění smlouvy.
a pojedou tam regionovy? 🙂
Regionovy? Na trati 161 je poptávka minimální díky její neschopnosti konkurovat. Tam je i 810 moc 😀
Adept na zrušení, za ty prachy.
michal: Za ty peníze by mohla být velice častá celotýdenní doprava v relacích okolo Toužimi, Žlutic a Bochova apd.
Jak toho dosáhnout?
Michal: Regionální dopravu(a nejen tu samoz.) si diriguje KU (měl by dirigovat, kvalitně a jakožto řádný hospodář), každopádně to nevypadá na nějakou změnu. Pro ně je nejpohodlnější nechat SQ.
Není. Na změnách se pracuje.
Dobrý den, rádi se necháme překvapit. Předpisatel má ovšem pravdu v tom, že za posledních krajských vlád nebyly změny téměř žádné nebo jen symbolické.
no já jenom že „vedlejší výkony budou dál obsluhovat Regionovy“
Jsou i jiná vozidla, defilé je zde: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_szynowy
https://www.youtube.com/watch?v=vd_VYjANi7M