Miliardové nákupy nových vagónů. ČD zatím neví, kam je nasadí. Čekají na efekt slev
Vůz Ampz, vizualizace. Pramen: ČD
Sdružení Siemens a Škoda Transportation bylo jediným zájemcem v soutěži o dodávku až padesáti vagónů pro dálkovou dopravu Českých drah.
Dá se asi předpokládat, že i v té další soutěži na 90 vozů bude opět jediným zájemce Siemens-škoda, což si myslím je v tomto případě dobře. Jedná se opravdu o špičku v současné železniční produkci, taže soutěž ušitá na míru jedinému soutěžícímu mi výjimečně nevadí.
Jenom aby se zase neobjevil nějaký ksindl a neshodil to. Příklady, bohužel, známe: https://zpravy.aktualne.cz/denik-insider/novy-sef-dozorci-rady-cd-nema-smysl-dotovat-prazdne-vlaky/r~i:insider:article:24964/?redirected=1531461029
Boh: Nejlepší by bylo, kdyby na zoufalostech jako je „Rožmitálka“ PRAVIDELNÁ osobní doprava skončila a na ostatních tratích postupně přišli jiní dopravci. Samozřejmě ne horší a dražší, to by nemělo moc smysl.
A ČD zmizelo ze světa….
Příznivci Modrých by si našli postupně jině oblíbence i nepřátele.
Ano,dopravce typu GW Train.Tvl to je zase názor!!!!!
Já s GW jel a bylo to lepší než tenkrát s šukafonem(ano vím, že mají i tuto odpornou řadu).
Takže za mě tam tento dopravce nevadí a netvrdím ale , že tam není (třeba) co zlepšovat.
Hlavně že vy máte super názor: S ČD na věčné časy a zato co si nadiktují a nikdy jinak!
Vidím, že zde píšete, tak Váš výlet dopadl skvěle. Bez nehody a infarktu z nefunkční klimy.
Zajímalo by mne, co budou dělat, až na další tratě vniknou další dopravci a MD začne rušit dotace (Praha – Varšava, Praha – Berlín, České Budějovice – Praha).
To by me take zajimalo, RegioJet si uz dela zalusk na trat (linku) Praha – Ceske Budejovice – Cesky Krumlov. V navrhu jizdniho radu 2018/19 je sice zakresleny jen jeden spoj tam a zpet, ale prece jenom…
Tipuji, že Regiojet spoje rozšíří od roku 2019, neboť příští rok má koupit další 4 traxxy. Vzhledem k poměrn+ velké expanzi autobusu na trati Praha – Berlín, je velký potenciál i na této trati a dál na Hamburk, ať už od Regiojetu nebo leo expressu.
To bude samá výluka
To ještě neznamená, že vůbec vyjede nebo, že nedopadne jako Arriva. A není jen připitomělý Krumlov pro Japonce.
V časech, kdy má v plánu vlak do Českého Krumlově, jezdí od června zpravidla dva autobusy, tedy potenciálně cca 120 lidí, k tomu možná přesvědčí někoho; aby předeslal do ČB z auta na vlak.
Takže mají stáhnout gatě, vyklidit bojové pole a hlavně nic nekupovat? Navíc je otázka, jak to s těmi soukromníky bude za pár let vypadat. Ukazuje se, že poptávka po rychlé dálkové dopravě je cenově hrozně elastciká a cenová válka sice přitáhne cestující, jenomže náklady to zdaleka nemusí pokrýt. Minimálně Leoš je na hodně podobné cestě jako kdysi Sky Europe v letectví.
Přesně – kdyby museli reagovat na každej výkřik Jančury.. .. Ten bude rád když se vůbec udrží.
Nemá co nabídnout krajum. Nemá techniku. Nemá zázemí. Nevěřím že praha vídeň s těmi tragickými čísly může vydělávát.
Tragická čísla do Vídně? Kde jste na to přišel? Zdroj?
Standardní pohled z okna od počítače, ne?
Jinak Praha – Krumlov: do Brna taky začal s dvěma páry spojů. Krumlov má velký potenciál. Neni to na pět párů denně, ale dovedu si představit dva páry až do Krumlova a mezi tím další 3 páry jen do ČB.
Například z předprodeje nebo na vlastní oči.
Ale neřekl bych že tragická obsazenost, jen často nedostačující na to, že jezdí na vlastní triko.
A nejen mě přijde, že těch „plných“ spojů je během týdne menšina a není jich dost na dorovnání těch „prázdnějších“.
Taky to je jeden důvodů, proč se rušil bus např. v 5:00 z Brna do Prahy, přitom s ním jezdilo lidí hodně, na rozdíl od vlaku, hlavně v úseku Brno – Pardubice.
Ještě jsem zapoměl na ceny za jízdenek, který se drží díky konkurenci velice nízko.
O to víc je těch cestujících potřeba.
Druhá věc je, jeslti jsou ceny opravdu tak nízko nebo naopak ceny, za které jsme jezdili do Vídně či BA ještě nedávno s ČD, nebyly naopak nehorázně vysoké. Těch pár „včasných“, kterých bylo při více lidech na spoj vždy méně, než jsme potřebovali, to nevytrhlo. I zrovna dneska – Bratislava pro rodinu z Brna u ČD metropolitan (v „akci“) téměř 700 Kč v eshopu, Jančura cca od 300 do 550 v byznysu. A třeba vlaky do/z BA rozhodně prázdné nejezdí, většinou když je to na poslední chvíli, tak je víc míst už jen v dražších „třídách“. Na druhou stranu, náklady… Číst vice »
Tomáš: Naopak od ČD s daným vozový parkem bych očekával naopak nabídku pro MD, že tyto některé trasy bude jezdit bez dotací a něco posílí na úkor nekterych nesmyslných rychlíku typu ČB – Pisek – Beroun – Praha. S také například požadavky na propojení některých okresních a krajských měst na rozdíl od provozování nesmyslných lokalek pro tři lidi.
A také zvýšení kvality služeb na palubě vlaků i na tratích, kde není konkurence. Osobně si myslím, že věci jako wi-fi, klimatizace, zasuvky, služby palubniho personálu jsou pořád spíše výjimka než standard.
Máte pravdu, linka Pha – ČB přes Písek není úplně best of… smysl by mělo jezdit spíš něco jako Pha – Strakonice/Sušice… něco jako ex rychlík Otava.
Žádnou takovou nabídku dělat nemůžou. Trať je zadaná (někde vysoutěžená) na dopravní obslužnost, takže to znamená, že po ní mají v určité kvalitě, kapacitě a intervalu jezdit vlaky. Když se to zadá špatně, tak to dopadne jako na Šumavě, tedy sice novější vlak, ale občas autobus, když dobře, tak jako ve vyspělé zemi. A to stejné se dá použít pro hlavní tratě – např. na koncesním principu (ovšem zde to zas nesmí dopadnout jako v Anglii).
Před deseti lety se vlaky nesoutěžili. A vzhledem k tomu, že ČD pořádně neví, kolik vozí cestujicích na jednotlivých linkách, tak těžko můžou optimalizovat své linky a něco navrhovat objednateli.
Zrovna počty cestujících se dají určit v rámci možností (nikdo nejezdí vždycky stejným vlakem tam a zpět každý den, takže se musí použít přepravní proudy) správně. Ale pokud chceme liberalizovat dopravu, tak nemůže jízdní řád a trasu vymýšlet státní dopravce. Od toho tu jsou SŽDC a MD, resp. kraje jako objednatelé. Ať definují požadavky na kapacitu a kvalitu a zajistí uznávání jízdného, o zbytek se postará soutěž (protože za takové situace bude uživatelsky jedno, komu patří ten vláček, a při nějakém krajském nátěru to ani nepoznáte). Pak stačí už jen dohlížet nad plněním podmínek.
Nic proteze tam zadny soukromnik nejezdi a vdohledne dobe nejspis ani jezdit nebude takze dotace tam zustanou. Soukromnik doatane sanci pri soutezi.
Jižní expres potřebuje konkurenci jako prase drbání …
Nepotřebuje, stačí když se přejmenuje na SEx a zavede lůžkové a lehátkové vozy, a bude bezkonkurenční 😀 Je jestli dneska ještě vůbec, při tom všem čumákování do elektronických pitomostí a virtuálních realit, někdo sou.oží 😀