Miliardové investice do silnic v Plzni. ŘSD slíbilo urychlení přípravy, prioritou je východní obchvat

Východní obchvat Plzně v podobě silnice I/20. Foto: ŘSDVýchodní obchvat Plzně v podobě silnice I/20. Foto: ŘSD

Pro část silnice I/27 bude chtít město architektonickou soutěž.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojta_7

Ta I/27 je spíše severojižní průtah než obchvat. Na západě přitom již obchvat Plzně vznikl, ale jen silnicí II.třídy…
Navíc všechny nové silnice povedou skrz severní sídliště?
Nejlepší by bylo postavit Plzni dálniční obchvat jako zárodek budoucího středočeského okruhu mezi D5, D4, D3, D1 a D11.

Jiří

Vybudováním záp.okruhu kdy je pro každý směr jeden jen jízdní pruh se stala Plzeň zas unikátem. Auta uvnitř města nechceme, tak postavíme okolo lepší okrsku a ta to má zachranit ?

Orange pilled

Plzni by prospelo rozsireni MHD, zejmena pridani dalsich tramvajovych linek a ne staveni dalsich mestskych dalnic. Jsou to vyhozene penize.

Muflon

Socku nikdo nepoužívá, jediné rozum né rošíření je směrem na Vinice a tam už je to v procesu.

Vojtěch

Hlavně ten průtah přes Husovo náměstí je kardinální předřažená blbost, která vychází z podobných myšlenek, s jakými se stavěl průtah přes Sady Pětatřicátníků, aby se omezil průjezd přes náměstí. Dnes je za centrum považována i oblast kolem S35, tak posuneme za miliardy průtah o ulici vedle, abychom za dvacet let řešili stejný problém.

Navíc je argumentováno starými čísly, které po stavbě západního okruhu značně klesly.

Byl bych rád, kdyby nám přestali devastovat město megalománskými stavbami a raději se věnovali skutečnému okruhu mimo širší centrum města.

libor

jenže ono toto nebude jen okruh pro tranzit, ale takový průtah pro potřeby i města samotného.. A kudy udělat ten vnější obchvat? kolem silnice II/180? jako fajn, ale total daleko od města

Vojtěch

Pro potřeby města bohatě stačí současný čtyřpruh, není nutné stavět duplicitní silnici cca 300 metrů vedle.

Jack

Ta I/27 v širším centru, to bude lahůdka pro okolní obyvatele a pro samotné město – vybourat domy pro průtah centrem v roce 2023, to je fakt na medaili… K jedné magistrále (Klatovská) postavíme paralelní a to bude řešení. (Ne, nebude). I/27 měla uhnout směrem k plánovanému turbokruháči a měl se postavit obchvat II/215 jako čtyřpruh I/27. Takhle je to paskvil a Plzeň bude stále ucpaná s větším podílem automobilové dopravy v širším centru. Jinak jsem velmi zvědav, jak se podaří protáhnout I/20 pod ranžírem, když se o to přes 20 let snaží v ČB se silnicí II. třídy a… Číst vice »

Rahul

Postavit průtah vedle průtahu, protože jeden průtah dostatečně neprotahuje… Co mi to jen připomíná..? Kdysi se postavily mosty Milénia s ulicí U Trati, kde se také bouralo, aby se nahradila Americká. Jak to dopadlo? Americká se uzavřela až za 20 let poté, aby ji nynější “progresivní” vedení města zase otevřelo. Zkrátka, i kdyby se nový průtah postavil, tak Klatovskou stejně nikdo nezklidní. To, že na plzeňském ŘSD panuje vize KSČ z 80.let, že centrum města má být pokud možno jedna velká dálniční křižovatka a že s nějakými trendy urbanismu nám všichni mohou vlézt vy víte kam, to je známá věc.… Číst vice »

Bespi

To je tezky, ono to v pripade I/27 je ucpane mistni dopravou nikoliv tranzitni. Presun zateze z Koterovske a Slovanske pomuze dost. Jako jo, idealni to neni … . Bomba je pak to krizeni s Rokycanskou, v tech mistech je planovana vystavba nove ctvrti … https://plzensky.denik.cz/zpravy_region/centrum-po-sklenenem-pekle-ukazalo-tvar-podivejte-se-na-vizualizace-20220514.html .

pěškobus

Je to pro nás hlavní priorita, tak vám to postavíme za deset(?) let, aneb Česko opět dokazuje, že je vskutku zemí pro budoucnost.

libor

je vidět, že železničáři a silničáři se spolu nedokážou domluvit. já až zázrak, že se povedlo vybudovat zárodek tunelu při opravě trati na Koterov.

Jinak by taky ŘSD mohla nějak zkusit popohnat přípravy staveb na jih od Plzně na silnici I/20, ideálně to rozjet až po Seč s řádným napojením na D5, jinak lze snad očekávat odvrácení tranzitu na silnici II/230 (Nepomuk-Přeštice) + I/27 (kde je napojení na D5 směr Říše o dost lepší…)

Václav

No je to skvělý plán.
Bohužel tohle není obchvat, tak jako západní část průtahu není obchvat (kde už teď to kolabuje, protože nějaký chytrák navrhl OK na koncích průtahu).
Bohužel u Plzně se dlouhodobě žádný obchvat neplánuje, „jenom“ průtahy městem.
Čtvrté největší město a nebude tu obchvat (krom D5). Zas na druhou stranu chápu, že vzhledem k husté zástavbě kolem Plzně by bylo dost těžké nějaký obchvat naplánovat (směr jih-sever)