Miliardová zakázka na speciální vozidla pro trakční vedení. SŽ díky nim vymění nejstarší MVTV

Do roku 2040 plánuje SŽ pořídit až 50 vozidel na údržbu trakčního vedení.

Správa železnic tento týden vypsala jednu ze svých největších zakázek na nákup nových speciálních vozidel. V soutěži bez uvedené odhadované ceny hledá firmu, která dodá 15 speciálních vozidel pro kontrolu a údržbu trakčního vedení.

Vypsání soutěže předcházely předběžné tržní konzultace, kterých se zúčastnily společnosti Plasser & Theurer, TESMEC, WINDHOFF Bahn- und Anlagentechnik a ZPS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.

I když SŽ neuvedla hodnotu zakázky, vítěz získá kontrakt v hodnotě přes miliardu korun. V konzultacích SŽ uvedla, že předpokládá cenu za jedno vozidlo kolem 100 milionů korun. Do roku 2040 chce správce infrastruktury postupně pořídit až 50 těchto vozidel.

Nová vozidla mají zvládnout jízdu rychlostí až 100 km/h, budou vybavena zabezpečovačem ETCS. Všechna vozidla mají být dodána do pěti let od podpisu smlouvy.

Správa železnic v současné době provozuje celkem 85 speciálních vozidel pro údržbu a kontrolu trakčního vedení. „Po dodání nových vozidel pro údržbu a kontrolu trakčního vedení budou postupně vyřazena nejstarší vozidla MVTV 2 bez ETCS,“ řekl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Největší část flotily tvoří řady MVTV 2, MVTV 2.1, MVTV 2.2 a MVTV 2.3 vyrobené začátkem 80. let, resp. v případě řady MVTV 2 v letech 1983 a 1992, přičemž řady MVTV 2.1, MVTV 2.2 a MVTV 2.3 prošly před zhruba 10 lety modernizací. Dále pak jde o 9 vozidel řady MTW 100 a MTW 100.1 z let 2017 a 2023–2024.

Všechna vozidla řad MTW 100, MTW 100.1, MVTV 2.2 a MVTV 2.3 jsou vybavena mobilní částí vlakového zabezpečovače ETCS. „U vozidel řady MVTV 2 je ETCS vybavena část vozidel, u jednoho se zástavba momentálně provádí a u osmi bude následovat, dohromady tedy bude mobilní částí vlakového zabezpečovače ETCS vybaveno 42 vozidel této řady z celkových 57,“ upřesnil Gavenda.

Tagy speciální vozidla Správa železnic údržba trakčního vedení
4 komentáře