Miliardová úprava Vltavy se na začátku zadrhla, firmy cenu za komoru Hořín přepískly
Ředitelství vodních cest se na první pokus nepodařilo najít firmu, která by zmodernizovala historické zdymadlo Hořín nedaleko Mělníka. Stavba má
Ředitelství vodních cest se na první pokus nepodařilo najít firmu, která by zmodernizovala historické zdymadlo Hořín nedaleko Mělníka. Stavba má být první ze série úprav vodní cesty z pražského Radotína po soutok s Labem, kde celkové odhadované náklady přesahují 1,5 miliardy.
Samotné náklady na úpravu hořínské plavební komory odhadovalo ŘVC na 200 milionů korun. Za to mají být upravena obě ohlaví komory (dolní a horní vjezd/výjezd), která budou rozšířena o metr na 12 metrů a osazena novými vraty. Část mostu přes komoru bude přestavěna na zdvihací, aby se podjezdná výška z dosavadních 4,5 metru zvýšila na sedm metrů. To bude ostatně cílem všech budoucích úprav Vltavy pod Prahou.
Jenže představy stavebních firem o ceně značně překročily představy ŘVC. Celkem se přihlásili tři zájemci, jejichž nabídky se pohybovaly zhruba v rozmezí 270 až 400 milionů korun. ŘVC proto tendr zrušilo. „Výběrové řízení vypíšeme co nejdříve znovu, upravíme přitom časový harmonogram,“ uvedl zástupce šéfa ŘVC Jan Bukovký. ŘVC si slibuje snížení ceny například od toho, že první práce vyžadující zastavení lodního provozu přesune až na podzim příštího roku, původně měly začít už letos. Cenová politika stavebních firem se ale v posledních měsících změnila. Nadbytek zakázek a nedostatek kapacit uťaly cenové podbízení, nabídky tak už nijak výrazně neklesají pod odhady.
Mezitím od začátku září běží tendr na zvýšení pěti mostů na Vraňansko-hořínském plavebním kanále pod Prahou. Předpokládaná hodnota zakázky je 449 milionů korun, což je na vodních cestách největší finanční objem za posledních pět let.