Miliardová stavba obchvatu Karviné pokročila, hotovo bude do dvou let

Stavba obchvatu Karviné. Foto: ŘSDStavba obchvatu Karviné. Foto: ŘSD

Nová trasa bude hotová do roku 2023.

58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
LKB

Nechapu, z jakych duvodu krasna ctyrpruhova komunikace od MUK s I/59 pokracuje urovnovymi krizovatkami se silnici III. tridy u Darkova a dalsi s puvodni I/67. Zbytecne riziko pro ridice kvuli dopravnim kolizim – styk dopravy. Pisi, ze to je priprava na ctyrpruh – tak tu pripravu delam poradne, ne?

Kubrt

Mě na opakovaných diskuzích kolem karvinského „obchvatu“ zaráží jedna věc; takováhle stavba se přeci připravuje dlouhá léta – Karviná je nesvéprávné město? Nemá své vedení, zastupitele? Nemá občany? Nikdo neřekl „takhle to nechceme, protože…“?

Roman Svačina

Dnes jsem to viděl, přišel jsem na druhou stranu lodiček a málem mě …. Jako pokud mi někdo dá data o tranzitu přes Karvinou a přesvědčí mě o této stavbě tak budu rád.
P.S. za mě hnus toho nejtvrdšího zrna.

Pavel

Stačí mrknout na výsledky sčítání dopravy 2016: http://scitani2016.rsd.cz/content/doc/80-09.jpg?v=2016b
Úsek dnešní I/67 přes centrum města má 16-18 tis. vozidel denně.

Leon

Ovšem většina není tranzit, ale v Karviné začíná nebo končí.

Ic540

Já bych si dovolil s Vámi plně souhlasit. A poklonit se…. A to i vzhledem k informacím o brzkém ukončení těžby. Tento krátký obchvat totiž řeší jen část Karviné. V té první části totiž stále povede přes Karvinou kolem vlakáče a obchodní zóny přes několik semaforů. Dle mého tato silnice měla vést kompletně za železnicí trať 320 a obejít i Karvinské moře. Tedy mohla po ukončení těžby a poklesů vést o pár set metrů vedle. A ne navždy způsobit katastrofální nezhojitelnou ránu. Nemusela nevratně zjizvit okolí Olzy a znehodnotit vše nejen v okolí lodiček a zámeckého parku jimž tedy vede.… Číst vice »

Roman Svačina

Vyfoukaný od dnešního větru jsem se vrátil z křižovatky u ČSAD kde jsem mezi 10-12 hodinou sondoval tranzit od Bohumína na Těšín. 17 kamionů za 2 hodiny z toho jeden odbočil k Albertovi naproti hlavaku, jeden byl s logem Tesco (jel do karvinského Tesca?). Takže o tranzitu přes Karvinou nějak nemůže být řeč. Na naopak po stavbě obchvatu ten obchvat asi ten tranzit jen zvýší.
No aspoň jsem na chvíli vypadnul od rodiny 🍺👍

Jiřík

Obchvat smysl má ale je velká škoda likvidace karvinských lodiček

Roman Svačina

Pokud se mohu zeptat, v čem konkrétně má smysl?

Jiřík

🙂

Ic540

Pane Svačino. Nikdo z diskutujících vám to nevysvětlí. Pokusil jsem se to vysvětlit i ostatním v odpovědi pro vás výše kde s Vámi plně souhlasím.
Bohužel stalo se to co nikdo nechtěl i přes nutnost vybudovat obchvat.
To neštěstí spočívá v tom že končí důlní činnost v Karviné a za chvíli i poklesy a začíná nejméně vhodný typ obchvatu Karviné který je obchvatem a zároveň není…
Velká škoda.

Cyklista

Nešťastné je si myslet, že poklesy „za chvíli“ skončí. Bude trvat několik desetiletí, než vymizí poklesy způsobené důlní činností (i ty drobné, v řádů centimetrů, dokáží znehodnotit stavbu) a také vyhořením odvalů.

Samozřejmě ale beru, že trasa tohoto poloobchvatu je nejméně vhodná, jaká se mohla vymyslet. Asi úředníci z Prahy mysleli, že Karviná nepotřebuje krásné místa…

Roman

Obchvat smysl měl před 30ti léty
Dnes jsou to vyhozené peníze.

Koro

Obcas kritizuju, viz obchvat Mar.Lazne, ale tady to dava smysl.

thegrid

Zachvěli bude krom Prahy mít obchval každá Horní Dolní.

Pezos

Praha žádný obchvat mít nebude… Leda že by ho přestala blokovat…

K.S.

Tak ať ho navrhnou podle současných znalostí a požadavků místních, tedy maximálně zakopaný a zakrytý a ne přístupem „Ale za Husáka se to tam přece namalovalo na povrchu.“ Jo, jenomže za Husáka byly taky akceptovatelné trabanty a nebo elektronika roky za západem, neřkuli Japonskem.

MildaIV

Tak pokud si to ti protestující zaplatí.

K.S.

Tak není na čase aby se stát přestal chovat jako despotický gauner? On chce cpát dálnici někam kde o ni nikdo nestojí, takže je to na něm najít způsob jak místní přesvědčit aby ji tam strpěli. Ono se to jeho současné chování jeví nejenom v dopravě jako neudržitelné. Defaultní přístup je: „Já si něco vymyslím a následky ponesete vy a mne to nezajímá a poštvu na vás lůzu.“ A tak stát prostě nemůže fungovat, pokud nemá být nějakou vnucenou mocí nad absolutně cynickým obyvatelstvem zalezlým na chalupách kde ve vnitřní emigraci nadávají na to jak je všechno na pííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííp. Ještě… Číst vice »

kolemjdoucí

Tak to není pane. Už potisící – o umístění infrastrukturních staveb nerozhoduje stát nebo jeho úředníci, ale volení politici , nastudujte si prosím zákony. nu, a jestli s jejich rozhodováním nejste spokojen, zvolte si jin,. tomu se říká demokracie. A občas se stane, že jejich rozhodnutí se Vám nelíbí. Bohužel, jinak to nejde. Dovolená na Balatonu s tím nijak nesouvisí. Hezký nový rok.

Ic540

Souhlasím s vámi. Ale bylo by zároveň fajn kdyby ti volení zástupci a místní úředníci nevytáhli 40 let starý husákovský projekt, ale bojovali za obchvat a nikoliv paskvil vedoucí přes městskou zahradu a lázně…

K.S.

A já zase po tisící říkám že nejde aby stát, jenom blbě vzal plán z doby Husáka nebo Hitlera a tyto stavby zkoušel protlačit na sílu. Pokud vím, tak koncepce dopravy, energetiky atd. schvaluje vláda, která je dnes z nemalé části nevolená. Každopádně to co bylo v posledních desítkách let předvedeno je jen tragické tlačení zastaralých plánů. To že někdy na konci 30. let někdo schválil dálnici někde a že se tam schválila neznamená že je to řešení vhodné a že má být realizováno ve 21. století. Bohužel stát raději tráví desítky let hádáním se a prosazováním tohoto zastaralého trasování… Číst vice »

kolemjdoucí

Máte a nemáte pravdu, pane. Stát žádné plány nebere. Ale lidé, volení zástupci. Že berou Husákovy plány může být fajn nebo ne, pokud s tím nesouhlasíte, a já Vám rozumím, pak ve volbách zvolte někoho jiného. Ten možná bude žádat jiné plány. Např. v Praze to koalice dělá, tedy jde na to Vaším navrhovaných přístupem. Občas je zvláštní, že nové plány se shodují s těmi Husákovými…. Nejsem volič této vlády, ale musím s Vámi nesouhlasit v tom, že tato vláda je nevolená. Bohužel, a zdůrazňuji slovo bohužel, nemáte pravdu. Parlament byl zvolen demokraticky a současná vláda získala důvěru podle ústavy… Číst vice »

K.S.

V tom případě se hádáme o tom co každý z nás bere za stát, vy, zdá se jen instituce, já instituce + lidi v nich. Současné složení vlády je už poměrně obměněné od toho které bylo na začátku a kterému byla parlamentem vyslovena důvěra (ne že by to s tím jak tradičně parlament funguje něco měnilo), Dvojministr Havliček, ministr Školství, Ministryně Financí, Ministryně spravedlnosti, 6 ze 14 ministrů je obměněných, neprošli volbami ani žádostí o důvěru. A pravda, taková situace tu ještě nebyla a asi se s ní nikdy ani nepočítalo.Jinak krom úřednických vlád bývalo pravidle že velká část ministrů… Číst vice »

kolemjdoucí

Ústava neříká nic o tom, že ministr musí být poslanec. Sorry jako. Takže vláda byla jmenována demokraticky. To že se mi nemusí líbit je jiná věc. Zadruhé – je mi líto, že lidé v Zábřehu se podle Vás neumí prát za svoje zájmy. Tak to ale v demokracii nechodí, že tím, že se to nelíbí Vám, tak je to asi špatně. Nemusí. Možná ta mlčící většina je právě důkazem toho, že se jim navrhované řešení líbí. A nelíbí se jim nátlak menšiny proti jejich názoru a proto ta menšina nedokáže získat hlasy ve volbách. Já Vám pochopitelně rozumím, ale v… Číst vice »

K.S.

Teď jste uhnul s tou ústavou, protože jsme se bavili o tom jestli je ta vláda zvolená, nebo ne. A ohýbáte co jsem psal, psal jsem že dálnice kolem Přerova a její nevhodné trasování bude jen stěží tématem pro lidi v Zábřehu. Čímž se ale dostáváme k tomu že Váš návrh že se k tomu smí lidi vyjádřit jenom prostřednictvím voleb povede k tomu že si stát bude dělat co chce, čistě protože pro 99% lidí v republice to nebude téma (dálnice jsou státní záležitost). Varujete tu před diktaturou menšiny, ale reálně myšlenou diktaturu menšiny chcete nahradit poměrně reálnou diktaturou… Číst vice »

Frantisek

Anebo je jim to prostě jenom jedno. Ono nelze vymyslet kvadraturu kruhu. Buď chceme míc aut a musíme nést následky, nebo se musíme dohodnout na tom, že k tomu Balatonu chceme raději pohodlný a k okolí celkově šetrnější vlak. Já osobně s tím problém nemám, nepotřebuji tam stěhovat celou domácnost, to si ten Balaton mohu pustit v televizi, ale dost lidí to tak bohužel ještě pořád chce. Zmar za (relativní) pohodlí.

Démon

Jak nikdo nechce? Víte kolik proběhne analýz a zváží možností než se to nakreslí a postaví?????????? Proto to trvá tak dlouho. Tohle není Čína, aby přišel komunista a řekl tady bude silnice !!!

K.S.

Ano, to zvažování vidíme u Přerova, nebo u Prahy, Brna, to spíš vypadá jakože prostě vzali to co jim tam někdo před mnoha a mnoha lety nakreslil a pak vymýšlí jak to tam dostat a dělají to na sílu.

Ic540

Přesně tak. Sám bych to lépe a hlavně stručně nenapsal…

Frantisek

Stejně tak odsuny nádraží od lidí. A pořád to prochází, protože existuje zatím poměrně homogenní skupina tupých konzumentů (to není nic proti nim, to je prostě fakt), jimž záleží hlavně na momentálním zisku – třeba ve formě možnosti jet už brzy nejpohodlněji autem a za jakoukoli cenu.

Jakub (easydrink)

Proč o státu mluvíte jako o něčem cizím? Atributy státu jsou obyvatelstvo, státní moc a území, přičemž zdrojem veškeré státní moci je opět obyvatelstvo. Je to tedy obyvatelstvo, kdo je zodpovědné za to, jak se co tady dělá.

K.S.

Protože se nám bohužel tak chová. Podívejte se na prosazování dopravních staveb, nebo na to jak se choval celý rok 2020, podpory jenom pod nátlakem a soustavná snaha neplatit kompenzace a hodit problémy na lidi které soustavně premiér obviňuje z toho jak mu to kazí.

kolemjdoucí

Bohužel Vám nerozumím. Mluvíte o dopravních stavbách nebo o vládě? Protože náhrady za vyvlastnění pro účely infrastruktury jsou nejvyšší za posledních 30 roků…..

K.S.

O státu, pokud to z kontextu nebylo poznat.

kolemjdoucí

Stát je, jak podotkl kolega shora, velmi obecný pojem. Který oud státu, prosím?

Ic540

Tady zřejmě nejde o to placení.
Ale o to aby obchvat byl obchvatem.
Nikoliv tím co touto stavbou vznikne.
A o vo tou stavbou Karviná definitivně a nevratně přijde……..
Aniž by to plnohodnotně splnilo svůj účel.
Detailněji to popisuji výše v diskuzi, že měl vést celý za tratí a obejít Karvinské moře.
Neboť jen idiot si může nechat přes vlastní zahradu kolem zámku a lázní nechat vybudovat obchvat a ještě se tím chválit…
Ano. Obchvat ano. Ale toto….?

K.S.

Jenom dotaz k těm lodičkám, ty jsou na tom jezeře vedle parku? Nešlo by to spojit nějakým malým „průplavem“ spíš tedy kanálem se stavidlem, cca 3-4m širokým s Olší?

Frantisek

Také to může nechat postavit přes cizí zahradu. Sobě pomoci a jinému přitížit. Aspoň tady bude zase jednou vidět, co vše jsme ochotni pro možnost pohodlné jízdy autem obětovat.

Frantisek

Jenže jsou to často právě ti místní, kteří preferují jízdu auty. Všechno zakopat nelze, nehledě k nákladům takového řešení. Pohodlnějšími silnicemi se navíc dostáváme do stavu, kdy kvůli množství a velikosti aut jsou i přes jejich úspornější motory celkové emise horší (byť drobnější a méně aromatické).

Pavel

Určitě tou Horní Dolní nemáte na mysli Karvinou, že? Jinak by neměly existovat dálniční obchvaty třeba M. Boleslavi, Chomutova, Tábora, Teplic, Přerova, Prostějova atd., tedy menších měst než je Karviná.

thegrid

Já ty obchvaty měst a vesnic vítám. Jen narážím na neschopnost státu prosadit vyšší zájem. Ač to zní jak chce, je to přesný popis – vyšší zájem.

Ic540

Já to taky vítám. A velmi…..
Když obchvat je obchvat a nevede městskou zameckou zahradou a u vchodů lázeňských domů v místě možného rozkvětu města.
Ale těsně za hranicí v tomto případě by to bylo za železnicí a obešlo Karvinské moře.
A nebo také jinak řečeno. Aby to obešlo:
Můj (Karvinský) bazén v mojí (Karvinské) zahradě…
Nejsem z Karviné jen z okresu Karviná. Ale bolest Karvinských plně sdílím….

K.S.

Vyšší zájem je obchvat, nebo dálnice, jako abstraktní objekt, ne jeho konkrétní realizace. A o tu tady jde. U realizací se stát chová jak se chová a raději jde do dlouhých let pingpongu odvolání a blokací, než aby to navrhl znovu pořádně a pro místní v akceptovatelní podobě.

Frantisek

Další silnice je vyšší zájem? Eh. Jak dlouho ještě…

PavelV

Nevíte někdo, jaké plány s tím čtyřpruhem jsou? Odkud a kam by měl vést?

Pavel

Bohumín (D1) – Karviná – Č. Těšín a dále buď Bialsko (PL) nebo Žilina (SK)

bkp

Na co budoucí vylidněný brownfield potřebuje obchvat?

Tuturu

Proč by měla vymírající země do něčeho investovat?

Vojta

Někteří místní komentátoři začínají silně připomínat experty z Novinek. Téhle „vymírající zemi“ neustále stoupá počet obyvatel. A ve středo a východoevropském prostoru jsme spíš výjimka….

Frantisek

Pokud obyvatel, je to fajn. Pokud nocležníků, bude něco špatně.

klammer

Ještě pár takových idiotských komentářů a nezlob byl bych se, kdyby správce webu diskuse zrušil.

Jan Tuhý

Vidím, že taky patříte k těm, kteří slušnost prosadí i s obuskem v ruce :).

klammer

Já zase vidím, že jste slušný demagog. Správce webu má plné právo diskuse založit nebo naopak zrušit. Příměr s obuškem je naprosto absurdní. Nebo (abych také zvolil krajní příměr, ovšem ironicky) taky patříte k těm, pro něž je i osvětimská lež vyjádřením svobodného názoru?

Jan Tuhý

Osvetimska lež je poměrně extrémní příklad. Ale ano, obecně si myslím, že vyvrátit některé věci je možné pouze diskusí. Zákazy mívají často opačný efekt.

Démon

… aby nevymřela 🙂
… aby se vyvíjela …
a nebojte se, migrace nás doplní

bkp

Migrace českou kotlinu doplňuje už několik tisíc let.

Frantisek

Až teď se ale, zdá se, stala její hlavní náplní. A proto další, pohříchu asfaltový lán. 🙂