Miliardová stavba části okruhu v Brně pokročila, vzniká provizorní most přes Svitavu

Stavba provizorního mostu přes Svitavu na stavbě I/42 VMO Tomkovo náměstí. Foto: ŘSDStavba provizorního mostu přes Svitavu na stavbě I/42 VMO Tomkovo náměstí. Foto: ŘSD

Mostní provizorium má být hotové do května.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Codycheck

Já vím, že svým příspěvkem naštvu asi hodně lidí, ale nepřehnali jste to trochu to v tom Brně. Příjde mi to moc megalomanské, ale možná je to asi jenom můj pohled.

Luděk

Možná je to megalomanské dílo ale jediné logické dílo mezi dvěma kopci ve kterých už jeden tunel je a druhý se bude vrtat

LKB

Codycheck: Verte mi, ze kdybyste na tom starem moste pres Svitavu kvuli okolnim krizovatkam kazdy den nebo skoro kazdy den stal mnoho minut v kolone/zacpe, prisla by Vam nova stavba uplne super, diky za ni. V Brne a okoli hold zije, bydli a pracuje pres pul milionu lidi…

Jan

Jde o úhel pohledu. Ve 26 tis. Vsetíně se rekonstruuje nádraží za 3 miliardy. Zde se ve 400 tis. Brně investuje 2,5 miliardy do městského okruhu, kde zácpy a kolony jsou běžnou realitou. Ne že bych to Vsetínu záviděl nebo nepřál. Opak je pravdou.

PetrN

Bude se tedy pak jezdit po provizoriu nebo po polovině nezbouraného mostu, nebo po obojím zároveň? Provizorium předpokládám pro 2 pruhy, polovina mostu taky 2 pruhy, pokud po obojím tak provoz 2+2 a třeba jen v době demolic provoz na provizorním? Je to poměrně zmatečně popsané a není jasné jak je to v plánu

Beekee

Od konkurence:
Demolice mostu u Tomkova náměstí má začít asi v květnu. Předtím tam dělníci postaví mostní provizorium, které zajistí zachování průjezdu oblastí dvěma pruhy v každém směru. Státní silničáři omezí provoz na poloviční počet pouze krátkodobě.

PetrN

díky, už jsem si to taky na foru ceskedalnice dohledal.. takže 2 pruhy na provizoriu a 2 pruhy na polovině stávajícího mostu

Beekee

Ten článek (čtk) vypadá, jako by to psal nějaký brigádník.

Jirka

Já jenom úplně nevím, jak moc zrovna tahle konkrétní stavba pomůže plynulosti v dané oblasti. Pokud se dívám správně, tak se ty směry budou křížit. Z jihu mají najíždět na Karlově a ze severozápadu teda vjedou na kopec a budou sjíždět dolů a křížit ten směr z jihu. Klidně díky za vysvětlení.

Jinak až bude dostavěný tunel pod Vinohrady v roce 2035, tak pak to už bude super a pomůže to dopravě v tom místě.

PetrN

docela to pomůže, auta co pojedou od Tomkáče (SZ) ve směru na jih do Židenic ke Staré Osadě budou z novostavby sjíždět už na Karlově (sjezdy a nájezdy budou dočasně dvoupruhové), ti co pojedou od Tomkáče na Vinohrady využijí i novou estakádu přes nádraží a vykopne je to až na Rokytovu. Největším problémme v oblasti je křižovatka u kasáren (RokytovaxSvatoplukova) kde právě velké množství aut jede od severu doleva na Vinohrady a právě tyto auta od tama zmizí a tím pádem bude moct být změnen signální plán a prodloužen nejvíc zaříznutý přímý směr od jihu na sever po Svatoplukove, v… Číst vice »

PetrN

k žádnému křížení směrů tam docházet nebude.. tady třeba je hezky vidět MUK Karlova: https://zpravyzmoravy.cz/wp-content/uploads/2021/06/VMO-Brno-Tomkovo-namesti_2.jpg

Jirka

Díky moc, tedy bude eliminován „vinohradský“ proud, jo? Co jsem tama jezdil, tak jsem měl pocit, že právě ten není tak velký oproti tomu klasickému, co jede na jih. Ale může to být fakt jen dojem.

Naopak odstranění špuntu na druhé straně města je super a neskutečně to pomůže.

PetrN

ano vinohradský proud, nebo vám snad dává smysl z pohledu na mapu ještě něco jiného?? samozřejmě proud Tomkovo náměstí > Stará Osada je silnější než ten na Vinohrady, ale to vinohradské je i tak velmi významné a hlavně doleva odbočující což znamená často problém. Jinak se dá předpokládat že i část řidičů co pojedou do Slatiny či na dálnici na Vyškov nově zvolí cestu kolem Vinohrad namísto přes Starou Osadou, ale to už jsou domněnky a bude záležet dopravní situaci, jak budou reálně stíhat křižovatky na Žarošické a Jedovnické… Jinak ve městech často výrazně pomůže i snížení provozu třeba jen… Číst vice »

původní Jakub P

Bohužel to může stejně dobře fungovat i naopak a jen 10 % aut navíc, přilákaných novou kapacitní komunikací, může způsobit nemalé problémy v místech, kudy pojedou k té nové kapacitní komunikaci nebo z ní.

PetrN

s tím souhlasím, věřím že zrovna u kasáren bude ten úbytek, na Vinohradech se bojím o opak co píšete vy…

Ondřej 2

To je úplně jedno. Hlavního významu stavba nabyde až při napojení VMO na Ostravskou a posléze na D1. Někde se začít muselo a najednou to dělat nejde.

Jiří Kocurek

Ono by to šlo pozdržet, aby se to pak rozkopalo naráz. Ale to by nebyl hotový ani Husovický tunel a jezdilo by se starou císařkou trasou po dnešní Žilkově… Palackého a Kolišti. Jauvajs.

kpetr

Nebylo by v nadpisu lepší napsat vzniká „provizorní“ most?

Aleš

Třeba je to překlep a je tam navíc R, má to být „povozní most“ jen pro povozy, ne pro auta :-)))
Po opravě titulku prosím o smazání tohoto komentáře, děkuji.