Miliardová revitalizace trati Českým středohořím se naplno rozjíždí, začínají nepřetržité výluky

Regionova na trati z Lovosic do Úštěku. Foto: FB / Nádraží PloskoviceRegionova na trati z Lovosic do Úštěku. Foto: FB / Nádraží Ploskovice

Modernizace trati má skončit v listopadu, má dojít ke zrychlení a zvýšení bezpečnosti.

Cestující na trati z Lovosic do České Lípy čekají od pondělí první nepřetržité výluky, které souvisí s miliardovou revitalizací tratě. Od pondělí až do 22. dubna nepojedou vlaky v celém úseku Lovosice – Česká Lípa. Na výluku navážou dílčí omezení v jednotlivých úsecích až do začátku srpna.

Práce na modernizaci začaly už loni v závěru roku, teď nastávají činnosti, kvůli kterým se musí zastavit práce kompletně. Správa železnic za stavbu zaplatí 1,135 miliardy korun sdružení AŽD Praha a Edikt, které má práce dokončit letos v listopadu. Stavba je navržena k financování z Evropského finančního Nástroje pro oživení a odolnost (Recovery and Resilience Facility; RRF) v rámci Národního plánu obnovy.

Během celé akce dojde k celkové revitalizaci, zejména pak v úseku Žalhostice – Liběšice. V části trati v Libereckém kraji jsou do rekonstrukce zahrnuty vybrané mosty, propustky a přejezdy.

Zrychlení až na 100 km/h na dvou kilometrech

Cílem stavby je zrychlení železniční dopravy a zvýšení bezpečnosti provozu. V úseku mezi Žalhosticemi a Liběšicemi dojde k obnově železničního spodku a výměně kolejového roštu, modernizací projde i sdělovací a zabezpečovací zařízení. Na trati je celkem 49 přejezdů, jen 20 z nich má světelné zabezpečení.

Po modernizaci by měly vlaky z Žalhostic do Litoměřic jezdit namísto stávající šedesátky osmdesátikilometrovou rychlostí. V případě úseku z Litoměřic do Liběšic stoupne rychlost ze 60 na 100 kilometrů v hodině. Ne ale příliš dlouho: návrh počítá jen se dvěma kilometry této rychlosti.

Stanice Žalhostice projde kompletní přestavbou a získá dvě nová bezbariérová nástupiště. Nové nástupiště se vybuduje také v zastávce Trnovany. Dále se zvýší zabezpečení vybraných železničních přejezdů, před kterými musí vlaky zpomalovat kvůli špatným rozhledovým poměrům.

V současné době se provádí především kácení dřevin a výstavba nového dispečerského pracoviště na ústředním stavědle v Lovosicích. Od příštího týdne se začne pracovat také na železničním spodku a svršku, což si vyžádá nepřetržité výluky, které zasáhnou různě dlouhé úseky.

Výlukový jízdní řád pro vlaky Českých drah je k dispozici zde, pro vlaky AŽD Praha zde. Místo vlaků budou během výluk jezdit autobusy.

Termíny výluk podle dotčených úseků

7. 3. – 22. 4. 2022 Lovosice – Česká Lípa
23. 4. – 29. 6. 2022 Lovosice – Blíževedly
30. 6. – 4. 8. 2022 Litoměřice horní nádraží – Blíževedly

Tagy AŽD Praha Edikt Správa železnic trať 087 Česká Lípa - Lovosice
64 komentářů