Miliardová revitalizace trati Českým středohořím se naplno rozjíždí, začínají nepřetržité výluky

Regionova na trati z Lovosic do Úštěku. Foto: FB / Nádraží PloskoviceRegionova na trati z Lovosic do Úštěku. Foto: FB / Nádraží Ploskovice

Modernizace trati má skončit v listopadu, má dojít ke zrychlení a zvýšení bezpečnosti.

Zpět na článek
64 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
xyz

A cestovní doba se změní jen tím způsobem, že ty vlaky si to mezitím někde odstojí.

Protože fixace Lovosicemi v sudých (ve špičce i lichých) 00 + křižováním v Blíževedlech zůstane, že.

I kdyby nakrásně byla vybudována (resp. po letech obnovena) žst. Zahrádky u České Lípy, tak o to volněji – daleko volněji – by byly Os-087 zapojeny do českolipského uzlu.

Tomáš Záruba

Což ale pochopitelně neznamená, že i tak většina cestujících nemůže pociťovat přínos, že.

Leinad

Přínos trati pro cestujícího při zachování jízdních dob bude jaký? Menší houpačka?

Tomáš Záruba

Podstatné zkrácení jízdních dob pro cestující, kteří nejedou za Úštěk (= velká většina).

Petr Novotný

A kolik staničních kolejí zmizí… nebo z kolika nádraží se stanou zastávky, kolik pozemků bude rychle a nenávratně odprodáno…

Winchester1973

Myslím že akorát Žalhostice budou sterilizovány ze 4 na 2 a půl. Takže bude zajímavé vykřižovat zbylé maninpuláky jezdící příležitostně z Lovosic, žernoseckou spojku do Litoměčic dolního a Polep. Liběšice ja snad zůstat, jen jedna výhybka bude zrušena. Hodně se mluví výhledově o Úštěku, který není součástí této stavby.

Kuba

Reálně ze tří, jedna kolej byla v Žalhosticích dlouhodobě vyloučená a zarostlá.

Jiří Kocurek

ALe když se zavede všeobecná želzniční povinnost i pro výrobce pečiva, tak tam bude stávat pojízdná prodejna. Tím pádem je tak kolej naprosto nezbytná, z okolních obcí tam bude nakupující svážet lokálka.

Tomáš Záruba

Vzhledem k tomu, že jedna kolej bude (skoro?) neustále volná resp. osobkou nevyužitá (na rozdíl ode dneška), tak co se vlastně změní…?

Winchester1973

neustále ne s křižováním se počítá u těch mimotaktových a posillových vlaků. Do toho stačí aby osobák od rychlíku měl 10minut ( což je vzhledem k rozkopaným Roztokám a Roudnici) běžné a už se musí křižovat v Žalhosticích ( s vlakem většinou Švestkové dráhy) který v protisměru vychází v Litoměřicích

malý bobeš

Prozradím Vám „tajemství“: pozemky ve stanicích patří většinou dopravci České Dráhy…

Martin

Ví někdo, jaká cca bude časová úspora?

Vojtěch Suchan

Průběhy rychlostí v130 v reko úseku, v závorkách původní. Žádná padesátka tam nikde není, takže bych poprosil o opravu článku. Padesátka je až na nerekonstruované části trati. Nejnižší zvýšení rychlosti k jakému dojde je o 20km/h.
40,110-40,616 – 85km/h(40)
40,616-40,978 – 70km/h(50)
40,978-42,157 – 80km/h(50)
42,157-42,852 – 70km/h(50)
42,852-44,283 – 50km/h – ŽST.Litoměřice horní n.(50)
44,283-45,199 – 95km/h(60)
45,199-47,119 – 100km/h(60)
47,119-47,804 – 70km/h(50)
47,804-48,764 – 80km/h(50)
48,764-50,217 – 70km/h(50)
50,217-51,866 – 90km/h(60)
51,866-54,220 – 70km/h(50)
54,220-55,317 – 80km/h(50)
55,317-57,597 – 70km/h(50)

Vojtěch Suchan

ZD, nevím odkud to z ní máte, ale takhle je to jak v koordinační situaci (část C.3), tak v části dopravně technologické, kde je nákresák pro rekonstruovaný úsek (B.5.1). A odpovídá to i STZ(B.1)

Andrej Veliký

Tohle rychlostní cimbuří se změnou rychlosti každých pár kilometrů je stejně na pytel. Na dráze se nemá jezdit stylem brzda-plyn, na dráze se má jezdí pokud možno konstantní rychlostí. Sorry jako.

Tomáš Záruba

Blbost, přinejmenším u Os a kopcovitých tratí.

Jarek

Tak si Andreji představ že jsou mezi tím ještě zastávky, ze kterých občas i někdo jede a musí se tam zastavit.
A to je pak teprve cimbuří!

Vojtěch Suchan

Naopak, v regionální Os dopravě se má jezdit brzda-plyn co nejvíc, jako v tramvaji. Při vzdálenostech zastávek je nějaká energetická úspora úplně jedno, naopak je dobrý využít vlastnosti vozidel (zrychlení kolem 1m/s^2) pro krácení jízdních dob a zvýšení atraktivity dopravy. S ETCS tohle budeme moci i efektivně kontrolovat, zavádět V150 atd.

Jan Hašek

Nahodou takový nový svršek na lokalce + moderní vozidlo má švih. Třeba Jedlova – kytlice -Ceska Kamenice 70-90 Km/H. Desito vás zatlačit do sedačky a máte pocit, ze jedete.
To C. Lipa -Litoměřice na stykovane koleji + regionova mate pocit, ze tam snad pohodlněji dojdete pěšky …

Twix

Pokud se tam střídá 70-80-90 po kilometru, není to žádné cimbuří. To pravé cimbuří poznáte na souběžné I/15, když musíte jet za kamionem, který se zrovna nedá bezpečně předjet…

tarten

Běžně jezdím kolejovou dopravou, která dosahuje 80 km/h. Přitom mezistaniční úseky jsou cca 1 km dlouhé. Nějak si to přeberte.

A ano, není to doprava, u které by se v anarchistických kroužcích diskutovalo, jestli nepřejít z topení běžným dřívím na výhřevnější bukové.

Mirek Zv.

Já si to přebírám tak, že žádnou takovou dopravu neznám a že si vymýšlíte. Co znám já, mohla by se tomu blížit tramvajová trať na samostatném tělese, ale pochybuji, že jde rychlost nad 65-70.
Možná se ale pletu a přesvědčíte mě o opaku. Jen nevím, proč jste to neudělal hned, místo keců o bukovém dřevu?

Projektant

Co metro?

Jiří Kocurek

Přidám LIRR: https://en.wikipedia.org/wiki/Long_Island_Rail_Road
Ikdyž tam je ta osmdesátka v mílích.

Aaabbb

Ale vy píšete jen o úseku km 40 – km 57. Zatímco pan autor o celé trati až do České Lípy. Kde se opravdu asi udělají jen ty přejezdy a to je vše… takže pořádně se udělá 17 km z celé trati.

Bram

Tomuto rychlostnímu profilu nelze nic vytknout, tedy krom zbytečně dlouhého úseku s rychlostí 50 km/h přes žst. Litoměřice. Ten šel délkově omezit na cca 320 metrů a nemusel být dlouhý skoro 1500 metrů.

Sova

Klasika, půl roku výlukové činnosti a na konci cestující ani nepozná, že se něco „zlepšilo“. Nechápu, k čemu nám je na železnici fond pro odolnost – ti kdo pravidelně jezdí po tratích spravovaných SŽ už musí mít vybudovanou takovou odolnost, že by to mohli v Evropě vyučovat…

Jiří Kocurek

Já vím teda povím, že je sakra znát, jestli jedete po novém koridorovém svršku, nebo po něčem, co na rekonstrukci čeká a čeká a čeká. A čím starší rachotina tím víc je ta změna znát.

Vit S.

Jen tak pro info asi jste nikdy nejel po české lokální trati před modernizací v 814 a tam je sakra znát jestli jedete po opravené nebo ne.

Jan Svoboda

To dělá SŽ naschvál tyhle polovičaté rekonstrukce, které přinesou tak maximálně redukci kolejiště a marketingové falešené zvýšení rychlosti?

Vojtěch Suchan

Jízdní doba do ústěka se zkrátí o čtvrt hodiny a rychlost se zvyšuje všude o 20-30km/h

Jan Svoboda

To je samozřejmě dobře. Můžu se zeptat na zdroj, ze kterých čerpáte plánované rychlosti…děkuji moc:) Hlavně jestli pak nebudou muset vlaky čekat kvůli křižování. Proč ale nezmíníte plánovanou redukci kolejiště nejenom v Úštěku. Proč se musejí takové stavby dělat natřikrát – rekonstrukce stanice Litoměřice horní nádraží, Úštěk a tato stavba aby bylo co nejvíce výluk? Proč se nezrekonstruje celá trasa až do Lípy nejlépe i s přeložkami a elektrifikací, když jdou peníze z RRF? Vím, že by to naráz stálo hodně, ale rozhodně méně než když se to dělá takhle po malých kouskách. A moje otázka, přestože bych si přál… Číst vice »

Vojtěch Suchan

Vlaky v Ústěku čekat budou. V době plánování stavby byl totiž limit na zakázku miliarda, a nemohlo tak dojít k obnově žst.Zahrádky u České Lípy a opravě celé trati, tedy vlaky pročekají tu skoro čtvrthodinu v Ústěku. Co se vytrhání Ústěka týče, to musíte za panem Kašparem, to není součástí téhle stavby. Jinak stavba se staví proto, protože je to trať která je poměrně vytížená a kraj si rekonstrukci přál. Tak by to taky mělo být, kraj má klást požadavky na sž a ta je má plnit. Jinak, žádné stavby se nezastavují. Jedinné k čemu došlo je to, že nebyly… Číst vice »

Jan Svoboda

Promiňte, tak to je ale výsměch … To je rekonstrukce po česku…proč se to neudělalo celé naráz?…jasně že by to stálo více ne miliardu třeba 3…ale bylo by to poradne cely hotovy na 20 let a nemuselo by se tam kazdy rok kopat…výluky a tak… a taky přesně kvůli tomu abyste nemusel odkazovat na jiného člověka protože jde o jinou stavbu…to je přesně způsob jak se na SŽ přemýšlí… Nakonec se to tam zredukuje tak, že se nebudou moct křižovat vlaky ani v Úštěku co? :DDDDDD (ironie) Nákladní vlaky jsou sprostý slovo přtiom ty by měly být hlavní součástí těch… Číst vice »

Vojtěch Suchan

Ústěk žádná stavba není, to je akce traťovky. Další stavba by bylo akorát vložení výhybek v Zahrádkách, pak by to snad mělo do taktu vycházet. Kraje si oba přály i to, ale ze strany sž bylo více méně řečeno, že by to „stálo moc peněz“, protože tu prostě byl ten miliardový limit. Vzhledem k tomu, jak je ale v současnosti rozložená poptávka, tak to nikomu neuškodí a většině cestujících to i tak pomůže. Do budoucna se Zahrádky snad udělají. Co se nákladní dopravy týče, to je problém plánování ekonomiky staveb. Pokud z trati neodjel ani jeden nákladní vagon od roku… Číst vice »

Jan Svoboda

Ale zkoordinovat z touhle stavbou to evidentně nešlo…u SŽ takovýhle věci prostě nejdou. Souhasím s vámi u té nákladní dopravy…to SŽ taky moc nejde zatím…

Tomáš Záruba

Naopak, varianta se Zahrádkami na stole během přípravy PD byla, ale LB kraj ji nechtěl kvůli přípojům v CL.

Zapp

Nejsem zrovna znalec téhle tratě, ale několikrát jsem jel z Liťáku do Úštěku a tady skoro všichni z vlaku vysedli. Takže pro tyto cestující ta čtvrthodina určitě úspora je a to značná. Ostatně kraj si určitě nechal udělat rozbor jak a kam cestující nejčastěji směřují.

Jan Svoboda

A proč musí být Úštěk zvláštní stavba se ani ptát nebudu…asi aby byly dalsi vyluky 🙂

Tomáš Záruba

Právě že křižování se posune: Při nule v Lovosicích se půl dostane až do Liběšic, krátké vůči dlouhému ramenu se bude potkávat v LT, kde tak většinu dne bude jeden perón úplně volný (stejně jako v Žalhosticích) a snad tedy skončí stížnosti na „polovičatou rekonstrukci“ apod. Teprve od Úštěka dál se „nic nezmění“, což se ale reálně týká minima lidí.

Vojtěch Suchan

I přes přeložení křižování je v Ústěku pobyt 15min ve směru Česká Lípa a 8,5min ve směru Lovosice. Bez Zahrádek to jinak nepůjde. Jízdní doba do Ústěka nově o deset minut kratší, ale do ČL je změna asi minuta.

Kuba

Ono by to šlo i bez Zahrádek, a to dokonce s ještě významnějším zkrácením jízdní doby. Skupina v Lípě není úplně přesně v X:30, ale je posunutá, reálně by tedy stačilo, aby vlak od Lovosic přijížděl zhruba v L:35. Kdyby se zajistilo, aby se toto stíhalo s křižováním v L:00 v Liběšicích, pak by mohla být celá linka zapojena do Lovosic v X:30 a Loun v X:30, čímž by jízdní doba efektivně klesla o půl hodiny a v Lounech by opět vznikl přípoj na Rakovník. Výše uvedené by samozřejmě vyžadovalo zvýšit rychlost i na zbytku trati a/nebo projet některé zastávky,… Číst vice »

xyz

Jenže tím pádem by zase v Lovosicích nebyly přípoje od rychlíků, ale pouze od Os vlaků.

Kuba

Jsem toho názoru, že v takovém případě by měly v Lovosicích zastavovat linky R15 a Ex5. Ale i kdyby se tak nestalo, tak mi to přijde pořád jako přijatelná cena. Směrem na Libochovice je to z Prahy za roh, do Lípy se stejně jezdí busem a Litoměřice by vyřešila protočená švestkovka s lepšími vazbami v Mostě.

Winchester1873

o větší modernizaci úseku Úštěk- ČL není ze strany LBC kraje zájem. Je fakt že není tento úsek tolik využíván na denní dojíždění ( krom studentek pedagogické školy v Litoměřicích ) a má spíše význam turistický. U toho Úštěku doufám alespoň že oddálení pomůže přehodnotit plánovanou sterilizaci a tím zachování možnosti nakládat nákl.vlaky. Dřevo se zde nakládalo ještě + – L.P 2001.

malý bobeš

LP 2001 je před jednadvaceti lety, tomu říkám potenciál…

Winchester1873

Nakládalo by se i teď, ale těch cca 20 let se neměli k opravě. Stávající mn. koleje údajně unesou nanejvýše MUVku. Proto tento a minulý rok Rabbit Rail nakládal dřevo složitě v Blížácích a Liběšicích. K tomu ještě k nelibosti SŽ.

Bram

Není třeba lízat konečník Správě železnic za každou cenu.

Aaabbb

Všude určitě ne.

xyz

A v Úštěku si to pak ty vlaky čtvrthodinu odstojí…

Jiří Kocurek

A jak by to mělo vypadat podle vás?

PetrB

Mluví se o zastavení provozu na trati 110 v úseku Louny – Slaný. Pokud to tam bude vypadat tak jako dnes, počet cestujících nevzroste. Trať je pomalá, nádraží/zastávky zastaralé. A upřímně jestli chce pan Borecký nahradit vlaky autobusovou dopravou doporučuji mu, aby Středočeský kraj nechal opravit silnice II. třídy, protože když jsem jel náhradní dopravou v úseku Slaný – Zlonice tak to i ten vlak byl proti tomu tankodromu luxus.

Jelen

Tam je hodně cestujicích i dnes a zastavení provozu je tam zcela mimo mísu.

Kubrt

Obnova hospodářství po pandemii, posílení odolnosti, zelená doprava, digitalizace. Je tu snad někdo, kdo pochybuje o tom, že tento projekt odpovídá poslání RRF? Samozřejmě jsme ho museli přizpůsobit specifickým českým podmínkám a prioritám.

Bram

Třeba digitalizace. Jinak bych do toho moc neryl, protože technický stav trati je naprosto zoufalý a zanedlouho by došlo k zastavení provozu z Litoměřic do Úštěku.

Jiří Kocurek

Njn, bylo by špatné nechat to dojít do stavu Mšeno, jen aby se někteří neklepali strachy strachem ze změny.

petr

no,tak ta 100 se tam opravdu hodí…na 2 km..aby následovně spadla na 50km/h.jestli tam budubou jezdit reginy,tak ty szejně můžou jen 80

Twix

Jsou tam zasmluvněné Regioshuttly

V. K.

Mají tam být RS-1. Ale i kdyby ne, tak je nesmysl dělat infrastrukturu podle vozidel. To má být přesně naopak.

Peeetr

Když to po dvou kilometrech padne na 50 km/h tak je nesmysl zrychlovat nad 80 s jakýmkoliv vlakem.

Kuba

Jenomže ono nepadne.

Jiří Kocurek

Ještě maličko jinak: Infrasntrukturu upravit tak, aby byly možné takové jízdní doby, aby na sebe vlaky v uzlech navazovaly vždy v určitý čas. Přesně jako Bahn2000 ve švajcu.

Vojtěch Suchan

Ono tam nic takového samozřejmě nebude, v článku je to špatně pochopené. 50 zůstává na neopravené části trati.