Miliardová revitalizace trati Českým středohořím se naplno rozjíždí, začínají nepřetržité výluky
Regionova na trati z Lovosic do Úštěku. Foto: FB / Nádraží Ploskovice
Modernizace trati má skončit v listopadu, má dojít ke zrychlení a zvýšení bezpečnosti.
A cestovní doba se změní jen tím způsobem, že ty vlaky si to mezitím někde odstojí.
Protože fixace Lovosicemi v sudých (ve špičce i lichých) 00 + křižováním v Blíževedlech zůstane, že.
I kdyby nakrásně byla vybudována (resp. po letech obnovena) žst. Zahrádky u České Lípy, tak o to volněji – daleko volněji – by byly Os-087 zapojeny do českolipského uzlu.
Což ale pochopitelně neznamená, že i tak většina cestujících nemůže pociťovat přínos, že.
Přínos trati pro cestujícího při zachování jízdních dob bude jaký? Menší houpačka?
Podstatné zkrácení jízdních dob pro cestující, kteří nejedou za Úštěk (= velká většina).
A kolik staničních kolejí zmizí… nebo z kolika nádraží se stanou zastávky, kolik pozemků bude rychle a nenávratně odprodáno…
Myslím že akorát Žalhostice budou sterilizovány ze 4 na 2 a půl. Takže bude zajímavé vykřižovat zbylé maninpuláky jezdící příležitostně z Lovosic, žernoseckou spojku do Litoměčic dolního a Polep. Liběšice ja snad zůstat, jen jedna výhybka bude zrušena. Hodně se mluví výhledově o Úštěku, který není součástí této stavby.
Reálně ze tří, jedna kolej byla v Žalhosticích dlouhodobě vyloučená a zarostlá.
ALe když se zavede všeobecná želzniční povinnost i pro výrobce pečiva, tak tam bude stávat pojízdná prodejna. Tím pádem je tak kolej naprosto nezbytná, z okolních obcí tam bude nakupující svážet lokálka.
Vzhledem k tomu, že jedna kolej bude (skoro?) neustále volná resp. osobkou nevyužitá (na rozdíl ode dneška), tak co se vlastně změní…?
neustále ne s křižováním se počítá u těch mimotaktových a posillových vlaků. Do toho stačí aby osobák od rychlíku měl 10minut ( což je vzhledem k rozkopaným Roztokám a Roudnici) běžné a už se musí křižovat v Žalhosticích ( s vlakem většinou Švestkové dráhy) který v protisměru vychází v Litoměřicích
Prozradím Vám „tajemství“: pozemky ve stanicích patří většinou dopravci České Dráhy…
Ví někdo, jaká cca bude časová úspora?
Průběhy rychlostí v130 v reko úseku, v závorkách původní. Žádná padesátka tam nikde není, takže bych poprosil o opravu článku. Padesátka je až na nerekonstruované části trati. Nejnižší zvýšení rychlosti k jakému dojde je o 20km/h.
40,110-40,616 – 85km/h(40)
40,616-40,978 – 70km/h(50)
40,978-42,157 – 80km/h(50)
42,157-42,852 – 70km/h(50)
42,852-44,283 – 50km/h – ŽST.Litoměřice horní n.(50)
44,283-45,199 – 95km/h(60)
45,199-47,119 – 100km/h(60)
47,119-47,804 – 70km/h(50)
47,804-48,764 – 80km/h(50)
48,764-50,217 – 70km/h(50)
50,217-51,866 – 90km/h(60)
51,866-54,220 – 70km/h(50)
54,220-55,317 – 80km/h(50)
55,317-57,597 – 70km/h(50)
Zdroj?
V mém případě zadávací dokumentace + dokumentace pro zjišťovací řízení.
ZD, nevím odkud to z ní máte, ale takhle je to jak v koordinační situaci (část C.3), tak v části dopravně technologické, kde je nákresák pro rekonstruovaný úsek (B.5.1). A odpovídá to i STZ(B.1)
Tohle rychlostní cimbuří se změnou rychlosti každých pár kilometrů je stejně na pytel. Na dráze se nemá jezdit stylem brzda-plyn, na dráze se má jezdí pokud možno konstantní rychlostí. Sorry jako.
Blbost, přinejmenším u Os a kopcovitých tratí.
Tak si Andreji představ že jsou mezi tím ještě zastávky, ze kterých občas i někdo jede a musí se tam zastavit.
A to je pak teprve cimbuří!
Naopak, v regionální Os dopravě se má jezdit brzda-plyn co nejvíc, jako v tramvaji. Při vzdálenostech zastávek je nějaká energetická úspora úplně jedno, naopak je dobrý využít vlastnosti vozidel (zrychlení kolem 1m/s^2) pro krácení jízdních dob a zvýšení atraktivity dopravy. S ETCS tohle budeme moci i efektivně kontrolovat, zavádět V150 atd.
Nahodou takový nový svršek na lokalce + moderní vozidlo má švih. Třeba Jedlova – kytlice -Ceska Kamenice 70-90 Km/H. Desito vás zatlačit do sedačky a máte pocit, ze jedete.
To C. Lipa -Litoměřice na stykovane koleji + regionova mate pocit, ze tam snad pohodlněji dojdete pěšky …
Pokud se tam střídá 70-80-90 po kilometru, není to žádné cimbuří. To pravé cimbuří poznáte na souběžné I/15, když musíte jet za kamionem, který se zrovna nedá bezpečně předjet…
Běžně jezdím kolejovou dopravou, která dosahuje 80 km/h. Přitom mezistaniční úseky jsou cca 1 km dlouhé. Nějak si to přeberte.
A ano, není to doprava, u které by se v anarchistických kroužcích diskutovalo, jestli nepřejít z topení běžným dřívím na výhřevnější bukové.
Já si to přebírám tak, že žádnou takovou dopravu neznám a že si vymýšlíte. Co znám já, mohla by se tomu blížit tramvajová trať na samostatném tělese, ale pochybuji, že jde rychlost nad 65-70.
Možná se ale pletu a přesvědčíte mě o opaku. Jen nevím, proč jste to neudělal hned, místo keců o bukovém dřevu?
Co metro?
Přidám LIRR: https://en.wikipedia.org/wiki/Long_Island_Rail_Road
Ikdyž tam je ta osmdesátka v mílích.
Ale vy píšete jen o úseku km 40 – km 57. Zatímco pan autor o celé trati až do České Lípy. Kde se opravdu asi udělají jen ty přejezdy a to je vše… takže pořádně se udělá 17 km z celé trati.
Tomuto rychlostnímu profilu nelze nic vytknout, tedy krom zbytečně dlouhého úseku s rychlostí 50 km/h přes žst. Litoměřice. Ten šel délkově omezit na cca 320 metrů a nemusel být dlouhý skoro 1500 metrů.
Klasika, půl roku výlukové činnosti a na konci cestující ani nepozná, že se něco „zlepšilo“. Nechápu, k čemu nám je na železnici fond pro odolnost – ti kdo pravidelně jezdí po tratích spravovaných SŽ už musí mít vybudovanou takovou odolnost, že by to mohli v Evropě vyučovat…
Já vím teda povím, že je sakra znát, jestli jedete po novém koridorovém svršku, nebo po něčem, co na rekonstrukci čeká a čeká a čeká. A čím starší rachotina tím víc je ta změna znát.
Jen tak pro info asi jste nikdy nejel po české lokální trati před modernizací v 814 a tam je sakra znát jestli jedete po opravené nebo ne.
To dělá SŽ naschvál tyhle polovičaté rekonstrukce, které přinesou tak maximálně redukci kolejiště a marketingové falešené zvýšení rychlosti?
Jízdní doba do ústěka se zkrátí o čtvrt hodiny a rychlost se zvyšuje všude o 20-30km/h
To je samozřejmě dobře. Můžu se zeptat na zdroj, ze kterých čerpáte plánované rychlosti…děkuji moc:) Hlavně jestli pak nebudou muset vlaky čekat kvůli křižování. Proč ale nezmíníte plánovanou redukci kolejiště nejenom v Úštěku. Proč se musejí takové stavby dělat natřikrát – rekonstrukce stanice Litoměřice horní nádraží, Úštěk a tato stavba aby bylo co nejvíce výluk? Proč se nezrekonstruje celá trasa až do Lípy nejlépe i s přeložkami a elektrifikací, když jdou peníze z RRF? Vím, že by to naráz stálo hodně, ale rozhodně méně než když se to dělá takhle po malých kouskách. A moje otázka, přestože bych si přál… Číst vice »
Vlaky v Ústěku čekat budou. V době plánování stavby byl totiž limit na zakázku miliarda, a nemohlo tak dojít k obnově žst.Zahrádky u České Lípy a opravě celé trati, tedy vlaky pročekají tu skoro čtvrthodinu v Ústěku. Co se vytrhání Ústěka týče, to musíte za panem Kašparem, to není součástí téhle stavby. Jinak stavba se staví proto, protože je to trať která je poměrně vytížená a kraj si rekonstrukci přál. Tak by to taky mělo být, kraj má klást požadavky na sž a ta je má plnit. Jinak, žádné stavby se nezastavují. Jedinné k čemu došlo je to, že nebyly… Číst vice »
Promiňte, tak to je ale výsměch … To je rekonstrukce po česku…proč se to neudělalo celé naráz?…jasně že by to stálo více ne miliardu třeba 3…ale bylo by to poradne cely hotovy na 20 let a nemuselo by se tam kazdy rok kopat…výluky a tak… a taky přesně kvůli tomu abyste nemusel odkazovat na jiného člověka protože jde o jinou stavbu…to je přesně způsob jak se na SŽ přemýšlí… Nakonec se to tam zredukuje tak, že se nebudou moct křižovat vlaky ani v Úštěku co? :DDDDDD (ironie) Nákladní vlaky jsou sprostý slovo přtiom ty by měly být hlavní součástí těch… Číst vice »
Ústěk žádná stavba není, to je akce traťovky. Další stavba by bylo akorát vložení výhybek v Zahrádkách, pak by to snad mělo do taktu vycházet. Kraje si oba přály i to, ale ze strany sž bylo více méně řečeno, že by to „stálo moc peněz“, protože tu prostě byl ten miliardový limit. Vzhledem k tomu, jak je ale v současnosti rozložená poptávka, tak to nikomu neuškodí a většině cestujících to i tak pomůže. Do budoucna se Zahrádky snad udělají. Co se nákladní dopravy týče, to je problém plánování ekonomiky staveb. Pokud z trati neodjel ani jeden nákladní vagon od roku… Číst vice »
Ale zkoordinovat z touhle stavbou to evidentně nešlo…u SŽ takovýhle věci prostě nejdou. Souhasím s vámi u té nákladní dopravy…to SŽ taky moc nejde zatím…
Naopak, varianta se Zahrádkami na stole během přípravy PD byla, ale LB kraj ji nechtěl kvůli přípojům v CL.
Nejsem zrovna znalec téhle tratě, ale několikrát jsem jel z Liťáku do Úštěku a tady skoro všichni z vlaku vysedli. Takže pro tyto cestující ta čtvrthodina určitě úspora je a to značná. Ostatně kraj si určitě nechal udělat rozbor jak a kam cestující nejčastěji směřují.
A proč musí být Úštěk zvláštní stavba se ani ptát nebudu…asi aby byly dalsi vyluky 🙂
Právě že křižování se posune: Při nule v Lovosicích se půl dostane až do Liběšic, krátké vůči dlouhému ramenu se bude potkávat v LT, kde tak většinu dne bude jeden perón úplně volný (stejně jako v Žalhosticích) a snad tedy skončí stížnosti na „polovičatou rekonstrukci“ apod. Teprve od Úštěka dál se „nic nezmění“, což se ale reálně týká minima lidí.
I přes přeložení křižování je v Ústěku pobyt 15min ve směru Česká Lípa a 8,5min ve směru Lovosice. Bez Zahrádek to jinak nepůjde. Jízdní doba do Ústěka nově o deset minut kratší, ale do ČL je změna asi minuta.
Ono by to šlo i bez Zahrádek, a to dokonce s ještě významnějším zkrácením jízdní doby. Skupina v Lípě není úplně přesně v X:30, ale je posunutá, reálně by tedy stačilo, aby vlak od Lovosic přijížděl zhruba v L:35. Kdyby se zajistilo, aby se toto stíhalo s křižováním v L:00 v Liběšicích, pak by mohla být celá linka zapojena do Lovosic v X:30 a Loun v X:30, čímž by jízdní doba efektivně klesla o půl hodiny a v Lounech by opět vznikl přípoj na Rakovník. Výše uvedené by samozřejmě vyžadovalo zvýšit rychlost i na zbytku trati a/nebo projet některé zastávky,… Číst vice »
Jenže tím pádem by zase v Lovosicích nebyly přípoje od rychlíků, ale pouze od Os vlaků.
Jsem toho názoru, že v takovém případě by měly v Lovosicích zastavovat linky R15 a Ex5. Ale i kdyby se tak nestalo, tak mi to přijde pořád jako přijatelná cena. Směrem na Libochovice je to z Prahy za roh, do Lípy se stejně jezdí busem a Litoměřice by vyřešila protočená švestkovka s lepšími vazbami v Mostě.
o větší modernizaci úseku Úštěk- ČL není ze strany LBC kraje zájem. Je fakt že není tento úsek tolik využíván na denní dojíždění ( krom studentek pedagogické školy v Litoměřicích ) a má spíše význam turistický. U toho Úštěku doufám alespoň že oddálení pomůže přehodnotit plánovanou sterilizaci a tím zachování možnosti nakládat nákl.vlaky. Dřevo se zde nakládalo ještě + – L.P 2001.
LP 2001 je před jednadvaceti lety, tomu říkám potenciál…
Nakládalo by se i teď, ale těch cca 20 let se neměli k opravě. Stávající mn. koleje údajně unesou nanejvýše MUVku. Proto tento a minulý rok Rabbit Rail nakládal dřevo složitě v Blížácích a Liběšicích. K tomu ještě k nelibosti SŽ.
Není třeba lízat konečník Správě železnic za každou cenu.
Všude určitě ne.
A v Úštěku si to pak ty vlaky čtvrthodinu odstojí…
A jak by to mělo vypadat podle vás?
Mluví se o zastavení provozu na trati 110 v úseku Louny – Slaný. Pokud to tam bude vypadat tak jako dnes, počet cestujících nevzroste. Trať je pomalá, nádraží/zastávky zastaralé. A upřímně jestli chce pan Borecký nahradit vlaky autobusovou dopravou doporučuji mu, aby Středočeský kraj nechal opravit silnice II. třídy, protože když jsem jel náhradní dopravou v úseku Slaný – Zlonice tak to i ten vlak byl proti tomu tankodromu luxus.
Tam je hodně cestujicích i dnes a zastavení provozu je tam zcela mimo mísu.
Obnova hospodářství po pandemii, posílení odolnosti, zelená doprava, digitalizace. Je tu snad někdo, kdo pochybuje o tom, že tento projekt odpovídá poslání RRF? Samozřejmě jsme ho museli přizpůsobit specifickým českým podmínkám a prioritám.
Třeba digitalizace. Jinak bych do toho moc neryl, protože technický stav trati je naprosto zoufalý a zanedlouho by došlo k zastavení provozu z Litoměřic do Úštěku.
Njn, bylo by špatné nechat to dojít do stavu Mšeno, jen aby se někteří neklepali strachy strachem ze změny.
no,tak ta 100 se tam opravdu hodí…na 2 km..aby následovně spadla na 50km/h.jestli tam budubou jezdit reginy,tak ty szejně můžou jen 80
Jsou tam zasmluvněné Regioshuttly
Mají tam být RS-1. Ale i kdyby ne, tak je nesmysl dělat infrastrukturu podle vozidel. To má být přesně naopak.
Když to po dvou kilometrech padne na 50 km/h tak je nesmysl zrychlovat nad 80 s jakýmkoliv vlakem.
Jenomže ono nepadne.
Ještě maličko jinak: Infrasntrukturu upravit tak, aby byly možné takové jízdní doby, aby na sebe vlaky v uzlech navazovaly vždy v určitý čas. Přesně jako Bahn2000 ve švajcu.
Ono tam nic takového samozřejmě nebude, v článku je to špatně pochopené. 50 zůstává na neopravené části trati.