Miliardová proměna trati do závodu Škody Auto může začít, Správa železnic soutěží zhotovitele
Ze zastávky Synkov bude nově výhybna. Foto: Správa železnic
Součástí první zakázky není elektrizace, tu bude Správa železnic soutěžit zvlášť.
Předpokládám, že těch 120 je pro soupravy s naklápěcí skříní 😉
Když to řeší jen nákladní dopravu a neřeší to trakci Týniště nad Orlicí – Letohrad tak je to pro kočku.
Tady ty stavby a jejich etapy, to je snad all-times vrchol nepřehlednosti. Jednou by to chtělo nějaký přehledný článek, která stavba co přesně obsahuje, v jakém pořadí se budou dělat a jak se vlastně do tohoto stavu proboha dospělo. 🙂
Tady už musí být administrativní náklady pomalu na úrovni ceny té elektrizace…
Měnírna je objekt, kde se vyrábí stejnosměrný proud.
Zařízení, kterého je produktem střídavý proud, u nás tedy zmíněných 25kV / 50 Hz se nazývá napájecí stanice.
Nemíchejte jablka s hruškami.
Jen dotaz bez znalosti reality. Není ona stavba dnes měnírnou, jelikož mně lokalita smrdí 3kV částí republiky a až po převedení ss systému na stř. se stane TTS? Tudíž v článku se stavba nazývá dle současnosti?
A vy do toho přidáváte pomeranče.
TM – trakční měnírna (napájí DC do TV), TT – trakční transformovna (napájí AC do TV). TM, TT jsou TNS – trakční napájecí stanice. TNS je jedna skupina z NS – napájecích stanic.
A to ještě neslyšel o měničové transformátorovně. Která ze snižuje napětí třífázové 110 kV na 6 kV, pak ho na této hladině usměrní a znovu už jako jednofázové rozstřídá na 50 Hz a druhým trafem zvedne na 25 kV 50 Hz.
120 km/h? tomu konečně říkám modernizace lokálky jak má být. takhle kdyby se modernizovaly všechny tak držím pysk.
Až 120 km/h.
Z Rychnova nahoru do Solnice se nic zásadně směrově nezmění, takže těch 60 (nebo kolik tam je) tam bude stále.
Vždyť z osobky za Rychnov jezdí jenom tři páry denně – na ranní, odpolední a noční směnu.
tak to je smutné
Jen pro upřesnění etapa 1 je úprava žst. Borohradek , tak aby se ehem vyluky dalo nakládat zboží že Solnice
Etapa 3 je pouze vybudování nové žst. Lipovka
A právě tyhle 2 etapy se právě soutěži
Já vím, jen to není v článku a polovina komentářů je taky úplně zcestných .
Takže elektrizace zase nic, paráda
To je skvele, ze tady bude lepsi trat pro par nakladu. Zatimco Liberec, Frydek, Beroun a mnoho dalsich bez jakehokoli posunu uz nekolik let.
Liberec je trochu těžší a dražší úkol než tenhle cancourek…
Beroun? Tam jsou dráty půl století. 🙂
Frýdek se má začít stavět napřesrok. Je to regionální trať, region netlačí, region nemá… https://zdopravy.cz/sz-vybrala-projektanta-elektrizace-trate-z-ostravy-do-frydku-mistku-stavet-se-ma-od-roku-2026-206751/
„Mnoho dalších“ – v připravuje se 5 tratí… https://zdopravy.cz/tri-dalsi-trate-dostanou-troleje-sprava-zeleznic-zacala-shanet-projektanty-proste-elektrizace-200175/
Spíš jestli něco spí, tak je to konverze, do psej matere. Nechtěl bych dělat energetického dispečera na 010…
Právě že do Berouna jsou už přes půl století = dožilé… je ale pravda, že už se tam staví. Smíchov-Radotín téměř hotovo, Kralštejn-Beroun v běhu.
Beroun je kapacitne a rychlostne na urovni roku 1980.
Liberec je sice drazsi, ale vsechny stavby se deli na mensi kusy, takze mi vase pointa unika. Za ty penize mohla byt treba vsejanska spojka bez dratu.
Copak tam je to docela OK. Takhle pravobřežka…
Na přiložené mapě nevidím stanici Lipovka ani zastávku Lipovka zastávka. Je tam jen Synkov. *) Asi proto že dnes v platném jízdním řádu existuje.
Existují tedy v současnosti plánky výhybny Synkov a stanice Lipovka (alespoň schema kolejiště) anebo se teprve bude jejich poloha a uspořádání řešit?
*) V informačním letáku SŽ (aktualizace: 4. 3. 2023) není poloha taky nakteslena. Z toho, že mapa tyto neobsahuje předopkládám, že na papíře zatím neexistují, existují jen v hlavách jako záměr. Text letáku říká, Čtvrtá stavba … její sou-
částí je nádraží v lokalitě Lipovka.
Vzhledem k tomu, že se soutěží zhotovitel stavby, tak na papíře Lipovka určitě je, protože ji zhotovitel musí nacenit.
To že ji SŽ nezobrazuje na letáčku je jejich blbost.
Budoucí polohy a názvy míst veřejné dopravy na železnici? Blbnete? To je věc DÚ, byrokracie kolem toho je víc než když chcete zapsat dítě do školky.
Poloha je daná projektem (technologie a prostor), název se může změnit klidně na poslední chvíli, z hlediska kolejí je to jedno. Při stavbě se pracuje s pracovním názvem.
Takhle na první pohled to zní že těch věcí se udělá docela dost.
Mimochodem, když už se to tak odsouvá, jsou tam ty dráty opravdu nezbytné?
Jsou , pro přímé relace Děčín bez přeprahu.
Fakt by mne zajímal důvod, proč to ti umělci rozdělili. Taky doufám, že to budou dvě samostatné stavby a samostatné výluky.
Protože jestli jste si nevšimli, tak jakákoliv stavba SŽ, kde součástí jsou troleje, začíná po odtěžení svršku betonáží patek sloupů, které tam pak často několik měsíců (a nebo i let) trčí ze země bez ničeho.
Asi bych patkoval a teprve potom dělal stabilizaci pláně. V opačném pořadí bych mohl mít obavy, že výkop patky mi tu pracnou stabilizaci zase destabilizuje.
Nezpochybňuji technologické postupy, ale něco jiného.
Kdysi jsem měl v ruce přílohu ČD pro vás Z historie elektrifikace železnic.
Rekonstrukce trati z Prahy do Poříčan byla rozdělena do několika (myslím 7?) etap, z nichž právě poslední byla elektrifikace.
Ví někdo, které oblouky by se měly upravit na 120 km/h?
Případně o kolik by se pak zrychlila osobní oprava?
Pak bych měl ještě jednu otázku dřív jezdily osobní vlaky do Solnice i mimo návoz na směny, to se po rekonstrukci vrátí? (Pak již to nebylo z kapacitních důvodů možné)
Osobně si myslím že těch 120 bude mezi Týništěm a častolovicemi
Tam by dávalo smysl prodloužit tu trať o cca. 200 m k silnici Solnice – Kvasiny a tam minipřestupní terminál na autobusové linky (místo zastávky Kvasiny, zámek) a přesměrovat tudy autobusové linky, část by jich možná mohla být zkrácena / přesměrována.
Proboha, na kolik těch etap to rozdělili ?
Se mi líbí, že jako příprava na elektrizaci, ale zase ne elektrizace samotná. 40-50mld ročně a nedokážou zásobovat vlaky automobilku – bardotka rozhodně ekologická doprava není.
Bardotka ? Tady opravdu nejezdí.Obsluhu Solnice dělá ČD Cargo lok.742 případně 750.
Jestli je teda 740 nějak výrazně lepší co do emisních norem.
Tak Bardotka by alespoň při rozjezdech nečmoudila tolik, jako ř.742 v jakémkoliv provedení (742.7 nevyjímaje). 🙂
Čekají na modernizaci HK-Choceň, aby udělalu rovnou všude střídavinu. Jaksi nedává smysl budovat TNS jen pro Týniště – Solnice.
Tož dráty by natáhnout mohli, ne? A tu TNS ostatně udělat taky, pak by se jen připojil zbytek…
Ekologie ovšem nespočívá v přesunutí emisí jinam. Fakt je, že součet emisí příslušného počtu nákladních aut v daném úseku by mohl (!) být, vzhledem k jejich novějším motorům, sice i nižší (zvláště při menším počtu vozů), ale zahrnout je třeba i úsporu energie nižším jízdním odporem a v celé trase, kde pojede místo nákladních aut vlak.
Na mě to působí, jakoby se monopolní dodavatel trolejí na stavbu vydal, až bude sám chtít. A ne kdy to jeho zákazník potřebuje.
A ještě by to na půl roku zavřel …
Z jakého důvodu vlastně nemůže ty patky udělat firma, která dělá mosty? Že by to vzali při jednom, EŽ by měli zapatkováno.
Patky dela ten, kdo ma kolejovou betonarku.
Když se to rozloží, tak v ČR, jak víme, se víc nahrabe a víc se toho může dát bez výběrka.
Nic nového.
Nekonečný příběh. Včera bylo pozdě.
A zítra už to možná bude jedno (se také stává).
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/50/H%C3%BCckeswagen_-_Motordraisine_02_ies.jpg
Všude povedou koleje, silnice budou zrušeny a nikdo nebude potřebovat malá kolejová vozidla, takže Škodovka nebude dělat ani drezíny.