Miliardová proměna trati do závodu Škody Auto může začít, Správa železnic soutěží zhotovitele

Ze zastávky Synkov bude nově výhybna. Foto: Správa železnicZe zastávky Synkov bude nově výhybna. Foto: Správa železnic

Součástí první zakázky není elektrizace, tu bude Správa železnic soutěžit zvlášť.

Odebírat
Upozornit na
guest
45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Záruba

Tady ty stavby a jejich etapy, to je snad all-times vrchol nepřehlednosti. Jednou by to chtělo nějaký přehledný článek, která stavba co přesně obsahuje, v jakém pořadí se budou dělat a jak se vlastně do tohoto stavu proboha dospělo. 🙂
Tady už musí být administrativní náklady pomalu na úrovni ceny té elektrizace…

Distribuce

Měnírna je objekt, kde se vyrábí stejnosměrný proud.
Zařízení, kterého je produktem střídavý proud, u nás tedy zmíněných 25kV / 50 Hz se nazývá napájecí stanice.
Nemíchejte jablka s hruškami.

Zdeněk

Jen dotaz bez znalosti reality. Není ona stavba dnes měnírnou, jelikož mně lokalita smrdí 3kV částí republiky a až po převedení ss systému na stř. se stane TTS? Tudíž v článku se stavba nazývá dle současnosti?

EdaL

A vy do toho přidáváte pomeranče.
TM – trakční měnírna (napájí DC do TV), TT – trakční transformovna (napájí AC do TV). TM, TT jsou TNS – trakční napájecí stanice. TNS je jedna skupina z NS – napájecích stanic.

standa

120 km/h? tomu konečně říkám modernizace lokálky jak má být. takhle kdyby se modernizovaly všechny tak držím pysk.

Alibaba

120 km/h.

Z Rychnova nahoru do Solnice se nic zásadně směrově nezmění, takže těch 60 (nebo kolik tam je) tam bude stále.

Geralt

Vždyť z osobky za Rychnov jezdí jenom tři páry denně – na ranní, odpolední a noční směnu.

standa

tak to je smutné

Francimor

Jen pro upřesnění etapa 1 je úprava žst. Borohradek , tak aby se ehem vyluky dalo nakládat zboží že Solnice
Etapa 3 je pouze vybudování nové žst. Lipovka

Richard

A právě tyhle 2 etapy se právě soutěži

Francimor

Já vím, jen to není v článku a polovina komentářů je taky úplně zcestných .

Hoermalmeister

Takže elektrizace zase nic, paráda

Zbynek

To je skvele, ze tady bude lepsi trat pro par nakladu. Zatimco Liberec, Frydek, Beroun a mnoho dalsich bez jakehokoli posunu uz nekolik let.

Michal M

Liberec je trochu těžší a dražší úkol než tenhle cancourek…

Beroun? Tam jsou dráty půl století. 🙂
Frýdek se má začít stavět napřesrok. Je to regionální trať, region netlačí, region nemá… https://zdopravy.cz/sz-vybrala-projektanta-elektrizace-trate-z-ostravy-do-frydku-mistku-stavet-se-ma-od-roku-2026-206751/
„Mnoho dalších“ – v připravuje se 5 tratí… https://zdopravy.cz/tri-dalsi-trate-dostanou-troleje-sprava-zeleznic-zacala-shanet-projektanty-proste-elektrizace-200175/

Spíš jestli něco spí, tak je to konverze, do psej matere. Nechtěl bych dělat energetického dispečera na 010…

Jiří Kocurek

Právě že do Berouna jsou už přes půl století = dožilé… je ale pravda, že už se tam staví. Smíchov-Radotín téměř hotovo, Kralštejn-Beroun v běhu.

Zbynek

Beroun je kapacitne a rychlostne na urovni roku 1980.

Liberec je sice drazsi, ale vsechny stavby se deli na mensi kusy, takze mi vase pointa unika. Za ty penize mohla byt treba vsejanska spojka bez dratu.

Tomáš Záruba

Copak tam je to docela OK. Takhle pravobřežka…

Sucharda

Na přiložené mapě nevidím stanici Lipovka ani zastávku Lipovka zastávka. Je tam jen Synkov. *) Asi proto že dnes v platném jízdním řádu existuje.
Existují tedy v současnosti plánky výhybny Synkov a stanice Lipovka (alespoň schema kolejiště) anebo se teprve bude jejich poloha a uspořádání řešit?

*) V informačním letáku SŽ (aktualizace: 4. 3. 2023) není poloha taky nakteslena. Z toho, že mapa tyto neobsahuje předopkládám, že na papíře zatím neexistují, existují jen v hlavách jako záměr. Text letáku říká, Čtvrtá stavba … její sou-
částí je nádraží v lokalitě Lipovka.

Alibaba

Vzhledem k tomu, že se soutěží zhotovitel stavby, tak na papíře Lipovka určitě je, protože ji zhotovitel musí nacenit.

To že ji SŽ nezobrazuje na letáčku je jejich blbost.

Jaaa

Budoucí polohy a názvy míst veřejné dopravy na železnici? Blbnete? To je věc DÚ, byrokracie kolem toho je víc než když chcete zapsat dítě do školky.

Alibaba

Poloha je daná projektem (technologie a prostor), název se může změnit klidně na poslední chvíli, z hlediska kolejí je to jedno. Při stavbě se pracuje s pracovním názvem.

Michal M

Takhle na první pohled to zní že těch věcí se udělá docela dost.
Mimochodem, když už se to tak odsouvá, jsou tam ty dráty opravdu nezbytné?

Jofrey

Jsou , pro přímé relace Děčín bez přeprahu.

Jaaa

Fakt by mne zajímal důvod, proč to ti umělci rozdělili. Taky doufám, že to budou dvě samostatné stavby a samostatné výluky.

Protože jestli jste si nevšimli, tak jakákoliv stavba SŽ, kde součástí jsou troleje, začíná po odtěžení svršku betonáží patek sloupů, které tam pak často několik měsíců (a nebo i let) trčí ze země bez ničeho.

Jiří Kocurek

Asi bych patkoval a teprve potom dělal stabilizaci pláně. V opačném pořadí bych mohl mít obavy, že výkop patky mi tu pracnou stabilizaci zase destabilizuje.

Jaaa

Nezpochybňuji technologické postupy, ale něco jiného.

55p

Kdysi jsem měl v ruce přílohu ČD pro vás Z historie elektrifikace železnic.
Rekonstrukce trati z Prahy do Poříčan byla rozdělena do několika (myslím 7?) etap, z nichž právě poslední byla elektrifikace.

ABCD

Ví někdo, které oblouky by se měly upravit na 120 km/h?
Případně o kolik by se pak zrychlila osobní oprava?
Pak bych měl ještě jednu otázku dřív jezdily osobní vlaky do Solnice i mimo návoz na směny, to se po rekonstrukci vrátí? (Pak již to nebylo z kapacitních důvodů možné)

Dodroj

Osobně si myslím že těch 120 bude mezi Týništěm a častolovicemi

Richard

Proboha, na kolik těch etap to rozdělili ?

František

Se mi líbí, že jako příprava na elektrizaci, ale zase ne elektrizace samotná. 40-50mld ročně a nedokážou zásobovat vlaky automobilku – bardotka rozhodně ekologická doprava není.

Aleš

Bardotka ? Tady opravdu nejezdí.Obsluhu Solnice dělá ČD Cargo lok.742 případně 750.

Jiří Kocurek

Jestli je teda 740 nějak výrazně lepší co do emisních norem.

B.W.B.

Tak Bardotka by alespoň při rozjezdech nečmoudila tolik, jako ř.742 v jakémkoliv provedení (742.7 nevyjímaje). 🙂

Gejza

Čekají na modernizaci HK-Choceň, aby udělalu rovnou všude střídavinu. Jaksi nedává smysl budovat TNS jen pro Týniště – Solnice.

Jaaa

Tož dráty by natáhnout mohli, ne? A tu TNS ostatně udělat taky, pak by se jen připojil zbytek…

Frantisek X

Ekologie ovšem nespočívá v přesunutí emisí jinam. Fakt je, že součet emisí příslušného počtu nákladních aut v daném úseku by mohl (!) být, vzhledem k jejich novějším motorům, sice i nižší (zvláště při menším počtu vozů), ale zahrnout je třeba i úsporu energie nižším jízdním odporem a v celé trase, kde pojede místo nákladních aut vlak.

Jiří Kocurek

Na mě to působí, jakoby se monopolní dodavatel trolejí na stavbu vydal, až bude sám chtít. A ne kdy to jeho zákazník potřebuje.

Jofrey

A ještě by to na půl roku zavřel …

Jiří Kocurek

Z jakého důvodu vlastně nemůže ty patky udělat firma, která dělá mosty? Že by to vzali při jednom, EŽ by měli zapatkováno.

Zbynek

Patky dela ten, kdo ma kolejovou betonarku.

Distribuce

Když se to rozloží, tak v ČR, jak víme, se víc nahrabe a víc se toho může dát bez výběrka.
Nic nového.

Kamui

Nekonečný příběh. Včera bylo pozdě.

Frantisek X

A zítra už to možná bude jedno (se také stává).

Jiří Kocurek

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/50/H%C3%BCckeswagen_-_Motordraisine_02_ies.jpg

Všude povedou koleje, silnice budou zrušeny a nikdo nebude potřebovat malá kolejová vozidla, takže Škodovka nebude dělat ani drezíny.