Miliardová proměna trati do závodu Škody Auto může začít, Správa železnic soutěží zhotovitele

Ze zastávky Synkov bude nově výhybna. Foto: Správa železnicZe zastávky Synkov bude nově výhybna. Foto: Správa železnic

Součástí první zakázky není elektrizace, tu bude Správa železnic soutěžit zvlášť.

Správa železnic vypsala první velkou zakázku na modernizaci trati, která v budoucnu umožní obsluhu závodu Škody Auto elektrickými vlaky a současně již nyní zlepší kapacitu trati zejména pro nákladní vlaky. V soutěži s maximální cenou 1,324 miliardy korun hledá dodavatele úprav části trati mezi Týništěm nad Orlicí a Solnicí. Příprava nabrala několik let zpoždění.

Zakázku zveřejnila Správa železnic na profilu zadavatele, jde konkrétně o 1. a 3. etapu celé stavby. V té se řeší kompletní zlepšení parametrů trati.

V rámci stavby dojde ke zřízení výhybny Synkov, stanice Lipovka a zastávky Lipovka zastávka. Stanice Lipovka bude sloužit k deponování vozů a sestavování ucelených vlaků přímo v lokalitě průmyslové zóny Solnice/Kvasiny. Narovnání některých oblouků umožní zvýšit rychlost vlaků až na 120 km/h. Nová nástupiště na zastávkách budou bezbariérově přístupná.

Modernizace trati Týniště nad Orlicí - Solnice. Foto: Správa železnic

Součástí této zakázky bude příprava na elektrizaci, ta má proběhnout samostatně. Úsek bude elektrizován trakční soustavou 25 kV/50 Hz, napájený ze stávající trakční měnírny Týniště nad Orlicí.

Správa železnic počítá s tím, že stavba začne letos na podzim a hotová bude do dvou let. Detailněji je popsaná v informačním letáku.

Příprava modernizace nabrala zpoždění přes pět let, k úpravám trati se zavázal stát v memorandu se Škodou Auto.

Tagy elektrizace Týniště nad Orlicí - Solnice Správa železnic
45 komentářů