Miliardová proměna trati do závodu Škody Auto může začít, Správa železnic soutěží zhotovitele
Součástí první zakázky není elektrizace, tu bude Správa železnic soutěžit zvlášť.
Správa železnic vypsala první velkou zakázku na modernizaci trati, která v budoucnu umožní obsluhu závodu Škody Auto elektrickými vlaky a současně již nyní zlepší kapacitu trati zejména pro nákladní vlaky. V soutěži s maximální cenou 1,324 miliardy korun hledá dodavatele úprav části trati mezi Týništěm nad Orlicí a Solnicí. Příprava nabrala několik let zpoždění.
Zakázku zveřejnila Správa železnic na profilu zadavatele, jde konkrétně o 1. a 3. etapu celé stavby. V té se řeší kompletní zlepšení parametrů trati.
V rámci stavby dojde ke zřízení výhybny Synkov, stanice Lipovka a zastávky Lipovka zastávka. Stanice Lipovka bude sloužit k deponování vozů a sestavování ucelených vlaků přímo v lokalitě průmyslové zóny Solnice/Kvasiny. Narovnání některých oblouků umožní zvýšit rychlost vlaků až na 120 km/h. Nová nástupiště na zastávkách budou bezbariérově přístupná.
Součástí této zakázky bude příprava na elektrizaci, ta má proběhnout samostatně. Úsek bude elektrizován trakční soustavou 25 kV/50 Hz, napájený ze stávající trakční měnírny Týniště nad Orlicí.
Správa železnic počítá s tím, že stavba začne letos na podzim a hotová bude do dvou let. Detailněji je popsaná v informačním letáku.
Příprava modernizace nabrala zpoždění přes pět let, k úpravám trati se zavázal stát v memorandu se Škodou Auto.