Miliardová modernizace podorlické trati začíná, výluky omezí vlaky na podzim
Výpravní budova nádraží v Náchodě prošla v roce 2017 velkou modernizací. Foto: ministerstvo dopravy
Sdružení firem Starmon, Eurovia, Chládek a Tintěra Pardubice a GJW Praha vyhrálo zakázku na revitalizaci tratě z Týniště nad Orlicí
Odhaduju, že některý z neúspěšných účastníků se odvolá – už kvůli tomu, že Eurovia blokuje Hostivař…
Pan Illiaš lže jak tiskový mluvčí. Revitalizace nepřinese z pohledu cestujícího žádné zrychlení. Traťová rychlost se až na výjimky zvyšovat nebude. Avizované zrychlení o 16 minut nemá nic společného s revitalizací, to je věcí sestavení jízdního řádu a to by se dalo realizovat klidně dnes! Už by vlaky nestáli zbytečně 5 minut v Opočně a 10 v Novém Městě a v Náchodě by se nečekalo 20 minut na přípoj směr Broumov.
Vysokovskou spojku chtějí všichni, ale nechce ji pan starosta Náchoda Birke. Takže mají všichni smůlu!
Asi takhle: buďte rádi, že to radši místo rekonstrukce úplně nezrušej… Ale Vysokovskou spojku by to chtělo.
Vysokovská spojka bude součástí nově připravované studie proveditelnosti HK-Trutnov/Náchod, která by se měla rozběhnout letos.
A co Vysokovská spojka (či jak se to jmenuje…)? Kdysi se odhadovala cena na cca 1 mld, teď by to bylo asi o trochu víc (ale zase firmy srážejí ceny níž), ale řekl bych, že by to přineslo podstatně více muziky než toto. Ale asi holt nejsem ekonom, abych neviděl zřetelný ekonomický nezdar takové stavby…
No situace je taková, že by se Vyskokovská spojka asi ze zoufalství i postavila, ale bohužel není na to územko, stavebko a výběrko. 🙂
Tomu rozumím, že se to teď postavit nedá. Dokonce bych i chápal, kdyby na stavbu nebyly peníze. Ale peníze jsou, i když je není lehké získat, ale ta stavba není ani minimálně připravená. Copak o ní nikdo nestojí?
A když se ukáže, že peníze jsou, tak se postaví tohle. Nic proti rekonstrukcím, jsou potřeba to bezesporu, ale ve snaze zatraktivnit železnici bych zkrátka čekal trochu přínosnější stavby než to, že za miliardu budeme mít vatu v jízdním řádu na trati, která vede mimo krajská města…
Souhlas, že ta trať vede tak trochu „odnikud do nikam“ – možná spěšná vrstva umí přes Choceň nabídnout zajímavou Prahu/Brno a ten Náchod (jestli je to pracovně zajímavé), ale na Hradec je to slabota. Cena Vysokovské spojky nikde upřesněna není a vypapírované není vůbec nic… 🙁
Tohle je taková klasická větší údržba, sveze se s tím zvýšení bezpečnosti provozu (zrušení mechanických návěstidel a závorářských stanovišť), větší zázraky nečekejte.