Miliardová investice v Ostravě: Škoda Vagonka rozšiřuje areál a zdvojnásobí počet zaměstnanců

Modernizace továrny Škoda Vagonka. Pramen: Škoda TransportationModernizace továrny Škoda Vagonka. Pramen: Škoda Transportation

Strojírenská skupina Škoda Transportation se pustila do výrazného rozšíření a modernizace svého ostravského závodu Škoda Vagonka. V příštích dvou letech

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarek

Tak doufám že vyřeší i parkování na ul.1 Máje

vagonář

Ale no tak, Jardo…

Laik

Jsem zvědav kdo tam bude pracovat.

Hen ten oný

Roboti. Ale jen do doby než dostanou rozum. 😃

Aljašský pes

První co mě napadne Ukrajinci, Bělorusové, Rumuni, Bulhaři, Moldavani, v to možná i vedení doufá. Ale když se zamyslím, tak zde se asi není tak jednoduché nové lidi zaškolit tak jako v hromadné výrobě u pásů v automobilkách. Holts bude v rámci ostravské aglomerace další přetahovaná.

Cestovatel

Aljašský pes:
A to je dobře – platy půjdou nahoru. Dále je dobře, že se tam etabluje technologická fima – Škoda Digital. To čáskem přiláká další technologickou firmu a bude další přetahovaná..
Celkově je to velmi dobrá zpráva !!!

Mirvald

Ano, souhlasím. A mají dost místa (tedy plochy). Na úkor Vítkovic?

Permonik

Jak na ukor vítkovic? To myslite firmu nebo město?

Hen ten oný

Myslím že se to rozneslo po Sýrii. Už se sem přes Turecko hrne skupina pracovníků

Chytrý za 2

hokejisty

Mirvald

Myslím Vítkovice – železárny a strojírny Klementa Gottwalda, jak se firma dříve nazývala. Nyní Vítkovice Maschinery nebo tak nějak. A vagonka není ve Vítkovicích, ale v Mariánských Horách (ul. 1. máje). To vím. Kdysi jsme tam byli při školení bezpečnostních techniků.

Permonik

A dříve to to bylo Vítkoviceké železárny Hermanna Goringa. Teď je to rozparcelované na přes 20 firem, vetšina je pod Vítkovice Machinery group (láhvarna, Heavy Machinery, Power Enginering), polovina hál je prázdných.. Závod vagonky už jsou marianky, ale kancelaře jsou ve vítkovicích (nejsem si jísty). Podle fotek ze zahajení, se akurát zastaví brownfieldy okolo samotného závodu.

Jiří Kocurek

A první byl Rudolf Jan Habsbursko-Lotrinský.

Jan

Myslím že v Ostravě, kde se teďka propouští jak na běžícím páse ze všech fabrik a podniků, nebude nouze o zaměstnance 😉

vagonář

Kusy.

Pitrys

Laik je určitě pepík…

Jerry

Vagónce fandím ale jestli v Ostravě a okolí seženou 450 zaměstnanců nevím.to se dalo čekat že rozšíří výrobu.

Honza D.

Moravskoslezský kraj má spolu s Ústeckým krajem nejvyšší nezaměstnanost, tak by snad nemusel být problém. Kdyžtak si můžou vyškolit lidi ze zahraničí. Pokud jim dají odpovídající plat, bude to dobrá investice do budoucna.

Laik

Aktuálně asi 4,5%. To už nejsou lidi, které hledá Vagonka.

Petr Kusavec

Napsal jste to více kulantně než já :-)!. Protože můj komentář do diskuze nebyl publikován nebo byl smazán! 🙂

Chytrý za 2

Někdo musí udržovat folklór. 😃

Cyklista

Pochybuji, že Vagonka bude hledat raketové inženýry. Nekvalifikovaných montérů je všude dost, navíc do Ostravy to mají blízko i Poláci a Slováci a ti ví proč jezdí pracovat, takže pro Škodovku ideální místo.

Aljašský pes

Ovšem Hyunday a žilinská Kia také stále hledají lidi do výroby.

Cestovatel

Aljašský pes: Proto ZSSK koupili ty nový Pantery pro region v okolí Žiliny – jako jednu z retenčních věcí aby jim dělníci neutikali na Ostravsko a dál do světa.. (pšt.. ale to se tu nesmí psát..)

Chytrý za 2

A proč se s výrobou aut neodškrábnou na Ukrajinu? Tam je pracantů….

Kubrt

Zajímalo by mě, jaké promile zaměstnanců Kia využívá k cestám do práce vlak.

roman

není na trhu práce je nedostatek dělníku ve všech oborech a kvalifikacích. Většina volných lidi jsou netáhla kdo chce má davno práci

vagonář

Nekvalifikovaný montér je k ničemu.

Permonik

Přesně to jsou lidi co v životě nemakaly a ni nebudou, když je uživi systém sociálních dávek a výhod sociálního soužiti.

Chytrý za 2

Pokud Maláčová nepadne, chce prosadit vyšší míru zásluhovosti při komzumaci podílu na výsledcích naší společné práce. 😃

Aljašský pes

Nevím jak v MS kraji ale v UK kraji se jedná zejména o Mostecko, a to jsou povětšinou ti kteří jsou nezaměstnatelní. Buď je každou chvíli někde vyhodí za pozdní příchody, či docházku v podnapilém stavu, nebo raději dělají dealery drog. Budou muset nějak oslovit ty kteří mají technické vzdělání, ale zatím dělají raději například řidiče dodávky.

Bubák2003

No vzhledem k přítomnosti VŠB bych se tak nebál.Pokud nějak nastaví spolupráci pro studenty třeba.A dle slov našeho pana provozního,je přece normální dojíždění do 100 km od bydliště 🥴😤(ironie, já osobně bych tak denně nedojížděl)

Sinep Anigav

´ je přece normální dojíždění do 100 km od bydliště ´ Proč ironie? To je nejen dle slov pana provozního, ale i dle slov cestujících např. ze Šinkansenu; nebo v tuzemsku z vlaků z hodinového taktu Ústí/L – Praha (proklad eurocity + krušnocity)

noerf

Jerry: Vzhledem k nezaměstnanosti na Plzeňsku a Ostravsku si myslím, že v Ostravě a okolí to bude snadnější.Záleží také na mzdové hladině.

Hen ten oný

A ta tom jak budou prodávat.

Petr Kusavec

Dnes i na Ostravsku je tezko hledat kvalifikovaneho zamestnance. Tu nezamestnanost delaji z vetsi casti nasi cechoitalove :-)!

Cestovatel

Petr Kusavec: aha.. a ja myslel že to jsou Indočeši..

Jiří Kocurek

Ne, ti pracují v IT. Nedělám si srandu, mnozí z nich umí velice dobře česky.

Cestovatel

Ostrava a Ostravsko má silné zázemí v dělnických profesích, navíc jsou levnější než v Plzni. Kdyby se nedostávalo lidí, vlevo „kousek“ za halou začíná Polsko.. tam je lidí dost..

Permonik

Bohužel takové Katowice mají v polsku nejnižší nezaměstnánost…..

PetrD

Proc zrovna vzdálené Katowice? Karvina sousedi s 90 000 Jastrzębie-Zdrój

Permonik

To sousedí a kolik je tam nezaměstnanost? Já našel pouze Katowice, u vojvodství jsem našel 4,5mil obyvatel a 94 000 nezaměstnáných….. což by byly 2 procenta, ale ne všichni z těch 4,5jsou ekonomický čini…..

Elb

I tam je touhle logikou hlad po zaměstnancích, i když tuhle logiku nechápu, výrobce kolejových vozidel by snad neměl mít problém mzdově konkurovat výrobnám s nižší přidanou hodnotou, kterých tam jsou mraky, nechápu proč to tady lidi popisují jako nějakou nepřekonatelnou barieru.

Permonik

Teorie je správna, praxe opačna. Chvili jsem zvažovál že bych aktualní prácovní pozici opustil a zkusil to u jejich konkurence v Ostravě, když jsem byl oslovený, ale nastupní plat o 3000,- nižší, a navíc dojiždění 1h jedna cesta (na pozici konstruktéra). Ono sice jsou konkurence fy s nižší přídanou hodnotou ale platově je to stejně. Ono došlo k tomu, že tady se dotahly ze zahraniči firmy (automotiv) a ty prostě od začatku aby dostali kvalitní lidi v regionu nabídly o něco lepší platové podmínky a zbytek to teď dohaní. A nejsou tu jenom firmy co mají nížší přídanou hodnotu je… Číst vice »

vagonář

Já fandím taky.