Miliardová investice v Ostravě: Škoda Vagonka rozšiřuje areál a zdvojnásobí počet zaměstnanců
Modernizace továrny Škoda Vagonka. Pramen: Škoda Transportation
Strojírenská skupina Škoda Transportation se pustila do výrazného rozšíření a modernizace svého ostravského závodu Škoda Vagonka. V příštích dvou letech
Tak doufám že vyřeší i parkování na ul.1 Máje
Ale no tak, Jardo…
Jsem zvědav kdo tam bude pracovat.
Roboti. Ale jen do doby než dostanou rozum. 😃
První co mě napadne Ukrajinci, Bělorusové, Rumuni, Bulhaři, Moldavani, v to možná i vedení doufá. Ale když se zamyslím, tak zde se asi není tak jednoduché nové lidi zaškolit tak jako v hromadné výrobě u pásů v automobilkách. Holts bude v rámci ostravské aglomerace další přetahovaná.
Aljašský pes:
A to je dobře – platy půjdou nahoru. Dále je dobře, že se tam etabluje technologická fima – Škoda Digital. To čáskem přiláká další technologickou firmu a bude další přetahovaná..
Celkově je to velmi dobrá zpráva !!!
Ano, souhlasím. A mají dost místa (tedy plochy). Na úkor Vítkovic?
Jak na ukor vítkovic? To myslite firmu nebo město?
Myslím že se to rozneslo po Sýrii. Už se sem přes Turecko hrne skupina pracovníků
hokejisty
Myslím Vítkovice – železárny a strojírny Klementa Gottwalda, jak se firma dříve nazývala. Nyní Vítkovice Maschinery nebo tak nějak. A vagonka není ve Vítkovicích, ale v Mariánských Horách (ul. 1. máje). To vím. Kdysi jsme tam byli při školení bezpečnostních techniků.
A dříve to to bylo Vítkoviceké železárny Hermanna Goringa. Teď je to rozparcelované na přes 20 firem, vetšina je pod Vítkovice Machinery group (láhvarna, Heavy Machinery, Power Enginering), polovina hál je prázdných.. Závod vagonky už jsou marianky, ale kancelaře jsou ve vítkovicích (nejsem si jísty). Podle fotek ze zahajení, se akurát zastaví brownfieldy okolo samotného závodu.
A první byl Rudolf Jan Habsbursko-Lotrinský.
Myslím že v Ostravě, kde se teďka propouští jak na běžícím páse ze všech fabrik a podniků, nebude nouze o zaměstnance 😉
Kusy.
Laik je určitě pepík…
Vagónce fandím ale jestli v Ostravě a okolí seženou 450 zaměstnanců nevím.to se dalo čekat že rozšíří výrobu.
Moravskoslezský kraj má spolu s Ústeckým krajem nejvyšší nezaměstnanost, tak by snad nemusel být problém. Kdyžtak si můžou vyškolit lidi ze zahraničí. Pokud jim dají odpovídající plat, bude to dobrá investice do budoucna.
Aktuálně asi 4,5%. To už nejsou lidi, které hledá Vagonka.
Napsal jste to více kulantně než já :-)!. Protože můj komentář do diskuze nebyl publikován nebo byl smazán! 🙂
Někdo musí udržovat folklór. 😃
Pochybuji, že Vagonka bude hledat raketové inženýry. Nekvalifikovaných montérů je všude dost, navíc do Ostravy to mají blízko i Poláci a Slováci a ti ví proč jezdí pracovat, takže pro Škodovku ideální místo.
Ovšem Hyunday a žilinská Kia také stále hledají lidi do výroby.
Aljašský pes: Proto ZSSK koupili ty nový Pantery pro region v okolí Žiliny – jako jednu z retenčních věcí aby jim dělníci neutikali na Ostravsko a dál do světa.. (pšt.. ale to se tu nesmí psát..)
A proč se s výrobou aut neodškrábnou na Ukrajinu? Tam je pracantů….
Zajímalo by mě, jaké promile zaměstnanců Kia využívá k cestám do práce vlak.
není na trhu práce je nedostatek dělníku ve všech oborech a kvalifikacích. Většina volných lidi jsou netáhla kdo chce má davno práci
Nekvalifikovaný montér je k ničemu.
Přesně to jsou lidi co v životě nemakaly a ni nebudou, když je uživi systém sociálních dávek a výhod sociálního soužiti.
Pokud Maláčová nepadne, chce prosadit vyšší míru zásluhovosti při komzumaci podílu na výsledcích naší společné práce. 😃
Nevím jak v MS kraji ale v UK kraji se jedná zejména o Mostecko, a to jsou povětšinou ti kteří jsou nezaměstnatelní. Buď je každou chvíli někde vyhodí za pozdní příchody, či docházku v podnapilém stavu, nebo raději dělají dealery drog. Budou muset nějak oslovit ty kteří mají technické vzdělání, ale zatím dělají raději například řidiče dodávky.
No vzhledem k přítomnosti VŠB bych se tak nebál.Pokud nějak nastaví spolupráci pro studenty třeba.A dle slov našeho pana provozního,je přece normální dojíždění do 100 km od bydliště 🥴😤(ironie, já osobně bych tak denně nedojížděl)
´ je přece normální dojíždění do 100 km od bydliště ´ Proč ironie? To je nejen dle slov pana provozního, ale i dle slov cestujících např. ze Šinkansenu; nebo v tuzemsku z vlaků z hodinového taktu Ústí/L – Praha (proklad eurocity + krušnocity)
Jerry: Vzhledem k nezaměstnanosti na Plzeňsku a Ostravsku si myslím, že v Ostravě a okolí to bude snadnější.Záleží také na mzdové hladině.
A ta tom jak budou prodávat.
Dnes i na Ostravsku je tezko hledat kvalifikovaneho zamestnance. Tu nezamestnanost delaji z vetsi casti nasi cechoitalove :-)!
Petr Kusavec: aha.. a ja myslel že to jsou Indočeši..
Ne, ti pracují v IT. Nedělám si srandu, mnozí z nich umí velice dobře česky.
Ostrava a Ostravsko má silné zázemí v dělnických profesích, navíc jsou levnější než v Plzni. Kdyby se nedostávalo lidí, vlevo „kousek“ za halou začíná Polsko.. tam je lidí dost..
Bohužel takové Katowice mají v polsku nejnižší nezaměstnánost…..
Proc zrovna vzdálené Katowice? Karvina sousedi s 90 000 Jastrzębie-Zdrój
To sousedí a kolik je tam nezaměstnanost? Já našel pouze Katowice, u vojvodství jsem našel 4,5mil obyvatel a 94 000 nezaměstnáných….. což by byly 2 procenta, ale ne všichni z těch 4,5jsou ekonomický čini…..
I tam je touhle logikou hlad po zaměstnancích, i když tuhle logiku nechápu, výrobce kolejových vozidel by snad neměl mít problém mzdově konkurovat výrobnám s nižší přidanou hodnotou, kterých tam jsou mraky, nechápu proč to tady lidi popisují jako nějakou nepřekonatelnou barieru.
Teorie je správna, praxe opačna. Chvili jsem zvažovál že bych aktualní prácovní pozici opustil a zkusil to u jejich konkurence v Ostravě, když jsem byl oslovený, ale nastupní plat o 3000,- nižší, a navíc dojiždění 1h jedna cesta (na pozici konstruktéra). Ono sice jsou konkurence fy s nižší přídanou hodnotou ale platově je to stejně. Ono došlo k tomu, že tady se dotahly ze zahraniči firmy (automotiv) a ty prostě od začatku aby dostali kvalitní lidi v regionu nabídly o něco lepší platové podmínky a zbytek to teď dohaní. A nejsou tu jenom firmy co mají nížší přídanou hodnotu je… Číst vice »
Já fandím taky.