Miliardová injekce Českým drahám se zadrhla. Ve hře je až 20 miliard za pozemky
Železniční stanice Liberec. Koleje patří SŽDC, pozemky pod nimi Českým drahám. Foto: Jan Sůra
České dráhy mají téměř jistotu, že jejich rozvahu zásadně vylepší další nečekaný příjem ze státního rozpočtu. Chystaný prodej pozemků z
Kdypak se rozdělovala naše železnice ? Kdy se to dělilo na více firem a organizací ? A kdo hlavně rozhodoval, jak se to rozdělí ? Byli to „nádražáci“, nebo politici, kteří nepoznají lokomotivu od vagonu. A pletou si průvodčího s výpravčím …… Ti mají na svědomí dnešní možné čachry s přesunem budov a pozemků —-
Kdypak se rozdělovala naše železnice ? Kdy se to dělilo na více firem a organizací ? A kdo hlavně rozhodoval, jak se to rozdělí ? Byli to „nádražáci“, nebo politici, kteří nepoznají lokomotivu od vagonu. A pletou si průvodčího s výpravčím …… Ti mají na svědomí dnešní možné čachry s přesunem budov a pozemků —-
No můžeme být rádi, že se při tom slavném dělení aspoň předaly pod SŽDC koleje a nevytvořila se jen prázdná schránka, které by pak ČD prodávaly všechno včetně kolejí i zaměstnanců 😉
Tak určitě… a ČD co sídlí ve stejném baráku jako MD proti tomutu rozdělení hlasitě protestovaly, že….
A může mi někdo vysvětlit, proč se s převodem nádraží a kolejí nepřevedly i pozemky. Co se bude převádět potom, depa pro SŽDC?
Každý rozumný stát podporuje železniční dopravu. Jinak je to ale jen přesouvání státních peněz z jednoho šuplíku do druhého. Hrozné je, kolik lidí se tím zabývá.
Je bohužel velká škoda, že místo, aby se za tyto peníze stavěl např. tunel do Berouna, peníze se dosypou jednomu dopravci, který je následně prošustruje.
Prošustruje? Jezdíte vlakem? Opravdu jste si ničeho nevšiml?
jezdíme, kdyby kraje nenakupovaly s peněz eu, tak nemáme an sharka. My šetříme a třeba do vídně tady jezdí i levnější dopravce.
Kraje z peněz EU zatím žádné vlaky nenakupovaly, ani v předešlém období ani zatím teď ne. Vždy ČD koupili v rámci dotace a min. v předešlém období (přes ROP) byla podmínka provozovat vlaky v daném kraji, respektive Regionu soudržnosti tzv. NUTS 2 (Jihozápad, Jihovýchod apod.).
sdělil náměstek ministra dopravy Tomáš Čoček, který je v řídícím výboru Českých drah i správní radě SŽDC. V článku chybí, z čeho to SŽDC zaplatí. Předpokládám, že si na to SŽDC vydělaly… Jinak je to další ze série drbání daňového poplatníka.
z rozpočtu SFDI, dostanou na to speciální dotaci.
Pak to bude další díl seriálu subvence státních dotací jinak ztrátovému subjektu. Je skoro až z podivem, že soukromníci i přes takto pokřivený trh jsou schopni konkurovat. Očividně daňového poplatníka nepálí, že jeho peníze opakovaně tečou na sanování ztrát černé díry jednoho státního molochu. Nelze se pak divit, že v liberalizaci se příliš nepokročilo, pak nechápu stát co chce, konkurenceschopnější dopravu, nebo jednoho státem dotovaného dopravce – krok vpřed a vzad a stále dokola. Za mě je to celé hra na liberalizaci, pak se nedivme, že peníze chybí na infrastruktuře, když se vyhazují obrovské prostředky z oken, navíc ČD jezdí… Číst vice »
To víte, stát je v tomhle mezi dvěma mlýnskými koly. Na jedné straně modrá armáda se svými odbory, na druhé straně tlak na liberalizaci a pochopitelně možnost ušetřit.
Ještě tak vymyslet jak prodat Cargo.To by byly ČD zase chvíli v plusu.
Pokud to nebude adekvátní cena, pak zbývá jediné – nepřevádět. Není možné vyvádět jen tak majetek, když si firma půjčila na modernizace dluhopisy.
To někdo musel před léty zpackat účelově to rozdělení ČD, jinak to nevidím. A platit za něco co je jinak neužitelné mi přijde hloupost, myslím ty pozemky pod kolejemi.
/Jinak palec nahoru za hlasování u komentářů i reakce na mail.
To určitě někdo zpackal účelově to rozdělení ČD před lety, jinak to nevidím. A přijde mi hloupost platit za něco, co je jinak nevyužitelné (pozemky pod kolejemi).
To je jednoduché. Tak to nepřevádějme.. Věřitelé budou mít více majetku…
Hlavně je důležité, aby ČD neprodalo SŽDC vše, co by se jim prodat mělo. Aby se pak za pár let zase zjistilo, že je třeba něco za pár miliard zase prodat a mohlo se ČD dosypat. Tento scénář byl již úspěšně několikrát použit a bylo by tedy škoda jej opouštět.
Něříkalo se nedávno, že to ČD budou převádět na SŽDC zdarma. Asi je třeba sanovat ztráty z trati Praha – Ostrava a nesmyslný počet THP pracovníků.
„…koupila „živou“ dopravní cestu, tedy pracovníky z řízení provozu.“ haha