Další dva kilometry pod trolejemi. Miliardová modernizace trati do Litvínova má začít letos

Oldřichov u Duchcova. Autor: Phil Richards from London, UK, WikipediaOldřichov u Duchcova. Autor: Phil Richards from London, UK, Wikipedia

Správa železniční dopravní cesty už má zpracován projekt pro modernizaci třináctikilometrové tratě z Oldřichova u Duchcova do Litvínova, jejíž součástí

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Alex, Havířov

Nevím, ale má cenu ty 2 km elektrifikovat? Proč nepotáhnout elektrické vlaky přes zastávku město do Mostu? Vždyť obě litvínovské stanice jsou od sebe jen kousek. A motoráky by jezdily Litvínov – Osek, v sezóně na Moldavu a kdyby v Louce to navazovalo, tak by to možná bylo ještě lepší. Současné ukončení vlaků od Ústí v Louce je pěkná blbost. A navazující motorák s trasou 2 km nemůže být v žádném případě efektivní, vždyť ten více prostojí než projede a motor a topení spotřebují více paliva co stojí, než co jede. Proč vlastně elektrický vlak nejede až do Mostu? Jsou… Číst vice »

Apollo 17

Žádné výluky tam nejsou.A kdo by s tím elektrickým vlakem do Mostu jezdil?Z Litvínova do Mostu se jezdí tramvají a do Teplic vlakem.Proto se má elektrifikovat ten cancour,protože tam jezdí lidi.

Vláďa

Fajn,tesim se,az se kopne. Jen doufam,ze to zase pseudofirma jako eurovia nezablokuje. 🙁

Michal Drábek

To by mě zajímalo, kolik staničních kolejí v Litvínově bude elektrizováno a zdali tam bude možný obrat klasické soupravy, kdyby náhodou nějaký Panter neměl svůj den…

V dnešní době je u investic do infrastruktury ta obtíž, že objednatel chce nějakou přiměřenou rezervu pro zvýšení provozní splehlivosti, ale z pohledu SŽDC může být výpadek hnacího vozidla logicky vnímán jako problém dopravce…

Apollo 17

V Litvínově je uvažována jen jedna dopravní kolej bez možnosti objíždění souprav.

železničář v důchodu

Možná by bylo lepší, kdyby ten „fous“ z Louky do Litvínova dráha předala mosteckému dopravnímu podniku a ten aby tam zavedl tramvaje – osobní vlaky by pak mohly jezdit místo do Litvínova do Mostu a zajišťovat pro přestupní bod v Louce oboustranné napojení …

Ondrej

Stále 3kV ss?

Martin

Těžko se bude dělat ostrov střídaviny uprostřed.

lokodepo

Stále stejnosměr, protože SŽDC je nezodpovědná státní organizace a velmi špatný hospodář. I když o studii konverze, která byla Centrální komisí MD schválena v prosinci 2016, věděla dlouhou dobu před schválením, zintenzívnila snahy o okamžitou rekonstrukci stejnosměrných měníren po celé republice, tzv. navyšování výkonů TNS, aby je za další velké finanční částky mohla znovu přebudovat, tentokrát na trakční měnírny (například TNS Říkovice, přestavba za cca 350 mil. Kč v letech 2014-15, další přestavba, tentokrát na transformovnu se předpokládá v letech 2019-20 v rámci stavby „Změna trakční soustavy na AC 25 kV, 50 Hz v úseku Nedakonice–Říkovice“). Je to i případ… Číst vice »

železničář v důchodu

No, já si rozhodně nemyslím, že dělat ostrovy „střídaviny“ ve stejnosměrném systému je smysluplné, zejména na tratích, kde většinu výkonů tvoří osobní doprava (N.B. regionální a příměstská), která neoplývá dvousystémovými vozidly.
Je to problém především MD ČR, které by mělo přinejmenším metodicky ovlivňovat jasnpou koncepcí rozhodování o dalším vývoji, aby SŽDC a ČD (jakožto „státní“ instituce) postupovaly ve vzájemné koordinaci.

Ten_z_Bíliny

To jako, že naráz rozkopou úsek Oldřichov – Bílina i objízdnou trasu přes Louku? 😂

Milan

Mohli byste prosím přestat s těmi bulvárními titulky? Třináct a dva je rozdíl.

Jan Sůra

Děkujeme za upozornění, už opraveno. Omlouváme se.

T

Otázkou je, jestli je nutné do názvů článků cpát, kolik to bude stát – cílem je, aby to vzbudilo senzaci. Po podrobnějším prozkoumání člověk zjistí, že oproti jiným akcím je to za babku.

Martin

Hodně zavádějící nadpis…