Milán s Lublaní má poprvé od roku 2000 spojit přímý vlak

Jednotka ETR 700 z Benátek do Verony. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka ETR 700 z Benátek do Verony. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Podél Jadranu začne nově jezdit také přímý vlak z chorvatské Rijeky na okraj Terstu.

Na mapu mezinárodních vlakových spojení v Evropě se má po 24 letech  vrátit další železniční dálková linka. Italský státní dopravce Trenitalia a slovinské státní dráhy Slovenske železnice (SŽ)  uzavřely předběžnou dohodu o zavedení spojení Milán – Lublaň. Mezi hlavním městem Lombardie a hlavním městem Slovinska by mohly vlaky už letos.

Informovala o tom italská drážní skupina FS, pod kterou Trenitalia spadá. Už v závěru loňského roku proběhla první zkušební jízda vysokorychlostní jednotky ETR 700 do Slovinska. Zatímco italské dráhy zatím neuvádějí termín zahájení provozu, server Euronews píše o startu v dubnu letošního roku. Vlaky mají jezdit dvakrát denně, jejich zavedení má podpořit cestovní ruch. Naposledy v této relaci jezdil v roce 2000 Simplon Express.

Nemělo by jít o jediné nové spojení měst na pobřeží Jadranu. Chorvatské dráhy spustí v dubnu sezónní spojení mezi Rijekou a Villou Opicinou, která leží na okraji italského Terstu.

Italské dráhy neuvedly, jaké jednotky chtějí na trasu nasadit. Vysokorychlostní jednotky ETR 700 nebo ETR 1000 využijí svůj potenciál vysoké rychlosti jen v úseku Milán – Benátky, dál do Terstu je maximem 150 km/h, ve Slovinsku bude vlak ještě pomalejší. Itálie ale chystá brzy zahájení výrazné modernizace trati Benátky – Terst.

Pro Trenitalia jde o další část mezinárodní expanze, firma chce od roku 2026 jezdit se svými rychlovlaky do Mnichova a dalších německých měst.

Italské rychlovlaky míří do Německa. Začnou spojením mezi Mnichovem a Římem

V textu jsme původně nesprávně uvedli, že vlak mezi oběma městy nejezdil od roku 1918, za chybu se omlouváme

Tagy Ljublaň - Milán Slovenske železnice trenitalia
21 komentářů