Mikromobilita láká investory. Berlínský Tier získal další miliardu na expanzi s koloběžkami
Koloběžky od společnosti Tier. Foto: Tier Mobility
Berlínská společnost Tier Mobility, která se za pár měsíců své existence stala jedním z největších evropských hráčů na trhu sdílených
Foto je z lavky nad hlavnim nadrazim v norskem Oslu.
Koloběžky jsou super, ale do měst, kde existují rozvinuté, kapacitně dostatečné a udržované trasy (v tomto případě cyklostezky) pro jejich využití. V Berlíně se mě osobně na ní jezdí parádně, rychlostí je na úrovni většiny cyklistů a jde to, ale v Praze, to je o nervy pro všechny, nejen toho na tý koloběžce
Tak protože u nás dělají chodníky z dlažby s mizernou životností. A když dělají část cyklostezku, tak je široká snad metr a půl. A asfalt na ni stojí za nic, ale hlavně že má barevnou příměs… V Holandsku a Rakousku stačí šířka pár desítek cm.. Samostatně, nebo část chodníku. Plynulé nájezdy.
Holt v Praze je problém s místem, uzké ulice, ale hlavně všudepřítomná parkující auta. Třeba dojet na kole k hlavnímu nádraží v Praze je celkem o nervy. A omezit automobilisty si zřejmě nikdo moc netroufá, mnohdy i Policie ČR přestupky přehlíží. Už jen kvůli zavádění parkovacích zón jsou protesty, přitom jejich přínos pro zklidnění je nepopiratelný.