Doprava ve městě Mikromobilita

Mikromobilita láká investory. Berlínský Tier získal další miliardu na expanzi s koloběžkami

Koloběžky od společnosti Tier. Foto: Tier Mobility
Koloběžky od společnosti Tier. Foto: Tier Mobility

Berlínská společnost Tier Mobility, která se za pár měsíců své existence stala jedním z největších evropských hráčů na trhu sdílených elektrických koloběžek, oznámila získání dalších investorů. Do firmy vloží 60 milionů dolarů (1,407 miliardy korun).

Na úpisu nových akciích se budou podílet stávající akcionáři i noví investoři, například AXA Germany nebo Evli Growth Partners. Největší podíl upsaly společnosti Mubadala Capital a Goodwater Capital. Peníze chce firma použít na další expanzi.

Tier podniká aktuálně ve 40 zemích ve 12 evropských zemích. Nedávno firma pokořila hranici 10 milionů jízd. „Věříme, že mikromobilita se stane trvalou součástí dopravy, zejména v Evropě. Tier se může stát jedním z hlavních hráčů v Evropě i celosvětově,“ uvedl Amer Alaily z Mubadala Capital.

Za mikromobilitu se považují dopravní prostředky do váhy 500 kilogramů, nejčastěji pak elektrické koloběžky či jízdní kola. Investoři vidí budoucnost tohoto druhu dopravy hlavně ve městech kvůli tomu, že na další auta už v nich není místo a čím dál více radnic se jejich provoz snaží regulovat. V řadě měst má ale tento druh dopravy velmi špatnou pověst i kvůli chování uživatelů či nezájmu provozovatelů situaci řešit.

4
Diskuze

avatar
2 Komentáře
2 Reakce na komentáře
4 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
4 Autoři komentářů
DushanjanDavidGajda Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
David
Host
David

Foto je z lavky nad hlavnim nadrazim v norskem Oslu.

Gajda
Host
Gajda

Koloběžky jsou super, ale do měst, kde existují rozvinuté, kapacitně dostatečné a udržované trasy (v tomto případě cyklostezky) pro jejich využití. V Berlíně se mě osobně na ní jezdí parádně, rychlostí je na úrovni většiny cyklistů a jde to, ale v Praze, to je o nervy pro všechny, nejen toho na tý koloběžce

jan
Host
jan

Tak protože u nás dělají chodníky z dlažby s mizernou životností. A když dělají část cyklostezku, tak je široká snad metr a půl. A asfalt na ni stojí za nic, ale hlavně že má barevnou příměs… V Holandsku a Rakousku stačí šířka pár desítek cm.. Samostatně, nebo část chodníku. Plynulé nájezdy.

Dushan
Host
Dushan

Holt v Praze je problém s místem, uzké ulice, ale hlavně všudepřítomná parkující auta. Třeba dojet na kole k hlavnímu nádraží v Praze je celkem o nervy. A omezit automobilisty si zřejmě nikdo moc netroufá, mnohdy i Policie ČR přestupky přehlíží. Už jen kvůli zavádění parkovacích zón jsou protesty, přitom jejich přínos pro zklidnění je nepopiratelný.

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll