MHD ve Zlíně zdražuje, základní jízdenka o šest korun

Trolejbus DSZO. Pramen: DSZOTrolejbus DSZO. Pramen: DSZO

Dosud platné jízdenky lze využít do 30. listopadu.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
kodl

Kazdy rok travim ve Zline cca 3 tydny pri navsteve rodiny. Zlinska MHD je naprosta katastrofa. Nutnost platit defakto mincemi, zadna online aplikace s polohou vozu, nebo aspon s online jizdnim radem. Zadne digitalni ci svetelne informacni panely na vetsine zastavek. U ridice stoji listek nasobne vice nez v automatu, automaty opet vetsina zastavek nema, apod.
Nemoznost zaplatit ve vozidle kartou.
Nemoznost zakoupit listek online pred nastoupenim do vozu (opaceni kupte si SMS listek je se zahranicnim cislem liche)

Je to pro mne defakto zazitek srovnatelny s navstevou skanzenu, ale co, vzdy se aspon zasmeju 🙂

panda

Moderní odbavovací systém na karty už konečně bude, ale ano, měl být cca o deset let dříve. Pořád jste mohl využít SMS jízdenku.

Online aplikace na polohy vozidel je zde https://www.dszo.cz/online/, a myslím že to uměl i MPVnet. Online JŘ je na idosu taktéž.

Chce to jen trochu zkoumat. Určitě by to zabralo méně času než napsání vašeho komentáře.

Desura

však píše, že se zahraničním číslem mu to nejde

panda

Omluva, přehlédl jsem

kodl

SMS jizdenka nefunguje se zahranicnimi cisly. Kvuli par tydnum si nebudu kupovat ceskou SIM 😉

kodl

Nechci studovat a analyzovat mistni MHD. Chci jednoduse stahnout Appku nebo nakoupit ve vozidle, zaplatit pres Apple Pay, nasednout a jet. Tak, jak je tomu vsude na zapade leta zvykem 😉

panda

Nechtít můžete. Stahovani appky pro každé mesto/kraj je imho ještě horší varianta pro krátkodobé návštěvy daného místa. Měla by být jednoduchá rychlá možnost platit kartou, což jak říkám, za chvíli bude možné

zdeva

Důležité slovo je…bude…(Maso bude soudruzi, výstava je putovní…)

vlachjan

Zlínskou MHD používám asi s podobnou frekfencí jako kodl. Osobně vnímám jako zásadní problémy následující: 1. Čistota uvnitř vozidel – přišerná. 2. Celoplošné polepy přes prosklenou část trolejbusu – Na místě DSZO bych nastavil pravidla tak, aby bylo možno polepit max 30% skleněné plochy trolejbusu. Rorvněž bych určil pravidlo, že maximálně určité procento trolejbusů a autobusů může být takovou reklamou vybaveno a jednotlivé spoty by se soutěžily v otevřené aukci. 3) Možnost platby online ať už kartou na terminálu v trolejbusu nebo pomocí qr kódu by byla super. Naopak si myslím, že online aplikace s polohou vozu a digitální informační… Číst vice »

PN-001

Vyhazování peněz? Když čekám v Malenovicích na trolejbus a ten půl hodiny nejede, tak se fakt hodí vědět proč a kde přesně je. Když čekám na autobus třeba na Halasově náměstí v Brně, tak vidím zpoždění na panelu a můžu se podívat do iRISu kde přesně je a pokud dispečink DPMB udá i důvod (třeba zácpa na Tomkáči), tak i vím, proč to nejede a můžu se zařídit.

Leinad

Souhlasím, že se info o zpoždění spoje hodí 🙂
A aby něco dispečer psal – jsem pro v situaci kdy se něco děje – odklon se změnou zastávek, odřeknutí(části) spoje. Jinak že každý pracovní den někdo do PIDlítačky napíše jako mimořádnost „je špička, autobusy maj zpoždění“ mě nebaví. Ani kecy typu „okruh stojí, šotouši běžte fotit 100 na odklonové trase, turisti sled zastávek se nezměnil“

Kopec

Málokdo to ví, ale možnost koupit si lístek online přes mobilní aplikaci existuje – „DoKapsy“ od ČSOB to umožňuje, lístek stojí stejně jako kdybyste ho kupoval u šoféra, takže ne nějak extra výhodné, ale aspoň nemusíte chrastit mincemi…

Roman osobně

Nevyjde to na některých trasách jezdit levněji autem?

W14

Když budete sám, tak asi ne (neorientuji se v cenách a spotřebě elektřiny), ale ve více lidech už jo. Dokonce byste měl mít i peníze na běžné věci.

Dodatek: uvědomují si, že pořizovací cena auta není zanedbatelná, ale v případě, že dané auto vlastním, a po kraji jezdím jen občas, tak je auto na běžný provoz levnější. Aspoň u mých rodičů, co mají teda lpg, to tak vychází.

Leinad

Pořizovací cena je i tak podstatná. Minimálně protože najeté kilometry snižují bazarovou cenu.

panda

Je tam chyby. Smluvní obce v současnosti nejsou pouze Zlín a Otrokovice. https://www.dszo.cz/aktuality/seznam-smluvnich-obci-platny-od-1-9-2023/

panda

*chyba:)

Frantík

Město moc peněz nemá, musí si to vybrat od obyvatel…

PvvS

Když nezdražovali od 2012? To se mezitím náklady dost podstatně zvedly.

Peeetr

Tam musí sedět opravdu geniální hlavouni, když vymysleli jízdenku na 30 minut za 18 Kč a jízdné na rok za 600Kč.

jan.lutryn

Nenapadlo Vás, že by to třeba mohla být motivace, aby si místní tu roční jízdenku koupili? Stojí totiž necelé 2 Kč denně. Dražší jízdné pro cizí a zřídka jezdící je vcelku v pořádku…

Frantisek

Podpora dopravního konzumu… Co když někdo nepotřebuje jezdit často, je cestujícím druhé kategorie? Neměla to být v první řadě veřejná služba, čili služba pro veřejnost, pro co nejširší skupiny obyvatel? V Praze to samé. Jistě, určité zvýhodnění je namístě, nikoli však brutální. Primární motivací má být ušetření transakcí při opakovaných jízdách.

vlachjan

Nesouhlasím. Je v zájmu měst aby lidé, kteří mohou tvořit největší část pravidelné dopravní zátěže co nejvíce využivali MHD. Ostatní příjmy pak umožňují udržovat takový systém v chodu.

jan.lutryn

Proč cestující druhé kategorie? Když někdo raději jezdí autem a „sockou“ jen v případě krajní nouze (třeba když sněží, aby si toho plechového miláčka nezasolil), pak nechť platí. Ale kdo jede byť jednou denně a třeba ani ne každý den, tak se mu ta roční bohatě vyplatí a to je snad účel hry? Anebo ne?

Frantík

Viděl jsem, že myšlenka je taková, že pokud už tu jízdenku přeplacenou mám, tak nebudu jezdit autem, když MHD je „zadarmo“.

Halka1

Roční jízdenka v hodnotě 600 Kč je určena pro žáky a studenty a platí vždy daný školní rok.