MHD v Jablonci má převzít Umbrella, nabídla nejvýhodnější podmínky
Interiér vozu pro MHD. Foto: Umbrella
Umbrella nabídla nejnižší cenu v rychlém poptávkovém řízení, měla by vystřídat trestně stíhanou firmu.
Umbrella nabídla nejnižší cenu v rychlém poptávkovém řízení, měla by vystřídat trestně stíhanou firmu.
Umbrella Corporation ? to je přeci ta firma která vypustila do světa T-virus 🙂
Tady je většina podrobností v materiálu pro zastupitelstvo https://www.mestojablonec.cz/filemanager/files/27779.pdf včetně zdůvodnění a návrhu odmítnutí DPMLJ. Jinak ta advokátní kancelář je podle mě neuvěřitelná, záznam z toho zastupitelstva, kde odmítli nabídku Buslinu je fascinující, zejména pan doktor, který má zjevně problémy s mluveným projevem a s oblibou používá slovní spojení „jakokdyby“ což je u právníka fakt super…. „jsme s nima jednali jakokdyby o smlouvě, že by jakokdyby začli jezdit za jakokdyby ty peníze….. „
„Jakokdyby“ je opravdu patvar, normálně se říká „jakodyby“.
škoda toho dpmlj, ten má odstavené ty zánovní tedomy, které dotacuje omezuje pouze na Jablonec a zároveň je nemůže ani prodat, takhle by aspoň našly využití, v tomhle omezeném covidu provozu už by to byla skoro půlka flotily
Autobusy Tedom přestaly být vyráběny v roce 2011.
Z principu nemohou být příliš „zánovní“.
Další experiment na cestujících.. to snad radši ty liberecké párky, teda Iveca Crossway z ČSAD
Tak smlouva je na dva roky a poté opět výběrové řízení. Věříme, že město Liberec & Liberecký kraj své služby již nabízet nebudou. Zejména po „velmi dobrých zkušenostech“ s vedením sousedního statutárního města ve věci tramvajové trati.
Upřímnou soustrast do Jablonce ….
Tak jedině si přát, aby to nebyla změna „z bláta do louže“.
Hlavně aby někde nedocházelo k záměně s libereckou Umbrella Sevices.
Jaký vozová park bude Umbrella provozovat? Dle fotky to vypadá na polské autobusy Solaris.
To zatím neřekli, čekáme na více informací.
Cena bude také zveřejněna, prosím?
Jistě.
Co se jí asi tak může podařit sehnat do února? Fotka je samozřejmě ilustrační a samozřejmě neshrábne nové busy z Hamburgu a nepřijede s tím do Jablonce.
Ojeté devítistovky karosy, agory/citybusy, soráče, ojetiny z Německa (MANy, O405), Holandska (nějaké Van Hooly) apod. Prostě to, čeho se zbavují velké dopravní podniky – DPP (vyřadilo poslední Citybus), BVG, Drážďany apod., popř. může Umbrella obtelefonovat své „subdodavatele“ na výluky. A mají asi tak měsíc na to, aby to začali dávat dohromady – pak budou vánoce, jen to přepravit a přihlásit zabere týdny a 1. února mají stát na značkách.
Zas tak zle bych to neviděl. Autobusů po Evropě se dá sehnat dost a slušných.
Zvlášť v této době omezeného provozu VHD. Pokud na jaře skončí koronavlna, tak mají čas nejméně do léta získat vozidla pro dlouhodobé pokrytí provozu, tedy času víc než dost.
Časem stejně budou muset sjednotit vozový park, protože styl každý pes jiná ves není dlouhodobě ekonomicky udržitelný.
Jak jste došel na to, že potřebují mít v Hamburku i Jablonci stejné autobusy?
nebylo to spíš myšleno, že by byl co bus to originál přímo v tom Jablonci?
Myslel jsem jen v Jablonci. Nedělám si iluzi, že by jezdili v Jablonci busy ve stejné výbavě (zřejmě i kvalitě) jako v Hamburku. Spíš bych to tipoval na sjednocení v Jablonci nákupem Sorů NS 12.
Deset let staré ojetiny z Německa byly až do letošního září tím nejlepším, co například jezdilo v Liberci.
V současné době mnoho německých měst vyřazuje 8 – 10 let stará Citara a nahrazuje je vodíkovými, elektrickými nebo hybridními vozy. Je reálné právě takové vozy sehnat. Je otázkou jestli právě ojeté Citaro nedokáže odvést stejnou nebo lepší službu než nový SOR. Tím jak Německá spolková vláda štědře dotuje obměnu vozového parku v městech i regionech za ekologičtější, tak je na trhu dost přijatelných ojetin. Například koncem příštího roku (2021) zmizí z ulic hessenského hlavního města Wiesbaden všechny naftové autobusy a bude v něm jezdit 140 elektrickým. Předpokládám, že město Jablonec nad Nisou v této situaci nebude ve smlouvě stanovovat… Číst vice »
Jde o přechodnou smlouvu na 2 roku, rozhodně tam není požadavek na průměrné stáří do jednoho roku.
Honzo zdravím Vás. Strašně nerad, ale znáte mě, musím… 10 letý, udržovaný a v Německu provozovaný Mercedes je určitě lepší, než 5 letá Sorka z českých výmolů a bez řádné údržby… Každý by chtěl nový bus, já sám bych nechtěl nic jiného než nový bus, ale na krizovou a jenom dvouletou smlouvu silně pochybuji, že by je vůbec někdo nasadil, to se nedá ufinancovat… A to už vůbec nemluvím o tom, že dopravce musí začít 1.2.2021, výsledek je minimálně do příštího týdne nepotvrzený, podmínka je na nízkopodlažní a třídveřové !! busy které nejsou skoro nikde v Evropě, protože to je… Číst vice »
Myslíte ty Pomořansko-Meklenburské? Celkem rád jsem se s nimi svezl.
Na druhou stranu patří mezi největší odběratele autobusů u Evobusu. Vyjednat si nějakou rychlou dodávku by si mohli dovolit.
Jako nové jo.? Člověče umíte počítat? Na dva roky to budou ojetiny. Nic jiného.