MHD v Hradci Králové přechází na prázdninový provoz, chybí řidiči
Elektrobus na hlavním terminálu v Hradci Králové. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Prázdninový provoz znamená snížení výkonů zhruba o desetinu.
Prázdninový provoz znamená snížení výkonů zhruba o desetinu.
V HK je i problém v tom, že tu dopravu zabíjí i samo město, když nechce navýšit finanční dotaci dopravnímu podniku, ale ještě mu nařídí víc šetřit, tak tohle je pak výsledek. A řidiče pak samozřejmě nemají, protože je tím pádem nezaplatí a jezdit 230 hodin měsíčně jim za pár korun věčně nebudou ani ti největší srdcaři. Možná, že se stav zlepší po komunálních volbách, kdy si nové vedení města uvědomí, že je prioritní zlepšit fungování městskych firem a né stavět další lávku přes Labe za 200 milionů 😉
Za mě by pomohlo v HK hlavně prořídnutí tras , kdy stejnym směrem ve stejnou dobu jede pět malých prázdných busu místo jednoho velkého a s jednou zastávkou na konečné jinde, kdy při té spanilé jízdě třicítkou po městě se nevlezou do zastávek a blokují křižovatky a šest km přes město jedeš půl hodiny a sedmnáct zastávek u každého domu. Fakticky to jde za podobnou dobu ujít pěšky. Celkově tam chybí jakákoli páteř . V HK je nejvíc vidět , jak moc to bez tramvaji nejde.
MHD v „cyklistických“ městech bývá obvykle na 2 věci. Za běžné situace tím jezdí jen pár zoufalců a normální cestující maj o MHD zájem jen za nepříznivého počasí.
Treba DPMP o 20 km vedle si myslim ze odvadi dobrou praci.
Problém je i v tom, že v cyklistických městech lidi za nepříznivého počasí přesedají z kol spíš do aut, protože to umožňuje stejnou nezávislost jako kolo.
Nezávislost nenahrazuje nefunkčnost MHD. Z velkych měst má HK za mě nejhorší MHD a z menších třeba Prostějov. Dobře a logicky Olomouc i Praha včetně orientace . Nepisi o tarifech ale o trasování a návaznosti. Ohledne tarifu je HK u mě tak na špici nefunkčnosti .
Zase na kole se taky tašky moc snadno netáhnou, narozdíl od pěšky+mhd nebo auta.
Já jsem se nedávno do HK přistěhoval, a až mě překvapilo, jak moc tu neexistuje koncept „přestupních zastávek“. Z toho důvodu se MHD snaží spojit každé místo s každým, tím pádem zde je velmi nadměrný počet linek a to samozřejmě vyžaduje zbytečně vysoký počet vozidel a řidičů. A celé to začíná tím, že základní tarify nejsou časové – proto lidé nechtějí přestupovat, proto křičí pro zachování všech linek (aby nikdy přestoupit nemuseli). A taky chybí uzlové/přestupní zastávky. Terminál a nádraží za to nelze požadovat, a další by měla být teoreticky Magistrát, jenže její vybavení (modbiliář atd.) tomu absolutně neodpovídá, že… Číst vice »
Oni tedy samozřejmě lidé křičí proti rušení spojů vždy, ale bez základních tarifů časových ještě mnohem víc.
Pamatuju se, že když jsem bydlel v Brně, tak se zredukoval počet linek tramvají z tuším 20 na 12 (teď už je ale zase pár navíc) a taky to šlo.
DPMHK by potřeboval nový impulz. Když se o prázdninách podíváte na terminál, tak je odstavné parkoviště pro autobusy plné autobusů i trolejbusů. Každý dopravní prostředek má řidiče, který asi drží svačinu. Třeba linka č.6. Jezdí tři dopr. prostředky. Přitom jeden stojí na odstavné ploše. Ten vyjede podle JŘ. na trať a trolejbus, který byl na trase se vrátí na odst. plochu. To je ekonomika jak blázen. A tak to je i u ostatních spojů. Že by se prostoje taky fakturovaly?????
Na dodávce mám o dva tisíce víc za ježdění po-pá, jenom ranní, 8 hodin denně. Pokud jsou přesčasy, mám je slušně zaplacené.
Tak proč bych měl jezdit na směny a o víkendech v nějakém DP? A sr… se s lidma.
Ano, ukazuje se že je to hlavně o penězích. A nedaleko je doba, kdy se autonomní robotický řidič za 10-20 let provozu vozidla těžce vyplatí. Je jen otázka času, kdy se to dotáhne do použitelné podoby.
Tak aspoň to bude plošné, ne jako teď, kdy přijdete v HK na zastávku, jedna linka přijede podle JŘ, ale spoj druhé nikde. A pak si po 10 minutách marného čekání všimnete umolousaného papíru přilepeného na zadní straně skříňky s JŘ, kde se uvádí, že některé linky jezdí podle normálních JŘ a jiné podle letních.
Tak to je ten důvod k chaosu. A já to furt nechápal, když tam s MHD jedu jednou za dva týdny. Už jsem se naučil plánovat cestu na IDOSu a jízdní řád na zastávkách bral jako cár papíru.
Ne vždycky o jde, když se nějaká změna uvede jen slovně (třeba i na stránkách dopravce), ale neprojeví se to v online JŘ…
Soukromému sektoru inflace přináší vyšší nominální příjmy a tak je pro něj není problém dorovnat inflaci ve mzdách. Městské pseudopodniky mají buď štěstí a vedení města chápe, že úspory na veřejné dopravě jsou škodlivé a financují je dostatečně nebo města dopadají takto.
Tady se s oblibou tvrdí, jak při inflaci vydělává stát na DPH 🙂 (a města mají přímo podíl na vybrané DPH).
V Budejicich se přidalo, v HK se redukuje a ten samý jmenovatel. 🤔 někde asi něco špatně
V Budějovicích se redukuje též. K tomu se však i přidalo.
Stačí pořádně platit a bude řidičů dost. Jenže to by stálo peníze tak zase nic.
V jste se právě vrátil z „jiného světa“ ???
V tuzemsku chybí cca 20 000 řidičů BUS / náklaďák – to uvádí profesní organizace / dopravci – takže „pořádným placením“ se tento počet nevykouzlí …
Spoustu potencionálních kandidátů odčerpaly různé rozvážkové služby, kde se vystačí z ŘP skupiny „B“ … navíc tam neplatí limity pracovní doby / odpočinku dle AETR.
A to DPHK paří do kategorie menších DP, kde si nemohou dovolit 30 – 40 minutové „poflakování na konečně“ ….
Myslím že částečně by zvýšení platu v MHD pomohlo.Za takovou zodpovědnou práci,ježdění od brzkého rána nebo naopak do noci.Svatky a víkendy.33tis hrubého je žalostně málo.
To je zajímavá zpráva – o těch 20 000 chybějících řidičích busů a náklaďáků. Zvlášť když pak člověk překlikne do nějaké diskuze o lokálkách a vidí ty nápady nahrazovat vlak busem…
Vlak musí také někdo řídit a pokud vlakem jedou 3 lidi (včetně strojvedoucího a průvodčí), tak je ekonomičtější vlak nahradit autobusem. Jenže šotouši jsou takoví sobci, že to chtějí platit většinou společnosti. Zrušit lokálky, kde jezdí pár lidí a nahradit to efektivním způsobem dopravy, hodným do 21. století. Chápu, že pára měla kouzlo, ale nelze žít v 19. století.
Jako že by ten řidič vlaku šel řídit autobus? Jedině tak, protože o pár řádků výše je poznámka o chybějících řidičích – proto mě to zaujalo. Pak je otázka, jestli by strojvedoucí ze zrušených vlaků nešli raději dělat něco jiného.
Myšleno něco úplně v jiném oboru.
No a někdo by to musel platit, že. To je taky nepopulární.
Ono ale není koho zaplatit, dopravci se přetahují o množství menší než je potřeba.
Blbost. Kdyby dali řidičům 45-50 hrubého, najednou by bylo lidí, to byste se divil. Prostě by přešli z jiných oborů.
Ano, lidé málo pracují.
Není to pravda, dáváme 2500,- čistého za 12hod v práci, denně doma a stejně nejsou.
To tedy nedáváte nic velkého. Lehce přes dvě stovky čistého za hodinu není nic extra, alespoň za mojí osobu tedy.
Doporučuji se podívat, kolik obvykle platí dopravci. Bývá to kolem 1500 na den.
Všichni říkají, že to je málo, ale ve finále dělají ještě za míň. Nikdo z vysmívačů totiž zatím neřekl, za kolik kde dělá. Asi se za to stydí.
Divné. Člověk by myslel že lidi přejdou z jiných oborů. Asi jim vadí ty dvanáctky nebo co já vím. No tak nic, moje teorie padla 😀
2500 za den nezní špatně jenže jsou i další okolnosti. S čím a kde člověk jezdí a za jakých podmínek. Je těch 2500 přiznaných ofiko? Může se člověk aspoň normálně najíst? A dá se to tak vydržet každý den celý měsíc?
Myslim, ze vysielat potencialnemu novemu personalu taketo signaly im moc nepomohlo:
https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpravy/mhd-dopravni-podnik-studie-dotace-uspory-radnice.A220502_662763_hradec-zpravy_tuu