MHD v Berouně a Hořovicích skončí, nahradí je meziměstské linky. PID expanduje do tří regionů
Autobus berounské MHD. Autor: Arriva
Rozšíření integrace přinese rozsáhlé změny jízdních řádů ve třech oblastech, pravidelným dojíždějícím zlevní cestování.
Integrace možná dobře spojí MHD a průjezdné linky, ale návaznost na vlaky bude nezajímavá, ano měly by se vrátit dotace za přesun autobusáku… Například všechny průjezdné linky pojedou okrajem Berouna a uprostřed sídliště pojede nejpomalejší linka do Prahy (380) a jinak nic… Na všechny připomínky k projektu integrace jsem dostal negativní nebo žádné odpovědi. Například měly vyjet místní vymetáky v midibusech 748 a 749 a nic. Obecně je integrace nic moc.
Tu 380 měli na svých stránkách vedenou přes autobusák, ještě před 14 dny. Na upozornění do té doby vůbec nereagovali. Návaznost na vlaky je zoufalá. A návaznost na sousední integrované oblasti také. Ale to by měl o hlavně řešit IDSK. Ne všechno totiž spáduje do Prahy.
„Nejde pochytat všechny zajíce“ V Berouně je pro jistotu přemístili do jiné honitby. Místo aby 380 zajela na autobusák a pak jela jako MHD okolo škol a přes Hlinky a sídliště dál do Králováku, tak ušetří závlek a přestupní terminál je pak na nic. Z vlaku na autobus pak přestupujete v Berouně 1,3km a ve Zdicích 600m, No paráda. :-(((((((((((
Nahrazování MHD pří- a mezi-městskými linkami je logické, divím se, že tomu tak ještě není všude …. když MHD je vyňata z proplácení 75%. Snad jen u metra a tramvají je to někde obtížnější.
Musím říct, že z téhle integrace mám docela smíšené pocity. Na jednu stranu dojde k rozšíření víkendového provozu, v některých místech ke zpravidelnění tras spojů a konečnému vyřešení těch prasáren, které v tu byly, co pamatuji – například v JŘ nezveřejněných závleků školních spojů do zastávek na návsi (Hýskov, Trubská, Otročiněves) nebo nezveřejněných přímých spojů. Na druhou stranu ten „průjezdný model“ Berouna je směšný a bude sloužit akorát tak k matení cestujících (např. na „průjezdné“ lince 638 není ani jeden průjezdný spoj – takže jsme pod jedno číslo stáhli dvě naprosto nesouvisející linky. Dále dojde k nesmyslnému omezení v běžných… Číst vice »
Myslel jsem si, že autobusovou dopravu v Berouně, nejde už víc, slušně řečeno zmršit. ROPID a IDSK to ale dokázali.
Co chce autor sdělit výrokem „Detailněji jsou změny popsány na stránkách Ropidu. Ten slibuje častější a pravidelnější spojení z oblasti Berouna a Králova Dvora po železnici“?
Nevím, co slibuje na svých stránkách ROPID, ale kdyby tento výrok byl podroben kritické analýze, tak by hned vyplynulo, že ta podstata není pravdivá – nevšiml jsem si, že by došlo k nějakému zaznamenáníhodnému navýšení vlakových spojů v oblasti – naopak železniční doprava je tak nějak beze změny. Holt by to nechtělo bezmyšlenkovitě přejímat každý blábol, který někdo zveřejní.
Navyšovat vlakové spoje v dnešní době, kdy výluky a omezení provozu jsou na denním pořádku? Nespolehlivost vlaků mne vyhnala do auta a už to tak zůstane. Čekám samé červené palce, ale zkuste napsat své zkušenosti s dojížděním vlakem.
Já zase přešel na busy Ber-Pha, vlak byl tragédie.
Třeba nemyslel propíranou 171, integrované vlaky jezdí i na druhou stranu od Berouna (Hořovice, Lochovice, Jince, Příbram a Březnice). Bohužel Třeba Březnice a Příbram, přímé spojení autobusem do Berouna nemají. Z Příbrami se jde dostat pouze do Hořovic a to linkou hrůzy (531), která se proplétá a kličkuje po II/118 rychlostí 30km/h.
Z Příbrami do Zdic je silnice pomalejší, než železnice. Když mám dodržet padesátky přes obce, nemám šanci. Tam by měla dráha využít potenciál.
A to by tam měla být i 30, pokud si vezmeme příklad ze Španělska. Prostě musí si dráha vybrat, buď nabídne dostatek spojů, aby se nestalo, že 140 minut ve všední den nejede ani kolo, nebo to zavřou a zaasfaltují a jeden směr bude po bývalém náspu tratě 200 a druhý po současné II/118. Pak se mohou nasadit autobusy a začít jezdit trochu rozumnou rychlostí. Zatím se ale jak provozovatel dráhy, tak objednatel spojů, tváří, jako kdyby nevěděli čí jsou. A jak říká Pecková, mají deset milionů zaměstnavatelů. Dopravce pak jen dělá to co mu tito dva subjekty umožní .
Zapomínáte, že PID je společným projektem Ropidu a IDSK. O IDSK není v článku opět ani slovo. Škoda.
https://pid.cz/o-organizaci/
A 526 nepovede přes nádraží Praskolesy z jakého důvodu?
Škoda. Tyhle miniprovozy jsem měl rád, ale jestliže se to nevyplatí, tak nemá smysl je provozovat.
On to zas tak miniprovoz nebyl právě, pohyb lidí mezi KD a Berounem + okolníma vesnicema je značný. Ta integrace jen obsáhne ty čistě městské linky do dálkových, což určitě není špatný nápad – bude větší frekvence spojů. Ty „dálkové“ autobusy do Prahy a Hořovic sice i teď v podstatě mohly fungovat jako posílení MHD, ale řidiči často mívali kecy, když chtěl člověk jet „pražským“ jen pár zastávek. Ještě zajímavější však bude vyřešení dopravní obslužnosti zcela nových částí Berouna a KD (rodinné domky v polích apod.), což slibuje vedení města krátce po integraci. Dosud tam prostě žádné linky nejezdí a… Číst vice »
Co jsem tam přes pár lety pravidelně jezdil tak lidi normálně regiolinky používali místo MHD a žádné kecy jsem nikdy nezažil (pokud si zrovna cestující nekoupil jen na Beroun a chtěl jet až do Prahy, čehož si někteří řidiči zvládali všimnout)
…řidiči mívalí kexy…
Copak takhle se jedná s klientem? S platícím zákazníkem, který si chce zaplatit nabízenou službu??
To jo, přemýšlím stejně. A stejně si myslím, že by bylo vhodné zachovat aspoň dvě městské linky, které obslouží oblasti, které PHD neobslouží.
Ve svý podstatě u cedule Beroun řeknou Beroun.
Ve svý podstatě to můžou říct i za cedulí
V Berouně zanikne jedna ze dvou městských doprav v ČR, která k označení používá písmena. Teď už zůstane jen Jihlava. Beroun je jediný, který označuje písmeny všechny linky MHD. (Alespoň si to myslím. Pokud je to jinak, budu rád, když mě někdo opraví.)
Dále minimálně ještě v Litoměřicích
Myslím že i v Mladé Boleslavi to takto funguje
Slovo „funguje“ je to poslední, které by se k MHD v Mladé Boleslavi hodilo…
Je to tak, dosud zde byly linky A, B, C a H. Kromě dvojměstí Beroun- Králův Dvůr obsluhovaly ještě sousední obce Hýskov a Nižbor. Bohužel nově linky popisují tak třicet let starý stav, promarněna příležitost. Město občany odbývalo, že vedení linek MHD měnit nebude, protože se připravuje integrace.
Ale i po integraci nebudou obsluhovány nové lokality Palouček, Homolka, Máchovna, Pod Dědem nebo Cibulka. Navíc nově ubyde linek, které budou zajíždět na nové autobusové nádraží, které je hned u vlakového.
Jsem zvědav, kdo bude vracet tu dotaci od Švýcarů za přesun autobusového nádraží. Když se tam bude prohánět leda vítr.
Pokud vím, tak v Jihlavě jsou písmeny označovány pouze trolejbusy, vše ostatní je označeno čísly. Část linek označovaných písmeny má přeci i Praha – linky A, B a C 🙂
Ale to je metro.
Tramvaje mají normální čísla 1-26, přičemž jsou vynechána čísla 13 a 19.
Se značením písmeny je možné se setkat ve Vídni, kde se zároveň číselně míchají tramvaje s autobusy.
13 prosím existuje.
bože já snad začnu číst čtyřlístek a mateřidoušku …… tenhle web se čím víc podobá bulvárnímu plátku typu blesk.
a co konkrétně je v textu špatně? Samozřejmě Čtyřlístek i Mateřídoušku mohu jen doporučit.
jak bylo psáno níže … teď budu citovat :
Radek
31 minut
„PID už v Berouně platí, ale jen u vlaků.“
Tak už dneska jsou tam linky 380, 384, 630 a noční doprava PID.
jak můžete tvrdit že autobusama PID nezasahuje na Berounsko ? o ?
a část z vašeho článku : PID už v Berouně platí, ale jen u vlaků. Nově tak bude možné například přijet do Berouna vlakem z Prahy a dál pokračovat autobusem. Jednotlivé linky budou mezi sebou provázány, dojde tak k plošnější a efektivnější obsluze území.
no kde soudruzi z NDR udělali chybu
Díky za upozornění.
Jak už píšu jinde v diskusi, zcela opomíjíte podíl IDSK na těchto změnách.
https://pid.cz/o-organizaci/
A co ti brání?
Že by konečně zlepšení dopravy z Rožmitálu do Nepomuku?
To asi zrovna ne, ten je za hranicí PID a integrace tamnímu hroznému spojení moc nepomůže.
MLB: No ten je hned nad Rožmitálem a je v návrhu mezi linkama „v úpravě“.
Je tam napsáno „úprava spojů“, tak čekám, o co půjde.
Ráno jede relativně dost spojů, pak už je to pro denní dojíždění těžko použitelný.
Aha, tady musím přiznat vlastní nevědomost, nevěděl jsem, že jsou tam blízko sebe Nepomuky dva 🙂 Já bral ten větší, směrem na Klatovy. Každopádně realita bude nejspíš pro oba stejná, protože ani u toho středočeského Nepomuku se s integrací v téhle vlně podle všeho nepočítá: https://pid.cz/wp-content/uploads/2020/10/Rozmitalsko.pdf
„PID už v Berouně platí, ale jen u vlaků.“
Tak už dneska jsou tam linky 380, 384, 630 a noční doprava PID.
Tak člověk snad chápe kontext. V článku se nikde nepíše, že do Berouna nezajíždí žádný autobus v systému PID. Kdyby se nicméně vypsaly všechny bus linky v Berouně, tak bude patrné, že PID platí pouze v těch několika málo, vesměs ve spojích do Prahy. Pro místní frekvenci v Berouně tudíž lze konstatovat, že tam PID v autobusech dosud neplatil.
To je celý důvod, proč to ROPID v TZ napsal zrovna takto.
Není pravda, že PID v Berouně platí jen u vlaků.