MHD s jízdenkou za 7 korun má nového dopravce. V Jičíně skončil BusLine
Jičín, Valdštejnovo náměstí: Foto: facebookové stránky Městského úřadu v Jičíně
Městskou hromadnou dopravu v sedmnáctitisícovém Jičíně od začátku ledna zajišťuje dopravní firma místního podnikatele Milana Fejfara. Město s ní uzavřelo
Ještě na okraj. O provoz MHD nebyl zájem ani ze strany dopravce . Původní dopravce se nijak netajil, že je to přítěž. Výdělek nula nic. Proto město oslovilo i jiné dopravce v okolí, ale opět nic. Nakonec město uprosilo dopravce Fejfara, aby podal nabídku. A to s vědomím, že se nejedná o spolehlivého dopravce. Což všichni věděli po zkušenostech, když jezdil v Iredo. Někdy to vypadalo, že se dopravci předhánějí v nezájmu. MHD v Jičíně je prostě z milosti. Jako zastupitel vím o čem mluvím.
Ještě spojení s Prahou. Někteří by snad chtěli rychlíky. Pro Jičín je to zbytečně. Spojení autobusy je velmi dobré. Pokud by někdo investoval do vlaku, jsou to vyhozené peníze. Navíc tím se zničí linky, které Jičínem projíždějí. Chce se to vrátit nohama na zem.
Pokud porovnám stejně velké město na počet obyvatel jako je Jičín např. Bílinu, tak je to nebe a dudy…
https://www.arriva.cz/cs/autobusy-a-vlaky/mhd/ustecky-kraj/bilina
Jičínu chybí především železniční zastávka na trati směrem k Valdicím pod sídlištěm – pak by asi ani žádná MHD jiná než pro důchodce k lékařům a děti do a ze školy asi opravdu příliš potřebná nebyla.
Tomuto se říká MHD? Vždyť to skoro nejezdí než jezdí a pro řešení MHD je to na nic. Schází zejména přípoje k vlakům a pak projetí celého města. Interval by neměl přesahovat 20 minut, aby se vyplatilo s tím jezdit. Cena je ale dobrá.
Sice krásná teorie, ale kdo to v reálu zaplatí?
Nabídka dělá poptávku, takže možná tržby a služby.
„Jízdní řád je ke stažení zde.“
Stahovat a plevelit si tím HDD nepotřebuji a nechci nic – poč ten odkaz nevede pouze k náhledu, abych se mohl (v „demokratické“ společnosti) sám svobodně rozhodnout, zda ten předmět skutečně potřebuji stáhnout na svůj HDD, nebo zda mi ten náhled pro všeobecnou orientaci postačil?
Tak jasně, pokud máš šedesátimegovej disk, tak ti ho ten soubor zaplevelí…
Nemusíte jej stahovat. Po kliknutí na pdf-ikonku zde (https://mujicin.cz/mhd-v-jicine-ma-noveho-poskytovatele-a-jizdni-rad/d-1300764) si můžete vybrat mezi možnostmi „otevřít“ vs. „uložit“, kdy možnost „otevřít“ znamená, že soubor nebude stažen na váš disk.
** Odkaz přímo na pdf-soubor: https://mujicin.cz/assets/File.ashx?id_org=5954&id_dokumenty=1300765 (po kliknutí stači vybrat možnost „otevřít“ namísto druhé možnosti „uložit“).
Ac nejsem mistni,ten jizdni rad mi prijde slozity a neprehledny. Vyuzitelnost prp cestujici asi nic moc pri tak nizkem provozu a dlouhych intervalech.
Osm párů spojů denně s šesti variantami trasy? Co se Vám na tom nezdá? 😀 To je úplně normální ČSAD jízdní řád, který udržují v zaostalých regionech dopravci typu ICOM.
My třeba máme na vsi pro nějakých 8 párů vzduchovozičů v kladiva, 1,5 páru v sobotu a 2,5 v neděli asi pět jízdních řádů tohoto typu (je to víc linek), vlnovek je v tom jako v moři, vysvětlivky bez brejlí nedáte a jediné, s čím se to dá jakžtakž pochopit, je aplikace IDOS.
Z pohledu cestujícího máte samozřejmě naprosto a nepopiratelně pravdu, ale to není vina dopravce, ale „systému“ založeném na konkrétních jednotlivých koncesích a na výpočetní technice, která jej musí respektovat.
Jízdní řád je dílem města. Je jaký je. Městu o MHD nejde. Použití MHD je opravdu bídné. Existuje i projekt, kde byla Mhd použitelná, ale ten je u ledu. Skončí to nakonec jako v Hořicích, kde MHD byla taky nechtěná.
V aktualizacích dat IDOSu se do změny jízdního řádu vyskytovaly změnové soubory pro MHD Bystřice nad Pernštejnem – není to podobný případ?
Škoda, že autobus nejezdí až od vlakového nádraží. Uzel vlaků v Jičíně je zhruba kolem X:30, takže MHD by na to mohla krásně navazovat.
Podobný systém již funguje např. ve Žďáru nad Sázavou, kde MHD je organizována podle příjezdu rychlíků z Prahy a Brna.
V sudá:30 jede z AN na vlakové nádraží a odjíždí v sudá:34, přitom příjezdy vlaků od Turnova, Nymburka a od HK jsou ve 24, 29 a 30. Bohužel ty vlaky nemají pravidelný takt. Někdy přijede jeden, někdy 2 a někdy i tři.
Právě je špatně to, že v L:30 od nádraží nejezdí nic.
Já bych řekl, že toho chcete od jičínské „MHD“ trochu moc. 🙂 Oni jsou rádi, že to jezdí a že „dali dohromady“ jízdní řád. Je to sice úplně na hovno, ale je to zadarmo a na to důchodci slyší.
Na nějaké návaznosti a podobné vychytávky umožňující využitelnost normálními lidmi si generaci, dvě počkejte…
Hloupý žvást: důchodcům je zcela jedno, pojedou-li o třeba 10 minut později, ale úředníkům z radnice (kteří tu MHD platí z rozpočtu města !!!) by nemělo být jedno, jestli těmi „směšnými“ 7 Kč přispějí na provoz MHD i ti, jimž je ta „úžasná vymoženost“ zcela k ničemu, když jim ten busík ujede o minutu dřív než stačí vystoupit z vlaku.
Hm super,platit soukromníka Vopičku ,nebo jak se jmenuje to je jedno za cca 5 spojů v každém směru denně v pracovní dny ? Ano je to malé město ,ale třeba by byl vhodnější mikrobus svážející cestující např.k lékaři ,nebo do školy v určitém intervalu ,než něco co jede 5 krát denně a pokud se netrefím do jízdního řádu jdu stejně pěšky.Jinak dlouhodobě Jičínu chybí rychlé spojení s Prahou ,hlavně železniční a přitom by to šlo.Autobusy fungují ,ale jen na Černák a do centra metrem.Dále by to přilákalo i spoustu turistů do Českého ráje ,ne jen ten šrotorák KŽC o víkendech… Číst vice »
Zjevně se jedná o okroužní linku, jezdí 13x denně plus jeden spoj ne po celé trase (nedělá okruh). Také by nemuselo jezdit nic, on ten mikrobus by nebyl o moc levnější a rozhodně by nejezdil v nějakých 20 či 30 minutových intervalech. A jméno dopravce je v článku, není třeba někoho dehonestovat jen proto, že má malý provoz.
Ono je pozoruhodné, že navzdory velmi řídkému jízdnímu řádu je mikrobus stále v pohybu – „okružní“ linka mění směr pro zmatení nepřítele… Nicméně reálná použitelnost bude opravdu blízká nule, co je to za MHD s intervalem dvě hodiny…
Nějak si to pletete, šrotorák do Českého ráje provozují ČD (pokud se jim ho podaří nastartovat), KŽC turnusuje velkou soupravu a dva vlaky na víkendové výlety do Českého ráje bohatě stačí. A pro rychlé spojení do Prahy vlak nikdy nebude, kvůli stavu tratí. Jediným výsledkem takového prázdného šotorychlíku by byl ještě víc ucpaný koridor před Prahou než je teď. Jičín potřebuje mnohem víc pravidelný takt autobusů po celý den, jako se nedávno zavedlo do Příbrami.
Vlak dnes dokáže z Jičína dojet do centra Prahy za hodinu a půl, tedy rychleji než bus na ČM+metro.
Jen těch vlaků jezdí málo. A kapacita koridoru před Prahou bude zvýšena VRT Běchovice-Poříčany.
Co myslíte tím „dokáže“? Z idosu leze nejlepší čas 2:12, dva přestupy…
Dokáže to přímý víkendový Sp 1488 přes Poříčany. Sice má v JŘ jízdní dobu 1:39. ale je v ní velká rezerva a velmi často přijede do cíle dřív.
Autobus to zvládne na Černý Most za 1 hodinu 4 minuty + 16 minut metrem, přestup je skoro hrana-hrana, ten váš Sp to nejede hodinu a půl, ale hodinu a 39 minut, takže rychlejší to není.
A hlavně s autobusy se dá něco dělat hned a ne čekat na VRT Běchovice – Poříčany, která bude bůhví kdy.
Proč bych měl jezdit nepohodlným a nekomfortním autobusem? Mluvte pouze za sebe a neustále nevnucujte někomu své představy. Ano, rychlé spoje i po této trati by byly dobré a scházejí. Dle mého by bylo optimum 7 – 8 párů Sp vlaků, které by ale nemusely končit v Jičíně, ale pokračovat dál na Turnov a Liberec nebo na MB či Starou paku, jinak samozřejmě s přípoji v Libuni atd. Toto schází řadu let a ty autobusy patří na přípoje k vlakům ode všech těch vesniček, kolem kterých to jezdí a odkud se lidi těžko někam dostávají a jsou závislí jen na… Číst vice »
Vždyť vás nikdo nenutí tím autobusem jezdit a své představy právě tímto příspěvkem vnucujete osratním vy.
A těch 7-8 párů šotoSp z Prahy do Liberce přes Jičín si také zaplatíte nebo se jedná o typickou socializaci svých šotopotřeb? Hlavně, že najednou motory s vmax 120 km/h neblokují svojí rychlostí koridor, i když je to v tom nejucpanějším úseku.
Koridor bych do toho vůbec netahal, protože prioritní problém je úplně jinde: existuje skutečná frekvence na trase Jičín – Praha s takovou přepravní potřebou, aby dokázala ekonomicky zaplnit „taktové“ vlaky v intervalu maximálně 2 hodiny (o hodinovém intervalu vůbec nemluvě)? Myslím, že stačí srovnání s trasou Praha – Turnov (- …), kde (aspoň zatím) zjevně v naprosté většině případů bohatě stačí frekvenci odvozit jen jednoduchá „dvojčata“ dopravce ARRIVA vlaky, přičemž jde o mnohem frekventovanější relaci než ta jičínská: jistě, bylo by hezké, kdyby všude „kralovala“ rychlá železniční doprava, ale její pozice už dávno není tak významná, jako před více než… Číst vice »
Tronda: Ještě buch zmínil, že AN je v Jičíně blíže středu města, než li žel.st., což může znamenat pro mnohé přičítání minut pro cestu vlakem.
Když podle správných šoto výpočtů se cestující na nádraží prostě zjeví, aby to vyšlo.
Nesmysl – tam (a odtud) by totiž cestující měla právě vozit ta MHD (zejména do vzdálenějších částí města): Jičín už je svým způsobem skoro ve východních Čechách, a tam mnohá malá města (mnohem menší než Jičín) měla historicky (a až do 90. let) svoji „městskou dopravu“ obvykle v relaci „náměstí – nádraží“ ve vazbě na jízdní řády železnice – což v případě „taktové“ vlakové dopravy může být tím spíše jednodušeji zajistitelné.
Ale chápu, že když přes Jičín jezdí v podstatě jen vlaky ČD, tak „Tronda“ takový jinde léty prověřený systém nemůže myšlenkově ani vstřebat, natož snad dokonce připustit.
SP/R by to těžko dal pod 2 hodiny, vzhledem k podobě trati do Nymburka by se o pohodlnou jízdu nejednalo (a navíc v Nymburce vývrať) a přímé spojení do Liberce přes JC ne nesmysl. O autobusové spojení se starají rovnou 4 dopravci a mimo špiček (ranní a večerní, neděle, pátky…) často s posílenými spoji jezdí mezi Jičínem a Prahou často autobusy stejně poloprázdné.