MHD Kladno zavede přímé spoje Švermov – Kročehlavy
Autobusy kladenské MHD. Pramen: Město Kladno
Přímá linka mezi Švermovem a Kročehlavami pojede pod dvěma čísly: 601 a 602.
Přímá linka mezi Švermovem a Kročehlavami pojede pod dvěma čísly: 601 a 602.
Zaujal mě tvar Kročehlavami. Zdá se logické skloňovat Kročehlavy jako hlavy, ale bydlet v Kročehlavách a jezdit mezi Kročehlavami jsem tady nikdy neslyšel.
Klobouky se taky neskloňují podle klobouku. 🙂
Aha, tak takhle se to má dělat. 😄😄😄😄😄😄 Dopravní problém vyřešen.
Ačkoli má vedení Kladna hodně problémů, tak rozhodně není žádná zákonná opora v povinné platbě kraji za vlaky a autobusové spoje. Navíc Kladno má největší rozpočtový schodek v republice, takže paradoxně se vůči kraji chová jako řádný hospodář. V jiných krajích nemusí obce platit nic, je to na jejich dobrovolnosti. Pokud s tím má problém, tak si může u dopravců objednat např. projíždění a celkové zrychlení spojů.
A proto odlepl třeba předláždění hlavní třídy za 130M. Žiju na Kladně 37 let, ale za celou dobu tu nebyl víc populistický primátor. Rozhazuje peníze na věci, které jsou vidět a díky nim se zalíbí. Dny města Kladna za 15M? To je velmi rozpočtově odpovědné
Nojono, loni na podzim byli volby a lidi rozhodli co chtějí…
V jiných krajích je naopak naprosto běžné, že obce platí příspěvek za dopravní obslužnost.
stejně, jako není žádná zákonná povinnost, aby kraj řešil a platil dopravu ze všech zákoutí po městě. Autobus jede na autobusák a hotovo.
To sice ne, ale ukazuje to akorát na špatný zákon, kdy kraj má povinnost zajistit ZDO jenom tam kde je úřad a třeba část obce (nemyslím pouze Kladno) o tisících obyvatel tak ze zákona může zůstat bez obsluhy, nebo naopak rozlohou obsáhla oblast, protože tam komunisti vesnice násilím sloučili, jak s oblibou praktikují třeba na Vysočině.
Zrovna v tomto případě je to špatný příklad. I přes neochotu Kladna stále existuje přímé spojení Švermova s Prahou, Rozdělova s Prahou, Kročehlav s Prahou. Středočeský kraj se na ně nevykašlal, jak je Kladnem často prezentováno, jen to prostě není pro cestující tak pohodlné a tím, že se na tom Kladno nepodílí, na to ztratilo vliv. Třeba nedaleké Slaný platí i po jednání a snížení částky v přepočtu na obyvatele víc, jak jednou tolik, co mělo platit Kladno.
Slaný zase neplatí provoz MHD. Ale jinak souhlasím, že v tomto sporu se hádá pár alfasamců z obou táborů a nikdo nechce ustoupit.
Takové řešení asi nepomůže snížení množství IAD. Veřejná doprava je služba jako každá jiná. Snažím se získat co nejlepší produkt za co nejnižší cenu. V tomto případě, když většina cestujících jezdí z Prahy, tak by bylo dobré, aby se pohodlně dostali až tam, kam potřebují. Pokud by se Kladno podílelo na nákladech, možná by bylo více muziky za méně peněz a nemuseli by vymýšlet přečíslování na trase linky.
No, nevím. Může to způsobit zmatky.
Přijde mi to směšné, Kladnu v tomto případě nefandím.