regio-vlak

MHD, co je víc než MHD. Brno startuje kampaň, nové cestující má paradoxně oslovit zevnitř vozů

Tramvaj DPMB EVO2 (Drak) v centru Brna. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTramvaj DPMB EVO2 (Drak) v centru Brna. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Za hlavní slogan reklamních letáků si dopravní podnik vybral oblíbené marketingové klišé.

„Jsme víc než MHD“, to je název nové letákové kampaně, kterou spouští Dopravní podnik města Brna (DPMB). Skládá se ze tří částí, které bude dopravce postupně představovat v průběhu roku.

Cestující mohou podle DPMB kampaň vidět především ve vozech veřejné dopravy, nebude tak zřejmě zaměřena na nové cestující, kteří by mohli do veřejné dopravy přesednout třeba z automobilů.

Název kampaně „Jsme víc než …“ sází na reklamní klišé známé z učebnic marketingu. Všechny rozmanité způsoby jeho použití sbírají například facebookové stránky Více než reklama.

Letáků s reklamou se vytiskne téměř tři a půl tisíce, umístěny budou ve fabionech vozů dopravního podniku. Bude se na nich střídat 17 vizuálů.

Kampaň podle DPMB volně navazuje na „náborovku“, s kterou podnik přišel v druhé polovině roku 2023.

Dělá se ti vzadu blbě? V Brně zkouší nalákat nové řidiče MHD neotřelou kampaní

Opět jsme vsadili na lehkou nadsázku, vtip a jednoduchost. Naším cílem je poukázat na to, že brněnská MHD – potažmo DPMB – nejsou jen a pouze vozy, jimiž lidé cestují a tráví v nich svůj čas. Na tento fakt nahlížíme z různých aspektů, a tak vznikly jednotlivé části této letákové kampaně,“ přiblížil Miloš Havránek, generální ředitel DPMB.

V první části se kampaň podle něj zaměřuje na to, co všechno lze v tramvajích, trolejbusech a autobusech dělat a čím vším pro cestující dopravní podnik je.

Na letácích se tak objevují například následující hesla: „Jsme místo, kde se můžete odvázat“, „Jsme místo, kde o chůvy není nouze“, „Jsme váš kosmetický salon“.

Reklamní kampaň brněnského dopravního podniku. Zdroj: DPMBReklamní kampaň brněnského dopravního podniku. Zdroj: DPMBReklamní kampaň brněnského dopravního podniku. Zdroj: DPMBReklamní kampaň brněnského dopravního podniku. Zdroj: DPMBReklamní kampaň brněnského dopravního podniku. Zdroj: DPMBBrněnský dopravní podnik spustil kampaň #jakodoma. Zdroj: DPMB

V naší nové kampani vystupují lidé, které můžete potkávat při svých cestách MHD. Oslovili jsme reálné cestující, kteří naše služby každodenně využívají,“ prozradil Havránek.

Na vizuálech k první části kampaně se tak vystřídaly na dvě desítky aktérů z řad běžných cestujících. Ti se mohli přihlásit přes výzvu, kterou DPMB v loňském roce uveřejnil na sociálních sítích a na svém webu.

Kromě svých vozů umístí DPMB vizuály také na sociálních sítích podniku. Zbylé dvě fáze kampaně podnik představí v průběhu roku.

Nedobíhat, nejíst, nerušit. Brněnské cestující mají zkusit převychovat nové komiksy

 

Tagy DPMB reklama na veřejnou dopravu
14 komentářů