cargo

Mezinárodní jízdní řád ČD: Do Krakova přes den celoročně, do Žiliny rychleji

Na vlaky EuroCity Praha - Berlín - Hamburk nasazují České dráhy jedny ze svých nejlepších vozů. Foto: České dráhyNa vlaky EuroCity Praha - Berlín - Hamburk nasazují České dráhy jedny ze svých nejlepších vozů. Foto: České dráhy

České dráhy od prosince posílí spojení z Prahy do Krakova. Denní expres Cracovia, který letos jezdil jen v sezoně od

České dráhy od prosince posílí spojení z Prahy do Krakova. Denní expres Cracovia, který letos jezdil jen v sezoně od poloviny dubna do konce září bude jezdit celoročně, a to zhruba ve stejných časech odjezdů jako letos (z Krakova 10:47, z Prahy 10:24). „Turisté, studenti a obchodní cestující tak dostanou kvalitní pravidelné denní spojení do druhého nejvýznamnějšího města Polska po celý rok,“ uvedl člen představenstva ČD Michal Štěpán v dnešním tiskovém prohlášení.

Spuštění linky z Prahy do Krakova chystá i Leo Express, který už dříve uvedl, že bude jezdit přes Katovice. Firma už nechala své jednotky upravit pro provoz v Polsku. Podle zprávy polského UTK by měl vlak odjíždět v 16:10 z Prahy a přijet do Krakova ve 23.30, zpět ve 4.30 s příjezdem v 11.39

České dráhy rozšíří také spojení Moravy s Katovicemi, když denní pár expresů Moravia mezi Bohumínem a Vídní bude prodloužen až do polských Katovic. Vlak přijede jako první ranní spojení z Polska do Bohumína v 6:37 hodin a naopak do Polska pojede večer ve 21:21 s plánovaným příjezdem do Katovic ve 22:35.

Díky postupujícím stavebním pracím na slovenském koridoru v údolí Váhu dojde také k ke zrychlení spojů EuroCity Praha – Žilina přes Valašsko. Nově pojedou tyto vlaky asi o deset minut rychleji. Trasu Praha – Vsetín – Žilina urazí za pět hodin a 17 min. „Další zrychlení na této trati lze očekávat po dokončení modernizace celé tratě z Púchova do Žiliny,“ doplnil mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

Slovenska se ale dotkne omezení nočních spojů. Celoročně bude jezdit pouze EN Slovakia (dnes z Prahy 22:00, nově 22:19), pozdější EN Bohemia zůstane pouze v letní sezoně, o Vánocích, Velikonocích a podzimních prodloužených víkendech. Přímé noční vozy z Prahy do Krakova a Varšavy budou ale zachovány po celý rok.

Bude ale ukončen provoz přímých lůžkových vozů Cheb – Košice / Humenné a Praha – Banská Bystrica / Zvolen. Zachován zůstane přímý lůžkový vůz Praha – Brno – Bratislava – Zvolen – Košice – Prešov společnosti ZSSK.
Ke změnám dochází také u nočních vlaků Silesia, Chopin a Metropol. Vlaky Silesia a Chopin budou sloučeny do jednoho vlaku, který pojede z Bohumína přes Krakov do Varšavy.

Novinkou je i rozšíření spojů do Rakouska vlaky Railjet. První pojede do Štýrského Hradce z Prahy už ve 4:49, poslední se bude vracet ve 22:36 z Rakouska do Brna, kde jízdu skončí.

Další změny v mezinárodní dopravě, o kterých deník Zdopravy.cz už podrobně informoval:

– větší počet přímých spojů Praha – Mnichov, místo 4 pojede 7 párů v dvouhodinovém intervalu, také se zkrátí čas, u některých spojů až o 20 minut

zrychlí se cestování mezi Prahou a Berlínem, k prvnímu zrychlení dojde již v prosinci a k dalšímu od léta, cesta mezi centrem Prahy a Berlína se zkrátí na cca 4 h. 8 minut, mezi stanicemi Praha-Holešovice a Berlin Südkreuz pak pod 4 hodiny

– nový název Metropolitan označí všechny spoje operované soupravami ČD na lince Praha – Brno – Bratislava – Budapešť, vlaky v Budapešti budou jezdit jako v minulosti na nádraží Nyugati pályaudvar (Západní nádraží) a cesta se zkrátí přibližně o 15 minut na 6 h. 26 min.

Tagy České dráhy jízdní řád Krakov mezinárodní Polsko slovensko
7 komentářů