Mezinárodní blamáž s novými nočními vlaky. Jedou přes Česko, jízdenku do nich však nekoupíte
Nighjet ve Vídni. Foto: ÖBB
Dopravcům se nepodařilo propojit rezervační systémy.
Dopravcům se nepodařilo propojit rezervační systémy.
Tak EN jízdenku na 170 minut jízdy je asi dost velkej nesmysl
Proč nejde koupit jízdenky
Trend patrně je e-shopy jednotlivých dopravců. Je docela zřejmé, že dopravci nemají zájem prodávat, nebo spíše nechat prodávat jízdenky u kterých se následně nějak řeší rozúčtování podle zúčastněných dopravců. Už dávno u nás nelze koupit jízdenky na TGV, Thalys. S RENFE to taky není jednoduché a teď nově ani rychlovlaky s globální cenou v Itálii. Je to sice něco co nepodporuje cestování vlakem, ale asi jsou priority nastavený jinak. Jedná se o vlaky, které jsou obvykle dost vytížené, tak je to netrápí.
K Nightjetu 456/457 a místence po českém území – obdržel jsem tuto odpověď:
Dobrý den,
bohužel místenku na NJ 456/457 nelze v tuto chvíli zakoupit. Chyba není na straně ČD. Problém jsme již několikrát urgovali u dráhy OBB rakouské železnice. Na odstranění problému pracují. Za způsobené problémy se omlouváme.
ČD – Informační Systémy, a.s.
HelpDesk ISOP
Děkuji lasotatom za email – už místenky koupit jdou – cena po českém území 74 CZK.
To nevymyslíš
Bohužel takových vlaků je víc. Potřebovala jsem se dostat z Prahy do Paříže. Vlak jede ale nelze si v Česku koupit jízdenku. Paní na nádraží mi doporučila zajet si pro jízdenku do Německa.. To je naprostá ostuda v době, kdy přes internet lze koupit cokoliv.. Pro mě něco naprosto nepochopitelného..
Na eshopu dá se n pátek 15.12.s Nighjetem Děčin odj.v 23h do Vídně cena 2728Kč…přemrštěné…radši koupím do Břeclavi za 800kč a samostatnou do Vídně to vyjde levněji..
Není to přemrštěné ve smyslu, aby to zaplatilo náklady na cestování vlakem.
Smiřte se s tím, že při průměrném využití vlakové kapacity na 27% by jízdenka měla stát cca 8 až 12 Kč/km/jednoho pasažéra plus zisk plus DPH 21% (nyní je nepochopitelně 10% nebo 0%)
Kvůli tomu nedokáže vlaková doprava konkurovat letecké. PS vím že nic s Děčína do Břeclavi nelétá, myslím to všeobecně.
§5 Bylo by to příliš složité
§6 Cestující by to nepochopili
§7 Cestující by to zneužili
Jízdenky z/do Bohumína na spoj Varšava – Mnichov koupit přes web rakouských drah lze…
včera večer stále nešlo.
Dnes ráno ano…
Bohumín – Salzburg s odjezdem 12.12. v 1:45 a příjezdem 7:44 (bez přestupu) za 113,50 EUR
To jsou vnitrostátní lístky?
Co kdyby z Grazu vše projel ? Když nikdo nejede 😁
Ještě bych autora doplnil, že NJ samozřejmě zastavuje i v Pardubicích hl.n a v Břeclavi, kde bohužel skoro hodinu stojí.
V Pardubicích zastavil dnes v 2:01, takže noční spojení Brno-Pardubice- Praha – Ústí možné je.
V Břeclavi se odvěšují a přivěšují přímé vozy Berlín-Budapešť a Varšava-Vídeň.
To ano ale jízdenku nešlo koupit přes pokladnu,paní u pokladny odkázala na průvodčiho ve vlaku který vám vydá jízdenku bez přirážky.
Naprosto neuvěřitelné… a vypovídá to o tom, v jakém stavu se železnice jako celek nachází. Nikdy jsem neslyšel například o letecké společnosti, která zavedla novou linku a nedovedla na ni prodat letenku 😀.
Ale určitě jste slyšel o ČSA, která při letech na Kubu měla mezipřistání na doplnění paliva v Kanadě, které nijak nepropagovala, natož aby z toho bodu prodávala letenky.
Ano, to vím, ale to byla naprosto odlišná situace. Šlo o striktně technické mezipřistání, v letovém řádu bylo jako technické mezipřistání uvedeno a ČSA na těchto letech neměly pro Montreal obchodní práva. Tudíž do a z Montrealu u těchto letů prodávat letenky nemohly. Ne že by jim to nešlo.
Blahé paměti jste taky nesměl vystupovat v Glucholazech, přesto že tam ten vlak stál asi 20 minut. Pamatuju se, s jakou hrůzou se ke mě hnala průvodčí vlaku, když jsem si sedl na schody u dveří vlaku a nohy jsem dal na nástupiště.
A navíc to ani nebyl to tarifní bod
Zrovna tohle se za par dni opravi. O stavu zeleznice vypovidaji uplne jine veci.
To pochybuju. Problémy s nákupem jízdenek na mezinárodní noční spoje mají ČD už roky, ne dny…
No nic, nastoupil bych a koupil bych si jizdenku u pruvodci,…
Nicmene, ta si jizdenku z Prahy do Vidne koupim jako jizdenku uz z Nemecka…
Oni vás do EN většinou bez jízdenky nepustí :/ DOufám, že to vyřeší, EN z Břeclavi do Ostravy využívám pravidelně, cca 10x do roka.
Ještě ohledně toho vlaku tak jízda ním se vůbec nevyplatí. Z Varšavy s přestupem v Berlíně jízdní doba vyjde na 10h 18min a to nové přímé spojení jede přes 14hodin. V novém jízdním řádu přípoj Varšava-Berlín navazuje na ICE Berlín-Mnichov a jezdí každé 2hodiny čili z Varšavy v 04:45, 06:45, 08:45, 10:45 atd. Podle mě ten noční vlak je zcela zbytečný když jsou ty přípoje. A další věc od jízdního řádu 2024/2025 kromě expresů Praha-Letohrad-Vratislav-Poznaň-Bydhošť-Gdaňsk-Gdyně (jízdní doba kolem 9hodin) PKP údajně chce zavést přípoje od toho nového vlaku Paříž-Berlín tak jak to teď funguje do Mnichova čili 20min na přestup… Číst vice »
Noční vlaky nejsou o rychlosti…..
ale dnešní cestující počítají s jízdní dobou i v případě nočních vlaků jenomže dopravci pořád nechtějí přijít tomu na kloub. Např. mi rodiči když noční jede o 2hodiny déle ním nepojedou, příklad z Polska je vyprázdnění nočních vlaků do Gdyně po zavedení Pendolino (noční 12hodin vs Pendolino 5 a půl hodiny) lidi fakt nejsou blbí. To byl mj. jeden z důvodů proč noční zkrachovaly takže buď budou provozovány se zohledněním patřičné jízdní doby nebo skončí jako se už mnohokrát stálo v propadlišti dějin.
Není to jen o Varšavě. Zkuste si udělat např. srovnání Krakov-Mnichov. A Krakov je turistický magnet.
tak se mrkněte do jízdního řádu i pro Krakov railjet s přestupem ve Vídni na polský vlak jede rychleji.
A budu tam ráno? A nebudu muset přestupovat uprostřed noci?
Prý podle PKP Intercity opravili a nákup funguje normálně. První noční vlak do Mnichova odjel ale prázdný. https://www.onet.pl/turystyka/onetpodroze/koniec-absurdu-sa-juz-bilety-do-monachium-cena-lepiej-usiadzcie/t8cqy89,07640b54
Už to jde. Na stránkách ČD pouze lehátko, na Nightjetu všechny možnosti.
Zkusil jsem na ÖBB Ústí – Wien a zatím nic, není nabídka.
vyřešeno, PKP IC prohlásilo, že už všechno funguje vč. nákupu jízdenek do Čr
Na webu ČD ale stále nic. A to i když zkouším únorové datum. Ať mi nikdo neříká, že vlak z 6. na 7. února je už vyprodaný. Tomu prostě nevěřím.
Jde Děčín-Wien 2728Kč 1x mezinárodní jizdenka INT,to je moc…To je lepší koupit po Břeclav a pak samostatnou do Vídně a zpět
Zkusil jsem v aplikaci ČD Brno – Berlín 6.2 a nelze koupit. Na OBB lze 6.2. na trase Wien – Berlín kopit misto na sezeni, nebo lehatko, takže vlak rozhodně plný není.
Pravě jsem zkusil u Oebb.at koupit jízdenku Praha-Holešovice – Děčín. Vážně na to chtějí dně 7.2.2024 59.90 €. Flixbus s odjezdem 2:40 h to má za 12,99 €. No nekup to za tu cenu 🙁
Na webu ČD nabízí 255Kč „u pokladny“
Za komančů stála relace Pardubice – Praha 32 Kč/rychlík. Takže v přepočtu, jako by to dnes stálo minimálně 25 éček.. 😉🤣
Jo, rychlákový příplatek by byl dneska asi 200 Kč za cestu.
A pak vám bude někdo hustit do hlavy, že lidi dojížděli do práce osobákem i mezi rychlíkovými stanicemi protože chtěli jezdit delší dobu.
Jízda rybákem do Pardubic se 30 mezilehlými zastávkami je skvělá příležitost k načtení literatury na Fučíkův odznak. 🙂
jj, Břeclav – Brno se jezdilo osobákem dlouho i po zrušení rychlíkového příplatku, protože ty jezdily na trati relativně málo, a v EC se příplatek platil delší dobu.
Kňů
Jsem si jistý, že tiskové oddělení národního dopravce navrhne něco smysluprostého a přesvědčivého, od toho jsou placeni…
Tak nejak měla fungovat extrateritorialni dalnice pres cesko. Prostě jenom prujezd a nezastavoval. 🙂
Tak si rikam, jestli by se CD na ty vlaky nemely úplně vykašlat. Moc jim to nejde, tak proč se trapit?
Mohli by třeba zkusit péct rohliky.
Všichni čekají na Vaši odbornou radu.. Děkujeme
Mimochodem povedlo se mi koupit hned na pondělí lístek Ústí n.L. – Bratislava na sedačku pro přímý vůz 457/477. Lehátka a lůžka nejdou.
Pak je asi nejspíš nějaký problém na rakouské straně.
A co tam jednoduše nastoupit a zaplatit cash? Podle všeho tam je mîsta dost …
Mělo by to tak jít, ale má to v sobě určité riziko, které ne každý bude chtít podstupovat. Zvlášť u noční dopravy.
Povinná místenka.
Oni ti rakušáci jsou vůbec nekompatibilní národ obecně:-)
No hlavně že Čechům ten vlezdoprdelismus jde od Číny přes Rusko až do USA
To je hnus, tohle číst.
Většina Čechů s nimi historicky má mnohem víc společného než se Slováky…
…ale to je na dlouhou diskuzi
to bude palců/kopanců dolů 🙂
Martine on tam byl mírný sarkasmus, ale opravdu jen mírný. A proč kopance? To že máme s Rakouskem společnou minulost je nepopíratelný fakt. Ostatně je docela dost rakušanů s českými předky.
A vlezdoprdelismus směrem na východ nám tady praktikoval hlavně jeden strejda, co se omylem stal prezident, a parta lidí okolo něj….Ale politiku sem snad raději tahat nebudeme, podle mě jednoznačně jde o IT problém. A jsem si skoro jistý, že tento problém nebude na straně rakouské:-)
…ale tímto drobným nedostatkem si přece tu nádhernou evropskou integraci kazit nebudeme že…
Tohle s Evropskou integrací jako politickým projektem nemá nic společného. To je normální šlendrián 🙂
No hlavně , že když nejezdí Panteři Škodovce půl roku, tak je to v pořádku, že… ale Rakušanovi nejde pár dnů lístek do Prahy a už je z toho šlendrián.
Možná ví proč.
Aby tam nelezli v půli cesty napůl ožralí cestující a budili zbytek cestujících jako u RJ.
Taky bych upřednostnil mít to jako podnikatelský plán cestujícího, co jede Wien – Berlin – než Břeclav – Praha
není to tak dávno, co se psalo v autobusových JŘ. Přednostně se přepravují cestující do vzdálenějších zastávek 🙂 🙂 🙂
S on to snad šlendrián není 😀?
S politickym projektem primo ne. Jen to ma sakra hodne spolecneho s ekonomickou a rekneme organizacni integraci, bez ktere je ten politicky projekt jen snuskou kecu. ;o)
Uvedomte si, ze tohle je prece prece ta z brusele oslavovana zeleznicni doprava, ktera ma nahradit tu zlou dopravu leteckou.
To spíš vypovídá o tom, jak izolovaně se vyvíjely železnice v jednotlivých zemích. Interoperabilita je něco, o co se EU snaží, mj. aby srovnala železniční krok s leteckou a silniční dopravou, kde taková omezení nejsou.
Poslal na koleje vlak, ale jezdili mu v něm lidi…
Právě, že nejezdili 🙂
Jezdili mu v něm lidi, a tak poslali na koleje jiný vlak, co jede na mýtince.
Já to beru jako vzkaz vládě a ministerstvu dopravy, teď přes vás ještě budeme jezdit, ale nebudeme přijímat cestující a za pár let přes vás ani nepojedeme přes území ČR, můžeme moc poděkovat panu Kupkovy a panu Fialový za nádherný přístup k železnici, který vychvalují všechny státy evropy
Jasně, takže ty desítky miliard do železnice každoročně vyplýtvané např. na skvosty typu nádražácké paláce Pardubice, Praha-Hlavní, Teplice,… to je dílo lidí, kteří vládnou od loňska. Kdyby před 10 lety Zemanova vláda přistoupila k odstřihnutí peněz do přebytečné železniční sítě a kdyby se pustila do VRT, tak mohlo být v půlce stavebních prací VRT od Ústí (od Středohorského tunelu) až k Brnu. Proč v Nizozemí, Portugalsku, či Velké Británii stačí 5x řidší železniční síť než je přehuštěná síť firmy SŽ? Takže po Babišově/Okamurově vládě máme zcela vyjedenou státní kasu, jsme zadlužení až po uši a nachystané ke stavbě jsou akorát… Číst vice »
Britská železniční síť je totální zoufalost. Hustá železniční síť má význam už jenom pro nákladní dopravu, a tudíž ekologii. Vaše nápady na náhradu železnice silniční dopravou jsou k smíchu. Na VRT vážený pane opravdu nejsou finance, nemluvě o tom, že opomíjíte význam lokálních tratí. Ale už chápu, proč na vaše komentáře lidé, kteří do diskusí zavítávají častěji než já, píšou neustále něco ve smyslu, že se z vaší strany jedná pořád o stejnou písničku. Vaše autistické zaměření na fanatickou nenávist vlaků je víc než zřejmé. Už by se to chtělo možná poohlédnout jiným směrem. Co třeba počasí? 🙂
Ve Vašem komentáři je jediný konkrétní údaj „Britská železniční síť je totální zoufalost“
Co na to říká statistika?
Před čínským virem (v roce 2019) bylo průměrné využití jednoho kilometru železniční tratě
a) v Británii 94 pasažérskými vlaky denně
b) v ČR 39 pasažerskými vlaky denně
zdroj: IRG Rail
Z jakých údajů prosím Vás vychází Vaše tvrzení? Vždyť ani OBZOR nepíše takové žvásty, snad s výjimkou aprílového čísla.
A proč ignorujete to co jsem napsal (já psal o Nizozemí, Portugalsku, UK)?
Mám to chápat tak, že používáte pštrosí chování = to co odmítám vidět, to neexistuje?
Ach ten Češtin…😁
Češtin se ještě dá i doučit, ale ten mentální průjem, ten je horší.. 🙂
Ikdyby to napsal spisovně, tak to bude pořád blábol.
System mi ukazuje odjezd z Brna hl.n vlakem EN 459 v 0:29 , zastávku v Pardubice hl.n v 1:58/2:00 a poté Praha Holesovice …v 2:55
Koupit se to nedá ..
Co se teda stane, když do vlaku nastoupím …? Vyhodi me v Pardubicích nebo až v Holešovicích ???
Nebo tam hlídá nějaký Lojza u každých dveří ?
Konečně nějaký noční spoj na trase Brno – Pardubice – Praha
Je tam povinna rezervace mist.
U EN na Slovensko (kde jsou taky povinné rezervace) je to hlídané u dveří. Jednou jsem takhle potřeboval na poslední chvíli naskočit a u dveří jsem dostal stopku. Naštěstí se dalo domluvit, že tam vlezu bez jízdenky a prodá mi jí s příplatkem ve vlaku během jízdy. Ale je to závislé na volných místech, které naštěstí v té době byly…
OK.. takže týpek fyzicky ti chce zabránit v nastoupení , tak jak to bývalo v noci ve vlacích do Ruska ?
Nebo to lze ? Je ni jasne, ze tam jsou rezervace povinné
Byla to holka a normálně jsme se spolu domluvili jako lidi. Jestli by na mě fyzicky zaútočila kdybych ji ignoroval a nastoupil, to netuším 😀
Stevard na vůz je na nočních vlacích běžná praxe. Je tomu tak třeba i u ČD Praha – Košice.
Taková peážní doprava ve větším měřítku…
Já třeba miluji vlaky z PL do Vídně. Kde jdou zakoupit místenky, ale nemůžete si vybrat místo. Protože PL systém není propojen s CZ systémem. Ve 21.století. Hnus.
Já si takhle koupil místenku do vlaku jedoucího odněkud z Polska (nástup Ostrava-Svinov) do Prahy a bylo mi automaticky přiděleno místo a pak přijdu do vozu a místo neexistovalo. 🙂 Naštěstí nebylo plno, takže jsem si mohl sednout vedle.
Pravě jedu z HU do CZ s ČD. Změna řazení – místenky na neexistující místa, víc místenek na jedno místo… opaçným směrem pred pár dny to bylo stejné. Taková dobrodružná hra na kolejích. 😆
To se přece může stát jenom na R8!
Já jel takto Hranice – Vídeň a místenku jsem vybíral tak, že jsem si našel vagón na webu třetí strany a ručně tam postupně psal čísla a kde mě to pustilo, tam jsem to dal. Ale šlo to jen do kupéček a nakonec bylo místa všude dost.
Flexi jízdenka na to platit nebude? Ta je přece bez vazby na vlak.
Problém je v povinné místence, kterou ze systému prostě nevymáčknete.
Aha, chápu. Díky za doplnění.
Ani mistenku z Vídně do Drážďan?
Za 19.90 dá se to osrat přes Interrail…ale problém je že místenky propadají 15minut po odjezdu z vlaku z výchozí stanice na jízdence…
A na jiné vlaky mezi Rakouskem a Českem to jde? Pokud ano, tak mi uniká ta absence propojení systémů. To propojení tam přece už dávno je, ne? Nebo je nutné propojit každý vlak zvlášť?
To je skoro jakoby třeba na benzínových pumpách postupně zaváděli podporu pro tankování do Škody Fabia – v Praze už by ta podpora byla, ale třeba v Brně by se na tom teprve pracovalo (a pak by někdo začal vyrábět kombík…).
Pravdepodobne vymysleli nejaky novy system, ktery se ale nepodarilo dokoncit a na stary system uz z nejakeho duvodu neslo prejit (napriklad uz byly provedeny nejake rezervace v novem systemu).
To, ze se neco v IT nestihne v terminu se bohuzel povazuje za normu (je to takovy ekvivalent nadrazackeho „Zpozdeni k cestovani proste patri“).
Asi nejusmevnejsi na tom je, ze doted to fungovalo (mozna ne idealne, ale mezinarodni nocni vlaky uz tu byly a jizdenky na ne si snad koupit slo?). Nejakej naiva ale vymyslel, ze to „stary“ zahodime, protoze to „novy“ se stihne (vzdyt je na to tolik casu!)
Nešlo, viz níže.
Ja nevím, co pořád všichni řešíte zpoždění vlaků a jste z toho všichni neustále tak strašně na větvi, jakoby nic jinýho zpoždění nikdy nemělo, ale vždy a pouze ČD! At využíváte jakoukoli dopravu, vždy se stane, že to zpoždění tam je, a to daleko větší! Viz letecká doprava a hlavně bus a automobilová doprava. Obzvláště když jede člověk po těch našich slavných dálnicích, není problém 2h. Ale tam už si na to lidi zvykli, což znamená, že když ma zpoždění vlak 60min, a vsichni jste z toho paf a naštvaní, tak se to asi stává výjimečně, spoléhate na to, a… Číst vice »
Nejlepší je nakupovat jízdenky přes zahraniční rezervační systém, například Bohumín Vídeň přes Rakušáky a světe div se, je to i levnější.
Četl jste článek? 🙂
Třeba Brno-Praha přes ÖBB za skoro 54 Euro, že jo. 😁 Tedy kromě tohoto vlaku. Tam to nejde vůbec.
Cena obvyklá se obávám je poněkud vyšší než 54 EUR za jednosměrně Brno-Praha vlakem v sedlový čas.
Nevím jak ostatním, ale mě to na e-shopu OeBB jízdenky z Prahy do Berlína a z Děčína do Vídně nachází…
I Ústí-Wien. Ale neprodává.
Kdyby ten nj vyjel z Vídně a pak zastavil až v Drážďanech, tak by se z pohledu jeho ekonomiky prd stalo.
Chápu, že nechtějí prodávat lehátka a lůžka z/do stanic, kde to je někdy ve tři ráno. Nechtějí, aby lidi courali s kuframa ve spacích vozech uprostřed noci. Ale ty sedačky by prodávat mohli. Jinak ty zastavení (kromě Břeclavi, kde se manupuluje s vozy) nemají vůbec smysl.
Ústí n.L. smysl má, minimálně ve směru do Vídně zcela ideální odjezd ve 23:15, příjezd do Rakouska 7:00 a výš. Zpět je příjezd kolem 4:00 poněkud brzy, to uznávám, ale i to je někdy k použití.
Jenže i to až poté, kdy bude možné si do toho koupit jízdenku. Do té doby je to zbytečné.
Tak proti takovému argumentu asi nemám protiargument.
Ale lepší by bylo urychleně vyřešit ten rezervační systém.
Rezervační systém ČD je tragédie. Prodá jízdenky na vlak který nejede. Koupená jízdenka na EN 40467 8.12. ve 21.40 z Curychu do Vídně. Vlak ale ve skutečností odjíždí ve 20.40.
Prý ÖBB neposílá aktualizovaná data. Tohle se děje už přes měsíc. U Sargansu je noční výluka, vlak proto z Zürichu jede dřív.
Proč to ČD manuálně neopraví, nevím.
Protože ČD ?
Protože viz Váš nick?😀
Nevím, kam koukáte nebo jak jste k tomu dospěla, ale když najdu spoj, který tu zmiňujete, tak mi to dává odjezd 20.40 přes aplikaci Můj vlak🤷
8.12. jsem byla v Curychu na nádraží očekávala jsem že se dostanu vlakem do Vídně. Jizdenku jsem měla koupenou v listopadu přes appku na odjezd v 21.40. Ve 21 hodin jsem se na nádraží dozvěděla od zaměstnance SBB že vlak odjel před 20 minutami a další jede až ráno.
Já jel v červnu z Warszawy do Bohumína a u pokladny ve stanici Warszawa-centralna jsem strávil 20 minut, než se paní povedlo zadat tu jízdenku. Musela si přizvat další kolegyni a marně se to tam pokoušely provést a jen kroutily hlavou pořád, že do Bohumína to vůbec nejde. Nakone se to podařilo a když jsem jízdenku převzal, paní rychle zavřela a utekla to asi vydýchat 🙂 Bylo to normální denní IC přes Chalupki do Bohumína a dále…
Před pár lety se mi stalo to samé… Z Bohumína do Varšavy jsem jízdenku koupil normálně přes web ČD, zpátky mi systém prodej neumožnil a u okénka na nádraží to byly stejné manévry jak popisujete… 🙃
Tož ten Chopin mohl přibrzdit v Přerově, škoda 🙂
ať si to Přerov objedná 😉 za pětset.. 😀
Jestli si dobře vzpomínám, tak zastavování nočních spojů v Přerově se rušilo mj. proto, aby tam mohli na noc zamknout nádraží a nemuseli tam pouštět místní chamraď… tak nevím, jestli bude úplně velký zájem si něco objednávat.
Ale je to samozřejmě škoda, noční obsluze střední Moravy by to dost pomohlo.
Noční obsluha střední Moravy je asi přesně to, co OBB dělat nechce. 🙂
touché 😀
A musí být otevřené celé nádrazí, nestačí boční vchod? Zvenku na první nástupiště mimo halu to je i na lahváku.
Netuším, každopádně kromě potenciálních cestujících evidentně všem vyhovuje že to nefunguje, takže pochybuju že se v nejbližší době dočkáme nějakého zlepšení… budeme možná rádi, jestli někdy půjdou normálně kupovat jízdenky aspoň pro stanice, které jsou v JŘ.
Tož to máš pravdu, když z tama jedu a vidím kolik je tam chamradi přes den, ani nepřemýšlet jak by to vypadalo v noci. Několikrát ročně z tama jezdím jak směr Rakousko tak Polsko a tam by se hodilo i placené/hlídané ČD parkoviště :).
A co v Otrokovicích, jak za starých dob?
Jel sem teď z Brna do Prahy nočním nghjetem měl 30 minut zpoždění z Břeclavi.Paní na pokladně mi řekla že si lístek musíme koupit ve vlaku že ji to systém nejde vydat. Dokonce ani dispečeři ještě hodinu před půlnocí nevěděli že má jet na Prahu.Ten co dosud jezdil přes Ostravu do Berlína jel v noci naposled.Tak jelikož nikdo nebyl do půlnoci co říct tak sem jel v 23.20 do Brna s tím že koupím jízdenku na 3.10 do Prahy za 235 Kč tj.za starou cenu.Po příjezdu do Brna sem chtěl navštívit místní knajpu ale v tu chvíli hlásili že se… Číst vice »
V noci na dnešek? Idos mi nabizel spojení z Vídně do Pardubic právě nightjetem, s nějakým přestupem snad v Břeclavi s tím, že z Břeclavi do Děčína ne-li dal nejede. Což se občas stává, ale tentokrát nebyl ani náznak důvodu (obvykle odklon nebo zkrácená cesta kvůli „urychlení obratu). Víc nevím, nezkoumal jsem to.
Jako že dispečeři SŽ netušili co je ve změně jízdního řádu?
Noa co? Existuje cosi jako-auto !!
Mít nalepené oči na čelním skle a nevyspat se? Proč to sebetrýznění?
Je docela děsivá představa, že řidičák dostane někdo, kdo se nikdy nenaučil psát.
Řidič jen čte, píše zákonodárce.
A policista do bločku 😀
Často cestuji pracovně z Děčína do Vídně a toto spojení velmi vítám díky efektivnímu využití času odpoledne před odjezdem i ráno po příjezdu. Cenu jízdenky vyváží absence potřeby hotelu na první noc.
Pokud by teda šla ta jizdenka koupit 🙂
Užívejte si diskuzi. Ech spí
Na podobný problém jsem teď narazil, když jsem si kupoval lístek na vlak Sobieski z Přerova do Gdaňsku. Nešlo to koupit. Musel jsem si koupit flexi lístek z Přerova do Chalupek a pak až vázanou jízdenku z Chalupek do Gdaňsku. Divné.
Zajímavé, loni jsem tím jel v pohodě.
Podpora ekologického cestování level hospoda na mýtince. Hlavně, aby tím lidi nejezdili.
Obnova mnoho roků nesmyslně devastovaného a téměř zcela zlikvidovaného systému noční dopravy v Evropě je stále spíše teprve v začátcích, takže než se podaří situaci stabilizovat a „vychytat mouchy“, asi to (jako u každé „novinky“) chvíli potrvá, zejména když nejde o „státní zájem“, ale jen o komerční aktivity jednotlivých firem. Ostuda to sice samozřejmě je, ale i v tomto případě bude určitě platit známé pořekadlo, že „každá ostuda trvá nejdéle týden“, tedy že i tento problém bude brzy nějak vyřešen a současnou ostudu rychle překoná nějaká jiná a mnohem větší.
Ano přesně, a už i víme jak se bude jmenovat:
Nightjet DANI (Nightjet Neue Generation)
Tak státní zájem je tam minimálně v tom, že Rakousko leje do OeBB a Nightjetu dost velké prachy. Jinak by se to celé nekonalo…
O jakých částkách je řeč… byl by odkaz? Díky
Odkaz nemám, ale věřil bych na desítky tisíc denně.
Teď že soutěži na víceméně motoraky vyplynula cena rekneme 200 Kc/km, těch kilometrů máte jen mez Breclavi a Děčínem 400, tj. 80 000 jen za to, že vlak pustím na koleje. Jizdenky řekněme že zaplatí vyplaty personalu, a vagony a mašinu taky musí někdo zaplatit. Takže spíš stovky tisíc denně.
Čekal jsem, že mi vyjde min, ale chybu nevidím.
Videli ste niekedy za aké ceny sa predávajú lístky na nighjet? A jazdí to pravidelne vyťažené na 90+%, často úplne vypredané. Nedokážem si predstaviť ako by nightjety mohli byť v strate. To by potom taký plne komerčný, nikým nedotovaný Westbahn neurobil zisk vôbec nikdy, o Jančurovi ani nehovorím.
No právě člověk z představenstva WestBahnu v rozhovoru tvrdil něco ve smyslu, že vagony s ležícími pasažéry mají tak špatný load factor, že bez dotací nedává tento druh nočních vlaků ekonomický smysl.
Nějak podobně postupuje DB, která raději posílá sprintery (a to zejména ICE) brzy ráno s vagony výhradně na sezení viz vagonweb
Pokiaľ naozaj hovoríme o load factore (t.j. percente obsadenia kapacity), tak ten nízky load factor na railjetoch by som teda chcel vidieť, lebo to naozaj nezodpovedá tomu čo zobrazuje rezervačný systém. Práveže je veľmi často problém kúpiť lôžko na nightjet aj niekoľko týždňov dopredu, lebo je plno, a to nehovorím o nejakých extra špičkových termínoch.
Pokiaľ ide o kapacitu vozňa, tá je menšia zhruba o polovicu, ale suma ktorá sa účtuje za lístok je zas naopak výrazne vyššia.
Rakouský „státní zájem“ tam možná nějaký je, a možná i nějaký německý, ale jeho (resp. jich obou) součástí velmi pravděpodobně není vytvářet lepší podmínky pro okrádání nočních cestujících vlakovými zloději cestou, takže tyto „státní zájmy“ nejspíše na odstranění tohoto fakticky jen dílčího problému příliš tlačit nebudou, když přímých relací mezi Rakouskem a Německem.se ta situace ani nijak negativně nedotýká (ba spíše naopak).
Tak nějak. Záhadou je, že u desítek spojů to funguje. Čím je nightjet speciální?
Leda tě by to byl komerční dopravce, přes MujVlak na všechny ty Arrivy jízdenku taky nekoupíte.
Na Můj Vlak si kupuji běžně jízdenku z Děčína do České Lípy, kde jsou dopravci pouze Arriva a Trilex.
To není žádná novinka, min. na noční vlaky Polsko-Ostrava-Břeclav-Rakousko nešly místenky kupovat už loni a předloni. Evidentně na tom pracují velmi usilovně 😀
On možná na straně dopravce ani není velký zájem komplikovat si zbytečně situaci lákáním nácestné frekvence – při vzpomínce na častá řádění vlakových zlodějů v nočních vlacích v minulosti (a nejen na území ČR) bych se tomu ani příliš nedivil.
a proč tedy vůbec staví? Nevlastnění lístku nebrání nástupu do vlaku…
Možná to byla jedna z podmínek, aby ten vlak vůbec trasovali přes ČR, a český resort dopravy (= úředníci z „pobřeží“) nechtěli území ČR ze systému preventivně úplně vyšachovat – a teď zúčastnění zkoušejí, co se vlastně stane, když tu situaci nechají chvíli „vyhnít“: nastanou-li skutečné větší problémy i „v terénu“, bude další fází souboj o to, komu zůstane v ruce „Černý Petr“ a bude muset vše skutečně řešit, a bude-li ten průšvih opravdu veliký, bude se muset najít i nějaký viník.
Ale když se do vlaku nedá regulérně nastoupit, pak je nějaké stavění k ničemu a nemá vliv na trasování. pak si ten vlak může stavět jen z dopravních důvodů, a když mámě Šengen, tak i na hranicích stavět nemusí.
To řeší uzavírání kupé a průvodce ubytovacích vozů, který Vás tam bez lístku nepustí.
To není žádný argument, pokud tím nemá být možné v některých relacích cestovat, tak to mají jasně napsat do JŘ. Jestli na to berou nějaké dotace, tak by to dokonce šlo brát jako podvod.
Máte samozřejmě pravdu, ale někdo kompetentní asi vyhodnotil, že jednodušší bude zkusit nejdřív chvíli dělat „mrtvého brouka“ a počkat, co se z toho vyvine: frekvence z/na území ČR není z pohledu celku určitě tak podstatná, aby takový postup a priori torpédovala.
Radoval jsem se z toho, že to zase začne jezdit přes Prahu a Děčín, než to začalo jezdit přes Polsko, tak jsem ten vlak využíval asi tak 10x ročně. To buď do Ústí nad Labem, nebo do Děčína. V Břeclavi jsem si auto nechal v nákladovém nádraží a tam jsem se dostal hezký ráno odpocinuty. Asi 5x jsem ho využíval za rok ve zpáteční relaci, Děčín, nebo Ústí do Břeclavi. O to víc mě teď mrzí že prostě mám smůlu a jízdenku neseženu. Proč na grappu skákalo tolik nesmyslů u vlaku EN 456, …. Nakonec má dnes zpoždění 21 minut… Číst vice »
Ani na stránkách DB nelze zakoupit jízdenku na nightjet například z Berlína do Prahy. Vidím to na velké selhání ÖBB…
Potreboval jsem pred par lety koupit listek Viden-Bohumin na nocni vlak Viden-Bohumin-Berlin a taky mi to neslo. Pamatuji si, ze slo koupit Breclav-Bohumin, ale Viden-Breclav ne. Nakonec se mi povedlo koupit Viden-Chalupki za myslim 24€ u ÖBB. Tyto nocni vlaky muzou byt zajimave napr. pro lidi co prileti do Vidne az vecer a potrebuji se dostat do Ceska. Skoda, ze dopravci cestujicim komplikuji zivot. O pak let pozdeji vidim, ze je to to same…
Nedávno mi nešel v eshopu Můj vlak koupit lístek Praha – Bratislava. Byla nějaká chyba
Já teď byl přes týden v Bratislavě a lístky úplně v klidu.
Chybí celoevropský rezervační systém, s plánky vlaků, s místenkami a možnosti zrušit 15 min předem.
Tomu systému by se ale ČD bránilo.
Velice často není dodrženo řazení vlaku a člověk si sice podle plánku koupí místenku třeba do velkoprostorového vozu, ten ale ve vlaku zařazen není a místo něj jede vůz s kupátky. Třeba na trati Praha – České Budějovice jde o setrvalý stav už několik let.
Na všech těch zastáncích místenkování se mi líbí, jak na jednu stranu chtějí mít jistotu místa (tzn. po dopravci něco chtějí), na druhou stranu chtějí mít možnost storna až 15 min. před odjezdem, tzn. vlastně po tom dopravci na poslední chvíli přestat toto chtít a dostat jej do situace, kdy ten dopravce pomyslně odmítal další zákazníky pro to sedadlo, aby se na poslední chvíli dozvěděl, že je odmítal zbytečně. Celé to z mého pohledu ukazuje na tu místenkovací mašinérii. O. K., je si člověk (resp. zejména skupina lidí toužících sedět pohromadě) jist, že pojede tím kterým spojem? O. K., ať… Číst vice »
Jedna věc je lístek a druhá věc je místenka. Lístek by klidně mohl platit i delší dobu s možností její změny, ale chápu, že něco takového není možné u místenek. Navíc jejich ceny by mohli být variabilní, aby se poptávka lépe rozprostřela v čase.
U Lea a RJ standart 🙂
Ještě lepší by byl nějaký euro lístek který by umožnil bezproblémové cestování po Evropě bez ohledu na stát i dopravce.
Jako třeba Interrail?😅
Akorát u Interrailu to zas hapruje s tou místenkou. Jako, ne že bych to zrovna já řešil, ale mnozí zde zjevně ano.
Vlak je na „cestování po Evropě“ stejně nepoužitelný, tak je to jedno.
Mno my zrovna letos procestovali s dětmi 5 států, 3000 kilometrů, 9 cizích měst, 2 moře a – Michale div se – vše vlakem.
To ale není cestování, ale šotoušské kokotiny typu „sedím týden ve vlaku“ a „cesta je cíl“, sorry.
Na evropském systému, resp. formátu pro výměnu dat se pracuje (OSDM).
Hodně aktivní tam jsou SBB nebo DB.
ČD jsou formálně součástí, ale na meetingy prý moc nechodí 🙁
Ale stejný problém byl v jízdním řádu 2023 pri vlaky Vídeň-Ostrava-Berlín.
Myslel jsem, že to neumím koupit, ale nešlo to ani na jednom eshopu. Nakonec jsem musel si jízdenku Berlin-Ostrava koupit v Berlíně na pokladně.
Já jsem totéž zažil na pokladně ČD (šlo o noční spojení Břeclav – Wroclav) – pokladní říkala, že jí tam tu rezervaci vůbec nejde přidat, tak jsme si nejdřív říkali, jestli už není vyprodáno (i když to bylo asi 4 dny předem); pak zkusila mnohem pozdější data a… nešlo to taky.
Když tady u pozdějších příspěvků čtu, že se to nestalo jen mi, tak se už nedivím, že OBB zrušily trasování přes Ostravu a zkouší přes Prahu, protože s tím dle počtu prodaných jizdenek nikdo nejezdil.
OBB žádní cestující ze zaostalého východu vůbec nezajímají. Kdyby o ně někdo stál, už by rezervace do těchto vlaků byly u ČD dávno vyřešené a funkční.
To jsou Rakušáci… Nic nového.
A to že tady máme Railjety a funkčí linku do Grazu kvůli těm samým Rakušanům ti asi kamaráde uniklo.
A Railjety jsou o několik řádů užitečnější než stupidní spací vlak do DDR, který má pro nás opravdu okrajový význam… sorry jako.
Jaký „stupidní spací vlak do DDR“? Ten právě pro Rakušany (i Němce) nijak „stupidní“ rozhodně není, a tak si jej připravili podle toho, jak vyhovuje jim – proto je „stupidní“ z pohledu ČR, ale to Rakušanům ani Němcům nemá proč vadit, ergo se na to ani nemusejí ohlížet.
Pro spojení Rakouska a ČR není určen žádný čistě noční vlak (jízdní doba je příliš krátká), ale právě ty „Railjety a funkční linka do Grazu“, podobně jako pro spojení ČR s Německem slouží „Berlinery“
Ano, proto nechápu když kvůli tomuto vlaku (= naprosté marginálii) někdo nadává na spolupráci s Rakouskem.
Jak Rakouské…
Takže když nejdou koupit jízdenky z/do Břeclavi, tak to je režijkářům sen, ne?
Žádní platící pasažéři, kteří by zabírali sedačky, krom těch s IN100.
To je dost zajímavé, protože pokud se nic nezměnilo, ČD jsou dodavatelem rezervačního systému pro ÖBB. Btw Poláci a jejich slavný rezervační systém. To byl vždycky kumšt tam něco prodat. Čísla vlaků neseděla, věčně je měnili.
Mohl byste se prosím víc rozepsat o tom, jak jsou ČD dodavatelem systému pro OBB? Myslíte jako na území Čr, nebo obecně jim stojí systém na tom, co používá ČD?
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/zeleznice-rakousko-obb-rezervace-jizdenek-ceske-drahy.A190307_162244_eko-doprava_cfr
V tom novinovém článku je ale použit budoucí čas a text je více než 4 a půl roku starý – máte i nějakou čerstvější informaci o tom, zda k realizaci toho obchodu skutečně také došlo a zda a kdy OeBB toho českého rezervačního systému také opravdu začaly využívat?
ČD, ÖBB a ZSSK používají systém ARES 3 od firmy CHAPS, kterou před několika lety koupily ČD. Proto dlouho šlo jen u mezinárodních vlaků z Rakouska a Slovenska vybírat místenky z plánku a z ostatních zemí ne, i když teď už to jde i jinde.
Přesně tak. Noční vlaky mají jinou logiku. Pokud vlak jezdí mezi Vídní a Berlínem, musí vydělávat. Ten má již při odjezdu. Zbytek je příliš složitý. Ano, to je ta příčina…
Polské dráhy používají německý rezervační systém KURS90 Deutsche BAHN AG https://de.wikipedia.org/wiki/Kurs_90 a plánky jsou normálně dostupné i na stránkách intercity.pl
něco jako polský rezervační systém fakt neexistuje, na moci smlouvy mezi přepravci a správci železniční sítě DB a PKP mají stejné systémy.
Ne ne, tohle fungovalo snad rok nebo dva. Podle mých informací už Rakušáci systém od ČD IS nepoužívají, anebo snad jen pro spoj Vídeň – Kyjev
Už asi před měsícem jsem psal na ČD i ÖBB. ČD mi poradili kupovat přes ÖBB. A ÖBB mi poradili koupit z Německa a nastoupit v Ústí n.L.
Nečekal bych to v období on-line všechno a všude…
Na konferenci do Vídně jedeme až v dubnu, třeba se to do té doby podaří 🙂
V dubnu kterého roku? 😁
Taky jsem si psal. ČD to nejdřív sváděly na MÁV (chtěl jsem z Budapešti do Brna), potom na OBB. OBB to myslím svedlo na ČD.