Mezi Ukrajinou a Polskem začnou po více než roce jezdit osobní vlaky, RegioJet může spustit linku Praha – Lvov
Lokomotiva Siemens Vectron v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Vlaky RegioJetu pojedou na polsko-ukrajinské hranice přes Krakov.
Co to je za linku Praha-Lvov, když se musí na hranicích přestupovat?
Proč už vlastně nic nejezdí bez přestupu? Výměna podvozků už není v módě?
Přestup je rychlejší a levnější, není co řešit.
protože je to obrovskej finanční náklad navíc a RegioJet prozatím nevlatní vozy s možností úpravy rozchodu za jízdy…
Prostě Úkáčkovej „paezd“ přijede po širokorozchodný trati do polska na nádraží do Přemyšle a tam se přehopká na žlutej vlak s evropskym rozchodem.. Navíc podle informací na vebu ukrajinská strana staví/buduje/rekonstruuje trať do lvova pro oba rozchody – tj. do budoucna se bude možné dostat po evropském rozhchodu trati až na nádraží do Lvova
Tipneme se co bude driv..vlak na letiste „nam“ tady v Praze, nebo eurokokej „nam“ do Lvova?)))
Bylo by fajn, kdyby s rekonstrukcemi předělali celou síť na 1435. A styk rozchodů na ruské hranici.
To by Rusové pěkně řvali, neb by to ohrozilo jejich vojenské transporty k hranicím EU v případě válečného konfliktu.
Ono je to spíše naopak, stejně jako ve Španělsku. Hlavním důvodem jiného rozchodu je větší obrana země, jiný rozchod železnice ztěžuje logistickou podporu agresora….
No, dnes už si ani obyvatelé Kremlu nemyslí, že by vojska NATO tu jejich super zemi obsazovala pomocí železnice.
Přerozchodování Ukrajiny je nesmysl samozřejmě zejména z ekonomických důvodů.
Hmm, zrovna ve Španělsku, kde by se mohl agresor dokonce i vylodit. A to i v případě, že je napadnou Francouzi. CMA-CGM má docela dost velkou flotilu lodí vhodných k zásobování, nehledě na to, že od války v Zálivu nejsou ty koleje až tak moc potřeba.
Švýcarům to ostatně vůbec nevadí.
koleje nebyly potřeba už za WW2….
válka v zálivu s tím nemá co dělat, pokud tedy „válka v zálivu“ není Vaše svérázné pojmenování vylodění v Normandii
S trochou nadsázky: Nalevo rakety, napravo rakety… a my tady řešíme šířku kolejí 🙂
A z čeho by to Ukrajina zaplatila? Žeby se na tuto akci složila EU je dost nepravděpodobné.
A předělat všechny vozy – jak osobní tak nákladní, jakož i všechna hnací vozidla ….
To nemáme dost vyřazovaných strojů v rámci Evropy? Po cca 20 letech se vyhazují rychlostí soupravy. Jo, před ní je ještě pobaltí.
Navíc je stejně čeká hrábnout do infrastruktury s přechodem na střídavinu jak ve zbytku EU.
Nemáme
Jel jsem v r.2008 primym vlakem PRAHA-KYJEV s přehazováním podvozků v Medyce.
Úplně kontraproduktivní a o ničem.Trvali to 4 hodiny a ještě se tam pletli pohraničníci a odšroubovávali namátkově kdejaký Dell a hledali cigarety.Nuc příjemného pro cestování s dětmi
Navíc kolem vlaku s cca 200 cestujícími litalo kromě celníků ccca 20 zaměstnanců drah,co obsluhovali večery a šroubováli podvozky.
Toto je mnohem lepší, všechno tím odpadá.
Zase kdyby mě obsluhovala večer nějaká pěkná zaměstnankyně drah, tak by to nebylo špatný. Samozřejmě nic pro rodiny s dětmi, zvlášť kdyby namátkově odšroubovávala můj Dell.
Bravo pane,jsem rád,že jste plně pochopil překlepy mého telefonu,sám bych to lépe nenapsal 🙌
V módě je nebo byl a zase bude do Lvova Wizzair, Sky Up popř. Ryanair.
Nehledě na to, že díky výlukam a dlouhé trase bude JŘ pouze doporučující.
V módě je, ale každý vůz musí mít svoje podvozky, které nelze použít na jiný vůz … To znamená, že žlutý dopravce by musel mt vyčleněnou flotilu vozů „Ukrajina“, při odjezdu z PH se musí na převaziště poslat řazení vozů ve vlaku, aby se příslušné podvozky seřadily podle toho jak jsou „jejich“ vozy seřazeny …
Je to hnidopišské, ale prosím: je to oficiálně Moldavsko, ne Moldávie. V českém geografickém značení dvě různé entity.
Stane se to určitě.
Jak to vypadá se schválením lokomotiv Traxx MS3 pro použití v okolnich státech? Bombardier tvrdil, že budou schválené v průběhu 3. čtvrtletí 2021 a zatim jsem informaci o schválení nikde nezaznamenal.
Bombardýr už není v té fabrice v Kasselu.
Doufám, že si RegioJet zajistí náhradní lokomotivy v Polsku.
Vaše starosti bych chtěl mít, stejně s ním nejezdíte dle komentářů, tak vás to nemusí trápit.
Jo určitě se to vyplatí když v jednom okamžiku bude nic PL jen jednu loko , se kterou se dá vždy nějak dojet
Právě, že nějak.
Že by se v Polsku nenašla nějaká volná EP07?
Kdyby to tahal Vectron, nebude je potřebovat. Traxx bude ještě chvilku potřebovat, ale atačí si vzpomenout na Pendolino jak (ne)jezdilo zpočátku s stal se z něj jeden z nejspolehlivějších modrejch vlaků. Holt každý dítě musí dorůst a ka6dý má svoje nemoci.
A řekne mi někdo, hake má Pendolino náklady na provoz a údržbu v porovnání s klasickou?
A proč by vám to měl někdo říkat?🤪
To je věc provozovatele.
To se moc neví, ale například Švýcaři jednotky pendolino kvůli vysokým provozním nákladům vyřadili po 13 letech provozu.
Myslíte staršího sourozence Potěmkina – Cistěmkina = Cisalpino ? Ani ne tak pro provozní náklady, jako poruchovost a ošuntělost. Nejdříve s Cistěmkinem vyrazily dveře na trase do Stuttgartu DB, protože ten krám jezdil buď zpožděný nebo náhradní švýcarskou klasickou soupravou s mnohem větším komfortem než nabízel italský krám …