Mezi Tureckem a Českem začal jezdit přímý vlak, končí v Kolíně

První vlak z Turecka v Kolíně. Foto: Vojtěch Brouček: PST CLCPrvní vlak z Turecka v Kolíně. Foto: Vojtěch Brouček: PST CLC

Od konce srpna bude spoj z Turecka jezdit třikrát týdně. Vozí hlavně díly pro automobilky.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miroslav Zikmund

Ještě by TO chtělo doplnit rámcovým jízdním řádem, kudy vláček jede …. Minimálně je jasná trasa Turecko – Svilengrad – Sofia – Dimitrovgrad (ŽS) – Niš …. a jak dál … via Novi Sad to nejde … přes Vršac (???)

Twix

No nevím jestli je trať přes Vršac na dlouhé nákladní vlaky zařízená. Musí to jet přes Srbsko? A pokud ano, nejede to pod trolejí přes Chorvatsko a dál Rakousko/Maďarsko?
Mimochodem píšou tam, že cesta potrvá nejvýše 96 hodin, ale jestli jeli od soboty večer do čtvrtka poledne, úplně jim to nevyšlo…

Miroslav Zikmund

No přes Srbsko TO jet „musí“, variantou je cesta přes Rumunsko, buď přes Ruse, kde ovšem končí dráty a do Rumunska se musí dieselem nebo přes Vidin, což je z bláta do louže … (bez drátů).
„Otázka“ průjezdnosti v Beogradu, dle čerstvých dat IDOSu z minulého týdne z Beograd centar NIC nejede směr Stara/Nova Pazova – Ruma ….

Jaaa

Stačí jít blíž ke zdroji: https://www.srbvoz.rs/red-voznje/

Od 4.maja do 30. juna ne saobraca Beograd Centar-Batajnica

Alibaba

Mezi Novim Sadem a Starou Pazovou se takhle nejezdí už 2. rok. Číňani tam staví pro Srbské železnice novou trať pro rychlost až 200.

Miroslav Zikmund

Že se tam nejezdí dva roky vím,v roce 2019 se ale jezdilo ze Šidu na Beograd centrar. Z Novi Sadu do Rumy jsem jel busem, abych si projel trať na bosenskou hranici do Zvorniku a pak jsem jel okouknout Beograd centar.

Kubrt

Podle fotek na lokomotivy.net jezdí odklony přes Orlovat.

Miroslav Zikmund

Díky, možný nějaký odkaz ?

Blume

Hmm, tak ta fotka v uvodu vysvetluje to duneni v noci i nas v predhuri Vysociny. Ja, ze tam jedou bubny tajgy a oni to byly dva brejlovci. Proc jezdi na elektrifikovane trati nafta? Kvuli nedostatecnym trafostanicim asi ne, ted to tam pres dva roky v kuse modernizovali.. (usek Tisnov – Zdar N/S).

Kubrt

Proč jezdí na elektrifikované trati nafta? Protože dopravce neměl v tu pravou chvíli na tom právem místě vhodnou elektrickou lokomotivu. Žádnou zvláštní radost z těch brejlovcu dopravce jistě neměl.

richmond

není to o tom, že by neměl na daném místě elektrickou lokomotivu, pkp tahá víceméně všechno dieselama, protože skoro žadný elektriky nemá a je to fakt paráda se za nima po koridoru táhnout 40km/h…

kade

PKPCI má moderních elektrik poměrně dost, vlastní, od MRCE, od Akiemu a teď i od ELL , ale nestíhají prostě všechno. A vlak jel přes Vysočinu za světla, ráno 8 z Břeclavi.

asdfg

Má, ale na přetahy přes ČR používá téměř výhradně 2×753.7 a 740. Dřív sem potkával AWT Taurusy, ale ty už jsem dlouho neviděl.

Růža

Železniční doprava má budoucnost. Je jen třeba vyřešit aspoň milión problémů. Třeba neposílat zbytečné zboží napříč kontinenty, ale budovat třeba čtyřkolejné koridory pro náklad , nebo smíšené dává smysl. Kontejnerová překladiště atd.

Michal80

Zní to zajímavě ale bohužel to tak u nás asi nikdy nebude.

Jiří Kocurek

Mno kdyby se všecko dalo vyrobit na jediném fleku… ježe už i na to železo sjou potřeba 3 zdroje, které se necházejí na jednom místě. Uhlí, vápenec a železná ruda. Jedno z toho se vždycky bude muset vozit z větší dálky.
Obzvlášť když aktivisté pošlou těžaře ideálně do vesmíru…

Jiří Kocurek

No jak myslíte, ale želzná ruda jezdí do Třicnce snad až z Uralu a zemní plyn pro ČR klidně z Azerbajdžánu. Čímpak to topí většina lidí?

Digestoře na lak nikdo do azerbajdžánu posílat nebude. Vozí je „naprosto zbytečně“ do lakovny jen asi dva kilometry daleko. A k tomu je vlak nanic. Pak to naprosto zbytečně jede na export k zákazníkovi, přičemž by si to mohli v nemocnici sami vyrobit.

Miroslav Zikmund

Krivoj Rog je na Ukrajině … Než TO tahat z Uralu by snad bylo ekonomicky výhodnější – z hlediska kvality – vozit z Kiruny.
Kolejově se TO dá, nicméně někde by se TO muselo ve Švédsku překládat z ucelených souprav na „Wapky“ ….

XB-1

Až nebude potřeba posílat zboží na dlouhé vzdálenosti, nebude potřeba železniční nákladní doprava. To pak budou mít šotouši volného času…