Provoz mezi Svorem a Jedlovou 12 hodin stál, při posunu vykolejil vlak Arrivy. U Krupé zastavil těsně před spadlým stromem
Spadlý strom na trati Lužná u Rakovníka - Chomutov. Foto: Die Länderbahn CZ
Šlo o chybu strojvedoucího, nikdo nebyl zraněn.
to jsou vůbec kouzelníci…ať jde o jakýkoliv problém s vlakem,jejich stránky mlčí,tuhle jsem na jejich info email psal něco ohledně jízdenek,dodnes jsem nedostal žádnou odpověď!
No to se divíme,co všechno ARRIVA „umí“ A jsou taky jejich strojvedoucí občas přezkoušeni ? Aby si nemysleli, že jsou „hvězdy“!!!
Arriva jede neskutečný bomby poslední týdny. V Bylnici prorazili šturc, ve Vsetíně jim to taky ujelo, kam nemělo. Tohle už je o strach s nimi jezdit…
Já jen čumím, jaká moudra tu padají bez znalostí místních poměrů pro stanici Svor a bez znalosti posunu přes výhybku se samovratným zařízením… 😂
Proč to nepřelomil tím odhrnovakem? Kdyby jen zpomalil a opatrně zo nabral, tak by to „paratko“ normalne.i zlomil. Nereknu, kdyby tam byl pořádnej kmen. Ale tohle? Možná by to pár chlapů zlomilo i vlastní silou.
Ne
Vy byste do toho jako strojvůdce šel?
Dyť je to „tramvaj“ , tam by byla určitě škoda a navíc pan fíra neměl čas tyhle varianty probírat. Prostě brzda před před překážkou, ufff zvládl to. Co je na tom k nepochopení?
Úplně na pohodu, pomalý rozjezd, odtlačit, navíc tim odhrnovakem by ten klacík prestipnul, železna mašina by to ani nepoznala, to neni jak když to odtláčej na silnicich autama, taky sem videl jak nacouval borec do stromu aby ho odtlačil.
Vy jeden Jardo 😃 Železná mašina by to opravdu nepoznala. Tahle měkoučká „tramvaj“ je vážně v Německu homologována jako tramvaj/vlakotramvaj se všemi omezeními v pevnosti i doplňky nutnými pro jízdu ulicí města i mimo něj. Není to z hlediska pevnosti plnohodnotný vlak. Už jen stlačovací zkoušky….. Notabene by mně docela zajímalo, jestli Vám vůbec dochází, že pan fíra by si podobným jednáním docela zkomplikoval život a to nejen u dopravce, ale možná i v rovině trestního práva – s lidmi uvnitř se něco takového rozhodně nesmí provádět a vystoupit kdekoliv je taky nechat nesmí. Na to by líp odpověděl právník… Číst vice »
Strašně moc všechno řešíte, pokud je to opravdu tramvaj misto vlaku, tak tohle polinko by odhodilo par statných můžů, pripadne kdyby měl u sebe sekyrku tak par ran sekyrou a jede se dál. Za parniho pro ozu by to problém nebyl a ještě by si se stromem přiložili 😀 dneska se všechno moc řeší a z komárů jsou velbloudi. Taky jsem zazil ze jsme půl hodiny čekali na drážní hasiče a ten stromek byl jen ta jedna „vetev“ na foto jsou 2, my meli jednu, ale to byl vlak čd, takže to jsme si skutečně pockali dlouho, no ve vlaku… Číst vice »
Tak na pohrdání platnými předpisy asi nemám sílu reagovat….
Takže jste chronický uctívač Ikdyz je to mnohdy plně nesmyslů? Kdyby tam bylo napsáno „skakejte za jizdy z oken“ taky to budete uctívat? Některé věci jsou tak opravdu přehnané.
Jaké trestněprávní následky z toho vyplývají a co by řekl soudní znalec?
Neřekl by znalec „včera bylo to samé za obloukem že to fíra neviděl a najel do toho větší rychlostí a nic se nestalo?“
Tady pomuzou jen cestujici, ktere nikdo nevyzve k odstraneni prekazky. Stacilo by jim oznamit, ze bezna doba na vyreseni cehokoli trva dve hodiny.
Když jsem jel s JHMD den po Kyrilovi (silný vítr) tak vlakvedoucí měl motorovku a spolu s průvodčím a strojvedoucím měli k šichtě ještě jednu dřevorubeckou. Chtěl jsem jim pomoci, ale zvládli to sami a pomoc odmítli….
Jenže tam byl jeden z účelů převést cestující. Ne alibisticky hledat, proč to nejde.
Jestli je to dle fotky ten klacek zlikvidují ..a pak jedu po souhlasu s výpravčím dal
Bohužel nesmíte nic sám odstraňovat a nedejbože, aby vám pomohl aktivní cestující. Pokud by to prasklo, nezůstal byste bez ,,odměny“!
A pokud by aktivní cestující odstranil překážku sám?
… a nesebral by tak práci drážním hasičům?
Přijdou kvůli tomu o práci?
Nesmíte ho ani nechat vystoupit z vlaku mimo nástupiště. Mimo peron evakuují z vlaku obecenstvo hasiči.
Velmi smutné, že kvůli tomu „dřívku“ museli lidé dvě hodiny čekat. Mělo by se to všechno řešit pružněji, pokud to situace dovolí, tak kmen odvalit nebo přeříznout a jedeme dál. Ale byrokracie a předpisy na všechno nás ženou do pekel…
A jak takový kmen chcete odvalit? To fakt není o předpisech.
Takový kmen přefiknu ruční pilou za pár minut. Ano, chápu, že to není výbava na stanovišti.
Pár týdnů zpátky mě něco takového překvapilo na silnici na Vysočině. V autě mám malou sekeru…za pár minut bylo hotovo. Měl jsem 2 hodiny na něco čekat?
Běžně s sebou do práce nosím ruční pilu a sekyru… To jsou zase rady.
Když koukám na ten strom, tak nevím, ale troufám si říct, že bez tý pily nebo sekery fakt ne. A že by někdo buzeroval, že jsem zastavil, když to bylo v mých silách odklidil a jel dál? S tím jsem se nikdy nesetkal!
Na silnici jste sám za sebe.
A v připadě,že se mu při odstranování neco stane?? soryy,neml jsi to dělat..neni to v predpisech..odskodné za uraz? nenene.
Ano, bohužel I taková je realita. Případě kladného výsledku žádný vděk. V případě nějakého dalšího problémů trest.
Ve Svoru byl donedávna výpravčí. Jak je to tam vlastně teď, když jsou tam samovraty?
Furt je tam vypravčí
Děkuji
Ty samovraty už tam jsou řadu let 🙂
A k čemu je dobré na tratě řízené dle D1 tahat výdobytky z D3? Zas další přehazování povinností na dopravce.
Jaká povinnost navíc plyne pro dopravce, když jsou ve stanici samovraty?
Vzhledem k tomu, že v této stanici nemají výhybky se samovratnými přestavníky svá světelná návěstidla, musí se strojvedoucí při posunu proti hrotu vždy přesvědčit o správné poloze výhybky do přednostní polohy.
A jak by to podle vás dělal? Strojvedoucí nemá znalost, aby se o něčem takovém přesvědčoval. Tu kontrolu má výpravčí, který strojvedoucímu udělí souhlas k posunu…
Je to levnější než elm. 😉
Protože se využívají technické možnosti k celkem rozumným úsporám.
Co to melete? 😂😂😂🤦♂️🤦♂️
Ano. Jen jsem chtěl nevěděl jestli tam právě zůstal výpravčí 🙂
Mě spíš zaráží, že při tom posunu nebyl na stanovišti ve směru jízdy. Jinak by si toho přece všiml, nebo je v tom něco jiného ještě?
Nejen, že tedy musel být na opačném stanovišti, ale ještě se musel rozjet, aniž obdržel souhlas k posunu od výpravčí ho, který musí tu dotčenou vyhybku pro tento posun vypnout ze samovratneho stavění, což je dost hardcore představa…
Nejen, že tedy nebyl na stanovišti ve směru jízdy, ale ještě se musel rozjet aniž by obdržel souhlas k posunu od výpravčího, který tu dotčenou výhybku musí vypnout ze samovratného stavění.
Ještě jednou letos na jaře se samovratný režim vypínal místně.
Není důvod vypínat. Z první do tratě se řízne a do přednostní polohy na třetí se vrátí.
Souhlas k posunu třeba dostal. Když by výpravčímu nahlásil, že už je za výhybkou, ta už měla koncovou polohu protože třetí podvozek už byl za ní a první ještě přední… Třeba.
Pokud by posunoval na druhou, tak potom se musí vypnout, neboť v základním stavu stoji na třetí.
To jo, ale na druhou se zjevně nejelo, jak je vidět z fotek.
No, toto je druhá varianta, když se výpravčí u nechce chodit 😁
No jestli tam výpravčí musí chodit, tak to je pěkně blbě vymyšlený a nedivim se, že tam nikdo cjodit nechce a radši krouží motorákem po stanici dokola… Přitom by nebyl problém z toho udělat posunovací obvod zaměstnance řídícího posun.
Anebo má výpravčí ve stanici k dispozici ještě výhybkáře či staničního dozorce, který ty výměny chodí na jeho příkaz přestavovat. Nevím, jestli je to tedy přímo ve Svoru, ale v některých stanicích to tak funguje.
Jsou tam samovraty právě proto, aby tam nikdo další být nemusel.
Ale někdo občas ty výhybky vypíná ze samostatné činnosti. Myslím že ve Svoru jsou i další výhybky na klíč. Pochybuji že by je představoval výpravčí. Jedině že by klíč vzdy předával posunové čete.
Sice nesouhlasím s Vaší vulgární mluvou, kor na Vánoce, ale v principu máte asi pravdu… 🙂
Vzhledem k tomu, že výhybka č. 11 se musí při posunu na 2.kolej přestavit, tak si ten nehodový děj tak, jak je zde popsán, nedovedu dost dobře přestavit…
Podle všech informací měl být posun z 1 SK na 3 SK přes výhybku č. 1. Ale nebojte, nejste jediný co si nedokáže vůbec představit.
*11
Hm, takže dělali „kolečko“. Teď už to smysl trochu dává.
Ta trať tam stojí již přes sto let. 😆
😂👍
Souvislost s článkem ?
Možná byl autorem za běhu diskuse „podhozen“ titulek článku, jak se občas stává při ne zrovna optimálních formulacích. Občas se k tomu autor v diskusi přizná, jindy chybu jen opraví, a někdy smaže diskusní příspěvek, který na chybku upozornil (ale to asi jen tehdy, pokud je dosud bez reakce). První varianta je, řekněme, nejvíc fér a srozumitelná pro pozdější čtenáře, ale nejde o nic zásadního, co bychom autorům neměli prominout. Ono psát denně web fakt není úplně legrace, ale spíš řehole.
Takže vlastně: Hezké svátky a hodně štěstí všem autorům zdopravy.cz 🙂
No, samovrat těžko pod vlakem podhodíte 😁
A která trať ne? 🤔