Provoz mezi Svorem a Jedlovou 12 hodin stál, při posunu vykolejil vlak Arrivy. U Krupé zastavil těsně před spadlým stromem

Spadlý strom na trati Lužná u Rakovníka - Chomutov. Foto: Die Länderbahn CZSpadlý strom na trati Lužná u Rakovníka - Chomutov. Foto: Die Länderbahn CZ

Šlo o chybu strojvedoucího, nikdo nebyl zraněn.

66 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petr

to jsou vůbec kouzelníci…ať jde o jakýkoliv problém s vlakem,jejich stránky mlčí,tuhle jsem na jejich info email psal něco ohledně jízdenek,dodnes jsem nedostal žádnou odpověď!

Sherlock

No to se divíme,co všechno ARRIVA „umí“ A jsou taky jejich strojvedoucí občas přezkoušeni ? Aby si nemysleli, že jsou „hvězdy“!!!

Koleno

Arriva jede neskutečný bomby poslední týdny. V Bylnici prorazili šturc, ve Vsetíně jim to taky ujelo, kam nemělo. Tohle už je o strach s nimi jezdit…

František Adolf

Já jen čumím, jaká moudra tu padají bez znalostí místních poměrů pro stanici Svor a bez znalosti posunu přes výhybku se samovratným zařízením… 😂

Jarda

Proč to nepřelomil tím odhrnovakem? Kdyby jen zpomalil a opatrně zo nabral, tak by to „paratko“ normalne.i zlomil. Nereknu, kdyby tam byl pořádnej kmen. Ale tohle? Možná by to pár chlapů zlomilo i vlastní silou.

Lomb

Ne

PetrM

Vy byste do toho jako strojvůdce šel?

Pája

Dyť je to „tramvaj“ , tam by byla určitě škoda a navíc pan fíra neměl čas tyhle varianty probírat. Prostě brzda před před překážkou, ufff zvládl to. Co je na tom k nepochopení?

Jarda

Úplně na pohodu, pomalý rozjezd, odtlačit, navíc tim odhrnovakem by ten klacík prestipnul, železna mašina by to ani nepoznala, to neni jak když to odtláčej na silnicich autama, taky sem videl jak nacouval borec do stromu aby ho odtlačil.

Pája

Vy jeden Jardo 😃 Železná mašina by to opravdu nepoznala. Tahle měkoučká „tramvaj“ je vážně v Německu homologována jako tramvaj/vlakotramvaj se všemi omezeními v pevnosti i doplňky nutnými pro jízdu ulicí města i mimo něj. Není to z hlediska pevnosti plnohodnotný vlak. Už jen stlačovací zkoušky….. Notabene by mně docela zajímalo, jestli Vám vůbec dochází, že pan fíra by si podobným jednáním docela zkomplikoval život a to nejen u dopravce, ale možná i v rovině trestního práva – s lidmi uvnitř se něco takového rozhodně nesmí provádět a vystoupit kdekoliv je taky nechat nesmí. Na to by líp odpověděl právník… Číst vice »

Jarda

Strašně moc všechno řešíte, pokud je to opravdu tramvaj misto vlaku, tak tohle polinko by odhodilo par statných můžů, pripadne kdyby měl u sebe sekyrku tak par ran sekyrou a jede se dál. Za parniho pro ozu by to problém nebyl a ještě by si se stromem přiložili 😀 dneska se všechno moc řeší a z komárů jsou velbloudi. Taky jsem zazil ze jsme půl hodiny čekali na drážní hasiče a ten stromek byl jen ta jedna „vetev“ na foto jsou 2, my meli jednu, ale to byl vlak čd, takže to jsme si skutečně pockali dlouho, no ve vlaku… Číst vice »

Pája

Tak na pohrdání platnými předpisy asi nemám sílu reagovat….

Jarda

Takže jste chronický uctívač Ikdyz je to mnohdy plně nesmyslů? Kdyby tam bylo napsáno „skakejte za jizdy z oken“ taky to budete uctívat? Některé věci jsou tak opravdu přehnané.

Leinad

Jaké trestněprávní následky z toho vyplývají a co by řekl soudní znalec?
Neřekl by znalec „včera bylo to samé za obloukem že to fíra neviděl a najel do toho větší rychlostí a nic se nestalo?“

none

Tady pomuzou jen cestujici, ktere nikdo nevyzve k odstraneni prekazky. Stacilo by jim oznamit, ze bezna doba na vyreseni cehokoli trva dve hodiny.

Luboš Beneš

Když jsem jel s JHMD den po Kyrilovi (silný vítr) tak vlakvedoucí měl motorovku a spolu s průvodčím a strojvedoucím měli k šichtě ještě jednu dřevorubeckou. Chtěl jsem jim pomoci, ale zvládli to sami a pomoc odmítli….

Leinad

Jenže tam byl jeden z účelů převést cestující. Ne alibisticky hledat, proč to nejde.

Vlaky

Jestli je to dle fotky ten klacek zlikvidují ..a pak jedu po souhlasu s výpravčím dal

Vašek

Bohužel nesmíte nic sám odstraňovat a nedejbože, aby vám pomohl aktivní cestující. Pokud by to prasklo, nezůstal byste bez ,,odměny“!

M19

A pokud by aktivní cestující odstranil překážku sám?

Jiří Kocurek

… a nesebral by tak práci drážním hasičům?

M19

Přijdou kvůli tomu o práci?

Vašek

Nesmíte ho ani nechat vystoupit z vlaku mimo nástupiště. Mimo peron evakuují z vlaku obecenstvo hasiči.

Franta Palkoska

Velmi smutné, že kvůli tomu „dřívku“ museli lidé dvě hodiny čekat. Mělo by se to všechno řešit pružněji, pokud to situace dovolí, tak kmen odvalit nebo přeříznout a jedeme dál. Ale byrokracie a předpisy na všechno nás ženou do pekel…

Lomb

A jak takový kmen chcete odvalit? To fakt není o předpisech.

Honza

Takový kmen přefiknu ruční pilou za pár minut. Ano, chápu, že to není výbava na stanovišti.

David

Pár týdnů zpátky mě něco takového překvapilo na silnici na Vysočině. V autě mám malou sekeru…za pár minut bylo hotovo. Měl jsem 2 hodiny na něco čekat?

bakiy

Běžně s sebou do práce nosím ruční pilu a sekyru… To jsou zase rady.
Když koukám na ten strom, tak nevím, ale troufám si říct, že bez tý pily nebo sekery fakt ne. A že by někdo buzeroval, že jsem zastavil, když to bylo v mých silách odklidil a jel dál? S tím jsem se nikdy nesetkal!

Vašek

Na silnici jste sám za sebe.

petr

A v připadě,že se mu při odstranování neco stane?? soryy,neml jsi to dělat..neni to v predpisech..odskodné za uraz? nenene.

Honza

Ano, bohužel I taková je realita. Případě kladného výsledku žádný vděk. V případě nějakého dalšího problémů trest.

MilanSima

Ve Svoru byl donedávna výpravčí. Jak je to tam vlastně teď, když jsou tam samovraty?

Patik

Furt je tam vypravčí

MilanSima

Děkuji

Aaabbb

Ty samovraty už tam jsou řadu let 🙂

Vid

A k čemu je dobré na tratě řízené dle D1 tahat výdobytky z D3? Zas další přehazování povinností na dopravce.

Patrik

Jaká povinnost navíc plyne pro dopravce, když jsou ve stanici samovraty?

Petr Kůžel

Vzhledem k tomu, že v této stanici nemají výhybky se samovratnými přestavníky svá světelná návěstidla, musí se strojvedoucí při posunu proti hrotu vždy přesvědčit o správné poloze výhybky do přednostní polohy.

Patrik

A jak by to podle vás dělal? Strojvedoucí nemá znalost, aby se o něčem takovém přesvědčoval. Tu kontrolu má výpravčí, který strojvedoucímu udělí souhlas k posunu…

dany

Je to levnější než elm. 😉

Karel

Protože se využívají technické možnosti k celkem rozumným úsporám.

František Adolf

Co to melete? 😂😂😂🤦‍♂️🤦‍♂️

MilanSima

Ano. Jen jsem chtěl nevěděl jestli tam právě zůstal výpravčí 🙂

Jura

Mě spíš zaráží, že při tom posunu nebyl na stanovišti ve směru jízdy. Jinak by si toho přece všiml, nebo je v tom něco jiného ještě?

Patik

Nejen, že tedy musel být na opačném stanovišti, ale ještě se musel rozjet, aniž obdržel souhlas k posunu od výpravčí ho, který musí tu dotčenou vyhybku pro tento posun vypnout ze samovratneho stavění, což je dost hardcore představa…

Patrik

Nejen, že tedy nebyl na stanovišti ve směru jízdy, ale ještě se musel rozjet aniž by obdržel souhlas k posunu od výpravčího, který tu dotčenou výhybku musí vypnout ze samovratného stavění.

Karel

Ještě jednou letos na jaře se samovratný režim vypínal místně.

dany

Není důvod vypínat. Z první do tratě se řízne a do přednostní polohy na třetí se vrátí.
Souhlas k posunu třeba dostal. Když by výpravčímu nahlásil, že už je za výhybkou, ta už měla koncovou polohu protože třetí podvozek už byl za ní a první ještě přední… Třeba.

Patrik

Pokud by posunoval na druhou, tak potom se musí vypnout, neboť v základním stavu stoji na třetí.

dany

To jo, ale na druhou se zjevně nejelo, jak je vidět z fotek.

Patrik

No, toto je druhá varianta, když se výpravčí u nechce chodit 😁

dany

No jestli tam výpravčí musí chodit, tak to je pěkně blbě vymyšlený a nedivim se, že tam nikdo cjodit nechce a radši krouží motorákem po stanici dokola… Přitom by nebyl problém z toho udělat posunovací obvod zaměstnance řídícího posun.

MilanSima

Anebo má výpravčí ve stanici k dispozici ještě výhybkáře či staničního dozorce, který ty výměny chodí na jeho příkaz přestavovat. Nevím, jestli je to tedy přímo ve Svoru, ale v některých stanicích to tak funguje.

Patrik

Jsou tam samovraty právě proto, aby tam nikdo další být nemusel.

MilanSima

Ale někdo občas ty výhybky vypíná ze samostatné činnosti. Myslím že ve Svoru jsou i další výhybky na klíč. Pochybuji že by je představoval výpravčí. Jedině že by klíč vzdy předával posunové čete.

veli.k

Sice nesouhlasím s Vaší vulgární mluvou, kor na Vánoce, ale v principu máte asi pravdu… 🙂

Patrik

Vzhledem k tomu, že výhybka č. 11 se musí při posunu na 2.kolej přestavit, tak si ten nehodový děj tak, jak je zde popsán, nedovedu dost dobře přestavit…

Daniel

Podle všech informací měl být posun z 1 SK na 3 SK přes výhybku č. 1. Ale nebojte, nejste jediný co si nedokáže vůbec představit.

Daniel

*11

Patrik

Hm, takže dělali „kolečko“. Teď už to smysl trochu dává.

Hodně štěstí

Ta trať tam stojí již přes sto let. 😆

Martin

😂👍

Premek

Souvislost s článkem ?

Honza

Možná byl autorem za běhu diskuse „podhozen“ titulek článku, jak se občas stává při ne zrovna optimálních formulacích. Občas se k tomu autor v diskusi přizná, jindy chybu jen opraví, a někdy smaže diskusní příspěvek, který na chybku upozornil (ale to asi jen tehdy, pokud je dosud bez reakce). První varianta je, řekněme, nejvíc fér a srozumitelná pro pozdější čtenáře, ale nejde o nic zásadního, co bychom autorům neměli prominout. Ono psát denně web fakt není úplně legrace, ale spíš řehole.
Takže vlastně: Hezké svátky a hodně štěstí všem autorům zdopravy.cz 🙂

Patrik

No, samovrat těžko pod vlakem podhodíte 😁

Pan T

A která trať ne? 🤔