Mezi Rakovníkem a Kralovicemi skončí denní provoz vlaků. Kraj objednal sezónní rychlík, autobusy ušetří 6 milionů
Motorový vůz 810 v Kralovicích. Foto: Phil Richards / Flickr.com
Rychlíkem chce kraj využít kilometry ze smlouvy, kterou nemůže zrušit.
Čekal jsem to podstatně dříve.
Provoz vydržel celkem dlouho. Kdyby se zprovoznil i úsek Královice-Mladotice tak by trať využití rozhodně měla. Např. rychlíky nebo spěšnáky z Prahy přes Rakovník-Královice-Mladotice do Plzně.
Takhle bohužel kde není vůle tak tam se prostě nechce.
Jirka Sirka
toto fakt není budoucnost osobní železniční dopravy. tady je busy naprosto v pořádku, jen se divím, že to tak dlouho trvalo….
ANO na kraji nic nedělalo a taky bylo víc peněz, než je (a bude) teď.
Zbyde jen rychlík a kolejnice zrezlé od šotopláče…
A teda taky ještě šest mega, který je v týhle mizerný době potřeba utratit za důležitější věci než za prázdnej šukafon.
A další adept je Rakovník – Bečov, ještě tak nějak do Jesenice dejme tomu lidí jedou dále se vozí tak akorát řidič a štiplístek za státní peníze
Do Blatna bych vlak určitě nechal, po Jesenici jezdí lidí dost. Ale chtělo by to lepší vozidla.
Aneb úvraťová stanice Rakovník…
Kdoví, jak dlouho úsek Bečov – Blatno vydrží, lidí tam jezdí často ještě méně než na Kralovicích.
Možná proto, že Blatno je na rozhraní 4 krajů a 2h přestupy nejsou úplně ideální.
Tohle je fascinující. O zprávu dál se Rakušáci starají o zečtyřkolejnění páteřní tratě a tady se místo téhož např. mezi Přerovem a Hranicemi řeší, jak udělat zázrak na beznadějné lokálce…
Další dvě koleje mezi Přerovem a Hranicemi se aktuálně taky řeší, takže v čem je problém?
Problém není v ničem. Problém mají akorát profesionální šotoplačky, že je to celoplanetární spiknutí proti lokálkám…
evidentně v tom, že peněz není dost na zásadní tratě kterým prostě ať chcete nebo ne prostě 162 coby beznadějná lokálka musí ustoupit
1) nikde tady neobhajuji existenci sporadicky vyuzivanych tratí
2) castky usetrene zrusenim takoveto lokalky jsou naprosto smesne proti tomu kolik stojivy vystavba nove VRT
to ano, ale realita je bohužel taková, že každá koruna se počítá
Tak za takoveho stavu se do vystavby VRT snad ani nema cenu poustet nemyslíte?
No taky se do ní nikdo ani moc nepouští. Krušnohorský tunel je víceméně konvenční stavba a Běchovice-Poříčany spíš kapacitní než VRT.
Každá koruna z cizí kapsy? On snad bude VRT financovat Středočeský kraj?
Lokálka se neruší, bude po ní jezdit rychlík. Více v článku.
za rok už nebude ani ten rychlik
Souvislost nulová. Trať se samozřejmě bude udržovat nadále kvůli nákladní dopravě. S výstavbou VRT to nemá žádnou spojitost.
Autobus obslouží veškeré obce na trase lépe než vlak.
Divím se, že tam osobní doprava vydržela „až“ do roku 2021.
Středočeský kraj je takový skansen. Někam začal o víkendu jezdit autobus až po PID integraci v posledních pár letech, ale jinde se hemžily šukafony po polích jako v 70. letech…
nevím jestli mám krajským objednavatelům tleskat za vyčuránkovství, kterým se snaží vyřešit situaci…… je to sice takové ryze české řešení aby se vlk nažral a koza nezdechla, ale podstata problému je jiná a žádný „rovnák na vohejbák“ v podobě jakéhosi turistického rychlíkoosobáku vedeného obstarožní popelnicí na kolech problém neřeší….. ve zkratce asi jen toto: trať Ra-Kra má bídný technický stav, nevhodné trasování, neprochází přes turisticky atraktivní místa, provozovaná vozidla jsou šunky na hranici použitelnosti, není reálně možné ji využívat pro každodenní provoz a, místní obyvatelé o tento způsob dopravy do/z práce nestojí (nejsou tam větší sídla ani výrobní nebo logistická… Číst vice »
Není úplně pravda, že by trať neprocházela přes turisticky atraktovní místa. Přímo přes ně ne, ale stanice na ní byly výchozím místem například pro hrad Krakovec či Mariánský Týnec (tam někdejší náhradní doprava do Mladotic zastavovala přímo u barokního areálu).
Kolik lidí týdně má zájem jet vlakem na Krakovec? Nemyslím, že by to byly více než nižší desítky. A Mariánská Týnice byla v době, kdy kolem jezdily vlaky, pro veřejnost uzavřená, zastávky v Kralovicích a v Trojanech daleko. Teď tam taky staví autobusy do Manětína.
autobus vám do Mar týnice jezdí pořád
což ten rychlík neřeší, protože je krátká doba pro nějaký turismus mezi příjezdem a odjezdem
V ČR je cca 6.13M aut…na 10.7M obyvatel to není úplně málo. A držet vlak jen pro to, aby se někdo prosel v lese? Ale no tak…jo a ještě by si tam mohl vzít to kolo, nebo piano.
Dobrý den, poprosil bych o zdroj k těm 6,13M automobilů v ČR.
Předpokládám správně, že jste nezahrnoval náklaďáky, traktory atd?
Když jsem to dohledával, tak v nedávné minulosti v ČR bylo zhruba 5,5 milionu osobních automobilů (s počtem sedaček maximálně 8 v jednom autíčku)
http://portal.sda-cia.cz/stat.php?v#str=vpp
No vida, těch 6.13M je ještě málo…
https://www.opojisteni.cz/pojistny-trh/pojistne-produkty/jake-jsou-vysledky-pojistoven-v-oblasti-povinneho-ruceni-za-rok-2020/c:20130/
I podle počtu vozidel s povinným ručením to číslo vypadá relativně OK.
a až budou auta na elektriku a blackout každý druhý den, tak budem čumět na krásný zrezlý koleje
Opět to samé, místo hledání důvodu nízké vytíženosti raději zrušení. Chápu, že ve všední den je to asi marné (i když některé vlaky ráno do Rakovníka obsazené jezdily, ne že ne), ale turistický provoz o víkendu tam smysl má. Jenže chtělo by to zcela překopat jízdní řád, když jede jeden vlak do Kralovic v 6:57 (z Prahy nedosažitelné) a další až v 12:57 (přiliš pozdě na nějaký výlet), pak se není čemu divit, že to jezdí prázdné. Kdyby radši jel nějaký vlak okolo 9 hodiny z Rakovníka a cca. 15-16h zpátky, využit by byl. I ten Rakovnický rychlík po jedenácté… Číst vice »
Přesně tak no. Kdyby se tam zachovaly třeba čtyři páry turistických spojů o víkendu, smysl by to mělo. Ten Rakovnický rychlík tam bude moc pozdě a zpět pojede za krátkou dobu, než aby to stačilo na nějaký výlet…možná by bylo vhodnější tam za stejné peníze prodloužit například rychlíky Arrivy.
Není potřeba hledat žádné důvody nízké vytíženosti, ty jsou známy.
Ano, známy jsou. Je tím jen a pouze nevhodný jízdní řád a také chybějící napojení z druhé strany. Nic víc.
vsadím se o fidorku, že ani kdyby se JŘ upravil podle vašich představ (tedy tak, aby měli lidi v Mar Týnici 3,5 hodinky čas na prohlídku a nějakej ten gáblík k tomu) tak jich nebude ani zdaleka tolik aby se o tom dalo nějak ekonomicky reálně uvažovat – – skupina na vejletě si totiž spíš objedná minibus s řidičem….
To moc vsadit nejste ochoten, zřejmě si zas tak nevěříte. Cestující nejsou jen skupina na výletě.
A velice dlouhých docházkových vzdáleností na zastávky a nádraží u většiny sídel na trati Rakovník – Kralovice si pan Jelen zřejmě nevšiml. No nic, to u zaslepenců vzniklých patrně stykem dvou kolejnic nějak nepřekvapuje…
Nejsem zaslepenec. Argument a zastávce na kraji sídel je nejčastější a zároveň nejnesmyslnější, kteří odpůrci železnice používají. Ale to už jsem tu asi tak milionkrát vysvětloval, znovu už to dělat nebudu.
Nic víc? Takže obyvatelům nevadí, že zastávky neleží v obci, ale často nakraji obce nebo několik kilometrů za obci? Nebo se trať tě obci úplně vyhýbá?
hahaha máte to šotouši je po srandě děte fotit jinam vy vyšinutí vláčkaři!!!!!
ať žije autobus!!!
To jsi jim to teda nandal, blbečku. 😀
taky tě miluju ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
https://www.youtube.com/watch?v=E4SAN6SlMp4
Naopak. Solo 810 na foceni žádné terno, ale ted to naopak lidi s fotakem bude pritahovat.
Ale tak jo, ukázal jste jak jste mimo : – )
bez invektiv řečeno budiž to, že je ekonomicky nehorázné vozit 8-11 osob vlakem pomaleji, delší cestou a ještě je vysazovat na kraji vsí nebo i v poli, namísto přepravy téhož počtu autobusem, který staví na návsi nebo před obecní hospodou
Peťa Flaška- Sklapni
Co tady vyhrožuješ? Každý má právo na názor.
Právo na názor má každý, ale vyjádřit ho lze i slušně, což P. F. rozhodně neudělal.
To není názor.. typické vysmíváni
Ano, každý má právo na vyjádření svého názoru, ale ne jako hulvát.
A zapomněl jste na hnusný a odporný režijkáře, absolutně vyrovnanej silničkáři. Kdyby škodolibost a závist nadnášela, jste v kosmu.
Jediný, kdo je tu pořádně vyšinutý, jste ,,milej“ pane Vy.
Teď by SŽ měla na kraj poslat vyčíslení nákladů na údržbu tratě s nulovou perspektivou jen pro turistické účely, přihodit pár lokálek na zrušení a proti tomu nabídnout zásadní rekonstrukci (zrychlení) jiných páteřních trati (120,070) ať si kraj vybere priority. Třeba by se kraj odkopal že mu jde víc i šotoušky než o cestující.
Škoda nejsou veřejně známá čísla kolik musí stát přes SŽ nasypat do kralické lokálky aby si kraj vydal drobné na uspokojení šotoušků.
Ikdyz na tom neco je, tak pravdu nemate.
1) Ikdyby tam neprojelo ani kolo tak SZ sama o sobe nemuze rozhodnout o tom, ze trat prestane udržovat.
2) za to co stoji údržba te trate za rok by se na koridoru neopravilo ani nástupište na zastavce : – )
Jenomže náklady na část provozu traťového okrsku, technika, prostory, náklad na řízení provozu. Když tam bude jezdit autobus, bude to pro kraje levnější, pro lidi pohodlnější, že budou vystupovat téměř u baráku. A potencionalně SŽ ušetří za řízení provozu a část údržby. Máte pravdu v tom, že SŽ nemůže sama rozhodnout o ukončení provozu, ale měla by po dohodě s dopravci, objednateli umět říct, že tyhle tratě je nesmysl provozovat a tady na těch tratích je potenciál, pokud se upraví trasování a parametry tratě. Například v Polsku řeší obnovení tratě, které odpovídá spojení Klatovy – Sušice. Ale tratě typu Březnice… Číst vice »
Vite jiste ze reagujete na spravny příspěvek? Ja nikdy vlak pred busem neobhajoval.
Možná rozhodnout nemůže, ale stejně to dělá. Viz Lovosice – Úpořiny, kozí dráha nebo koneckonců i Mladotice – Kralovice. Trať formálně stále existuje, SŽ má povinnost ji udržovat v řádném stavu, jemže to nedělá a pokid tam někdo chce je jet, tak mu Správa akorát ukáže fakáča a polob si.
To je bohužel pravda a je chyba MD ze to toleroje. Nebo spis ze si na SZ nedošlapne a nepotresta ty co jsou za to zodpovědní.
Pristup SZ je obecně velmi arogantní a nekompetentní. Viz zasadni vyluky na siti a k tomu absolutně nenachystane objizdne trasy.
Problém je, že SŽ má zároveň za povinnost chovat se jak řádný hospodář, a vrážet peníze, kde x let nejede ani kolo by tomu zrovna moc neodpovídalo.
Proto tady chybí statut Konzervace dráhy, který by zbavoval povinnosti udržovat trať sjízdnou a zároveň by dráha nezanikla úplně.
Chovat se jako radny hospodář ale neznamena ze SZ nebude udrzovat svereny majetek pokud si to vlastnik preje. A stat prostřednictvím MD si to očividně preje tim, ze dava SZ penize na údržbu a prostřednictvím zákona uklada povinnost trat udrzovat v provozuschopnem stavu.
SZ nema zadne pravo se chovat dle sveho uvazeni a trat neudrzovat. Muze tak max upozornit MD na situaci na trati.
tak ať ten majetek stát svěří někomu jinému, když není se SŽ spokojen 🙂
Mnohem jednodušší řešení je udělat na SŽ malou perzonální změnu …
Paradoxně při zlepšení 120 (a tím nemyslím normovaná nástupiště a vyházení zaměstnanců při stále stejných jízdních parametrech) by i toto spojení přes Mladotice do Plas mohlo mít lepší perspektivu. Naopak, když tam nasekáte autobusy stavějící úplně všude, lidi nepojedou ani po té 120, nýbrž rovnou po tak strašlivě chtěné a oslavované D6, na kterou peněz škoda není, protože lidi přece už teď jezdí více auty než vlaky, že… (Proč asi, mimo jiné.)
jste vedle jak ta jedle pane Františku, když nasekáte autobusy stavějící úplně všude (uprostřed vsí a městeček) tak ti co nemají auto pojedou autobusem do té své vsi …. D6 totiž není komunikace určená regionální dopravě, víme strejdo?
Na to velmi využívané spojení Rakovníka a Plzně jsem tedy zvědav, nějak v současnosti neregistruji velký zájem o dojíždění z Plzně do Rakovník, maximálně tak z Kožlan do Plzně (když mluvíme o přínosu přímého spoje).
Ona to bude asi vyrovnávka té náhrady vlaku. Středočeský kraj zaplatí linku 404 ve všední dny jako spojení Kralovic a Kožlan s Prahou a Plzeňský kraj zaplatí o víkendech linku 321 až do Rakovníka, místo 570, stejně několik spojů jezdilo až do Čisté.
Tragédií té trati jsou „polní a lesní“ přejezdy vyžadující snižování rychlosti vlaků. Jedná se o množinu přejezdů které nelze zrušit, protože se jedná o jedinou spojnici pozemků téhož vlastníka (v podstatě na přejezdech vázne služebnost). Současně se ovšem nejedná o veřejnou komunikaci. Namísto toho, aby radní s právnickým vzděláním hledal legislativní cestu, jak s využitím možnosti zákonodárné iniciativy kraje řešit tento problém, tak se pro nevyhovující cestovní doby vlaky zruší. (Legislativní řešení > „privatizace“ přejezdů = za zabezpečení přejezdů bude odpovídat vlastník pozemků > pevná závora na zámek, otevření na základě informace provozovatele dráhy, že v příslušném úseku se v… Číst vice »
Těch tragédií je tam víc, přejezdy jsou jen jednou z mnoha. Tou hlavní tragédií je, že vlak bez výjimky staví na okrajích vsí a městeček,.
Tyhle dráhocentrický názory jsou vtipný.
Přenést povinnosti na vlastníky pozemků kolem trati určitě usnadní už tak problematické získávání stavebních povolení atd. Už teď „trať za barákem“ skoro nikdo nechce protože často nemá pozitivní ale jenom negativní dopady pro obec ale železničářům ty negativní dopady asi nepřijdou dost výrazný a chtěli by je zhoršovat.
kdo nechce koleje za barákem, nemá se stěhovat tam kde jsou, to považuji za mnohem egocentričtější postoj, koupí si nemovitost u železnice a pak usiluje o její rušení, aby ho nerušila……
toho je také dost
S tím že kdo nechce koleje za barákem se k nim nemá stěhovat souhlasím. Ale železnice u nás potřebuje spoustu přeložek a novostaveb a ty se bez souhlasu obyvatel budou těžko schvalovat.
Pane Kakov, nemáte pravdu s Vaším tvrzením: „pak usiluje o její rušení, aby ho nerušila“…
Vlastník pozemku dotčený ochranným pásmem železničních kolejí má právo požadovat zrušení kolejí, pokud na kolejích dlouhodobě není provoz a pokud není jasná+doložitelná perspektiva.
Osobně se domnívám, že turistický / fanouškovský vláček párkrát do roka není důvodem proč ponechat železniční trať, jestli MÍSTNÍ vlastníci pozemků dotčených tímto ochranným pásmem, chtějí zrušit železniční trať“ http://www.nssoud.cz/Pasmo-hygienicke-ochrany-kolem-farem-musi-vychazet-z-aktualniho-stavu-chovu-zvirat/art/724?tre_id=135
… Lidově řečeno: IMHO nejsou obhajitelné obecné názory PŘESPOLNÍCH, že všechny koleje s minimálním/žádným provozem musí zůstat kvůli jakémusi POTENCIONÁLU v nespecifikovaném/nedoloženém budoucnu
Trať po které nejezdí vlaky těžko někoho ruší : – D
Ubohost Vašich příspěvků se neustále zvětšuje ….
Očividně „drahocentricky“ smýšlející si to neumí představit. Např. omezení vlastnického práva pozemků v ochranné pásmu ze zákona viz např. 266/1994§9: „(2) Provozovatel dráhy a dopravce je oprávněn v ochranném pásmu dráhy vstupovat na cizí pozemky, popřípadě na stavby na nich stojící, za účelem oprav, údržby a provozování dráhy, odstraňování následků nehod nebo poškození dráhy a za účelem odstraňování jiných překážek omezujících provozování drážní dopravy. Přitom je povinen dbát toho, aby užívání pozemků, popřípadě staveb na nich stojících, bylo co nejméně rušeno a aby vstupem a činnostmi nevznikly škody, kterým je možno zabránit. Výkon těchto oprávnění musí být omezen na nezbytnou… Číst vice »
Usilujte!
Ale máte to marné, my odboráří se postavíme proti a nemáte šanci!
Ale já usilovat nemůžu (a ani nechci). Neboť ty konkrétní koleje, u kterých nemovitosti naší rodiny, mají jasný smysl = jezdí tím lidi za prací, k doktorovi, do školy,…
To co jsem popsal je totiž aplikací, základního pravidla slušného mezilidskho chování: „MOJE SVOBODA KONČÍ TAM, KDE ZAČÍNÁ SVOBODA DRUHÉHO“.
Snad si to pan Kakov vezme k srdci. Držím mu palce.
Privatizace přejezdů je obecně blbost. z hlediska dráhy je právě často ona, která do míst přišla jako druhá a měla za povinnost vybudovat na protínající cestě přejezd (respektive křížení mimoúrovňové). Spousta přejezdů byla zrušena, ale byly zrušeny i nadjezdy a někdy i podjezdy.
Podle mě je třeba i řešení občas někde něco přetrasovat, tím třeba dráhu zkrátit skrz nějaký ostroh a pak na tom ostrohu udělat nadjezd (a díle i analogie z nějakým údolím místo ostrohu). A pak zbytek přejezdů, který se nepodaří zrušit se musí zabezpečit světly a závory.
Tady jsou míněny přejezdy na cestách uprostřed lesů a polí, přes které 20x ročně přejede traktor, ale jinak by ten traktor najel třeba 15 nebo 20 km zbytečně. Tam se opravdu nevyplatí dávat světla ani závory. Ale vlak na nich zpomaluje na 10 km/h a těchto přejezdů je tam fakt hodně.
Jestli se to vyplatí nebo nevyplatí je třeba spočítat. Pokud zatvrdneme na tom, že budeme jezdit 10, ale třeba i jen 60 (pak je potřeba udělat PZZ vždy), tak se nikam nedostaneme. Podle mě bychom měli s rychlostí být víc ambiciózní, pak to ale znamená opravdu něco občas narovnat a při té příležitosti udělat mimoúrovňové křížení.
„Namísto toho, aby radní s právnickým vzděláním hledal legislativní cestu“
Doprkenné ohrady! Komu že patří ta železnice? To by se snad měla starat Správa a ne sedět na prdeli.
Pan Zikmund žije myšlenkama pořád ve 20. století. Ne že by neměl občas pravdu, ale doba už je dneska jiná. Připomíná mi to jedno přísloví o ujíždějícím vlaku.
A kolik minut by se ušetřilo na těch asi 20 přejezdech, kde vlak zpomaluje z 50 km/h (nebo 40 nebo 30) na 10 km/h a potom zase zrychluje? 2 minuty nebo 3? To asi na trase 27 km nehraje takovou roli, jestli vlak jede 45 minut nebo 48 nebo 43… když navíc cestující potom půjde 10-30 minut od vlaku domů pěšky.
Vzhledem k množství těch přejezdů by se ušetřilo dost, rozhodně víc, než 3 minuty. A 30 minut od vlaku se chodit nemusí, jsou i domy, které jsou u trati.
Ano? Tak se podívejte do mapy. Jaké procento obyvatel Kožlan, Všesulova nebo Příčiny bydlí u trati nebo aspoň v rozumné docházkové vzdálenosti? A jaké procento obyvatel Kralovic, Čisté a Lubné?
Ono kdyby se objednavatel zamyslel nad tím, jak tam jezdí autobusy i vlaky. Ráno např. z Čisté jedou dva autobusy a vlak během 25 minut. Proč? Jeden autobus jede plnej, druhej poloprázdnej a vlak, protože je to v Čisté nejdále, tak úplně prázdnej. A pak jsou časy, kdy třeba dvě hodiny, z Rakovníka na Čistou, potažmo Kralovice nejede nic.
Za víc autobusů ve špičkovou hodinu buďte rádi. U nás je sjednocený školák a přípoj na vlak a je to přeplněné a zpožděné a nefunguje to.
A prázdný vlak bude vyřešen – viz článek.
„protože je to v Čisté nejdále“
Jste radní. Máte objednat dopravu. Objednáte ji z toho nejvzdálenějějšího místa?
A co se podívat, odkud a kam ty autobusy a vlaky jedou? Ten první v 6:27 z Čisté je linka 570 z Kralovic, Kožlan a Břežan přes Čistou po silnici II/229 do Rakovníka a dále bez přestupu pokračuje jako linka 304 do Prahy na Zličín. Ten druhý v 6:44 je linka 571 z Kůzové a Zdeslavi do Rakovníka, ale přes Bělbožice, Šípy a Milíčov. No a ten třetí v 6:50, tedy vlak linky S53 neobslouží vůbec Břežany, Kůzovou, Zdeslav, Bělbožice, Šípy, Milíčov a Petrovice a hůř než autobus i Kralovice, Kožlany, Čistou, Všesulov, Příčinu a Lubnou. Tak ten nově nepojede.… Číst vice »
Ale ty autobusy nemají shodnout trasu a zajíždí i tam, kam vlak ne
Je to smutné, že se ruší vlaky na této trati, co já jsem se jako malý zde nejezdil. Pamatuji, ze často jezdili 810+010, někdy ještě s třetím vozem. Ale co nadělat když to nyní jezdí prázdné. Kdyby cestující jezdili, jistě by provoz zůstal zachovány. Autobusy jednoznačně vyhrávají, jednak obslouží více obci (Petrovice), kde vlak nestaví, zastávky jsou v obci a ne nakraji obce nebo kilometry za obci nebo někde v lese, pohodlnější, modernější vozy
A v tom je ten problém… To co jste popsal za svého mládí (810) se nijak zásadně nezměnilo narozdíl od těch autobusů… 814 fakt nepočítám jako zásadní krok kupředu pro cestujícího, je to sice lepší, ale furt bída, vedle autobusu…
Vždyť si kraj mohl objednat jinej MV nebo MJ. Ale nechtěl, objednal si vozidlo, které podle požadavků odpovídalo na řadu 810, která byla upravena pro provoz bez průvodčího.
No jasný, třeba pendolino ne? Říká vám něco šetření? Ten autobus udělá stejnou práci, co ta 810, na naopak lepší (Klima, nízkopodlažnost,…) a za menší peníz. Nebo za stejný peníz a k tomu ještě ve větším měřítku. Ono jediná adekvátní náhrada za 810 v dnešní době, co by byla schopna konkurovat autobusu v cenové relaci je snad jedině MUVka, ale jaksi to není vhodné…
vlak také může mít klimu a nízkopodlažnost, to není výsadní vlastnost autobusu
to bezesporu může, ovšem netýká se to šukafonů, o které na zmíněné trati jde
Ale to by asi ten vlak nestál 3-4x víc než autobus, ale 6-7x… ne-li ještě víc…
Straškov – Zlonice, také trať vyřízena. https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/142515241/k095.pdf/764b88e0-0cec-4c65-8887-994be97cd2ea
Aneb jak dostat další lidi do aut…..
No jistě, ony totiž vlaky zrovna mezi Rakovníkem a Královicemi vozí spousty lidí.
Nemusi jezdit autem, můžou jezdit autobusem
Byly případy, kdy změna autobusu za tramvaj či lehký vlak, bez dalších vylepšení (zůstala stejná jízdní doba, podobný jízdní řád) nalákala nové cestující i z aut.
A naopak, i krátkodobě funguje že počet cestujících v NAD je někdy menší, než počet cestujících v pravidlu.
Ti, co můžou, jezdí autem už teď, ti ostatní přejdou do aurobusu. Tato trať nenabízí nic, pro co by člověk nechal auto v garáži.
Lidi do busu už většinou přešli. Teď budou mít kvalitnější a častější spojení
Podaří-li se omezit otěr pneumatik, pak tiché, bezemisní a udržitelné elektromobily budou pro krajinu na Rakovnicku přínosem.
Nevím, co si od takového kroku slibují odpovědní činitelé. Rušit běžnou osobní dopravu a nahradit ji sezónním rychlíkem je pouhé gesto, které vypovídá o naprosté neprofesionalitě a nevzdělanosti představitelů kraje.
Kraj vlaky nahrazuje autobusy. Sezónní rychlík je tam kvůli smlouvě s KŽC, kterou tak skvěle uzavřelo bývalé vedení kraje. Stačí číst.
Mě spíš zklamalo, že jede v nepoužitelný čas, přesněji použitelný tak pro projížděče tratí, kteří přijedou a za necelé tři hodiny pojedou zase zpátky. Pro běžné turisty je to tam příliš pozdě a zpátky příliš brzy.
Nebýt té úžasné smlouvy s KŽC, tak by se tam taková komedie nedělala.
I tak není potřeba z toho udělat až takovou komedii. Vážně by se ten závazek nedal použít lépe – obrat delší než 3 hodiny aby to bylo použitelné pro jiné druhy turistů než projížděče?
Použít na jiné trati, není něco takového kde by se hodil špičkový Sp?
Od zrušení osobní dopravy vlaky úsporu nákladů. Druhá věc je, že díky lepšímu trasovani silnice lze očekávat, že bude autobusy jezdit více cestujících.
Železniční provoz se bude časem více a více omezovat, vlivem vašich nákladů na ETCS, TSI a snahou o omezení dotací od MD, krajů.
Řešením je optimalizace tratí a výběrové řízení na jednotlivé tratě, které sníží náklady na dotace.
Pokud vim, KZC ma jezdit z Neratovic na Brandys, nikoliv na Kralup…
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/142515241/k092.pdf/ab0a22c4-b5a3-4772-95a1-c796deeae101
Původně tomu tak mělo být, ale pro IDSK je návrh jízdního řádu jen zbytečný kus papíru 🙂
Návrh se jmenuje návrh, protože je to návrh. Nerozumíte tomu slovu?
Kdyby správa železnic spravovala trať z Královic do Mladotic, mohli vlaky jezdit Rakovník – Plzeň. Je to stejné, jakoby správa železnic přestala spravovat trať z Křivoklátu do Berouna. Ta ukousnutá dráha z Rakovníka do Křivoklátu by rázem přestala mít smysl.
Pokud se nemýlím, na úseku Čistá-Kralovice-Malodotice jel poslední vlak 31.12.1996, pro špatný technický stav trati. Tedy 6 let před zřízením SŽDC. Předpokládám, že těch 6 let už socky rozkrádaly recyklovatelný materiál. Jde to tedy za tehdejšími ČD.
Sice pravda, ale podle zákona o ČD hospodařily ČD v samostatných účetních okruzích.
Tratě měla na „krku“ divize infrastruktury a o tom, do čeho se bude investovat nad rámec běžné údržby (generálka nebo jak se to odporně jmenuje) se rozhodovalo v „jiné části budovy na Nábřeží“ …
přesto, že podstatu věci to nemění, v jedné věci se pletete, poslední vlak v tom roce 1996 jel v úseku Kralovice-Mladotice, v úseku Čistá Kralovice jezdí i dnes
Ano, sice se nemýlím, ale napsal jsem to nepřesně (nesrozumitelně):
Vím, že mezi Čistou a Kralovicemi jezdí vlaky dodnes. Ale byla tam 5 let pauza, právě pro ten špatný stav trati. Vlaky začaly jezdit obnoveně v prosinci 2001.
Jenže objednávku osobní dopravy nemá pod palcem SŽ, ale kraj.
To až někdy po roce 2010,…
Cca od roku 2005.
A i v předcházejících letech to bylo MD a ne „správce kolejí“.
Co vím, tak ze strany Plzeňského kraje je i vůle objednávat vlaky v relaci Plzeň – Rakovník.
Tak pokud je o relaci Rakovník – Plzeň zájem, tak se můžou objednat autobusy. I kdyby byla trať z Královic do Mladotic sjízdná, tak by byla jízdní doba stejně tristní. To už by bylo skoro lepší jezdit vlakem přes Beroun, kdyby se postavila nová trať z Berouna do Plzně.
Však přímé busy Plzeň Rakovník budou. A až tato linka bude jezdit v kloubech a nestíhat, přijde čas na obnovu železnice 😉
Přičemž kdyby k tomu zázraku došlo, tak bych souhlasil s XXXD, že by místo investic do této lokálky bylo lepší vylepšit trať okolo Křivoklátu.
No ony existují i daleko vytíženější relace, kde to také odjezdí jen autobusy (případně naprostou většinu výkonu). Proti vlakům rozhodně nic nemám, ale pro relaci Rakovník – Plzeň nemají tratě Rakovník – Královice (– Mladotice) a Mladotice – Plzeň ve stávající stopě žádný význam.
nevím, který android to stvořil, ale to město se jmenuje Kralovice s krátkým A, nikoliv Královice s dlouhým Á
najděte si nějaké staré záznamy cca 1815-30 a tehdá se to opravdu psalo s dlouhým „á“
dnes je rok 2021, pro Vaši informaci
což nekoliduje s textem v mém předcházejícím příspěvku – verstehen Sie
no nic, asi se pojedu podívat do Falknova, akorát škoda, že budu přestupovat v Egeru.
V létě bych se pak zajel podívat do Gotwaldova a do Čalova.
Nevíte náhodou, zda je v Podmoklech výluka?
zkouším Vás trknout, kdyby to nepomohlo, rád vysvětlím 😉
trkejte si do manželky
Já vím, že to nikdy nenastane, proto ten pomrkavajici smajlík.
Přes Beroun je to vlakem nejlepší už teď, pokud je dobrý připoj jede se 1:45, což je trochu kratší než přes Blatno. Trať 174 se průběžně modernizuje a jsou objednané nové Pesy. Nová trať z Plzně do Berouna už moc nepomůže, ale teoreticky by mohl pomoct tunel z Prahy do Berouna, který by mohl vyvolat tlak na zavedení Sp vrstvy z Berouna do Rakovníka, ideálně s probouráním tunelu pro zkrácení toho esíčka.
Trať do Kralovic budou i nadále využívat členové ŽESNAD.CZ.
Tak motiv tohoto mínusu by mě psychiatricky docela zajímal… 🙂
to je jednoduché gumokolista by zrušil všechny železnice, proto příspěvek, který „brání“ zrušení železnice je pro něj nepřípustný a neřeší jeho věcnou správnost.
a takový fanatičtí gumokolisti bohužel jsou i zde
To víte, v konkurenčním šupleti sofistikovaný, drahým know-how vyfutrovaný projekt implementace proaktivní realizace zatrolejování silnic a masivního provozu autonomních elektrokamionů v režimu just-in time, rozběhnutá jednání s nadnárodními bankami o úvěrech na solární trakční napájecí stanice – a teď takový úder ze strany železničních dopravců. To nazlobí.
No on pan Sládek to napsal tak hezky obecně, ale v reálu to bude jeden Eas s uhlím jednou za dva týdny a dokud je co kácet, tak občas nějaké to dřevo. Dožívající IV. epocha, nic co by tam cargo uživilo v budoucnu.